Постанова
від 18.02.2010 по справі 2а-164/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а- 164/ 10/1270

Категорія 6.6.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 лютого 2010 року

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючий-суддя: Твердохліба Р.С.,

при секретарі судового зас ідання: Чукіній А.Ю.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом Сватівської міжрайонної дер жавної податкової інспекції Луганської області до товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Схід-Нафта Транс» пр о стягнення податкової забор гованості перед бюджетом по сплаті орендної плати за зем лю в сумі 13449,68 грн., -

В С Т А Н О В И В:

13 січня 2010 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов Сватівської м іжрайонної державної податк ової інспекції Луганської об ласті, в якому позивач зазнач ив, що ТОВ «Схід-Нафта Транс» в несено до Єдиного державного реєстру підприємств та орга нізацій України та зареєстро вано управлінням державної р еєстрації та міського реєстр у Луганської міської ради 05.03.20 03 року, відповідачу присвоєно ідентифікаційний код 32372307. ТОВ «Схід-Нафта Транс» є платник ом податків та перебуває на п одатковому обліку Ленінсько ї МДПІ Луганської області з 18. 03.2003 року за №669-01. Згідно договору оренди землі №18-ю від 01.01.2008 року відповідачу надано земельну ділянку площею 1,3261 га. У відпов ідача станом на 21.12.2009 року перед бюджетом утворилась заборго ваність з орендної плати за з емлю у розмірі 13449,68грн. На підст аві підпункту 17.1.7 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України «Про погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. №2181-III відповідачу 03.0 4.2009р. було направлено першу под аткову вимогу за №1/158 та 04.05.2009р. др угу податкову вимогу за №2/71, як і були отримані керівником п ідприємства. Відповідно до с т.5,6 Закону України «Про погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. №2181-III сума податков ої заборгованості з орендної плати за землю в розмірі 13449,68гр н. є узгодженим податковим зо бов' язанням, однак до тепер ішнього часу до бюджету не пе рерахована. Строки добровіль ної сплати податкових зобов' язань, передбачені ч.2 п.5.3.1 ст.5 З акону України «Про погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» сп линули, а заходи щодо стягнен ня податкових зобов' язань, прийняті податковим органом , не призвели до їх погашення, позивач просить стягнути в с удовому порядку з товариства з обмеженою відповідальніст ю «Схід-Нафта Транс» заборго ваність по сплаті орендної п лати за землю в розмірі 13449,68грн .

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, н адав суду заяву, в якій позовн і вимоги підтримав у повному обсязі та просив розглянути справу за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про причини неприбуття су ду не доповів, про дату й час с лухання справи був повідомле ний належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про з адоволення адміністративно го позову з наступних підста в.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам пункту 1 час тини першої статті 3 КАС стосо вно визначення адміністрати вної справи.

Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає статус державної податкової служби в Україні , її функції та правові основ и діяльності є Закон Укра їни «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» поса дові особи органів державної податкової служби зобов' яз ані дотримувати Конституції (254к/96-ВР) і законів України, інши х нормативних актів, прав та о хоронюваних законом інтерес ів громадян, підприємств, уст анов, організацій, забезпечу вати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мір ою використовувати надані їм права.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що товариство з обмеженою ві дповідальністю «Схід-Нафта Т ранс» зареєстровано управлі нням державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради 05 березня 2003 року за №25370169Ю0043126 (аркуш справи 6-зворо ній бік).

18.03.2003 року відповідач був взя тий на податковий облік Лені нської МДПІ у м.Луганську в як ості платника податків та зб орів за номером № 669-01 (аркуш спр ави 7).

За рішенням Сватівської мі ської ради Луганської област і від 06.12.2007 року товариству з об меженою відповідальністю «С хід-Нафта Транс» було надано земельну ділянку загальною площею 1,3261га, розташовану за ад ресою: м.Сватове, вул.НовоСтар обільська,28а з встановленням орендної плати за користува ння земельною ділянкою щоріч но у розмірі 4641,00грн. (аркуш спра ви 17).

01 січня 2008 року ТОВ «Схід-Нафт а Транс» в особі директора Шупер Т.Л. зі Сватівською мі ською радою в особі голови Шерстюка М.О. був укладений договір оренди землі №18-ю, пре дметом якого було надання в с трокове платне користування земельної ділянки площею 1,3261г а, розташованої за адресою: м. Сватове, вул.НовоСтаробільсь ка,28а за цільовим призначення м - оптова торгівля та склад ське призначення (аркуші спр ави 13-14,10).

03 квітня 2009 року Сватівською МДПІ Луганської області на а дресу відповідача було напра влено першу податкову вимогу форми «Ю1» за №1/58 на суму 1066,40грн. та другу податкову вимогу фо рми «Ю2» від 04 травня 2009 року за № 2/71 на суму 2442,32грн., які були отрим ані директором ТОВ «Схід-Наф та Транс» 06.04.2009р. та 05.05.2009р., що підт верджується власним підписо м останнього в корінцях вимо г (аркуш справи 8).

Згідно картки особового ра хунку відповідач станом на 21.1 2.2009 року має податкову заборго ваність з орендної плати за з емлю в сумі 13449,68грн. (аркуш справ и 4).

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.

Згідно ст.67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Спеціальним законом, який в изначає розміри та порядок п лати за використання земель них ресурсів, а також відпові дальність платників та контр оль за правильністю обчислен ня і справляння земельного п одатку є Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р. №2535-XII .

Статтею 2 зазначеного Закон у встановлено, що використан ня землі в Україні є платним, п лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом.

Власники земельних діляно к, земельних часток (паїв) та з емлекористувачі сплачують з емельний податок.

Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни «Про плату за землю» ві д 03.07.1992 р. №2535-XII ставки земельного податку з земель, грошову оці нку яких встановлено, встано влюються у розмірі одного ві дсотка від їх грошової оцінк и.

Якщо грошову оцінку земель них ділянок не встановлено, т о середні ставки земельного податку встановлюються в зал ежності від чисельності насе ленного пункту.

Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р. №2535-XII податкове зобов 'язання по земельному податк у, а також по орендній платі за землі державної та кому нальної власності, визначен е у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власникам и та землекористувачами земе льних ділянок за місцезнах одженням земельної ділянки за базовий податковий (звіт ний) період, який дорівнює ка лендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця.

Згідно ч.2 ст.17 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р . №2535-XII податкове зобов'язання п о земельному податку, а так ож по орендній платі за зем лі державної та комунально ї власності, визначене у нові й звітній податковій деклара ції, у тому числі і за нововідв едені земельні ділянки, сп лачується власниками та зе млекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходж енням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісячно про тягом 30 календарних днів, н аступних за останнім кале ндарним днем звітного (пода ткового) місяця.

Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону Украї ни «Про погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» від 21.12.2000р. №2181-III - у разі коли платник податків н е сплачує узгоджену суму под аткового зобов' язання прот ягом граничних строків, визн ачених цим Законом, такий пла тник податку зобов' язаний с платити штраф у таких розмір ах:

при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов' язання, - у розмі рі десяти відсотків погашено ї суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння, - у розмірі двадцяти від сотків погашеної суми податк ового боргу;

при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, - у розмірі п' ятдесяти від сотків погашеної суми податк ового боргу.

Відповідно до ч.2 п.5.3.1 ст.5 Зако ну України «Про погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» від 21.12.2000р. №2181-III - у разі коли відповід но до закону контролюючий ор ган самостійно визначає пода ткове зобов' язання платник а податків за причинами, не по в' язаними із порушенням под аткового законодавства, плат ник податків зобов' язаний с платити нараховану суму пода ткового зобов' язання у стро ки, визначені у законі з відпо відного податку, а за їх відсу тності - протягом тридцяти календарних днів від дня отр имання податкового повідомл ення про таке нарахування.

Враховуючи те, що за час суд ового розгляду справи у добр овільному порядку податкова заборгованість перед бюджет ом по сплаті орендної плати з а землю в сумі 13449,68 грн. відповід ачем - ТОВ «Схід-Нафта Транс » не сплачена, позовні вимоги Сватівської МДПІ Луганської області визнаються судом об ґрунтованими, доведеними, та такими, що підлягають повном у задоволенню, у зв'язку з цим, суд вважає за можливе стягну ти з ТОВ «Схід-Нафта Транс» по даткову заборгованість з оре ндної плати за землю в сумі 13449, 68 грн.

Враховуючи вимоги ча стини 4 статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, а також те, що позивач в ідповідно до пункту 15 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Мі ністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» в ід сплати державного мита (су дового збору) звільнений, суд ові витрати у цій справі не пі длягають стягненню з відпові дача, оскільки у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 112, 136, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Сватівської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Луганської області до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Схід-Нафта Транс » про стягнення податкової з аборгованості перед бюджето м по сплаті орендної плати за землю в сумі 13449,68 грн. задов ольнити повністю.

Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Схід-Нафта Транс» (м ісцезнаходження: 91000 м.Лугансь к, вул.Сосюри,42 кімн.36; ідентифі каційний код 32372307) на корис ть Державного бюджету Україн и податкову заборгованість п о сплаті орендної плати за зе млю в сумі 13449,68 грн. (тринад цять тисяч чотириста сорок д ев' ять гривень шістдесят ві сім копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено06.07.2010
Номер документу8662822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-164/10/1270

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Роман Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні