Постанова
від 23.12.2019 по справі 320/450/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/450/19 Прізвище судді (суддів) першої інстанції: Щавінський В.Р. Суддя-доповідач Шурко О.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Шурка О.І.,

суддів Василенка Я.М., Ганечко О.М.,

при секретарі Коцюбі Т.М.,

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМПУЛЬС БЦ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1008304/42501422 від 30.11.2018, №1008305/42501422 від 30.11.2018, №1008306/42501422 від 30.11.2018, №1025911/42501422 від 14.12.2018, №1035705/42501422 від 26.12.2018, №1035704/42501422 від 26.12.2018, якими Товариству з обмеженою відповідальністю "ІМПУЛЬС БЦ" відмовлено в реєстрації податкових накладних №5 від 07.11.2018, № 7 від 08.11.2018, № 8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" № 5 від 07.11.2018 № 7 від 08.11.2018, №8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач, Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області , звернулося із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволені позову повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" код за ЄДРПОУ 42501422, місцезнаходження: 09100, м. Біла Церква, Київська область, вул. Леваневського б.83 зареєстровано як юридичну особу 27 вересня 2018 року за №13531020000009369, основним видом діяльності якого є оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.

ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" взяте на облік в якості платника податків з 27.09.2018 та перебуває на обліку в Білоцерківській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області, зареєстроване як платник податку на додану вартість з 01.11.2018.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 5 від 07.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

Між ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД", місцезнаходження: 49106, м. Дніпро, вул. Камська, 64, ідентифікаційний код юридичної особи 31497076 (постачальник) та ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" (покупець) було укладено Договір поставки товару на умовах передоплати № 1654/18/16 від 14.11.2018.

На виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018 згідно видаткової накладної №67384 від 12 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 24978,00 грн., у т.ч. ПДВ 4163,00 грн. Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" з постачальником ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД ", згідно виставленого рахунку на оплату № 51653381 від 06 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - ПК України), позивачем було складено податкову накладну № 2542 від 07.11.2018 на загальну суму 24978,00 грн., у тому числі ПДВ 4163,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД" товар, згідно умов договору поставки № 1 від 01.11.2018, був реалізований позивачем за адресою ТОВ "ЛОФТ СЕРВІС", місцезнаходження 02000, м. Київ, вул. Петра Калнишевського, 2, (код ЄДРПОУ 42247432) за видатковою накладною № 6 від 12.11.2018 на суму 25228,80 грн., у т.ч. ПДВ 4204,80 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ "ЛОФТ СЕРВІС" товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 15 від 07.11.2018 та випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну № 5 від 07.11.2018 року на загальну суму 25228,80 грн., у т.ч. ПДВ 4204,80 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 29.11.2018 № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 9 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1008304/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 07.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування , навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 7 від 08.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

На виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018 згідно видаткової накладної № 67293 від 12 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 54744,00 грн., у т.ч. ПДВ 9 124,00 грн.

Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" постачальнику ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД", згідно виставленого рахунку на оплату № 51654975 від 07 листопада 2018 було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД" було складено податкову накладну №3069 від 08.11.2018 на загальну суму 54744.00 грн., у тому числі ПДВ 9124,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД" товар, згідно умов договору поставки № 4 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" в адресу ТОВ "ЩЕДРА НИВА", місцезнаходження: 22026, с. Клітенка, Хмільницький район, Вінницька область, (код ЄДРПОУ 32075024) за видатковою накладною № 5 від 12.11.2018 на суму 58770,02 грн, у т.ч. ПДВ 9795,00 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ "ЩЕДРА НИВА" товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №8196 від 08.11.2018 та випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну № 7 від 08.11.2018 на загальну суму 58770,02 грн. у т.ч. ПДВ 9795,00 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу Державної фіскальної служби повідомлення від 29..11.2018 № 2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 9 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1008305/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних, з вказаною конкретною причиною відмови в реєстрації, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси , акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

На виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018, згідно видаткової накладної № 67310 від 12 листопада 2018 року продавцем ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД" на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 20136,00 грн, у т.ч. ПДВ 3356,00 грн.

Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" з постачальником ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД", згідно виставленого рахунку на оплату № 51659219 від 09 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог Податкового кодексу України, ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ- ТРЕЙД" було складено податкову накладну №3250 від 12.11.2018 року на загальну суму 20 136,00 грн., у тому числі ПДВ 3 356,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ "ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД" товар, згідно умов договору поставки № 6 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" в адресу ТОВ "УЗИН-АГРОІНВЕСТ", місцезнаходження: 09161, м. Узин, Київська область, вул. Поповича, 150, (код ЄДРПОУ 35528563) за видатковою накладною № 7 від 12.11.2018 на суму 21998,40 грн, у т.ч. ПДВ 3666,40 грн.

Розрахунок за поставлені на адресу ТОВ "УЗИН-АГРОІНВЕСТ" товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №835 від 09.11.2018 та випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України. ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну № 8 від 09.11.2018 на загальну суму 21998,40 грн., у т.ч. ПДВ 3666,40 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено відповідачу-1 повідомлення від 09.11.2018 № 3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 10 документів а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення № 1008306/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 12 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

Між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 , індивідуальний податковий номер НОМЕР_2 (постачальник) та ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" (покупець) було укладено Договір поставки № 17 від 12.11.2018, пунктом 1.1. якого визначено, що постачальник зобов`язується поставляти покупцю товари, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах визначених цим Договором приймати товар та оплачувати його.

На виконання умов договору, згідно видаткової накладної № СБ-0000362 від 13 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 70000,00 грн., у т.ч. ПДВ 11666,67 грн.

Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" з постачальником продукції ФОП ОСОБА_1 , було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ФОП ОСОБА_1 було складено податкову накладну №13 від 13.11.2018 на загальну суму 70000,00 грн.. у тому числі ПДВ 11666,67 грн.

Надалі, частину придбаного у ФОП ОСОБА_1 товару, згідно умов договору поставки №8 від 01.11.2018 року, було реалізовано ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 індивідуальний податковий номер НОМЕР_3 за видатковою накладною № 11 від 13.11.2018 на суму 27600,00 грн, у т.ч. ПДВ 4600,00 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ФОП ОСОБА_2 товарно-матеріальні цінності було проведено у безготівковій формі, що підтверджується копією платіжного доручення № 283 від 13.11.2018 та випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну №12 від 13.11.2018 на загальну суму 27600,00 грн., у т.ч. ПДВ 4600,00 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 11.12.2018 № 5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 7 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення №1025911/42501422 від 14.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

Судом встановлено, що між ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА", місцезнаходження: 14001, м. Чернігів, вул. Щорса, 100, ідентифікаційний код юридичної особи 35237656 (постачальник) та ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" (покупець) було укладено Договір поставки (на умовах 100% передплати) № 623 від 01.11.2018, пунктом 1.1. якого визначено, що постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця товар, окремими партіями, відповідно до замовлення, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар.

На виконання умов договору, згідно видаткової накладної № 7058 від 27 листопада 2018 року продавцем в адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 105503,98 грн., у т.ч. ПДВ 17584,00 грн.

Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" з постачальником ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА", згідно виставленого рахунку на оплату № 7397 від 26 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА" було складено податкову накладну № 773 від 27.12.2018 на загальну суму 105503,98 грн. у тому числі ПДВ 17584,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА" товар, згідно умов договору поставки № 11 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" на адресу ТОВ "ДЄНЄВА", місцезнаходження: 09152, с.Трушки. Білоцерківський район. Київська область, вул. Лесі Українки, 27, (код ЄДРПОУ 41982044) за видатковою накладною № 16 від 27.11.2018 на суму 10564,80 грн., у т.ч. ПДВ 17760,80 грн.

Розрахунок за поставлені на адресу ТОВ "ДЄНЄВА" товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну № 17 від 26.11.2018 на загальну суму 106564,80 грн., у т.ч. ПДВ 17760,80 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 21.12.2018 № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 7 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1035705/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.

На виконання умов договору № 623 від 01.11.2018, згідно видаткової накладної № 7130 від 29 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 200 829,20 грн, у т.ч. ПДВ 33 471,53 грн.

Покупцем ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" з постачальником ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА", згідно виставленого рахунку на оплату № 7400 від 26 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА" було складено податкову накладну № 966 від 28.11.2018 на загальну суму 200829,20 грн., у тому числі ПДВ 33 471,53 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "БЕЛШИНА" товар, згідно умов договору поставки № 2 від 01.11.2018, був частково реалізований ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" на адресу ТОВ "ДОБРО-БУД ЕНЕРГО", місцезнаходження: 02000, м. Київ, пр. Степана Бандери, 23 (код ЄДРПОУ 42031680) за видатковою накладною № 18 від 29.11.2018 на суму 96907,20 грн., у т.ч. ПДВ 16151,20 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ "ДОБРО-БУД ЕНЕРҐО" товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується випискою по рахунку № НОМЕР_1 в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" було складено податкову накладну № 19 від 27.11.2018 року на загальну суму 96907,20 грн., у т.ч. ПДВ 16151,20 грн. та направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України" на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів".

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено відповідачу-1 повідомлення від 21.12.2018 № 4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 8 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення №1035704/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями №1008304/42501422 від 30.11.2018, №1008305/42501422 від 30.11.2018, №1008306/42501422 від 30.11.2018, №1025911/42501422 від 14.12.2018, №1035705/42501422 від 26.12.2018, №1035704/42501422 від 26.12.2018 позивач звернувся з даним позовом до суду.

Суд першої інстанції прийшов до висновку про протиправність відмови відповідача у реєстрації вказаних податкових накладних.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянтів безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України .

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України , при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу , а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку-продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

З 01.01.2017 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України , якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р .).

Так, відповідно до пункту 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України (в редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017 р ., який набрав чинності 01.01.2018 р.), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання приписів зазначеної правової норми постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 р. № 117, яка набрала чинності 22.03.2018 р., затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок-1); Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок-2); Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок-3).

Згідно з пунктом 12 Порядку-1, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13 Порядку-1).

Відповідно до пунктів 10 і 11 Порядку-1, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачений пунктом 14 Порядку-1 та включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація зазначених вище податкових накладних була зупинена у зв`язку з її відповідністю, як зазначено, підпунктові 1.6 пункту 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до п.п 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018р.) платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України ;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Згідно до п.7 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018р . (далі - Порядок № 117) у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Крім того, відповідно до п.13 зазначеного Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Проте, зі змісту Квитанцій вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги п. 13 зазначеного Порядку № 117 та не вказано: розрахованих показників критерію, якому на думку відповідача-1 відповідає позивач; та не вказано конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. У Квитанціях лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію.

Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог пунктів 201.16.1- 201.16.2 статті 201 Податкового кодексу України позивачем були надані документи, якими підтверджується реальність здійснення господарських операцій по зупиненим податковим накладним. Перелік наданих документів відповідає вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що комісія ДФС, розглядаючи подані позивачем документи, не перевіряла їх відповідність вимогам чинного законодавства (наявність обов`язкових реквізитів, дотримання встановленої законом форми тощо), не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.

У той же час, аналіз наданих позивачем згідно з вичерпним переліком документів та пояснень, свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу положень ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.

Оскаржувані рішення відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача.

Колегія суддів зауважує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами за договорами, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Наведені обставини свідчать, що висновки, викладені в оскаржуваних рішеннях, не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, адже відповідач не був позбавлений можливості після отримання наданих позивачем документів дослідити правочини, які укладалися між позивачем та його контрагентом, і винести законне та обґрунтоване рішення. Проте, зазначене контролюючим органом здійснено не було.

Суд вважає, що ефективним захистом прав позивача у відповідності до ст.13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод є зобов`язання відповідача-суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.

Враховуючи встановлені судом обставини протиправного прийняття комісією ДФС України рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні.

З урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), вбачається, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

У зв`язку з викладеним, наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов`язання зареєструвати відповідні податкові накладні, що, водночас, з урахуванням наведеного вище, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, а є способом відновлення порушеного права позивача

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу .

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

При цьому судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Головуючий суддя: Шурко О.І.

Судді: Василенко Я.М.

Ганечко О.М.

Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено25.12.2019
Номер документу86613414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/450/19

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 23.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні