Справа № 2а-28962/09/1270
Категорія № 6.14
ПОСТАНОВА
Іменем України
«09» лютого 2010 р.
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Твердохліба Р.С.
при секретарі: Чукіній А.Ю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Краснолуцького міського центру зайнятості до Державного підприємства «Донбасантрацит» в особі Відокремленого підрозділу «Шахта імені «Ізвєстій» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 371238,96 грн., -
ВСТАНОВИВ:
28 грудня 2009 року Краснолуцький міський центр зайнятості звернувся до суду з позовом, в якому зазначив, що Державне підприємство «Донбасантацит» в особі Відокремленого підрозділу «Шахта імені Ізвєстій» зареєстроване 22.04.1996 року за №1012 в Краснолуцькому міському центрі зайнятості як платник страхових внесків на випадок безробіття. В порушення вимог ч.3 ст. 17 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Відокремлений підрозділ «Шахта імені «Ізвєстій» ДП «Донбасантрацит» страхові внески до Фонду сплачуються несвоєчасно та в неповному розмірі. Внаслідок порушення вищевказаних норм, відповідно до акту перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду №330 від 05.11.2009 року ВП «Шахта імені «Ізвєстій» станом на 01.10.2009 року має недоїмку зі страхових внесків у розмірі 371238,96 грн., яка по теперішній час не погашена. У зв’язку з чим позивач просив стягнути з відповідача на користь Краснолуцького міського центру зайнятості суму заборгованості по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в розмірі 371238,96 грн. за період з 17.08.2007 року по 30.09.2009 року.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, до початку слухання справи надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, надав заяву про визнання позовних вимог та розгляд справи за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судовчинства встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Спеціальним законом, який визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є Закон України «Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року N 1533-III.
В судовому засіданні встановлено, що відповідач, Державне підприємство «Донбасантрацит» в особі Відокремленого підрозділу «Шахта імені «Ізвєстій» зареєстроване 22.04.1996 року за №1012 в Краснолуцькому міському центрі зайнятості як платник страхових внесків на випадок безробіття.
Згідно із п.2 ст.35 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111, роботодавець зобов’язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Розмір страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, що підлягають сплаті до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України, встановлений ч.2 ст.1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування» №2213 -111 від 11.01.2001 року.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111, роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», зареєстрованого в міністерстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221, затверджено порядок обліку платників страхових внесків, обчислення і сплати роботодавцями та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, обліку їх надходження до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та контролю за сплатою страхових внесків. При цьому Розділом 9 продубльовано вказані положення Закону стосовно відповідальності платників страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
В порушення вимог ч.3 ст. 17 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Відокремлений підрозділ «Шахта імені «Ізвєстій» ДП «Донбасантрацит» страхові внески до Фонду сплачуються несвоєчасно та в неповному розмірі. Внаслідок порушення вищевказаних норм, відповідно до акту перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду №330 від 05.11.2009 року ВП «Шахта імені «Ізвєстій» станом на 01.10.2009 року має недоїмку зі страхових внесків у розмірі 371238,96 грн., яка по теперішній час не погашена.
Пунктом 1 ч.1 ст.38 Закону визначено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Згідно з п. 2 ч.1. ст.38 Закону штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.
Пунктом 3 ч.1 ст.38 Закону передбачено, що пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Згідно із ч.2 ст.38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111, не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 112 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач — визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до справи. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
За таких обставин позовні вимоги позивача є обгрунтовними та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст.35, ст.38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111, Розділом 9 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», зареєстрованого в міністерстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221, ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Краснолуцького міського центру зайнятості до Державного підприємства «Донбасантрацит» в особі Відокремленого підрозділу «Шахта імені «Ізвєстій» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 371238,96 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Донбасантрацит» в особі Відокремленого підрозділу «Шахта імені «Ізвєстій», м.Красний Луч, вул. Стаханова, б.4, р/р2600030120903 в Філії «Відділення ПІБ в м.Красний Луч», МФО 304375, код ЄДРПОУ 26410994, на користь Краснолуцького міського центру зайнятості, мікрорайон 4, б.9а, м.Красний Луч, відділення Держказначейства в м.Красний Луч, р/р 37174974900039 в Управлінні Держказначейства в м.Луганську, МФО 804013, код 50040400, код ЄДРПОУ 13391968, заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття в розмірі 371238,96 грн. (триста сімдесят одна тисяча двісті тридцять вісім гривень 96 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу – з дня складання в повному обсязі, і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2010 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8662936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Роман Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні