Справа № 369/16339/19
Провадження №1-кс/369/4758/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.12.2019 м. Київ
Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження за № 42019111200000666 від 15.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До суду звернувся прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 ,з клопотанням, про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні за № 42019111200000666 від 15.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що під здійснення ІНФОРМАЦІЯ_1 при перевірці дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки, останніми вивчено проект землеустрою щодо відведення гр. ОСОБА_4 земельної ділянки площею 0,2500 га (кадастровий номер 3222482000:10:002:5096) цільове призначення якої змінюється з «для ведення особистого селянського господарства» на землі «для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій» в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Так, в плані відведення та кадастровому плані земельної ділянки з кадастровим номером 3222482000:10:002:5096, що є складовими вищевказаного проекту землеустрою, визначено наявність сільськогосподарських угідь (сіножаті) по всій площі земельної ділянки 0,2500 га.
Згідно частини 2 статті 22 Земельного кодексу України, до земель сільськогосподарського призначення, зокрема, належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
Відповідно частини 1 та частини 2 статті 207 Земельного кодексу України (у редакції чинній на момент прийняття розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_2 від 29.12.2012 №3798), втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель.
Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов`язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.
Відповідно статті 50 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема, включають розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом).
Однак, у вищевказаному проекті землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки гр. ОСОБА_4 відсутні розрахунки розміру втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням земельної ділянки з кадастровим номером 3222482000:10:002:5096 для використання у цілях, не пов`язаних з веденням сільського господарства в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (за межами населеного пункту).
Таким чином, вищевказаний проект землеустрою щодо відведення гр. ОСОБА_4 земельної ділянки площею 0,2500 га (кадастровий номер 3222482000:10:002:5096) цільове призначення якої змінюється з «для ведення особистого селянського господарства» на землі «для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій» в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області розроблений з порушенням статті 20 Земельного кодексу України та статті 50 Закону України «Про землеустрій».
Аналогічні порушення були встановлені при зміні цільового призначення земельної ділянки площею 0,2500 га (кадастровий номер 3222482000:10:002:5097), цільове призначення якої змінюється із земель сільськогосподарського призначення «для ведення особистого селянського господарства» на землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення «для будівництва та обслуговування автозаправної станції, приміщення автосервісу та ресторанного комплексу».
Згідно частин 1 та 3 статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 1861 цього Кодексу.
Відповідно частини 6 статті 1861 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Так, пунктом «а» статті 21 Земельного кодексу України визначено, що порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.
Разом тим, слід звернути увагу, що при проведенні вищевказаної перевірки ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що схема формування території Києво-Святошинського району Київської області не затверджена, що підтверджується листом від 30.08.2018 №07-18/2285 ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Однак, відповідно до чинного законодавства, а саме згідно п. 3 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно пункту 3 частини 1 та частини 2 статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням.
Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.
Згідно статті 13 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», планування територій на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів.
В ході досудового розслідування виникла необхідність у з`ясуванні окремих обставин, які мають значення для об`єктивного розслідування кримінального провадження.
З цією метою, керуючись ч.2 ст. 93 КПК України, до ІНФОРМАЦІЯ_4 надіслано запит про надання належним чином завірені розпорядження щодо затвердження детальних планів територій разом із копіями самих детальних планів, висновки про погодження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок разом із дозвільною документацією з терміном виконання до 21.10.2019.
Однак, запитувана інформація до Києво-Святошинської місцевої прокуратури станом на сьогоднішній день не надійшла.
Відповідно частини 2 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території району з метою визначення їх функціонального призначення.
Це свідчить про те, що зміна цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 прийняті без урахування розробленого відповідно до схеми планування території Києво-Святошинського району Київської області детального плану території, що суперечить вимогам статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», статті 1861 Земельного кодексу України та у відповідності до статті 21 Земельного кодексу України є підставою для визнання недійсними вищевказаних розпоряджень.
Водночас, враховуючи не затверджену схему формування території Києво-Святошинського району Київської області відповідно до якої повинен розроблятися детальний план території за межами населеного пункту, ІНФОРМАЦІЯ_5 і надалі продовжується погодження містобудівної документації з порушенням норм містобудівного та земельного законодавства, що призводить до систематичного вчинення кримінального правопорушення службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 , а саме незаконного погодження детальних планів територій, проектів землеустрою при зміні цільового призначення земельних ділянок та видачі відповідних дозвільних документів ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Відповідно п. 19 ч.1 ст. 3 КПК України, сторонами кримінального провадження з боку обвинувачення є слідчий, керівник органу досудового розслідування, прокурор, а також потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених цим Кодексом.
Відповідно ч. 2 ст. 22 КПК України, сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.
Відповідно ч. 1 ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.
Відповідно ч. 1 ст. 93 КПК України, збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Тимчасовий доступ до оригіналів документів, зазначених у клопотанні та вилучення їх не тягне негативних наслідків, передбачених п. 10 ч. 1 ст. 309 КПК України, оскільки ці документи не відносяться до поточної діяльності, їх виїмка жодним чином не вплине на діяльність, не звузить та не обмежить їх права та можливість реалізації прав та обов`язків, покладених на них чинним законодавством України.
Відповідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Інших способів, визначених кримінальним процесуальним законодавством, отримати оригінали документів, ніж як отримання дозволу слідчого судді на тимчасовий доступ до рече та документів та можливість їх вилучити їх, у органу досудового розслідування не має.
Тому, прокурор просив надати прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 1 класу ОСОБА_3 , старшому слідчому Києво-Святошинського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому слідчої групи Києво-Святошинського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майору поліції ОСОБА_6 або оперативним співробітникам за доручення в порядку ст.ст.36 КПК України, дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, а саме: розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_4 про затвердження детальних планів території за період 2017-2019 роки; висновки ІНФОРМАЦІЯ_7 про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється за період 2017-2019 роки; містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок за період 2017-2019 роки та надати можливість вилучити належним чином засвідчені копії вищевказаних документів (здійснити їх виїмку) у ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 ).
В судове засідання прокурор не з`явився. В своєму клопотанні просив суд розглядати клопотання без його участі.
Відповідно до ч. 4ст.107 КПК Україниу разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цьогоКодексусудове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Суд розглядає клопотання у відсутність особи, у володінні якої знаходяться вказані документи, з метою унеможливлення завчасного знищення або переховування документів, зазначених у клопотанні.
В силу ст. 131 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є в тому числі тимчасовий доступ до речей, документів.
Згідно з ч.6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч. 4 ст.107 КПК України у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Беручи до уваги вищенаведене та враховуючи, що у клопотанні та доданих до нього матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що матеріали досудового розслідування, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає, що є підстави для задоволення клопотання прокурора про тимчасовий доступ до цих документів та речей, з метою фіксації відомостей про обставини вчиненого правопорушення, а також повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального провадження.
За таких обставин клопотання прокурора підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись вимогами ст. ст. 9, 40, 131, 132, 159- 160, 162, 163 КПК України,
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження за № 42019111200000666 від 15.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України - задовольнити.
Надати прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 1 класу ОСОБА_3 , старшому слідчому Києво-Святошинського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому слідчої групи Києво-Святошинського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майору поліції ОСОБА_6 або оперативним співробітникам за доручення в порядку ст.ст.36 КПК України, дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, а саме: розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_4 про затвердження детальних планів території за період 2017-2019 роки; висновки ІНФОРМАЦІЯ_7 про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється за період 2017-2019 роки; містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок за період 2017-2019 роки та надати можливість вилучити належним чином засвідчені копії вищевказаних документів (здійснити їх виїмку) у ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 ).
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів, слідчий суддя, суд, за клопотанням сторони кримінального провадження якій надано право на доступ до документів, має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала діє протягом одного місяця.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 86623342 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Медведський М. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні