Справа № 2а- 819/10/1270
Категорія 6.6.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 лютого 2010 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді Твердох ліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання Горпенюк О.А. ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Артемівському районі м.Луг анська до малого приватного підприємства «Монтажбудрем індустрія» про стягнення под аткової заборгованості з под атку на прибуток підприємств у розмірі 2437,04 грн. шляхом зверн ення стягнення на активи, -
В С Т А Н О В И В:
02 лютого 2010 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції у Артемівсь кому районі м.Луганська до ма лого приватного підприємств а «Монтажбудреміндустрія» п ро стягнення податкової забо ргованості з податку на приб уток підприємств у розмірі 2437 ,04 грн. шляхом звернення стягн ення на активи. В обгрунтуван ня своїх позовних вимог пози вач зазначив, що МПП «Монтажб удреміндустрія» зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради 02.04.2003 року за №25370169Ю0043227 та відповідно до ді ючого законодавства підприє мство перебуває на податково му обліку в якості платників податків ДПІ у Артемівськом у районі м.Луганська з 09.04.2003 рок у. У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання у відповідача станом н а 25.01.2010 року виник податковий бо рг перед бюджетом у сумі 2437,04 гр н., в тому числі податкові зобо в' язання в сумі 80,00 грн. та штр афні санкції в сумі 2357,04 грн. Від повідно до п.п.5.3.1, 5.4.1 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» с ума податкового зобов' язан ня несплачена платником пода тків у 10 - денний строк з дня о тримання податкового повідо млення вважається податкови м боргом. В порушення норм дію чого законодавства, податков ий борг відповідачем не спла чено. Відповідно до п.7.2.1 ст.7 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» джерелами погашення под аткового боргу платника пода тків за рішенням органу стяг нення є будь-які активи платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим зако ном, а також іншими законами. В раховуючи вищенаведене, пози вач просить звернути стягнен ня податкового боргу з подат ку на прибуток підприємств у сумі 2437,04 грн. перед бюджетом на активи малого приватного пі дприємства «Монтажбудремін дустрія».
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та надав суду ан алогічні позовній заяві пояс нення.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату й час слухання справ и був повідомлений належним чином, про причини неприбутт я суду не доповів.
Суд дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представника позивача, дійшо в до висновку про задоволенн я адміністративного позову з наступних підстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Справи за участю Державн их податкових інспекцій є а дміністративними, оскільки в ідповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 КАС ст осовно визначення адміністр ативної справи.
Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.
Судом встановлено, що мале п риватне підприємство «Монта жбудреміндустрія» зареєстр овано як суб' єкт підприємни цької діяльності виконавчим комітетом Луганської місько ї ради 02 квітня 2003 року за №25370169Ю004 3227, що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію юридичної особи (арк справи 10 ).
Відповідно до діючого зако нодавства підприємство пере буває на обліку в якості плат ника податків у Державній податковій інспекції у Арте мівському районі м.Луганська з 09.04.2003 року за №3395 (арк.справи 17).
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.
Згідно ч.1 ст. 11 вказаного зак ону о ргани державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право здійснювати док ументальні невиїзні перевір ки (на підставі поданих подат кових декларацій, звітів та і нших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами , що не мають статусу юридично ї особи, а також фізичними осо бами, які мають статус суб' є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов' язо к утримувати та/або сплачува ти податки і збори (обов' язк ові платежі), крім Національн ого банку України та його уст анов (далі - платники податк ів).
У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання у відповідача станом н а 25.01.2010 року виник податковий бо рг з податку на прибуток підп риємств перед бюджетом у сум і 2437,04 грн., який складається з по даткового зобов' язання в су мі 80,00 грн. та штрафних санукцій в сумі 2357,04 грн., що підтверджуєт ься довідкою про суму податк ового боргу платника податкі в МПП «Монтажбудреміндустрі я» (арк. справи 6).
Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст.5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов' язанн я вважається узгодженим у де нь отримання податкового пов ідомлення, якщо воно протяго м 10 днів з дня отримання не оск аржено платником податків. Ф акту оскарження відповідаче м податкового зобов' язання судом не встановлено.
Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ платник податків з обов' язаний самостійно спл атити суму податкового зобов ' язання протягом десяти кал ендарних днів, наступних за о станнім днем відповідного гр аничного строку.
У відповідності до вимог чи нного законодавства боржник у Державною податковою і нспекцією у Артемівському ра йоні м.Луганська були надісл ані перша податкова вимога ф орми «Ю1» №1/719 від 14.10.2009 року, яка б ула отримана уповноваженою о собою відповідача 16.10.2009р., та др уга податкова вимога форми « Ю2» №2/783 від 19.11.2009 року, яка була от римана директором МПП «Монт ажбудреміндустрія» 19.11.2009 року (арк. справи 18,19), але до теперішн ього часу сума заборгованост і відповідачем не сплачена.
Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” зазначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право стягувати заборгованість перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.
Таким чином, позовні вимог и Державної податкової інсп екції у Артемівському районі м.Луганська знайшли обґрунт ування наданими суду доказа ми та нормами чинного законо давства. У зв'язку з цим, суд вв ажає за можливе примусово ст ягнути з малого приватного п ідприємства «Монтажбудремі ндустрія» на користь державн ого бюджету податкову заборг ованість з податку на прибут ок підприємств у розмірі 2437,04 г рн., звернувши стягнення на йо го активи.
Питання по судових витрат ах не вирішується, оскільки п озивач звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративн ого судочинства України не п ередбачено їх стягнення у да них випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 17, 18,158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, ст. ст. 3,5 Закону Укра їни „Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, су д
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у Артемівському районі м.Л уганська до малого приватног о підприємства «Монтажбудре міндустрія» про стягнення по даткової заборгованості з по датку на прибуток підприємст в у розмірі 2437,04 грн. шляхом звер нення стягнення на активи - за довольнити повністю.
Стягнути з малого приватно го підприємства «Монтажбудр еміндустрія» (91000 м.Луганськ, в ул.Магістральна,буд.1в; іденти фікаційний код 32419512, р/р 26001001431980, МФО 304717, Луганська філія ФАТ «Банк «Фінанси та Кредит» м.Луга нськ; р/р 26001053700366, р/р 26056053700366, р/р 26067053700366, М ФО 304795, Луганська філія ПАТ КБ « Приватбанк» м.Луганськ) на ко ристь Державного бюджету Ук раїни (код платежу 11021000, р/р 31118009700003, отримувач УДК у м.Луганську Г УДКУ у Луганській області, ко д отримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013) су му податкової заборгованост і з податку на прибуток підпр иємств у сумі 2437,04 грн. (дві тис ячі чотириста тридцять сім г рн. 04 коп.) шляхом звернення стя гнення на активи.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано у встановл ений КАС України строк. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у вст ановлений КАС України строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8662996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Роман Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні