Справа № 2а-342/10/1270
Категорія 6.19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 лютого 2010 року
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого-судді - Твердо хліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання - Чукіній А.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Прокуратури Ж овтневого району м.Луганська в інтересах держави в особі Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Дочірнього п ідприємства Будівельне упра вління «Молодіжного житлово го комплексу» Товариства з о бмеженою відповідальністю « Рікод» про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій за невиконання 4% норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у 2008 році в сумі 20404,62 грн. та пені за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій в сумі 1315,80 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
20 січня 2010 року прокуратура Жовтневого району м.Лугансь ка звернулась до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом в інтересах д ержави в особі Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів в обґрунтування якого зазна чила, що у відповідності до ст .19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» від 21.03.1991 року №875-XII із змінами та доповненням и для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця . Відповідно до ч.3 ст.18 зазначен ого Закону підприємства, уст анови, організації, фізичні о соби, які використовують най ману працю, зобов' язані вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації і забезпечуват и інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати де ржавній службі зайнятості ін формацію, необхідну для орга нізації працевлаштування ін валідів, і звітувати Фонду со ціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаш тування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Мін істрів України. В порушення в имог законодавства Дочірнє п ідприємство Будівельне упра вління «МЖК» ТОВ «Рікод» не п рацевлаштувало необхідну кі лькість інвалідів та не інфо рмувало Луганський міський ц ентр зайнятості про наявніст ь вільних посад для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів. Підприємства, установи , організації, в тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у звязку з чи м прокурор просить стягнути з Дочірнього підприємства Бу дівельне управління «МЖК» ТО В «Рікод» адміністративно- г осподарські санкції за невик онання 4% нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2008 році в розмірі 20404,62 гр н. грн. Окрім цього, відповідн о до ч.2 ст.20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів Україні» від 21.0 3.1991 р. №875-Х11 порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій тягне за со бою нарахування пені. Пеня об числюється виходячи з 120 відсо тків річних облікової ставки Національного банку Україн и, що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму нед оїмки за весь її строк. Таким ч ином, прокурор просить стягн ути з відповідача і розмір на рахованої пені за порушення строків сплати адміністрати вно-господарської санкції, щ о становить 1315,80 грн.
У судовому засіданні проку рор позовні вимоги підтримав у повному обсязі, дав суду поя снення по суті позовних вимо г.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро місце, дату та час розгляду справи був повідомлений, про причини неприбуття суду не д оповів та не надавав заяви пр о розгляд справи за його відс утності.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обся зі.
Заслухавши думку прокурор а, пояснення представника ві дповідача, вивчивши матеріал и справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходя чи з наступного.
Судом встановлені такі фак ти і відповідні їм правовідн осини.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни встановлено, що завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб' єктів пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можлив ість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджуєть ся. Виконання та реалізація з азначеної конституційної но рми забезпечується законами України, підзаконними актам и та актами ненормативного х арактеру, які встановлюють м еханізм реалізації права на працю.
Відповідно до частини вось мої статті 69 Господарського К одексу України підприємство з правом найму робочої сили з абезпечує визначену відпові дно до закону кількість робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема інвалідів. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.
Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»
Одним із аспектів соціальн ої захищеності інвалідів, ві дповідно до частини першої с татті 17 цього Закону, є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.
В судовому засіданні вс тановлено, що згідно з ч.1 ст.18 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів Україні» від 21.03.1991 р. №875-Х11 заб езпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, в тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.
Частиною 3 ст.18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів Україні » від 21.03.1991 р. №875-Х11 встановлено, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів Україні» від 21.03.1991 р. №875- Х11 для підприємств, установ, о рганізацій, в тому числі пі дприємств, організацій гром адських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю (далі - роботодавці), установл юється норматив робочих міс ць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової чисельності штатних прац івників облікового складу за рік, а якщо працює від
8 до 25 осіб, - у кількості одног о робочого місця .
Наразі поняття робоч е місце інваліда, спеціальне робоче місце
інваліда ви значено статтею 1 Закону Укра їни "Про реабілітацію
інв алідів в Україні", і розумієть ся як:
робоче місце інваліда - місце або виробнича ділян ка постійного або тимчасово го знаходження особи у проц есі трудової діяльності на п ідприємствах, в установах і о рганізаціях;
спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче міс це або ділянка виробничої пл ощі, яка потребує додаткови х заходів з організації пра ці особи з урахуванням її індивідуальних функціонал ьних можливостей, обумовлен их інвалідністю, шляхом
пристосування основного і додаткового устаткування, т ехнічного обладнання тощо .
У порушення вимог законод авства в Дочірньому підприєм стві Будівельне управління « МЖК» ТОВ «Рікод» у 2008 році замі сть 3 інвалідів не працювало ж одного, що підтверджується з вітом про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2008 рік (аркуш справи 8).
Наказом Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни від 19.12.2005 року «Про затвер дження форм звітності та інс трукцій щодо їх заповнення» встановлено, що відповідно д о Закону України "Про зайня тість населення" ( 803-12 ) підприєм ства, установи й організаці ї, їх структурні підрозділи та філії незалежно від ф орми власності та господар ювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків .
Однак, Дочірнє підприємс тво Будівельне управління «М ЖК» ТОВ «Рікод» проінформува ло Луганський міський центр зайнятості про наявність віл ьних посад для забезпечення працевлаштуваня інвалідів л ише у грудні 2008 року, про що сві дчить лист Луганського міськ ого центру зайнятості №1/07-4377 ві д 22.09.2009 року (аркуш справи 10).
Відповідно до ч.1 ст.20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 р. №875-Х11 під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації.
Частиною 1 ст.20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів Украї ні» від 21.03.1991 р. №875-Х11 встановлено , що для підприємств, установ, організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. .
Частина 4 ст. 20 зазначеного Закону передбачає, що адміні стративно-господарські санк ції розраховуються та сплачу ються підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, зазначеними в частині пе ршій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, насту пного за роком, в якому відбул ося порушення нормативу, вст ановленого ч.1 ст.19 цього Закон у.
Згідно із ч.5 ст.20 вказаного Закону, у разі несплати адмін істративно-господарської са нкції або пені чи неможливос ті їх сплати за рішенням госп одарського суду із стягнення в примусовому порядку може б ути звернено на майно підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найм ану працю, в порядку, передбач еному законом.
Розрахунком суми позовної заяви, проведеного на підста ві звіту форми 10-ПІ за 2008 рік, над аного Дочірнім підприємство м Будівельне управління «МЖК » ТОВ «Рікод» до Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів встановлено, що сума штраф них санкцій за нестворені ро бочі місця для відповідача с кладає 20404,62 грн. (аркуш справи 9).
Оскільки відповідач поруш ив терміни сплати адміністра тивно-господарської санкції , то це є підставою для стягнен ня пені.
Відповідно до ч.2 ст.20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в Україні» від 21.03.1991 р. №875-Х11 поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національн ого банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої н а повну суму недоїмки за весь її строк.
Розмір нарахованої пен і за порушення строків сплат и адміністративно-господарс ької санкції становить 1315,80 грн .
Відповідно до частин 1,3 ст. 1 12 Кодексу адміністративного судочинства України, позива ч може відмовитися від адмін істративного позову повніст ю або частково, а відповідач - визнати адміністративний по зов повністю або частково. Ві дмова від адміністративного позову чи визнання адмініст ративного позову під час під готовчого провадження мають бути викладені в адресовані й суду письмовій заяві, яка пр иєднується до справи. У разі п овного визнання відповідаче м адміністративного позову і прийняття його судом прийма ється постанова суду про зад оволення адміністративного позову.
Таким чином, позовні вимоги прокуратури Жовтневого райо ну м.Луганська в інтересах де ржави в особі Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів з найшли своє обґрунтування н аданими суду доказами, норма ми чинного законодавства та визнані відповідачем. У зв' язку з чим суд вважає за можли ве стягнути з Дочірнього під приємства Будівельне управл іння «МЖК» ТОВ «Рікод» на кор исть Луганського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції за невиконання 4% нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2008 році в розм ірі 20404,62 грн. та пеню за порушенн я терміну сплати санкції у ро змірі 1315,80 грн.
Питання по судових витра тах не вирішується, оскільки прокурор звільнений від їх с плати у встановленому порядк у, а ст.94 Кодексу адміністрати вного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.18-20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» від 21.03.1991 р.№875-Х11, Порядком нар ахування пені та її сплати, за твердженим Наказом Міністер ства праці та соціальної пол ітики України від 15.05.2007 р. №223, Пор ядком сплати підприємствами , установами, організаціями т а фізичними особами, що викор истовують найману працю, сум и адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 31.01.2007 р. №70 , ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТ АНОВИВ:
Позовні вимоги Прокуратур и Жовтневого району м.Луганс ька в інтересах держави в осо бі Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Дочірньог о підприємства Будівельне уп равління «Молодіжного житло вого комплексу» Товариства з обмеженою відповідальністю «Рікод» про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання 4% нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2008 роц і в сумі 20404,62 грн. та пені за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій в сумі 1315,80 грн. - задовольни ти повністю.
Стягнути з Дочірнього підп риємства Будівельне управлі ння «Молодіжного житлового к омплексу» Товариства з обмеж еною відповідальністю «Ріко д» (місцезнаходження: 91011 м.Л уганськ, вул.Херсонська,буд.31; код ЄДРПОУ 32279190, р/р 2600501834 АФ ОАО АБ «Укргазбанк») на ко ристь Луганського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (місце знаходження: 91055 м.Луганськ, вул .Володарського,буд.59; одержува ч: ВДК Ленінського району м.Лу ганськ, р/р 31218230700006 в ГУДКУ у Луган ській області, МФО 804013, код 24046582, ко д платежу 50070000) несплачені ад міністративно-господарські санкції за невиконання 4% норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів у 2008 р оці в розмірі 20404,62 грн. (двадц ять тисяч чотириста чотири г ривні 62 коп.) та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій в розмірі 1315,80 грн. (одну тисячу триста п' ятнадцять гривень 80 коп.).
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано у встановл ений КАС України строк. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у вст ановлений КАС України строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Р.С . Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2010 |
Оприлюднено | 26.04.2010 |
Номер документу | 8662947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Роман Сергійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Тетяна Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Тетяна Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні