Рішення
від 24.12.2019 по справі 440/4391/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4391/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області (надалі також - позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи (надалі також - Глобинська РК ДЮСШ, відповідач), у якій просить:

- застосувати до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№1-19 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки від 17 жовтня 2019 року №165;

- встановити Глобинській районній комплексній дитячо-юнацькій спортивній школі наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації зазначеної будівлі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні надав пояснення стосовно неодноразових звернень до засновників Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи, у тому числі до міської ради з проханнями виділити кошти для усунення встановлених позивачем порушень. Однак у зв`язку з відсутність фінансування на сьогодні не зміг в повному обсязі виконати вимоги припису. Частково виконав окремі порушення шляхом придбання за власні кошти необхідних матеріалів.

В ході судового засідання представниками сторін надані клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, з огляду на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Як визначено пунктом 1 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

У відповідності до приписів пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Частиною 7 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Як визначено частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

20 вересня 2019 року Головним управлінням ДСНС України у Полтавській області видано наказ (з основної діяльності) № 320 «Про проведення планових перевірок об`єктів, що належать та використовуються органами виконавчої влади, адміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, а також утвореними ними комунальними закладами, установами та організаціями у жовтні 2019 року» , яким, зокрема, передбачено у період з 07 по 21 жовтня 2019 року провести планову перевірку Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи за адресою: 39000, Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А /а.с.23-25/.

На виконання вимог вказаного наказу 02 жовтня 2019 року підготовлено повідомлення про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) за вихідним № 24-192/19, яке 02 жовтня 2019 року вручено під підпис директору Глобинської РК ДЮСШ Сироті Якову Федоровичу /а.с. 26/.

Також на підставі вказаного вище наказу 17 жовтня 2019 року підготовлено посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) за № 166, яке 17 жовтня 2019 року перед початком перевірки пред`явлено директору Глобинської РК ДЮСШ Сироті Я.Ф., якому тоді ж вручена копія вказаного посвідчення /а.с. 27/.

17 жовтня 2019 року уповноваженою на перевірку посадовою особою Глобинського районного сектору Головного управління ДСНС України у Полтавській області було здійснено планову перевірку Глобинської РК ДЮСШ за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А.

17 жовтня 2019 року оформлені Акт, складений за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №165 (далі - Акт № 165), та Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.10.2019 № 131, які того дня вручені під підпис директору Глобинської РК ДЮСШ Сироті Я.Ф. /а.с. 28-37/.

Заперечень або зауважень щодо змісту вказаного Акту № 165 від директора Глобинської РК ДЮСШ Сироти Я.Ф. не надходило, про що свідчить відповідний запис зроблений у розділі Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного акта перевірки вказаного Акту № 165.

Описом виявлених порушень вищезазначеного Акту № 165 серед інших порушень зафіксовані наступні факти недотримання вимог пожежної безпеки, які мають місце у будівлі Глобинської РК ДЮСШ за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 9 5-А, а саме:

1) На об`єкті не встановлено відповідним документом протипожежний режим (пункт 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05.03.2015 за № 252/26697, - далі ППБУ);

2) Для приміщень об`єкту не розроблені керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу ІІ ППБУ);

3) У приміщеннях та кабінетах на видимих місцях біля телефонів не вивішені таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів (пункт 7 розділу ІІ ППБУ);

4) Територія об`єкта, а також будівля та приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (пункт 8 розділу ІІ ППБУ);

5) Для працівників охорони (сторожів) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту (пункт 10 розділу ІІ ППБУ);

6) Відсутні плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі (пункт 5 розділу ІІ ППБУ);

7) Відсутній журнал інструктажів з питань пожежної безпеки (пункт 15 розділу ІІ ППБУ);

8) Директор школи не пройшов навчання з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (пункт 16 розділу ІІ ППБУ);

9) Під час перебування у школі працюючого персоналу та учнів в`їзд на територію школи (ворота) зачинено на навісний замок (пункт 1.3 глави 1 розділу ІІІ ППБУ);

10) Дерев`яні конструкції даху не піддані вогнезахисному оброблянню (абзац перший пункту 2.5 глава 2 розділ ІІІ ППБУ);

11) В розподільчих коробках з`єднання жил проводів і кабелів здійснене за допомогою скруток (пункт 1.6 глава 1 розділ IV ППБУ);

12) В кабінеті директора та бухгалтера допущено експлуатацію тимчасової електромережі (подовжувачів) (пункт 1.8 глава 1 розділ IV ППБУ);

13) Електророзетки в кабінеті директора та бухгалтера встановлені на горючій основі (пункт 1.17 глава 1 розділ IV ППБУ);

14) Не проведено замір опору ізоляції електромережі (пункт 1.20 глава 1 розділ IV ППБУ);

15) Будівля школи не обладнана пристроєм захисту від прямих попадань блискавки 1 вторинних її проявів (пункт 1.21 глави 1 розділу 4 ППБУ);

16) Будівля школи не обладнана системою пожежної сигналізації (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ);

17) Директор школи не визначив необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння для кожного поверху та приміщень (пункт 3.8 глава З розділ V ППБУ);

18) В будівлі школи відсутні первинні засобами пожежогасіння: вогнегасники, ящики з піском, бочки з водою, покривала з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежні відра, совкові лопати, пожежний інструмент, який використовується для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (пункт 3.6 глави З розділу V ППБУ);

19) В будівлі школи не встановлено пожежний щит (стенд) в комплектності вогнегасники - З шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (пункт 3.11 глави З розділу V ППБУ).

Матеріалами справи підтверджено та визнано відповідачем, що за результатами проведення планової перевірки Глобинської РК ДЮСШ виявлено факти порушення останнім вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Суд враховує, що виявлені порушення у своїй сукупності можуть призвести до виникнення пожежі, не дозволять вчасно її ліквідувати, призведуть до її стрімкого розвитку та потенційно загрожують життю і здоров`ю людей.

Згідно зі ст. 51, 55 Кодексу цивільного захисту забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на їх власників та/або керівників.

Крім цього, суд наголошує на тому, що відповідач не надав доказів усунення порушень, відображених у акті № 165.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, беручи до уваги створення потенційної небезпеки заподіяння шкоди життю і здоров`ю людей, та з метою недопущення спричинення такої шкоди, а також зважаючи на визнання факту виявлених під час перевірки порушень відповідачем та відсутність у суду доказів повного усунення порушень, виявлених в ході проведення планової перевірки, суд дійшов висновку про необхідність застосування до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№1-19 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки від 17 жовтня 2019 року №165.

Стосовно встановлення порядку та способу виконання рішення суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

Суд вважає за доцільне встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом заборони використання будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відповідні судові витрати у справі відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. Маршала Бірюзова, 26/1, м. Полтава, 36007, ідентифікаційний код 38610079) до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи (вул. Садова, 95-А, м. Глобине, Полтавська область, 39000, ідентифікаційний код 32316525) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.

Застосувати до Глобинської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№1-19 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки від 17 жовтня 2019 року №165.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом заборони використання будівлі за адресою: Полтавська область, м. Глобине, вул. Садова, 95-А, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.Г.Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86586465
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4391/19

Рішення від 24.12.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні