Справа № 296/11732/19
1-кс/296/6168/19
УХВАЛА
Іменем України
09 грудня 2019 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду міста Житомира ОСОБА_1 , вирішуючи питання про прийняття до розгляду клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБ України в Житомирській області, майора юстиції ОСОБА_2 , погоджене прокурором військової прокуратури Житомирського гарнізону, капітаном юстиції ОСОБА_3 про призначення перевірки, -
ВСТАНОВИВ:
06.12.2019 року слідчий звернувся до Корольовського районного суду міста Житомира з клопотанням про призначення позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 року по дату винесення ухвали.
В клопотанні слідчого вказується, що у провадженні СУ ГУНП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018110330000032 від 18 червня 2018 року, кримінального правопорушення передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Органом досудового розслідування вказується, що в рамках даного провадження перевіряється можливий факт безтоварної операції щодо придбання ДП «ЖБТЗ» в лютому 2018 року в ТОВ «Укравто Конверсія» гідроамортизаторів 765-32-сб116 у кількості 30 шт., на загальну суму 618 274,44 грн.
Згідно з відомостями, зазначеними у висновку аналітичного дослідження ГУ ДФС у Житомирській області № 20/06-30-16-05/07620094 від 06.06.2018, ТОВ «Укравто Конверсія» придбало зазначені запчастини в ТОВ «Грімдейн» (код ЄДРПОУ 41723252), відомості про закупівлю яких останніми в АІС «Єдиний реєстр податкових накладних» відсутні, що може свідчити про використання зазначеного підприємства з метою мінімізації податкових зобов`язань, формування штучного податкового кредиту з ПДВ та ухилення від сплати податків, незаконного переведення грошових коштів у тіньовий сегмент ринку та вчинення дій, спрямованих на легалізацію коштів, одержаних злочинним шляхом.
Крім цього, згідно з зазначеним висновком, до вищевказаної діяльності з мінімізації (ухилення) від сплати податків, шляхом використання фінансово-господарських документів для формування «штучного» податкового кредиту з ПДВ та витрат, за результатами оформлення «безтоварних операцій», можуть бути причетні (залучені) ТОВ «Рейген» (код ЄДРПОУ 41694536) та ТОВ «Тоймен» (код ЄДРПОУ 41717652), які, відповідно до вимог пп. 14.1.159, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, є пов`язаними з ТОВ «Грімдейн» особами і містять ознаки «ризиковості» (єдиний засновник, керівник та головний бухгалтер, єдина IP адреса подання звітності, тощо).
В ході перевірки вказаної інформації, під час проведення обшуку на ДП «ЖБТЗ», серед іншого, було виявлено та вилучено п`ять насосів, поставлених 17.03.2017 до зазначеного державного підприємства ТОВ «Укравто Конверсія», які містять ознаки зношеності (є бувшими у використанні) і можуть не відповідати визначеним якісним характеристикам. Як встановлено, такий товар був придбаний ТОВ «Укравто Конверсія» 17.03.2017 в ТОВ «Солідез» (код ЄДРПОУ 40958010), яке, згідно з реєстром податкових накладних, в цей же день, придбало їх в ТОВ «Солід Партнер» (код ЄДРПОУ 41093662).
Разом з цим, встановлено, що на території України такі запчастини не виготовляються, а також вони не були імпортовані, що може свідчити про їх отримання зі складів чи військових частин Збройних сил України шляхом викрадення чи в інший, не передбачений законодавством, спосіб.
При цьому, допитаний як свідок засновник та директор ТОВ «Солідез» ОСОБА_4 зазначив, що немає жодного відношення до фінансово-господарської діяльності ТОВ «Солідез».
Таким чином, зазначені обставини можуть свідчити про залучення ТОВ «Солідез» та ТОВ «Солід Партнер» до схем з мінімізації (ухилення) від сплати податків, шляхом використання їх фінансово-господарських документів для формування «штучного» податкового кредиту з податку на додану вартість та витрат, шляхом оформлення «безтоварних операцій», по ланцюгу: замовник товарів ДП «ЖБТЗ» - ТОВ «Укравтоконверсія» (СГД - транзитер) ТОВ «Солідез» та ТОВ «Солід Партнер» (СГД, що мають ознаки «фіктивності» та мають можливості для формування «штучного» податкового кредиту та витрат).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ТОВ «Укравтоконверсія», ТОВ «Рейген», ТОВ «Тоймен» та ТОВ «Солід Партнер», звітуються та перебувають на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби в м. Києві.
У зв`язку з цим, для з`ясування обставин, що мають значення у кримінальному провадженні у слідства виникла необхідність провести позапланову перевірку ТОВ «Укравтоконверсія» (код ЄДРПОУ 39835831), ТОВ «Рейген» (код ЄДРПОУ 41694536), ТОВ «Тоймен» (код ЄДРПОУ 41717652) та ТОВ «Солід Партнер» (код ЄДРПОУ 41093662) на предмет дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства.
Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі, вказане клопотання підтримав.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується клопотання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.
Закони та інші нормативно-правові акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати цьому Кодексу. При здійсненні кримінального провадження не може застосовуватися закон, який суперечить цьому Кодексу.
Згідно з положенням ст. 26 КПК України слідчий суддя, у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.
Так, ст 93 КПК України визначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
При цьому, п. 76.1.11 ст. 78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється ,серед іншого, за наявності судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.
Разом з цим, в ухвалі колегії суддів Першої судової палати Касаційного кримінального суду Верховного Суду (у складі суддів: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ) від 6 березня 2018 року у справі № 243/6674/17-к, відповідаючи на питання «чи є частина друга статті 93 та частина друга статті 89 КПК підставою для повноважень слідчого судді надати дозвіл на призначення перевірки?», колегія суддів Верховного Суду зазначила, зокрема, таке:
Частина друга статті 93 КПК передбачає, серед іншого, що збирання доказів можливе за допомогою витребування та отримання висновків ревізій та актів перевірок, а частина друга статті 89 визначає як джерело доказів, серед іншого, акти перевірок.
Ці положення процесуального закону також не дають повноважень слідчому судді надавати дозвіл на призначення перевірки.
В Постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі №243/6674/17-к у пункті 14 зазначається, що «слідчий суддя […] задовольняючи […] клопотання слідчого про призначення перевірки щодо законності та цільового використання земельної ділянки, керувався пунктом 10 частини другої статті 36, пунктом 5 частини другої статті 40, частиною другою статті 93 КПК, пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», пунктом 3 розділу II «;Прикінцеві положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи». Жодною з норм права, наведених слідчим суддею в ухвалі, не передбачене його повноваження постановляти ухвалу про надання дозволу на проведення позапланової перевірки».
Правовими підставами для звернення до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу відповідним органам на проведення позапланових перевірок у кримінальному провадженні № 42018110330000032, слідчий вказує положення статей 40, 93 КПК України та статтю 78 Податкового кодексу України.
За правилами чинного Кримінального процесуального кодексу України, слідчим суддею в межах його компетенції, на етапі досудового розслідування розглядаються, клопотання слідчого (прокурора) по застосуванню заходів забезпечення кримінального провадження, повний перелік видів яких визначений статтею 131 КПК України та клопотання про проведення слідчих дій, визначених у главі 20 КПК України.
Разом з цим, вирішення питань щодо надання слідчим суддею дозволу відповідним органам на проведення позапланових перевірок, не передбачене Кримінальним процесуальним кодексом України, тобто не відноситься до компетенції слідчого судді.
Водночас, Податковий кодекс України не відноситься до кримінального процесуального законодавства, оскільки його норми не направлені на вирішення завдань кримінального провадження, визначених у статті 2 КПК України. Як закон, який у відповідній частині не узгоджується з положеннями КПК України, стаття 78 Податкового кодексу України не може виступати правовою підставою для призначення слідчим суддею позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства.
Таким чином, слідчий суддя не наділений повноваженнями розглядати клопотання слідчого (прокурора) про надання дозволу відповідним органам на проведення позапланових перевірок, а також приймати будь-які рішення по суті поданого клопотання, зокрема, й рішення про відмову у задоволенні клопотання, оскільки прийняття такого рішення можливе лише за наслідком розгляду клопотання по суті.
За таких обставин, слідчий суддя дійшов висновку про необхідність повернення клопотання про призначення позапланової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства у кримінальному провадженні № 42018110330000032 - особі, яка його подала без розгляду по суті.
Керуючись статтями 2-4, 8, 9, 26, 369-372 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя Корольовського районного суду міста Житомира
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБ України в Житомирській області, майора юстиції ОСОБА_2 , погоджене прокурором військової прокуратури Житомирського гарнізону, капітаном юстиції ОСОБА_3 про призначення перевірки - повернути особі, яка його подала без розгляду.
Ухвала слідчого судді апеляційному оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 86622002 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Маслак В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні