Рішення
від 16.12.2019 по справі 904/4079/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.12.2019м. ДніпроСправа № 904/4079/19

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф. за участю секретаря судового засідання Прокопенко А.В. розглянув спір

за позовом Гейківської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, с. Ранній Ранок Криворізького району Дніпропетровської області

до Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", м. Дніпро

про скасування оперативно-господарської санкції

Представники:

від позивача Прохоров О.О.;

від відповідача Локотков Б.О.

СУТЬ СПОРУ:

Гейківська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області звернулась до господарського суду Дніпропетровської області із позовом про скасування оперативно-господарської санкції, яка застосована Акціонерним товариством "ДТЕК Дніпровські електромережі" у вигляді донарахувань за недораховану активну електричну енергію у сумі 41 977,18 грн., відповідно до протоколу засідання Комісії № 28/102787 від 06.08.2019 по розгляду Акту порушення № 102787 від 24.07.2019.

В обґрунтування поданої позовної заяви Гейківська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області посилається на те, що останній не порушував вимоги п.п. 1 п. 2.1. Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої Постановою НКРЕ № 562 від 04.05.2006, оскільки з акту про порушення № 102787 від 24.07.2019 вбачається, що відсутність пломб було виявлено на дверях шафи обліку, пломба С33619372 на клемній кришці на момент складання спірного акту перебувала в наявності.

Крім того, позивач звертає увагу суду на те, що 27.07.2019 набули чинності зміни до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП № 1525, якими доповнено ПРРЕЕ главою 8.4. Визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил . Одночасно з цим, Постановою № 1525 було визнано такою, що втратила чинність, постанову НКРЕ № 562 від 04.05.2006 Про затвердження Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією .

Так, на думку позивача, 06.08.2019 при розгляді складеного 24.07.2019 із посиланням на порушення, передбачені пп. 1,2 п. 2.1 Методики № 562, акту відповідачем неправомірно застосовано положення нової глави 8.4 ПРРЕЕ при розрахунку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії.

До того ж, позивач вказує на те, що в акті про порушення визначено час роботи струмоприймачів протягом доби без вихідних, проте, підприємство останнього має режим роботи з 8 год. до 17 год. п`ять днів на тиждень, у зв`язку з чим нарахування відповідно до протоколу № 28/102787 здійснено виходячи із завищеного режиму роботи струмоприймачів. Також, Гейківська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області зазначає про те, що встановлення факту відсутності пломби на дверях шафи обліку відбулось за відсутності представника споживача.

Відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що акт про порушення № 102787 від 24.07.2019 відповідає вимогам Розділу 4 Методики № 562 та розгляд спірного акту було здійснено за правилами Розділу 8.4 Постанови НКРЕКП Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії від 14.03.2018 № 312 у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Крім того, відповідач вказує, що відповідно до акту технічної перевірки засобів обліку електричної енергії до 1 000 Вт від 06.01.2017 на об`єкті позивача на двері шафи обліку було встановлено пломбу С33619373, яка була прийнята на зберігання останнім, про що свідчить підпис представника споживача.

До того ж, АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" зазначає про те, що відповідно до Додатку № 11 Перелік об`єктів споживача до Договору про постачання електричної енергії № 00331-00 від 12.01.2018 режим роботи енергоустановки споживача за об`єктом Сільська рада становить 24 год. протягом 7 днів на тиждень, а отже, тривалість роботи обладнання протягом доби та кількість робочих днів визначено відповідачем обґрунтовано на підставі положень укладеного договору з розподілу електричної енергії.

Також, відповідач у відзиві на позов вказав про те, що Гейківською сільською радою Криворізького району Дніпропетровської області не надано жодних доказів, які б підтверджували факт проведення перевірки за відсутності його повноважного представника.

У відповіді на відзив Гейківською сільською радою Криворізького району Дніпропетровської області наголошено на тому, що відповідачем при розгляді акту про порушення було застосовано положення глави 8.4 ПРРЕЕ, норми або окремі пункти якого не було зазначено в спірному акті та взагалі не були чинними на момент його складання.

Також, позивач вказує, що АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" здійснено нарахування за недораховану електричну енергію за нормою законодавства, яка передбачає відповідальність за відсутність пломби на засобі вимірювальної техніки, в той час, як згідно з актом про порушення виявлено відсутність пломби на шафі для лічильника, а не на самому лічильнику.

Окрім того, позивач зазначає про те, що ані в акті про порушення, ані в протоколі комісії, яким здійснено нарахування позивачу, не зазначено, який з підпунктів 1-5 пункту 8.4.2 ПРРЕЕ було порушено споживачем, що стало підставою для застосування комісією пункту 8.4.10 та формули 4 вказаних Правил.

07.11.2019 від АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" надійшли заперечення на відповідь позивача, в яких відповідач звертає увагу на те, що доводи Гейківської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської щодо необхідності застосування Методики № 562 до розрахунку обсягу та вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ, є невірними, оскільки на момент розгляду комісією акту про порушення вона втратила чинність.

16.09.2019 господарським судом відкрито провадження у справі № 904/4079/19, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 15.10.2019, про що постановлено ухвалу.

Ухвалою суду від 15.10.2019 господарським судом відкладено підготовче засідання до 05.11.2019.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.11.2019 відкладено підготовче засідання до 14.11.2019.

14.11.2019 господарським судом закрито підготовче провадження та справу призначено до розгляду по суті на 03.12.2019.

03.12.2019 господарським судом оголошено перерву в судовому засіданні до 10.12.2019, про що постановлено відповідну ухвалу.

Ухвалою від 10.12.2019 за клопотанням позивача господарським судом оголошено перерву в судовому засіданні до 16.12.2019.

16.12.2019 у судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини рішення (стаття 240 Господарського процесуального кодексу України).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, заслухавши представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

24.07.2019 при проведені перевірки на об`єкті споживача - Гейківської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (Позивача у даній справі), що знаходиться за адресою: с. Ранній Ранок, вул. Зелена (Шкільна), буд. 1, представниками Акціонерного товариства ДТЕК Дніпровські електромережі (Відповідача у даній справі) за участю представника Гейківської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області - Ефіменко О.П. (голова с/р) було виявлено факт порушення позивачем п.п. 2.3.4, 5.5.5 ПРРЕЕ та п. 1.2, 2.1 Методики, а саме: відсутність пломби Акціонерного товариства ДТЕК Дніпровські електромережі на дверях шафи обліку розрахункового лічильника електричної енергії (а.с. 11).

Акт про порушення № 102787 від 24.07.2019 був складений в присутності представника споживача - Ефіменко О.П . (голова с/р), який підписав його без зауважень.

24.07.2019 представниками відповідача було складено акт про усунення порушення "Правил роздрібного ринку електричної енергії", відповідно до якого на об`єкті позивача було здійснено технічну повірку та опломбування засобів обліку електричної енергії, який представник споживача - Ефіменко О.П. (голова с/р) підписав також без зауважень (а.с. 12).

06.08.2019 на підставі акту № 102787 енергопостачальною організацією проведено засідання комісії, на якому прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 28/102787 про здійснення нарахування позивачу розміру вартості та обсягу недооблікованої електричної енергії (а.с. 16).

На підставі Акту про порушення та Протоколу засідання комісії, у відповідності до пункту 8.4.10 та за формулою 4 порядку, визначеного главою 8.4 розділу 8 ПРРЕЕ, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 із змінами та доповненнями, внесеними Постановою НКРЕКП від 18.07.2019 № 1525, комісією відповідача здійснено розрахунок кількості недорахованої електроенергії за період з лютого 2019 по липень 2019 в сумі 41 977,18 грн. (а.с. 14).

Протокол засідання комісії, розрахунок кількості недорахованої електроенергії та рахунок № 102787 отримані Споживачем 06.08.2019, про що свідчить підпис повноважного представника останнього на вказаних протоколі та розрахунку, які міститься в матеріалах справи (а.с. 14, 16).

Звертаючись із даним позовом, позивач не погоджується із нарахованою оперативно-господарською санкцією в сумі 41 977,18 грн., застосованою рішенням комісії АТ ДТЕК Дніпровські електромережі , яка оформлена протоколом засідання комісії по розгляду акту про порушення № 102787від 24.07.2019 з таких підстав:

- відповідачем в Акті про порушення зазначено два різних по суті порушення, передбачені Методикою № 562;

-відповідачем здійснено нарахування за нормами законодавства, які не були чинними на момент складання Акту про порушення;

- відповідачем застосовано п. 8.4.10 ПРРЕЕ без посилання на те, які саме підпункти пункту 8.4.2 стали підставою для такого нарахування;

- відповідачем було виявлено порушення без фактичної присутності представника споживача, якого було запрошено лише для складання Акту про порушення.

З огляду на викладені обставини, Гейківська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області просить господарський суд скасувати оперативно-господарську санкцію, застосовану до нього рішенням комісії Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", яке оформлене протоколом від № 28/102787 від 06.08.2019, прийнятого на засіданні комісії по розгляду акту про порушення № 102787 від 24.07.2019 про нарахування 41 977,18 грн. недоврахованої електричної енергії.

Вимоги, заявлені позивачем, підлягають задоволенню частково з огляду на таке.

Відповідно до статті 235 Господарського кодексу України за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. До суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.

Частиною 1 статті 236 Господарського кодексу України встановлено види господарсько-оперативних санкцій, серед яких, зокрема, передбачено встановлення в односторонньому порядку на майбутнє додаткових гарантій належного виконання зобов`язань стороною, яка порушила зобов`язання: зміна порядку оплати продукції (робіт, послуг), переведення платника на попередню оплату продукції (робіт, послуг) або на оплату після перевірки їх якості тощо.

Відповідно до частини 2 статті 236 Господарського кодексу України перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений у її першій частині, не є вичерпним. Сторони можуть передбачити у договорі також інші оперативно-господарські санкції.

За змістом частини 1 статті 237 Господарського кодексу України підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов`язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред`явлення претензії порушнику зобов`язання.

Відповідно до частини 1 статті 77 Закону України "Про ринок електричної енергії" учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.

Частиною 6 статті 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" передбачено, що постачання електричної енергії електропостачальниками здійснюється з дотриманням правил роздрібного ринку.

Взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії), зокрема, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018, які набрали чинності 11.06.2018 (далі - ПРРЕЕ).

Відповідно до пункту 5.5.5 ПРРЕЕ споживач електричної енергії зобов`язаний користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів), здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору, своєчасно вживати відповідних заходів для усунення виявлених порушень, не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.

Пунктом 2.3.4 ПРРЕЕ передбачено, що відповідальність за збереження і цілісність засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.

Відповідальним за експлуатацію та технічний стан засобів (вузлів) вимірювальної техніки є їх власник.

Планова заміна, у тому числі на виконання вимог нормативно-правових актів, технічна підтримка та обслуговування розрахункових засобів вимірювальної техніки електричної енергії здійснюються постачальником послуг комерційного обліку за договором про надання послуг комерційного обліку, який укладається між споживачем та постачальником послуг комерційного обліку відповідно до Кодексу комерційного обліку.

Відповідно до пункту 8.2.5 ПРРЕЕ у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення. В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень. Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві. Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача. У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома незаінтересованими особами (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення їх осіб. Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.

Відповідно до пункту 8.2.6 ПРРЕЕ на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення.

Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

У разі відмови споживача або представника споживача від отримання повідомлення про місце, час і дату засідання комісії або відсутності споживача або його представника за адресою, визначеною у даних щодо споживача, наявних в оператора системи, оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше вказаного терміну.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Згідно з пунктом 8.2.7 ПРРЕЕ кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи.

Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка.

Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення, при визначенні розміру суми збитків, належної до оплати, а також при здійсненні платежів, вирішуються у судовому порядку.

Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням (частина 2 статті 237 Господарського процесуального кодексу України).

Як вбачається зі змісту оскаржуваного акту про порушення № 102787 від 24.07.2019 відповідачем було виявлено на об`єкті позивача факт відсутності пломби Акціонерного товариства ДТЕК Дніпровські електромережі на дверях шафи обліку розрахункового лічильника електричної енергії.

Як вже було зазначено вище, вказаний акт про порушення було підписано без зауважень представником споживача - Ефіменко О.П. (голова с/р).

Відповідно до частини 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з частиною 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Доказів, які б свідчили про те, що АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" було виявлено порушення, зазначене в акті № 102787, без фактичної присутності представника споживача позивачем суду не надано.

06.08.2019 на підставі акту № 102787 енергопостачальною організацією проведено засідання комісії, на якому прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 28/102787 про здійснення нарахування позивачу розміру вартості та обсягу недооблікованої електричної енергії.

На підставі Акту про порушення та Протоколу засідання комісії, у відповідності до пункту 8.4.10 та за формулою 4 порядку, визначеного главою 8.4 розділу 8 ПРРЕЕ, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 із змінами та доповненнями, внесеними Постановою НКРЕКП від 18.07.2019 № 1525, комісією відповідача здійснено розрахунок кількості недорахованої електроенергії за період з лютого 2019 по липень 2019 в сумі 41 977,18 грн.

Вказаний вище розрахунок кількості недорахованої електроенергії містить посилання на пункт 8.4.10. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 із змінами та доповненнями, внесеними постановою НКРЕКП від 18.07.2019 № 1525.

Відповідно до пункту 8.4.10. ПРРЕЕ у разі виявлення у непобутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-5 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (Wдоб, кВт·год) розраховується за формулою: W(доб)=Р*t(доб)*К(в),

де Р - потужність (кВт), визначена як:

1) сумарна максимальна потужність наявних у споживача на час складення акта про порушення струмоприймачів відповідно до їх паспортних даних (за умови, якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи);

2) потужність, обчислена виходячи зі струму навантаження електроустановки споживача при підключенні всіх наявних на час складення акта про порушення струмоприймачів на максимальну потужність, визначеного на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології (за умови відсутності паспортних даних усіх струмоприймачів, наявних у споживача на час складення акта про порушення, та якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи);

3) дозволена потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначена в договорі з оператором системи (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень підпунктів 1 або 2 цього пункту, перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даних струмоприймачів, недопуску представників оператора системи на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність);

t(доб) - тривалість роботи обладнання протягом доби, що визначається на підставі договору з оператором системи (год). У разі відсутності в договорі даних про тривалість роботи обладнання споживача t(доб) приймається рівним 8 год.;

К(в) - коефіцієнт використання струмоприймачів (приймається рівним 0,6).

Віповідно до частин 1,3 статті 5 Цивільного кодексу України вкти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Таким чином, зміни до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії , які були внесені Постановою НКРЕКП № 1525 від 18.07.2019, не мають зворотної сили.

Так, при розрахунку кількості недорахованої електроенергії позивачем помилково застосовано положення пункту 8.10.4. ПРРЕЕ у зв`язку з тим, що Розділ VIII вказаних Правил доповнено новою главою (8.4. Визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил) згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1525 від 18.07.2019 , яка набрала чинності 27.07.2019, в той час, як факт порушення позивачем п.п. 2.3.4, 5.5.5 ПРРЕЕ та п. 1.2, 2.1 Методики було виявлено 24.07.2019 .

На момент виявлення відсутності пломби Акціонерного товариства ДТЕК Дніпровські електромережі на дверях шафи обліку розрахункового лічильника електричної енергії діяла Методика визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затверджена постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 562 від 04.05.2006, пунктом 2.5. якої встановлено, що у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2.1 цієї Методики, крім виявлення випадків фіксації індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (W, кВт*год) визначається за формулою W(доб)=Р*t(доб)*К(в),

де: P - потужність (кВт), визначена як:

а) сумарна максимальна потужність наявних у споживача на час складання акта про порушення ПКЕЕ струмоприймачів відповідно до їх паспортних даних (за умови, якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, зазначену в Договорі);

б) потужність, обчислена виходячи зі струму навантаження електроустановки споживача при підключенні всіх наявних на час складання акта про порушення ПКЕЕ струмоприймачів на максимальну потужність, визначеного на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології (за умови відсутності паспортних даних всіх струмоприймачів, наявних у споживача на час складення акта про порушення ПКЕЕ, та якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, зазначену в Договорі);

в) дозволена потужність для даної точки обліку, зазначена в Договорі (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень підпунктів "а" або "б" цього пункту, перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даних струмоприймачів, недопуску представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність);

t(доб) - тривалість роботи обладнання протягом доби (год.), що становить:

при однозмінній роботі споживача - t = 8;

при двозмінній роботі споживача - t = 16;

при тризмінній роботі споживача - t = 24;

при інших режимах роботи визначається на підставі Договору;

K(в) (K(в.і)) - коефіцієнт використання струмоприймачів

За умови згоди сторін коефіцієнт використання електрообладнання вибирається рівним K(в) = 0,5. У разі недосягнення такої згоди та за умови недопуску споживачем представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) на свою територію для складення переліку струмоприймачів, про що має бути зазначено в акті про порушення, коефіцієнт використання електрообладнання вибирається рівним K(в)= 0,75.

Таким чином, використання відповідачем при розрахунку кількості недорахованої електроенергії коефіцієнта використання струмоприймачів, який дорівнює 0,6, є безпідставним. Коефіцієнт використання електрообладнання у даному випадку повинен дорівнювати 0,5.

Крім того, слід зазначити про неправомірність здійснення відповідачем нарахувань вартості недорахованої електричної енергії за 39 днів липня 2019 з огляду на те, що відповідно до протоколу № 28/102787 від 06.08.2019 АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" прийнято рішення про проведення нарахування з 24.01.2019 по 24.07.2019, тобто лише за 24 дні липня 2019.

Після здійсненого судом перерахунку з урахуванням пункту 2.5. Методики № 562 від 04.05.2006 кількість недорахованої позивачем електроенергії за період з 24.01.2019 по 24.07.2019 склала суму 31 467,88 грн.

З огляду на викладене, оперативно-господарська санкція, яка застосована Акціонерним товариством "ДТЕК Дніпровські електромережі", у вигляді донарахувань за недораховану активну електричну енергію у сумі 10 509,30 грн. відповідно до протоколу засідання Комісії № 28/102787 від 06.08.2019 по розгляду Акту про порушення № 102787 від 24.07.2019 підлягає скасуванню.

Посилання позивача на те, що його підприємство має режим роботи з 8 год. до 17 год. п`ять днів на тиждень, у зв`язку з чим нарахування відповідно до протоколу № 28/102787 здійснено виходячи із завищеного режиму роботи струмоприймачів, до уваги господарським судом не приймаються з огляду на те, що відповідно до Додатку № 11 Перелік об`єктів споживача до Договору про постачання електричної енергії № 00331-00 від 12.01.2018 режим роботи енергоустановки споживача за об`єктом Сільська рада становить 24 год. протягом 7 днів на тиждень, а отже, тривалість роботи обладнання протягом доби та кількість робочих днів у розрахунку кількості недорахованої електроенергії визначено відповідачем обґрунтовано на підставі положень укладеного договору з розподілу електричної енергії.

Керуючись статтями 235, 236, 237 Господарського кодексу України, статтею 5 Цивільного кодексу України, статтями 56, 77 Закону України Про ринок електричної енергії , Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018, Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженою постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 562 від 04.05.2006, статтями 73, 74, 129, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Частково скасувати оперативно-господарську санкцію, яка застосована Акціонерним товариством "ДТЕК Дніпровські електромережі", у вигляді донарахувань за недораховану активну електричну енергію у сумі 10 509,30 грн. відповідно до протоколу засідання Комісії № 28/102787 від 06.08.2019 по розгляду Акту про порушення № 102787 від 24.07.2019.

Стягнути з Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" (49107, м. Дніпро, шосе Запорізьке, 22, код ЄДРПОУ 23359034) на користь Гейківської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (53054, Дніпропетровська область, с. Ранній Ранок, вул. Зелена, 1, код ЄДРПОУ 05412256) 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень 50 коп.) судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повне рішення складено 26.12.2019.

Суддя І.Ф. Мельниченко

Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86617099
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4079/19

Судовий наказ від 16.01.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Рішення від 16.12.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 10.12.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 03.12.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 14.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 16.09.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні