Рішення
від 24.12.2019 по справі 824/1310/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1310/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби України у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58013) до Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №11 (вул. Чехова, 23, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

05.11.2019 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної податкової службу у Чернівецькій області (позивач) до Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №11 (відповідач) з такими позовними вимогами:

стягнути з кошти з банківських рахунків Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №11 в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 44744,95 грн до Державного бюджету.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Комунальне житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №11 зареєстровано як суб`єкт господарювання Чернівецькою міською радою 28.03.2006 року, номер державної реєстрації 10381050001000205. На обліку в ГУ ДФС у Чернівецькій області перебуває з 18.11.1992 року.

Згідно розрахунку заборгованості, КЖРЕП № 11 має податковий борг по податку на додану вартість на загальну суму 44744,95 грн.

У зв`язку із наявністю податкового боргу станом на 07.04.2019 року за узгодженими податковими зобов`язанням у сумі 22316,63 грн. КЖРЕП № 11 було виставлено податкову вимогу форми Ю від 08.04.2019 року № 21461-56, яку вручено 17.04.2019 року.

Станом на дату подання адміністративного позову, КЖРЕП № 11 має податковий борг у сумі 44744,95 грн, який виник внаслідок несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податкових деклараціях та за наслідками проведення камеральних перевірок.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06.11.2019 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Копію ухвали про відкриття спрощеного провадження від 06.11.2019 року надіслано відповідачу за зареєстрованим місцем проживання супровідним листом №824/1310/19-а/5510/2019 від 06.11.2019 року з повідомленням про вручення, проте 25.11.2019 року конверт повернувся на адресу суду з поштовою відміткою від - "адресат не існує".

Відповідно до частини одинадцятої ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Комунальне житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №11 (код ЄДРПОУ 14272015) зареєстроване, як суб`єкт господарювання Чернівецькою міською радою 28.03.2006 року, номер державної реєстрації 1 038 105 0001 000205. На обліку в ГУ ДФС у Чернівецькій області перебуває з 18.11.1992 року. Стан платника податків - триває процедура припинення (направлені заперечення органу ДФС) (а.с. 10).

Судом встановлено, що за відповідачем обліковується заборгованість по податку на додану вартість на загальну суму 44744,95 грн, що підтверджується наступними письмовими доказами:

- заборгованість у сумі 12742,67 грн виникла внаслідок часткової несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2019 року (а.с. 20);

- заборгованість у сумі 4707,00 грн виникла внаслідок несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2019 року (а.с. 21);

- заборгованість у сумі 7727,00 грн виникла внаслідок несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2019 року (а.с. 22);

- заборгованість у сумі 9776,00 грн виникла внаслідок несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2019 року (а.с. 23);

- заборгованість у сумі 1310,00 грн виникла внаслідок несплати податкових зобов`язань самостійно визначених у податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2019 року (а.с. 24);

- заборгованість у сумі 2616,67 грн та 799,31 грн (штрафні санкції) виникла за наслідками проведеної камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість задекларованих у податковій звітності платника (акт від 14.03.2019 року № 891/24-13-56-04/14272015), в результаті чого, прийнято податкові повідомлення-рішення від 07.05.2019 року № 0053245604 та № 0053255604 про визначення штрафу на зазначені суми (а.с. 27, 31-32);

- заборгованість у сумі 1746,59 грн (штрафні санкції) виникла за наслідками проведеної камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість задекларованих у податковій звітності платника (акт від 07.05.2019 року № 1936/24-13-56-04/14272015), в результаті чого, прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.05.2019 року № 0063315604 про визначення штрафу на зазначену суму (а.с. 35, 37);

- заборгованість у сумі 3210,28 грн (штрафні санкції) виникла за наслідками проведеної камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість задекларованих у податковій звітності платника (акт від 18.07.2019 року № 3049/24-13-56-04/14272015), в результаті чого, прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.08.2019 року № 0096035604 про визначення штрафу на зазначену суму (а.с. 39, 41-42);

- заборгованість у сумі 32,58 грн (штрафні санкції) виникла за наслідками проведеної камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних (акт від 05.09.2019 року № 10/24-13-56-04/14272015), в результаті чого, прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.09.2019 року № 0107985604 про визначення штрафу на зазначену суму (а.с. 44, 46-47);

- пеня у сумі 76,85 грн нарахована за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України.

Крім того, заборгованість відповідача підтверджується розрахунком заборгованості та обліковими картками платника податку, відповідно до яких, станом на 23.10.2019 року, за відповідачем обліковується заборгованість по податку на додану вартість на загальну суму 44744,95 грн (а.с. 9, 12-19).

Головним управлінням ДПС в Чернівецькій області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" №21461-56 від 08.04.2019 року на суму 22316,63 грн.

Оскільки відповідач в добровільному порядку суму податкового боргу не сплатив, Головне управління ДПС у Чернівецькій області звернулось до суду з даним позовом.

До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-17 (далі - ПК України).

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Статтею 8 ПК України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Згідно п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Згідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нарахування пені розпочинається - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.

Відповідно до пп.16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пункт 31.1 ст. 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як встановлено з матеріалів справи, на виконання п. 59.1. ст. 59 ПК України Головним управлінням ДПС в Чернівецькій області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" №21461-56 від 08.04.2019 року на суму 22316,63 грн. На момент утворення заборгованості зазначена податкова вимога не була відкликана, відтак, податкове зобов`язання є узгодженим.

Згідно інтегрованої картки платника податків за відповідачем рахується узгоджене, проте не сплачене податкове зобов`язання на загальну суму 44744,95 грн.

Згідно з п. 95.1. ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується податкова заборгованість на загальну суму 44744,95 грн.

Станом на день розгляду даної справи в суді вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не погашена, а тому наявні підстави для її стягнення за рішенням суду.

Згідно із п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на наведене, враховуючи ненадання відповідачем доказів відсутності або погашення ним заборгованості, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз, то суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління Державної податкової службу у Чернівецькій області до Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №11 про стягнення заборгованості, - задовольнити.

2. Стягнути з кошти з банківських рахунків Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №11 в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 44744 (сорок чотири тисячі сімсот сорок чотири) грн 95 коп. до Державного бюджету.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Головне управління Державної податкової служби України у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 43143196, вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58013);

Відповідач - Комунальне житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №11 (код ЄДРПОУ 14272015, вул. Чехова, 23, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002).

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86612965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1310/19-а

Рішення від 24.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні