ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
46001, м.Тернопіль, вул.Кн.Острозького, 14а, тел.:0352520573, e-mail: inbox@te.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10 грудня 2019 року м.Тернопіль Справа №921/523/19 Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрусик Н.О.
розглянув справу
за позовом: Збаразької районної ради, м.Збараж Тернопільської області
до відповідача-1: Збаразької міської ради, м.Збараж Тернопільської області
відповідача-2: Збаразької центральної районної комунальної лікарні, м.Збараж Тернопільської області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-2: Комунального некомерційного підприємства "ЗБАРАЗЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ", м.Збараж Тернопільської області
про визнання незаконними та скасування рішення про оформлення права власності та Свідоцтва про право власності
за участю представників:
позивача: Дубовий А.М., адвокат, довіреність №б/н від 19.08.2019;
відповідача-1: Присяжнюк О.А., начальник відділу реєстрації та правового забезпечення, довіреність №03-263/26 від 12.02.2019;
відповідача-2: Фльорків О.В., адвокат, ордер серії ВО №1001041 від 19.09.2019;
третьої особи: Домбик В.С., директор, Витяг №1005702577 від 02.09.2019.
В порядку ст.ст.8, 222 Господарського процесуального кодексу України здійснювалося повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів.
Позивач - Збаразька районна рада, м. Збараж Тернопільської області, звернувся 19.08.2019 (згідно відтиску штампу вхідної поштової кореспонденції суду за вх.№655) до Господарського суду Тернопільської області з позовом до Збаразької міської ради, м.Збараж Тернопільської області та Збаразької центральної районної комунальної лікарні, м.Збараж Тернопільської області, про визнання незаконним та скасування рішення Виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 "Про оформлення права власності на комплекс будівель та споруд Збаразької ЦРЛ" та визнання недійсним і скасування Свідоцтва про право власності, виданого на комплекс будівель і споруд, що знаходиться за адресою: вул.Павлова, 2, м.Збараж Тернопільської області, з підстав їх невідповідності закону.
В обґрунтування позову позивач вказує, що майно, на яке визнано право власності за Збаразькою центральною районною лікарнею належить до спільної власності територіальних громад Збаразького району в особі Збаразької районної ради, оскільки Збаразьку районну комунальну лікарню в 1992 році визначено комунальною власністю Збаразького району та включено в Перелік об'єктів майна комунальної власності району, що вбачається, зокрема із рішення Збаразької районної ради народних депутатів "Про комунальну власність району" від 29.07.1992, котре є чинним.
Ухвалою суду від 03.09.2019, з урахуванням усунутих недоліків позовної заяви згідно заяви без номеру від 29.08.2019 (вх.№15221 від 29.08.2019), відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання на 01.10.2019; в порядку ст.50 ГПК України до участі у справі залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-2 - Комунальне некомерційне підприємство "ЗБАРАЗЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" як правонаступника прав та обов'язків Збаразької ЦРКЛ, котру реорганізовано шляхом перетворення.
Ухвалою від 16.09.2019 відмовлено у задоволенні заяви Збаразької районної ради без номеру від 12.09.2019 (вх.№16391 від 13.09.2019) про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони Збаразькій центральній районній комунальній лікарні вчиняти дії, спрямовані на відчуження майна - комплексу будівель і споруд, який знаходиться в м.Збаражі по вул.Павлова за №2 та його складових частин.
Ухвалою суду від 25.09.2019 зустрічний позов Збаразької центральної районної комунальної лікарні про визнання незаконним та скасування рішення Збаразької районної ради №870 від 22.05.2019 "Про передачу майна з балансу Збаразької центральної районної комунальної лікарні на баланс Комунального некомерційного підприємства "Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги" Збаразької районної ради" повернуто заявнику з підстав, визначених ч.ч.2, 6 ст.180 ГПК України.
Відповідно до ухвали суду від 27.09.2019 учасників справи, в порядку ст.120 ГПК України, повідомлено про перенесення підготовчого засідання на 08.10.2019, у зв'язку з відрядженням судді Андрусик Н.О. за межі Тернопільської області.
Ухвалою від 08.10.2019 задоволено заяву без номеру від 19.09.2019 (вх.№17007 від 20.09.2019) Збаразької центральної районної комунальної лікарні про письмове опитування учасників справи як свідків в порядку ст. 90 ГПК України.
17.10.2019 позивачем подано заяву свідка, в якій зазначено що заходи, спрямовані на здійснення державної реєстрації права комунальної власності за Збаразькою районною радою на комплекс будівель і споруд Збаразької центральної районної комунальної лікарні, які розташовані в м.Збараж по вул.Павлова, 2, райрадою не вживалися та про відсутність звернення до виконавчого комітету Збаразької міської ради про оформлення та видачу правовстановлюючого документу про право комунальної власності на спірне нерухоме майно, яке знаходиться в м.Збараж по вул.Павлова, 2.
17.10.2019 через канцелярію суду (16.10.2019 на електронну адресу суду) від Збаразької міської ради надійшла заява №03-2063/26 від 15.10.2019 (вх.№18814), згідно якої повідомлено про відсутність у відповідача-1 відомостей щодо обставин звернення Збаразької районної ради до виконавчого комітету Збаразької міської ради про видачу правовстановлюючих документів про право комунальної власності на комплекс будівель і споруд Збаразької центральної районної комунальної лікарні.
Позивач та його представник в підготовчому провадженні позовні вимоги підтримав, з підстав, наведених у позовній заяві, відповіді на відзиви на позов без номеру від 21.10.2019 (вх.№19023 від 21.10.2019) з посиланням на долучені до справи документи. Додатково, у відповіді на відзиви позивачем, зокрема зазначено, що спірне рішення №871 прийнято всупереч п.6.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, оскільки документів, на підставі яких проведено реєстрацію права комунальної власності за лікарнею та на підставі яких міською радою прийнято оскаржуване рішення відповідачем-2 надано не було, а право комунальної власності району на нерухоме майно за райрадою не реєструвалося, оскільки станом на 1992 рік (час прийняття рішення райрадою від 29.07.1992) чинне законодавство не передбачало обов'язкової державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Відповідач-1 згідно поданого 17.10.2019 (вх.№18856) письмового відзиву на позовну заяву №03-2068/2.6 від 15.10.2019, позовні вимоги визнав. Водночас зазначив, що цивільне законодавство, що діяло на момент виникнення права комунальної власності у Збаразької районної ради на спірну нерухомість у 1992 році не передбачало обов'язкової реєстрації такого права, а тому такі речові права в силу ч.3 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є дійсними.
Відповідач-2 у відзиві на позов (вх.№16998 від 20.09.2019) та в запереченнях на відповідь на відзиви без номеру від 29.10.2019 (вх.№19688 від 30.10.2019), а також його представник позовні вимоги заперечував, зазначивши, що районна рада не вчиняла жодних дій щодо здійснення реєстрації права власності на спірні будівлі районної лікарні, незважаючи на те, що починаючи із 2002 року право власності на нерухоме майно територіальних громад в особі органів місцевого самоврядування підлягало обов'язковій державній реєстрації у порядку, визначеному Тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002.
Пізніше, перед розглядом справи по суті, відповідач-2 визнав повністю позов , про що подав суду заяву № 2147 від 10.12.2019 (вх. № 22567). Дану заяву було підтримано присутнім в судовому засіданні представником районної лікарні.
Третя особа - Комунальне некомерційне підприємство Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги Збаразької районної ради (третя особа у справі), згідно поданих 24.09.2019 пояснень по суті позовних вимог №854/01-5 від 20.09.2019 (вх.№17237), підтримала повністю заявлені районною радою позовні вимоги (а.с. 192-194 том І).
Згідно ухвали суду від 08.10.2019 підготовче засідання відкладалося на 22.10.2019, пізніше на 31.10.2019, з підстав, передбачених процесуальним законом, про що зазначено у відповідних ухвалах суду.
Ухвалою від 31.10.2019 судом закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 19.11.2019, котре, враховуючи перебування адвоката позивача Дубового А.М. на стаціонарному лікуванні було відкладено на 10.12.2019.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повній мірі та просив їх задовольнити.
Представники відповідачів та третьої особи підтримали доводи, наведені у заявах по суті спору.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази в сукупності, заслухавши доводи та пояснення учасників справи, господарський суд встановив наступне.
16.07.1992 Тернопільською обласною Радою народних депутатів ХХІ скликання прийнято рішення Про комунальну власність області , яким затверджено Перелік об`єктів комунальної власності області, що передаються в управління обласної державної адміністрації. Згідно Розділу ІІ Переліку Власність районів по Збаразькому району Тернопільської області віднесено, зокрема Збаразьку центральну райлікарню (п.7 розділу Охорона здоров'я ).
29.07.1992 Збаразькою районною радою народних депутатів Тернопільської області винесено рішення Про комунальну власність району , яким затверджено Перелік об'єктів майна комунальної власності району, що передаються в управління районній державній адміністрації, до якого увійшла Збаразька центральна районна лікарня, яку згодом було перейменовано на Збаразьку центральну районну комунальну лікарню.
Згідно пункту другого даного рішення від 29.07.1992 визначено, що комунальна власність району не може відчужуватися, передаватися в оренду, змінювати суб'єкта власності , використовуватися не за призначенням, перепрофільовуватися без згоди на те Збаразької районної Ради народних депутатів.
Ще одним рішенням Збаразької районної ради №70 від 25.12.2002 Питання спільної власності територіальних громад Збаразька центральна районна комунальна лікарня віднесена до Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад Збаразького району згідно з додатком (п.16 Переліку).
15.08.2006 Збаразькою районною радою на третій сесії п'ятого скликання прийнято рішення за №51 Про питання спільної власності територіальних громад Збаразького району про затвердження Переліку суб'єктів спільної власності територіальних громад Збаразької районної ради з їх об'єктами права комунальної власності (п.1 рішення з додатком). Відповідно до Переліку під №15 включено Збаразьку центральну районну комунальну лікарню з комплексом будівель і споруд, які розташовані в м.Збараж по вул.Павлова №2. Встановлено, що майно спільної територіальної власності суб'єктів, що перебувають в управлінні районної ради, передано районній державній адміністрації у повне господарське відання (пункт 2 рішення №51).
В подальшому, зазначене рішення було відмінено в частині п.2 на підставі рішення Збаразької районної ради від 20.08.2009 №336 Про протест прокурора на п.2 рішення Збаразької районної ради Про питання спільної власності територіальних громад Збаразького району від 15.08.2006р. №51 .
Збаразька центральна районна лікарня (ідентифікаційний код 02000702) є юридичною особою, зареєстрованою в органах статистики як заклад охорони здоров'я 24.09.1997 № запису - 347, що вбачається з довідки Головного управління статистики у Тернопільській області №1944 від 04.11.2019 про надання відомостей з ЄДРПОУ (Історія перереєстрації №03.2-16/2576-19 від 12.11.2019).
Встановлено, що районна лікарня була реорганізована у Збаразьку центральну районну комунальну лікарню (державну реєстрацію Збаразькою районної державною адміністрацією Тернопільської області проведено 14.01.2004), та у зв'язку з проведенням в Україні медичної реформи з 25.02.2019 перебуває в стані припинення у зв'язку з реорганізацією шляхом перетворення в комунальне некомерційне підприємство Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради (Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1005666850 від 20.08.2019, а.с.102-104, том І).
Відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Збаразької районної ради №123 26.12.2003 Про затвердження статуту Збаразької центральної районної комунальної лікарні (із змінами, внесеними згідно рішення №327 від 02.02.2006) Збаразька центральна районна комунальна лікарня (надалі по тексту - Збаразька ЦРКЛ) є самостійним лікувально-профілактичним закладом і правонаступником Збаразької центральної районної лікарні; власником майна і засновником Збаразької центральної комунальної лікарні виступає Збаразька районна рада. Районна лікарня підпорядкована Збаразькій районній держадміністрації, а в галузевому відношенні - Управлінню охорони здоров'я Тернопільської обласної державної адміністрації (п.1 Статуту). Майно Збаразької ЦРКЛ становлять основні фонди, а також цінності, вартість яких відображаються в самостійному балансі; джерелами формування майна Збаразької ЦРКЛ є: майно, передане їй районною радою в оперативне управління; капітальні вкладення і дотації з бюджету; благодійні внески, пожертвування громадян, організацій, підприємств, спілок та інші доходи, не заборонені законодавством; Збаразька ЦРКЛ має право, за згодою власника та за погодженням з відділом охорони здоров'я РДА, здавати в оренду відповідно до чинного законодавства, підприємствам, організаціям та установам, а також громадянам устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності, а також списування їх з балансу (Розділи І, ІV Статуту).
В подальшому до Статуту Збаразької ЦРКЛ вносилися зміни.
Так, згідно рішення Збаразької районної ради від 20.12.2016 №238 Про внесення змін до статуту Збаразької центральної районної комунальної лікарні Статут Лікарні доповнено пунктом, відповідно до якого доходи (прибутки) неприбуткової організації Збаразької ЦРКЛ використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Збаразької ЦРКЛ, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності
Рішенням №642 від 27.07.2018 Про затвердження нової редакції статуту Збаразької центральної районної лікарні , затверджено нову редакцію Статуту Збаразької ЦРКЛ, у якому визначено, що Збаразька центральна районна комунальна лікарня є правонаступником Збаразької центральної районної лікарні; власником майна і засновником Збаразької центральної районної комунальної лікарні є Збаразька районна рада; Збаразька ЦРКЛ безпосередньо підпорядкована Збаразькій районній державній адміністрації та Управлінню охорони здоров'я Тернопільської обласної державної адміністрації; Управління Збаразької ЦРКЛ здійснює Збаразька районна державна адміністрація через Відділ охорони здоров'я та цивільного захисту райдержадміністрації; майно Збаразької ЦРКЛ становлять основні фонди, а також цінності, вартість яких відображаються в самостійному балансі; одним із джерел формування майна Збаразької ЦРКЛ визначено майно, передане їй районною радою в оперативне управління.
Що стосується процесу створення третьої особи, то з наявних у справі документів встановлено наступне.
22 серпня 2012 року на підставі рішення Збаразької районної ради №162 "Про створення комунального закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" розпочато процес створення комунального закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" шляхом: приєднання структурних підрозділів первинної медико-санітарної допомоги виділених з структури комунальних закладів охорони здоров'я "Збаразька центральна районна комунальна лікарня" (Збаразької ЦРКЛ) та Вишнівецька районна комунальна лікарня"; приєднання районної комунальної Максимівської дільничної лікарні; приєднання амбулаторій загальної практики - сімейної медицини, фельдшерсько-акушерських та фельдшерських пунктів.
Після цього, 12 грудня 2014 року розпорядженням голови Збаразької районної ради №20-од з метою забезпечення формування КЗЗРР "Збаразький ЦПМСД" було створено комісію по розподілу майна між Збаразькою центральною районною комунальною лікарнею, Вишнівецькою районною комунальною лікарнею, Максимівською комунальною дільничною лікарнею та комунальним закладом Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги".
Даною Комісією 26.12.2014 складено Акт по розподілу майна, затверджений начальником відділу охорони здоров'я Заразької районної державної адміністрації, яким визначено перелік майна, переданого Збаразькою ЦРКЛ в безоплатне постійне користування КЗЗРР "Збаразький ЦПМСД", що розташоване за адресою: вул. Павлова, 2, м.Збараж Тернопільської області, а саме: перший поверх поліклінічного відділення, площею 28,2кв.м. (кабінет №66, площею 11,9кв.м.; кабінет №85, площею 16,3кв.м. Всього, на першому поверсі: 28,2кв.м. х 2,9кв. = 81,8кв.м.); третій поверх поліклінічного відділення, площею 72,3кв.м. (кабінет №200, площею 14,4кв.м.; кабінет №201, площею 14,8кв.м.; кабінет №203, площею 11кв.м.; кабінет №204, площею 10,9кв.м.; кабінет №208, площею 10,9кв.м.; кабінет №214, площею 10,3кв.м.); четвертий поверх поліклінічного відділення, площею 98,2кв.м. (кабінет №274, площею 15,5кв.м.; кабінет №277, площею 19кв.м.; кабінет №278, площею 18,6кв.м.; кабінет №279, площею 13,9кв.м.; кабінет №251, площею 11кв.м.; кабінет №252, площею 9кв.м.; кабінет 253, площею 11,2кв.м.); перший поверх терапевтичного корпусу, площею 126кв.м. (кабінет №53, площею 27,4кв.м.; приміщення №54, площею 18,3кв.м., №55, площею 20,7кв.м, №63, площею 11,9кв.м., №64, площею 14,6кв.м.; коридор 58, площею 14,6кв.м.; коридор 59, площею 31,4кв.м; вбиральня, площею 1,5кв.м; коридор 61, площею 1,8кв.м.; коридор 62, площею 2,4кв.м.); гараж для авто, площею 21,2кв.м., гараж для авто, площею 22кв.м.; автомобіль OPEL COMBO 1.4L, пасажирський-В, номер шасі WOLOXCF06A4102071, 2009 року випуску, реєстраційний номерний знак ВО 0974 АР; TOYOTA - ейс, спец медична допомога, номер шасі GT14ILHA400008320, 1997 року випуску, реєстраційний номерний знак 308646 АМ.
28 січня 2015 року Збаразькою районною радою як власником та засновником КЗЗРР "Збаразький ЦПМСД" на підставі рішення №351 "Про дозвіл Збаразькій центральній районній комунальній лікарні та Вишнівецькій районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне постійне користування майна комунальному закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" передано майно у безоплатне постійне користування майно згідно Переліку (додатки №№1, 2 до рішення №351 від 28.01.2015).
Також, на виконання рішення №351 від 28.01.2015 між Збаразькою центральною районною комунальною лікарнею та комунальним закладом Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" 02.02.2015 було укладено договір №351 безоплатного постійного користування майном; майно передано за Актом приймання-передачі.
Впродовж 2015-2018 років Збаразькою районною радою було прийнято ряд рішень про передачу в безоплатне постійне користування інших приміщень (крім переданих згідно рішення №351) Збаразької центральної районної комунальної лікарні комунальному закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" а саме рішення: №436 від 26.06.2015 "Про дозвіл Збаразькій центральній районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне постійне користування приміщення площею 5,9кв.м. комунальному закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги "; №5 від 18.03.2016 "Про дозвіл Збаразькій центральній районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне постійне користування приміщень комунальному закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги"; №206 від 25.11.2016 "Про дозвіл Збаразькій центральній районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне постійне користування майна комунальному закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (згідно Переліку передачі підлягали приміщення 2-го поверху поліклінічного відділення, а саме: реєстратура, площею 11,8кв.м.; кабінет педіатра №217, площею 11кв.м.; кабінет педіатра №218, площею 12,3кв.м.; кабінет педіатра №225, площею 12,5кв.м.; кабінет педіатра №230, площею 11,5кв.м.; кабінет профщеплень №221, площею 15,4кв.м.; кабінет здорової дитини №231, площею 14,6кв.м.); №382 від 27.07.2017 "Про надання дозволу Збаразькій центральній районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне користування приміщення реєстратури та кладової"; рішення №326 від 27.04.2017 "Про надання дозволу Збаразькій центральній районній комунальній лікарні на передачу в безоплатне користування приміщення гаражів площею 16,6м 2 ".
На підставі рішення Збаразької районної ради №567 від 24.04.2018 "Про реорганізацію шляхом перетворення Комунального закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" розпочато процес реорганізації Комунального закладу в Комунальне некомерційне підприємство "Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги" Збаразької районної ради.
27.07.2018 проведено державну реєстрацію припинення Комунального закладу Збаразької районної ради "Збаразький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (ідентифікаційний код 39511438 ) в результаті реорганізації шляхом перетворення , про що в Реєстрі юридичних осіб вчинено запис №16421120004001043. Цього ж дня, 27.07.2018 державним реєстратором Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та державної реєстрації Збаразької РДА проведено державну реєстрацію новоутвореного Комунального некомерційного підприємства "Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги" Збаразької районної ради (ідентифікаційний код 39511438 ), про що в Реєстрі вчинено запис №16421450000001181.
Згідно Передавального акту, затвердженого рішенням Збаразької районної ради №638 від 27.07.2018, здійснено передачу майна правонаступнику - Комунальному некомерційному підприємству "Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги" Збаразької районної ради.
Після цього, у 2019 році розпочався процес реорганізації Збаразької ЦРКЛ шляхом перетворення у Комунальне некомерційне підприємство Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради.
22.02.2019 Збаразькою районною радою прийнято рішення №808 Про реорганізацію шляхом перетворення Збаразької центральної комунальної лікарні в Комунальне некомерційне підприємство Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради, згідно якого вирішено реорганізувати Збаразьку ЦРКЛ шляхом перетворення в КНП Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради. Визначено, що КНП Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради є правонаступником всіх прав і обов'язків Збаразької ЦРКЛ; визнано КНП Збаразька центральна лікарня Збаразької районної ради таким, що не підлягає в подальшому приватизації; утворено комісію з реорганізації Збаразької ЦРКЛ та затверджено її склад; визначено строк пред'явлення вимог кредиторами до Збаразької ЦРКЛ - 2 місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення №808 від 22.02.2019;.
22.05.2019 Збаразькою районною радою на підставі рішення №870 Про передачу майна з балансу Збаразької центральної районної комунальної лікарні на баланс комунального некомерційного підприємства Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги Збаразької районної ради вирішено передати безоплатно з балансу Лікарні на баланс Центру ПМСД майно, що є спільною комунальною власністю територіальних громад сіл, селища, міста Збаразького району в особі Збаразької районної ради згідно додатку №1 до рішення; визнано таким, що припинилось право оперативного управління Збаразької ЦРКЛ майном, котре в подальшому закріплюється за КНП Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги Збаразької районної ради (п.2 рішення №870 від 22.05.2019).
Так, згідно Переліку (додаток №1 до рішення №870 від 22.05.2019) передачі на баланс Центру підлягало Майно, що розташоване по вул. Павлова №2 у Збараж Тернопільської області, а саме: приміщення першого поверху поліклінічного відділення, загальною площею 58,2кв.м. (66 кабінет, площею 11,9кв.м.; 85 кабінет, площею 16,3кв.м.; 91 кабінет, площею 30кв.м.); приміщення другого поверху поліклінічного відділення, загальною площею 89,1кв.м. (приміщення №147, площею 11,8кв.м.; №150, площею 11кв.м.; №151, площею 12,3кв.м.; №161, площею 12,5кв.м.; №114, площею 11,5кв.м.; №154, площею 15,4кв.м.; №115, площею 14,6кв.м.); приміщення третього поверху поліклінічного відділення, загальною площею 79,1кв.м. (кабінети 274, площею 15,5кв.м.; 201, площею 11,8кв.м.; 203, площею 11кв.м.; 204, площею 10,9кв.м.; 208 площею 10,9кв.м.; 214а, площею 10,3кв.м.; приміщення 212, площею 7,9кв.м.; санвузол 193, площею 1,9кв.м.; приміщення 194, площею 3,0кв.м.); приміщення четвертого поверху поліклінічного відділення, загальною площею 98,2кв.м. (кабінети 274, площею 15,5кв.м.; 277, площею 19кв.м.; 278, площею 18,6кв.м.; 279, площею 13,9кв.м.; 251, площею 11кв.м.; 252, площею 9кв.м.; 253, площею 11,2кв.м.); приміщення першого поверху терапевтичного відділення (денний стаціонар), загальною площею 152,6кв.м. (кабінети 53, площею 27,4кв.м.; 54, площею 18,3кв.м.; 55, площею 20,7кв.м.; 63, площею 11,9кв.м.; 64, площею 14,6кв.м.; 58 (коридор), площею 31,4кв.м.; 59 (коридор), площею 2кв.м.; 60 (вбиральня), площею 1,5кв.м.; 61 (коридор), площею 1,8кв.м.; 62 (коридор), площею 2,4кв.м.; приміщення 65 площею 0,7кв.м.; 56, площею 3,6кв.м.; 57а, площею 3,7кв.м.; 57, площею 12,6кв.м.); автогаражі, загальною площею 59,8кв.м. (№5, площею 21,2кв.м.; №9, площею 22кв.м.; №17, площею 16,6кв.м.); приміщення 65 першого поверху лікарні, площею 5,9кв.м.; підвальні приміщення, загальною площею 27,7кв.м. (49, площею 21,1кв.м.; 50, площею 3,2кв.м.; 23, площею 3,4кв.м.); автомобіль OPEL COMBO 1.4L, пасажирський-В, номер шасі WOLOXCF06A4102071, 2009 року випуску, реєстраційний номерний знак ВО 0974 АР; автомобіль TOYOTA - ейс, спец медична допомога, номер шасі GT14ILHA400008320, 1997 року випуску, реєстраційний номерний знак 308646 АМ; автомобіль УАЗ 3962 01 швидка медична допомога - Д, шасі №015431, 1986 року випуску, реєстраційний номерний знак ВО 7243 АН.
Як вбачається з письмових пояснень №854/01-5 від 20.09.2019 (вх.№17237 від 24.09.2019) КНП Збаразький центр первинної медико-санітарної допомоги відповідачем-2 у справі рішення №870 від 22.05.2019 не виконано, оскільки Передавальний акт повернуто Лікарнею без підписів членів комісії.
Здійснюючи статутну діяльність, Збаразька ЦРКЛ неодноразово зверталася до Збаразької районної ради як власника майна, про надання згоди на здачу в оренду частини нерухомого майна за адресою: вул. Павлова, 2, м.Збараж Тернопільської області.
Впродовж 2018-2019р.р. Збаразькою ЦРКЛ подано, а Збаразькою районною радою розглянуто ряд клопотань: про надання дозволу для передачі в оренду комори, площею 74,4кв.м. (рішення від 27.07.2018 №643); про надання дозволу на передачу в оренду приміщення, площею 3кв.м для встановлення кавового апарату, апарату для продажу бахіл, Івох (рішення від 22.02.2019 №836); про надання дозволу на передачу в оренду приміщення, площею 30,4кв.м. для відкриття приватного лікарського кабінету з розміщенням УЗД апарату та кваліфікованого лікаря УЗД діагностики (рішення від 22.05.2019 №871).
Матеріали справи свідчать і дана обставина сторонами не заперечується, що право власності територіальної громади сіл, селищ, міст Збаразького району в особі Збаразької районної ради на комплекс будівель та споруд по вул.Павлова, 2 у м.Збараж Тернопільської області у встановленому законом порядку не було зареєстровано, незважаючи на передачу зазначеного майна лікарні у 1992 році у власність району, що вбачається зокрема, з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №180415081 від 10.09.2019 та заяв учасників справи, як свідків, поданих в порядку письмового опитування 17.10.2019.
За даними Збаразького районного комунального БТІ (лист №347 від 23.09.2019) станом на 31.12.2012 за Збаразькою районною радою реєструвалося право власності на інший об'єкт - адміністративний будинок по вул.Івана Франка №1 у м.Збараж Тернопільської області (Свідоцтво про право власності від 01.12.2003) та гаражі №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11).
Разом з тим судом встановлено, що 19.08.2014 рішенням Стриївської сільської ради №675 Збаразькій ЦРКЛ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування комплексу будівель та споруд закладу охорони здоров'я, що розташований по вул.Павлова, 2 на території Стриївської сільської ради. 10.10.2014 Реєстраційною службою Збаразького районного управління юстиції Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою, площею 5,7967га за кадастровим №6122488400:04:001:0485, що розташована по вул.Павлова, 2 у м.Збараж Тернопільської області за відповідачем-2. Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги.
Позивач вказує, що про існування оскаржуваного рішення №871 від 26.11.2003 та Свідоцтва про право власності райраді йому стало відомо з листа Збаразького районного комунального бюро технічної інвентаризації №251 від 18.07.2019 (вх.№303/01-15 від 19.07.2019).
Матеріали справи свідчать, що рішенням виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 Про оформлення права власності на комплекс будівель та споруд Збаразької ЦРЛ вирішено оформити право власності на комплекс будівель і споруд в кількості 17 штук по вул.Павлова, 2, на Збаразьку центральну районну лікарню; доручено Збаразькому РБТІ зареєструвати комплекс будівель і споруд в кількості 17шт. по вул.Павлова, 2, м.Збараж за Збаразькою ЦРЛ.
Як вбачається з рішення Виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 його прийнято за результатами розгляду звернення адміністрації Збаразької ЦРЛ №1256 (вх.№05-661/2.6 від 26.11.2003), а правовими підставами його прийняття - визначено норми Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про власність , Тимчасового положення про державну реєстрацію об'єктів нерухомого майна та прав власності на них у Збаразькому районі.
Із змісту листа №1256 (вх.№05-661/2.6 від 26.11.2003), котрий адресовано міському голові п. Паровому С.І. слідує, що головний лікар Збаразької центральної районної лікарні просив прийняти рішення про оформлення права власності на будівлі з виробничими спорудами Збаразької ЦРЛ.
01.12.2003 на підставі рішення виконкому Збаразької міської ради № 871 від 26.11.2003 міською радою видано Свідоцтво про право власності, яким підтверджено, що цілий комплекс будівель та споруд, що складається з 17-ти будинків (будівель) у м.Збараж по вул. Павлова, 2 дійсно належить на праві комунальної власності Збаразькій центральній районній лікарні, а 02.12.2003 Збаразьким районним бюро технічної інвентаризації на свідоцтві вчинено реєстраційний напис про реєстрацію права комунальної власності за Збаразькою ЦРЛ за № 118 котрий записано в реєстрову книгу №1.
Позивач вважає прийняте рішення всупереч нормам закону, який регулює підстави та порядок відчуження нерухомого майна комунальної власності, та таким, що порушує право спільної власності територіальної громади сіл, селищ, міст Збаразького району в особі Збаразької районної ради на комплекс будівель та споруд по вул.Павлова, 2 у м.Збараж, тому з метою захисту порушених прав звернувся з позовом про визнання незаконним та скасування рішення Виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 Про оформлення права власності на комплекс будівель та споруд Збаразької ЦРЛ та про визнання недійсним та скасування Свідоцтва про право власності, виданого на спірне майно.
Оцінивши зібрані докази та дослідивши норми чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення позову, з огляду на таке.
Підстави набуття (припинення) права власності визначаються за законодавством, чинним на час виникнення відповідних правовідносин.
Статтею 10 Конституції Української Радянської Соціалістичної Республіки від 20.08.1978 року визначено, що основу економічної системи Української PCP становить соціалістична власність на засоби виробництва у формі державної (загальнонародної) і колгоспно-кооперативної власності.
Відповідно до ст.87 Цивільного кодексу Української PCP (в редакції 1963 року), соціалістичною власністю є: державна (загальнодержавна) власність; колгоспно-кооперативна власність; власність профспілкових та інших громадських організацій.
З 15.04.1991 року вступив в дію Закон Української РСР Про власність , відповідно до ст.31 якого до державної власності в Україні належали загальнодержавна (республіканська) власність і власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальна власність ).
Відповідно до ч.2 ст. 32 Закону України Про власність суб`єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.
Відповідно до ст.35 Закону України Про власність об`єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів, державний житловий фонд, об`єкти житлово-комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров`я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв`язку та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території. У комунальній власності перебуває також майно, передане у власність області, району чи іншої адміністративно - територіальної одиниці іншими суб`єктами права власності.
Згідно ст.49 Закону України Про власність , в редакції, що діяла на час передачі спірного майна лікарні до комунальної власності області, володіння майном вважається правомірним, якщо інше не буде встановлено судом, арбітражем, третейським судом.
Відповідно до розділу І Переліку державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №311 від 05.11.1991 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю), зокрема, багатопрофільні та спеціалізовані лікарні для дорослих і дітей, підлягали передачі до комунальної власності областей.
Отже, на підставі вказаних норм законодавства та прийнятого рішення від 16.07.1992 Про комунальну власність області , Збаразька центральна районна лікарня, що знаходиться в м.Збараж по вул.Павлова, 2 як об`єкт комунальної власності області, разом із основними засобами, технологічним обладнанням, іншими засобами медичного призначення, правомірно передана до комунальної власності територіальної громади Тернопільської області, а згодом - до комунальної власності Збаразького району (рішення від 29.07.1992).
Рішенням Збаразької районної ради №642 від 27.07.2018 затверджено Статут Збаразької центральної районної комунальної лікарні у новій редакції, згідно якого Збаразька центральна районна комунальна лікарня є правонаступником Збаразької центральної районної лікарні, власником майна і засновником райлікарні є Збаразька районна рада.
Відповідно до Статуту, Збаразька ЦРКЛ безпосередньо підпорядкована Збаразькій районній державній адміністрації та Управлінню охорони здоров'я Тернопільської обласної державної адміністрації; Управління Збаразької ЦРКЛ здійснює Збаразька районна державна адміністрація через Відділ охорони здоров'я та цивільного захисту райдержадміністрації; майно Збаразької ЦРКЛ становлять основні фонди, а також цінності, вартість яких відображаються в самостійному балансі; одним із джерел формування майна Збаразької ЦРКЛ визначено майно, передане їй районною радою в оперативне управління .
Таким чином, правовою підставою належності майна територіальній громаді району є рішення Збаразької районної ради народних депутатів від 29.07.1992 Про комунальну власність району , прийняте на підставі ст.7 Закону України Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування , рішення Тернопільської обласної Ради народних депутатів від 16.07.1992 Про комунальну власність області .
Згідно вказаного рішення, до спільної власності територіальної громади району віднесено майно Збаразької ЦРКЛ, що розташована в м. Збараж, вул. Павлова, 2.
Таким чином, суд вважає, що позивач у справі відповідно до вимог чинного законодавства у 1992 році набув право власності на майно районної лікарні у м. Збараж, вул. Павлова, 2.
Згідно статті 317 ЦК України власнику належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Згідно з нормою ст.319 ЦК України власник володіє, користується і розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Він сам вирішує, що робити зі своїм майном, керуючись виключно власними інтересами, здійснюючи щодо цього майна будь-які дії, які не повинні суперечити закону і не порушують прав інших осіб та інтересів суспільства.
Відповідно до положень ст.ст.16, 391, 386 Цивільного кодексу України власник вправі звернутися до суду з вимогою про захист порушеного права будь-яким способом, що є адекватним змісту порушеного права, який ураховує характер порушення та дає можливість захистити порушене право.
Приписи статті 13 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, частини третьої статті 24 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Також Законом України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органами, уповноваженими управляти об'єктами комунальної власності, є як органи місцевого самоврядування, створені сільськими, селищними, міськими територіальними громадами, так і районні та обласні ради.
Районні та обласні ради - це органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами (ч.2 ст. 10 Закону).
Місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Відповідно до частини 4 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається законом.
Відповідно до ч.ч.2, 5 ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, тощо.
Відповідно до приписів статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймається її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, способом волевиявлення ради щодо здійснення правомочностей по володінню, користуванню та розпорядженню об`єктами комунальної власності є прийняття нею відповідного рішення.
В процесі розгляду спору, судом встановлено, що жодного рішення з приводу передачі спірного майна лікарні до комунальної власності територіальної громади міста Збараж чи відчуження будівель і споруд районної лікарні, передачі їх у власність відповідачу-2, Збаразька районна рада не приймала. Комунальний заклад "Збаразька центральна районна комунальна лікарня" не є і ніколи не був і не міг бути суб'єктом спільної комунальної власності територіальних громад району. Майно Збаразької центральної районної комунальної лікарні є власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Збаразького району Тернопільської області в особі Збаразької районної ради, що закріплено на праві оперативного управління за комунальним закладом , а останній належить до закладів охорони здоров'я. Власником майна і засновником закладу є Збаразька районна рада.
Право оперативного управління - це речове право особи, яка не є власником, що захищається відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.
При цьому наявними у справі документами не підтверджено, що право власності на спірні будівлі та споруди, що знаходяться в м. Збараж по вул. Павлова, 2 Тернопільської області перейшло до Збаразької міської ради та в подальшому - до Збаразької районної комунальної лікарні.
Необхідно зазначити, що згідно ч.4 ст.3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (із змінами, внесеними згідно із Законом №5037-VI (5037-17) від 04.07.2012) права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов`язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.
А відтак, з огляду на наведену норму законодавства, право спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Збаразького району Тернопільської області в особі Збаразької районної ради на нерухоме майно, комплекс будівель та споруд, які розташовані в м.Збараж по вул.Павлова, 2, як таке, що виникло до набрання чинності Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , є дійсним.
Відповідно до п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст. Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.
За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
Між тим, згідно зі ст.29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження, зокрема управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Отже, Виконавчий комітет Збаразької міської ради є органом, який наділений повноваженнями для вчинення будь-яких дій, визначених законодавством, щодо володіння та розпорядження майном комунальної власності територіальної громади міста Збараж.
Утім, вищенаведеними законодавчими актами України, зокрема Конституцією України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та іншими, не передбачено право виконавчих органів міських рад та їх посадових осіб приймати рішення про перехід об`єктів спільної комунальної власності району у комунальну власність однієї територіальної громади, в даному випадку громади міста Збараж.
Тобто, в порушення вищезазначених законодавчих норм, Виконавчим комітетом Збаразької міської ради прийнято рішення №871 від 26.11.2003, яким вирішено оформити право власності на комплекс будівель та споруд в кількості 17 штук, що знаходяться в м. Збараж по вул. Павлова, 2, за Збаразькою центральною районною лікарнею.
На підставі вказаного вище рішення, Збаразьким районним бюро технічної інвентаризації 02.12.2003 на правовстановлювальному документі (Свідоцтві про власність) вчинено реєстраційний напис про право комунальної власності на спірні будівлі та споруди за Збаразькою центральною районною лікарнею.
Суд враховує, що прийняте Збаразькою міською радою рішення №871 від 26.11.2003 є ненормативним правовим актом органу місцевого самоврядування, який стосується певного індивідуально визначеного суб'єкта, вичерпує свою дію фактом його виконання, тому дане рішення не може бути скасоване чи змінене органом місцевого самоврядування після його виконання, оскільки на підставі цього рішення виникли правовідносини щодо реалізації права комунальної власності на спірне нерухоме майно.
Статтею 15 Цивільного кодексу України передбачено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Отже, наведена норма визначає об'єктом захисту порушене, невизнане або оспорюване право чи цивільний інтерес. Порушення права пов'язано із позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково. При оспорюванні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, спричинена поведінкою іншої особи.
Таким чином, порушення, невизнання або оспорювання суб'єктивного права є підставою для звернення особи за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту.
Способами захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (пункт 10 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ст.ст.21, 393 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина десята статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Згідно із частинами 2-3 статті 13, статті 74 Господарського процесуального кодексу України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
В даному випадку, в процесі повного і всебічного з'ясування обставин, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи, враховуючи також факт визнання відповідачами позовних вимог, суд дійшов висновку, що позивачем документально підтверджено факт правомірності набуття ним у спільну власність територіальних громад району спірного майна у 1992р., чинність рішень відповідних рад від 16.07.1992, 29.07.1992, 25.12.2002, відсутність прийнятих районною радою рішень щодо розпорядження даним майном, відтак вважає, що рішення виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 Про оформлення права комунальної власності на комплекс будівель та споруд Збаразької ЦРЛ в кількості 17 шт за адресою: вул. Павлова, 2, м. Збараж Тернопільської області та видане на його підставі свідоцтво про право власності Збаразької міської ради на комплекс будівель та споруд від 01.12.2003, зареєстроване Збаразьким БТІ 02.12.2003 за реєстровим записом № 118, порушують права Збаразької районної ради, оскільки Збаразькою міською радою не набуто на законних підставах право комунальної власності на спірне нерухоме майно.
Суд відзначає, що при прийнятті спірного рішення Збаразькою міська рада не переконалася та не дослідила факт належності на праві спільної комунальної власності за територіальною громадою Збаразького району в особі Збаразької районної ради комплексу будівель та споруд Збаразької центральної районної лікарні, тому оспорюване рішення Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003. прийнято із порушенням положень чинного законодавства.
Отже, позовні вимоги щодо визнання незаконними та скасування рішення органу місцевого самоврядування та його виконавчого органу, а також скасування свідоцтва про право власності Збаразької міської ради від 01.12.2003, є правомірними та обґрунтованими, тому підлягають до задоволення.
Зважаючи на наявні у справі докази на підтвердження понесених сторонами судових витрат та враховуючи, що жоден із учасників справи не зробив заяви про подання відповідних доказів після ухвалення рішення суду, судові витрати у вигляді сплаченого судового збору, в силу ст.129 ГПК України, покладаються на відповідачів у справі порівну.
У судовому засіданні 10.12.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду відповідно до ст.240 ГПК України.
Керуючись ст.ст. ст.ст.4, 7, 11, 13, 42, 46, 50, 73, 74, 76-79, 91, 123, 129, 221, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Збаразької міської ради №871 від 26.11.2003 "Про оформлення права власності на комплекс будівель та споруд Забаразької ЦРЛ".
3. Визнати незаконним та скасувати Свідоцтво про право власності Збаразької центральної районної лікарні на комплекс будівель і споруд, що складається з сімнадцяти будівель і знаходиться за адресою: вул.Павлова, 2, м.Збараж Тернопільської області, видане Збаразькою міською радою 01.12.2003 та зареєстроване в Збаразькому районному бюро технічної інвентаризації 02.12.2003 за реєстровим №118.
4. Стягнути з Збаразької міської ради (вул.Б.Хмельницького, 4, м.Збараж Тернопільської області, ідентифікаційний код 04058404) на користь Збаразької районної ради (майдан Івана Франка, 1, м.Збараж Тернопільської області, ідентифікаційний код 24632934) - 1921 (одну тисячу дев'ятсот двадцять одну)грн 00коп. в повернення судового збору.
5. Стягнути з Збаразької центральної районної комунальної лікарні (вул.Павлова, 2, м.Збараж Тернопільської області, ідентифікаційний код 02000702) на користь Збаразької районної ради (майдан Івана Франка, 1, м.Збараж Тернопільської області, ідентифікаційний код 24632934) - 1921 (одну тисячу дев'ятсот двадцять одну)грн 00коп. в повернення судового збору.
Накази видати після набрання рішенням суду законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення через Західний апеляційний господарський суд.
Повне судове рішення складено та підписано 24.12.2019.
Суддя Н.О. Андрусик
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 26.12.2019 |
Номер документу | 86618647 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрусик Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні