Ухвала
від 16.09.2019 по справі 369/12123/19
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/12123/19

Провадження №1-кс/369/3783/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.09.2019 м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні за №42019111200000606 від 09.09.2019, за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст.364 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

До суду звернувся прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

У провадженніСВ Києво-СвятошинськогоРВ ГУМВС Українив Київськійобласті перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42019111200000606за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 шляхом зловживання своїм службовим становищем вчиняють розтрату земельних ділянок, які належать державі Україна.

За результатами зібраних в ході досудового розслідування матеріалів встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою отримання неправомірної вигоди для себе створили та використовують наступний злочинний механізм відчуження землі, який складається з декількох етапів, перший - пошук та встановлення вільних земельних ділянок поза межами населених пунктів, які підлягають державній приватизації з тим чи іншим цільовим призначенням (як правило це землі для особистого селянського господарства - ОСГ). За вказаний процес відповідають керівники районних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_2 , які безпосередньо займаються моніторингом вільних державних земель.

Наступний етап злочинної схеми полягає в пошуку та встановленні особистих відносин з особами, які за своїм правовим статусом мають право претендувати на приватизацію земельних ділянок. Як правило це особи до 45 років, які приймали участь в антитерористичній операції на сході нашої держави та мають відповідний статус учасника АТО.

Вищевказані особи (учасники АТО) за відповідну грошову винагороду (як правило від 500 до 1000 доларів США) надають копії своїх особистих документів (паспорт, ідентифікаційний код, посвідчення учасника бойових дій), а також згоду на представлення своїх інтересів підконтрольним особам у відповідних органах державної влади, що відповідним чином посвідчується нотаріальною довіреністю.

Так, в ході оперативного супроводження матеріалів провадження було встановлено один із фактів (епізодів) вищевказаної протиправної схеми, що полягає у відчуженні більше 323 гектарів земель сільськогосподарського призначення в Києво - Святошинському районі Київської області на підставних осіб.

За отриманою оперативною інформацією, вказана земельна ділянка первинно належала ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та була виведена з балансу державного підприємства з метою подальшої приватизації. Надалі було підібрано 163 особи (за попередньою інформацією частина з них є учасниками АТО), які по дорученню звернулися на адресу ІНФОРМАЦІЯ_2 (в червні місяці поточного року) з клопотаннями про надання їм вказаних ділянок у власність, які у свою чергу були відразу погоджені, і підписані відповідні накази про дозвіл на розроблення технічної документації.

В подальшому, зазначені особи за власний кошт замовили технічну документацію (по дорученню) та розпаювали загальну ділянку в 323 га на 163 частини по 2 га кожна з цільовим призначенням - для особистого селянського господарства, а також сформували їх в базі Державного земельного кадастру (присвоїли їм кадастрові номери) і вийшли з клопотаннями перед керівником ІНФОРМАЦІЯ_2 про надання їм вказаних ділянок у власність (кінець липня поточного року).

З метою досягнення свого злочинного умислу службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 провели оперативний розгляд вказаних заявок, які в свою чергу були відразу затвердженні, і підписані відповідні накази про передачу вищезазначеним громадянам у приватну власність земельних ділянок (накази підписані 30 липня 2019 року особисто начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 .

Надалі, встановлений факт оперативного внесення наказів про передачу у власність вказаних ділянок в державний реєстр нерухомого майна, що відповідно стало останньою фазою формування права власності на земельні ділянки. Після чого майже одразу проведено переоформлення частини вказаних земельних ділянок на інших осіб - «законних набувачів», з метою уникнення можливих подальших розслідувань з боку правоохоронних органів.

Із Статуту Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вбачається, що підприємство засноване на державній власності та підпорядковане Міністерству аграрної політики та продовольства України (Органу управління майном).

Стаття 7 Статуту визначає повноваження генерального директора підприємства, зокрема, що генеральний директор несе повну відповідальність за стан діяльності підприємства, розпоряджається майном та коштами підприємства згідно чинного законодавства України, має право без доручення діяти від імені підприємства, підписувати документи, пов`язані з його поточною господарською діяльністю, тощо. Заступник генерального директора по виробництву та земельних питання ДП Агрокомбінат « ІНФОРМАЦІЯ_3 » взагалі не міг приймати рішення про надання згоди на припинення права користування земельною ділянкою та введення її до земель запасу с.СофіївськаБорщагівка, оскільки до його повноважень вирішення даного питання не входило.

ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » користується земельною ділянкою площею 1448,5884 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва відповідно до державного акту на право постійного користування землею серія П-КВ №003658 від 11.11.2002 року.

Крім того, встановлено відсутність реєстрації у Київській області у жодного із власників земельних ділянок, смерть деяких з них на момент підписання наказів , а також зміни у деяких осіб паспортних даних (відповідно до інформаційних масивів державних баз даних) та відсутності у всіх осіб будь-якого майна, що може вказувати виключно на факт їх фіктивного використання посадовими особами Держгеокадастру в цілях реалізації злочинної схеми по відчуженню особливо цінних земельних ділянок (ринкова вартість земельної ділянки у вказаному регіоні становить близько 1500 доларів США за сотку).

Відповідно до наявної інформації, частина зазначених ділянок (34 участки, що становить близько 70 га землі) на основі актів прийому-передачі та результатів загальних зборів акціонерів 14 серпня поточного року було внесено в статутний капітал ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), внаслідок чого були проведені зміни в Державному реєстрі речових прав.

Однак, 21 серпня поточного року державним реєстратором ОСОБА_5 (КП « ІНФОРМАЦІЯ_6 ») вищевказана реєстрація земельних ділянок булла скасована, а на товариство було накладено моніторинг на здійснення будь-яких реєстраційних дій.

Беручи до уваги зазначене, вказані дії учасників ОЗГ призвели до фактичної втрати можливості ІНФОРМАЦІЯ_7 реалізовувати передбачені чиним законодавством повноваження щодо розпорядження землями територіальної громади у зв`язку із проведенням державної реєстрації цих земельних ділянок та визначенням кінцевого землекористувача, через що територіальній громаді Київщини нанесено збитки (шкоду) в особливо великих розмірах (суму збитків буде встановлено після проведення оцінки та відповідної експертизи).

Зокрема, за отриманою інформацію, земельні ділянки з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства в межах Софіївсько-Борщагівської та Петропавлівсько-Борщагівської сільських рад Київської області були оформлені на громадян України на підставі наказів ІНФОРМАЦІЯ_2 та в подальшому переоформлені на громадянина України ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 , уродженець Республіки Узбекистан, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ).

Так, державну реєстрацію права власності на земельні ділянки було проведено на громадянина ОСОБА_6 приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_7 (свідоцтво № 6135 від 31.01.2006 року, реєстраційне посвідчення № 300 від 10.09.2014 року), офіс якого розташований за адресою: АДРЕСА_2 .

Крім того, 05.09.2019 року громадянином України ОСОБА_8 було внесено 87 (вісімдесят сім) земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Києво-Святошинського району Київської області до статутного фонду Товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_3 , директор - ОСОБА_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 , уродженець Кіровоградської області, ідентифікаційний код НОМЕР_4 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_4 ).

Встановлено, що первинну державну реєстрацію земельних ділянок та внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме внесення земельних ділянок до статутного фонду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), було проведено державними реєстраторами Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_5 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_5 , директор ОСОБА_10 ).

Враховуючи вищевикладене, на даний час ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) є власником 87 земельних ділянок для ведення селянського господарства на території Києво-Святошинського району Київської області.

У слідства є достатні підстави вважати, що вказані земельні ділянки є предметом та речовим доказом розслідуваного злочину (кримінального правопорушення), передбаченого ч. 2ст. 364 КК України

Тому, з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні виникла необхідність в отриманні оригіналівпроектів землеустрою та Державних актів на право власності на земельні ділянки.

Відповідно п. 19 ч.1 ст. 3 КПК України, сторонами кримінального провадження з боку обвинувачення є слідчий, керівник органу досудового розслідування, прокурор, а також потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених цим Кодексом.

Відповідно ч. 2 ст. 22 КПК України, сторонни кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.

Відповідно ч. 1 ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.

Відповідно ч. 1 ст. 93 КПК України, збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичнихосіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Тимчасовий доступ до оригіналів документів, зазначених у клопотанні та вилучення їх належних чином завірених копій (виїмка) не тягне негативних наслідків, передбачених п. 10 ч. 1 ст. 309 КПК України, оскільки ці документи не відносяться до поточної діяльності, їх виїмка жодним чином не вплине на діяльність, не звузить та не обмежить їх права та можливість реалізації прав та обов`язків, покладених на них чиним законодавством України.

Відповідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Інших способів, визначених кримінальним процесуальним законодавством, отримати оригінали документів, ніж як отримання дозволу слідчого судді на тимчасовий доступ до речей та документів та можливість вилучити їх (здійснити їх виїмку) в належним чином завірених копіях, у органу досудового розслідування немає.

Вказана інформація і документи мають важливе значення для встановлення обставин, розкриття кримінального правопорушення, викриття винних осіб, у тому числі шляхом проведення ряду експертних досліджень, встановлення інших осіб, які можуть бути причетними до скоєння кримінального правопорушення, та ця інформація і документи будуть використані під час досудового розслідування як доказ.

Тому, слідчий просив суд надати старшому слідчому СВ Києво-Святошинського ВП ГУНП в Київській області капітану поліції ОСОБА_11 , процесуальному керівнику прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 1 класу ОСОБА_3 або прокурору групи прокурорів або оперативному підрозділу за його дорученням в порядку ст. 40 КПК України дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів та можливість її вилучення в оригіналі в приміщенні нотаріальної контори за адресою: АДРЕСА_6 , приміщення 188 у приватного нотаріуса Києво-Святошинського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_7 , а саме:

Оригінали документів та їх копії, які стали підставою для вчинення нотаріальної дії на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222410600:01:008:5440, 3222485900:03:006:5227, 3222485900:03:006:5228,3222485900:03:006:5229, 3222485900:03:006:5231, 3222485900:03:006:5232,

3222485900:03:006:5233, 3222485900:03:006:5234, 3222485900:03:006:5235,

3222485900:03:006:5236, 3222485900:03:006:5237, 3222485900:03:006:5441,

3222485900:03:006:5442, 3222485900:03:006:5443, 3222485900:03:006:5444,

3222485900:03:006:5445, 3222485900:03:006:5446, 3222485900:03:006:5447,

3222485900:03:006:5448, 3222485900:04:009:5056, 3222485900:04:009:5088,

3222485901:01:010:5229, 3222485901:01:010:5231, 3222485901:01:031:5165,

3222485901:01:031:5166, 3222485901:01:051:5257, 3222485901:01:051:5442,

3222485901:01:051:5444, 3222485901:01:051:5445, 3222485901:01:053:5060,

3222485901:01:053:5061, 3222486200:02:002:5287, 3222486200:02:002:5442,

3222486200:02:002:5443, 3222486200:03:001:5104, 3222486200:03:001:5202,

3222486200:03:001:5205, 3222486200:03:001:5213, 3222486200:03:001:5440,

3222486200:03:001:5442, 3222486200:03:002:5127, 3222486200:03:002:5128,

3222486200:03:002:5129, 3222486200:03:002:5130, 3222486200:03:002:5131,

3222486200:03:002:5133, 3222486200:03:002:5224, 3222486200:03:002:5225,

3222486200:03:002:5226, 3222486200:03:002:5227, 3222486200:03:002:5441,

3222486200:03:002:5442, 3222486200:03:002:5443, 3222486200:03:002:5444,

3222486200:03:002:5445, 3222486200:03:002:5448, 3222486200:03:003:5112,

3222486200:03:003:5113, 3222486200:03:003:5226, 3222486200:03:003:5227,

3222486200:03:003:5228, 3222486200:03:003:5229, 3222486200:03:003:5230,

3222486200:03:003:5440, 3222486200:03:003:5441, 3222486200:03:003:5443,

3222486200:03:003:5444, 3222486200:03:003:5445, 3222486200:03:003:5446,

3222486200:03:003:5447, 3222486200:03:003:5450, 3222486200:03:003:5481,

3222486200:03:003:5482, 3222486200:03:003:5483, 3222486200:03:004:6328,

3222486200:03:004:6329, 3222486200:03:004:6330, 3222486200:03:004:6331,

3222486200:03:007:5551, 3222486200:03:007:5553, 3222486200:03:007:5554,

3222486200:03:008:5478, 3222486200:03:008:5479, 3222486200:03:009:5308,

3222486200:04:001:5282,3222486200:04:001:5289,3222486201:01:036:5054 документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку;

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

- експертно-грошова оцінка земельної ділянки для цілей;

- витяг з державного земельного кадастру з даними про відсутність обмежень / обтяжень;

- довідка про відсутність будівель;

- паспорти та ідентифікаційні номери сторін (якщо представник сторони діє за довіреністю, то він подає нотаріально посвідчену довіреність та власний паспорт, ідентифікаційний номер);

- заяву про згоду на відчуження (придбання) майна від дружини (чоловіка), справжність підпису нотаріально засвідчена;

- свідоцтво про шлюб.

Прокурор в судове засідання не з`явився. Про день та час розгляду клопотання повідомлений належним чином.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження, відповідно до положень ч. 4ст. 107 КПК Українине здійснювалося.

В силуст. 131 Кримінального процесуального кодексу України(далі -КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є в тому числі тимчасовий доступ до речей, документів.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Отже, слідчий суддя, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах вважає, що в задоволенні клопотання слід відмовити, оскільки таке не відповідає вимогам п.6 ч.2ст. 160 КПК України.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст.131,159,160,163-166,309 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні за №42019111200000606від 09.09.2019,за ознакамизлочину передбаченогоч.2ст.364КК України - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86623265
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —369/12123/19

Ухвала від 16.09.2019

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Медведський М. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні