ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
19 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4313/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Басової Н.М.
при секретарі судового засідання: Бутенко К.В.
за участю:
представника позивача: Цимбалюка О.В.,
представника ІІ та ІІІ відповідачів: Кузьминової І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного малого підприємства "Конкорд" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного малого підприємства Конкорд (далі - позивач, ПМП Конкорд ) до Державної податкової служби України (далі - відповідач І), Головного управління ДПС у Луганській області (далі - відповідач ІІ), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач ІІІ), в якому позивач просив суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 № 26;
-визнати протиправними дії ДПС України в неприйнятті скарги ПМП КОНКОРД на рішення ГУ ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 №26;
-зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 26 від 14.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДФС, а саме 16.08.2019 (т.1 а.с.4-17).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ПМП Конкорд було складено податкову накладну № 26 від 14.08.2019, яку, згідно до вимог Податкового кодексу України, за допомогою програми електронного документообігу М.Е.Dос , використовуючи автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до Державної фіскальної служби України.
Згідно отриманої квитанції від 16.08.2019 податкову накладну № 26 від 14.08.2019 ДФС України прийнято, але реєстрацію зупинено.
04.09.2019, незважаючи на таку невизначеність, позивач, відповідно до п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117 за допомогою програми електронного документообігу M.E.Doc , використовуючи автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів , направив на адресу контролюючого органу пояснення та копії документів щодо податкової накладної №26 від 14.08.2019, які на думку позивача, повністю розкривають зміст господарської операції та підтверджують документальне оформлення укладеної господарської операції.
Вказане підтверджується Повідомленням про надання пояснень та копій документів від 04.09.2019 № 1 та квитанцією № 2 щодо прийняття повідомлення від 04.09.2019 № 1 до розгляду.
У повідомленні про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.09.2019 №1 позивач зазначив, що передоплата на безготівковий рахунок ПМП Конкорд за продукцію, яка виготовляється з власної сировини підприємством МПВП Югріс та за товар, направив квитанцію №2, яку ГУ ДПС в Луганській області прийнято 04.09.2019.
13.09.2019 враховуючи вимоги п.22 Порядку зупинення №117, позивач перевірив наявну інформацію щодо податкової накладної № 26 від 14.08.2019 в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
Станом на 18 год. 00 хв. 13.09.2019, інформація стосовно рішення регіонального контролюючого органу щодо наслідків розгляду отриманих 04.09.2019 пояснень та копій документів щодо податкової накладної №26 від 14.08.2019 в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена - відсутня.
16.09.2019 року, при перевірці інформації щодо податкової накладної № 26 від 14.08.2019 в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, позивачем було з`ясовано, що 14.09.2019 Головним управлінням Державної податкової служби у Луганській області в окремому Реєстрі податкових накладних було зареєстровано рішення від 11.09.2019 №1278263/24202292 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.08.2019 №26 на суму ПДВ 776,61 грн із зазначенням підстави: ненадання платником податку копій документів: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити). Додаткова інформація: відсутні сертифікати на вироблену хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , не надані документи на транспортування імпортованого товару (ж.д. накладні), накладні на відвантаження давальницької сировини, накладні на отримання готової продукції .
При цьому, як зазначає позивач, ГУ ДПС у Луганській області фактично не надано оцінки наданим позивачем документам.
24.09.2019 з метою оскарження отриманого позивачем 16.09.2019 рішення ГУ ДПС у Луганській області №1278263/24202292 від 11.09.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної, яке набрало чинності після реєстрації 14.09.2019 у вихідний день, керуючись п.27 Порядку зупинення №117, платник податків направив контролюючому органу скаргу від 23.09.2019 на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН.
Але, відповідно до отриманої 24.09.2019 квитанції №2 від ДПС України, платнику податків стало відомо, що скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН не може бути прийнята, тому що Відповідно до п.3 Порядку розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117, скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державна податкова служба .
Позивач вважає рішення ГУ ДПС у Луганській області № 1278263/24202292 від 11.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.08.2019 № 26 протиправним та таким, що підлягає скасуванню із зобов`язанням ДФС реєстрації податкової накладної від 14.08.2019 № 26 датою її подання, а дії ДПС України в неприйнятті скарги - протиправними, а тому звернувся до суду за захистом своїх прав.
Відповідач Головне управління ДПС у Луганській області позовні вимоги не визнало, до канцелярії суду 24.10.2019 надав відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог (т.1 а.с.62-66).
В обґрунтування відзиву зазначив, що ПМП Конкорд подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкову накладну № 26 від 14.08.2019 на загальну суму 4659,65 грн. у т.ч. ПДВ 776,61 грн.
Згідно отриманої позивачем квитанції від 16.08.2019 податкову накладну № 26 від 14.08.2019 ДФС прийнято, але реєстрацію зупинено, а саме: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Зазначив, що листом ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 Про критерії ризиковості платника податку зі змінами, внесеними листами ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-04-18 та від 07.08.2019 №1962/99-99-29-01-01, затверджений перелік критеріїв, які впливають на ризиковість платників податків. Пункт 1.6 Критеріїв (у редакції Критеріїв, визначених листом ДФС України від 05.11.2018 р. №4065/99-99-07-04-18) передбачає розгляд питання щодо встановлення ризиковості платника податків у випадках, коли, зокрема, наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.
29.07.2019 комісією Головного управління ДФС у Луганській області було прийнято рішення щодо відповідності ПМП Конкорд критеріям ризиковості на підставі п.1.6 Критеріїв - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. Зокрема, ПМП Конкорд було включено до плану-графіка документальних перевірок на 2019 рік у зв`язку з наявністю ризиків у проведенні господарської діяльності. З метою проведення документальної планової виїзної перевірки ПМП Конкорд було здійснено вихід за податковою адресою підприємства: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 96-А, кв . 37.
В результаті виходу 31.05.2019 з метою вручення направлень на перевірку та проведення перевірки встановлено відсутність ПМП Конкорд за податковою адресою, у зв`язку з чим на адресу оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області направлено службовий лист з проханням провести заходи щодо встановлення місцезнаходження ПМП Конкорд та його посадових осіб (або його законних (уповноважених) представників).
Від оперативного управління отримано службовий лист від 21.06.2019, в якому повідомлялось, що за результатами проведених заходів підприємство за податковою адресою не знаходиться, посадових осіб не знайдено.
ГУ ДПС у Луганській області також зазначив, що відповідно до пункту 1.6. Критеріїв ризиковості платника податку інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті. Таким чином, твердження позивача про необізнаність та незрозумілість на підставі якого саме підпункту п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків було зупинено реєстрацію податкових накладних не відповідає дійсності.
Крім того, вказав, що на виконання п.16 Порядку №117, ПМП Конкорд в електронній формі засобами електронного зв`язку надано до ДФС України Повідомлення від 04.09.2019 №1 з письмовими поясненнями та копіями документів.
За результатами розгляду наданих платником податків пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1278263/24202292 від 11.09.2019, про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 14.08.2019.
Підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної слугувало ненадання ПМП Конкорд обов`язкових документів, визначених підпунктом 4 пункту 13 та п. 14 Порядку №117.
Зокрема, в порушення п.14 Порядку №117, не надано до контролюючого органу Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством , про що зазначено в Рішенні Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 №1278263/24202292 проставлення позначки X навпроти відповідного блоку.
Також, як зазначає, платником податків до Повідомлення надано копію договору від 31.12.2018 № 2 переробки давальницької сировини. Предметом даного договору є виконання Виконавцем (МПВП ЮГРІС ) роботи з переробки переданої йому Замовником (ПМП Конкорд ) сировини, яка вказана в Специфікації № 1, що додана до Договору і є його невід`ємною частиною в продукцію, що вказана в Специфікації № 2, яка додана до Договору і є його невід`ємною частиною, а Замовник зобов`язується прийняти готову продукцію та оплатити виконану роботу. Відповідно до п.п.3.2 п. 3 договору № 2 встановлено, що Замовник зобов`язаний засвідчити якість Давальницької сировини відповідними документами, які передбачені законодавством України . Також, п.п. 5.3 п. 5 договору визначено, що Замовник зобов`язаний разом з Давальницькою сировиною передати Виконавцеві передбачені законодавством України документи, які підтверджують її якість .
Платником податків до повідомлення не надано копії документів, обов`язковість надання яких передбачено п.14 Порядку №117 та Договором №2 від 31.12.2018, а саме: не надані сертифікати якості давальницької сировини.
Крім того, відповідно до Специфікації № 2 до договору переробки давальницької сировини №2 від 31.12.2018, яка є невід`ємною частиною договору, готова продукція має відповідати ДСТУ, ТУ, а саме: ТУ У 20.5-21831874-005:2017.
Платником податків до повідомлення не надано копії документів, обов`язковість надання яких передбачено п. 14 Порядку №117 та Договором № 2 від 31.12.2018, а саме: не надані сертифікати якості готової продукції.
Під час розгляду Комісією Головного управління ДПС у Луганській області документів, наданих платником податків до Повідомлення № 1 від 04.09.2019 року, було також проведено аналіз наявних баз даних щодо постачальника ПМП Конкорд - МПВП ЮГРІС та встановлено, що у МПВП ЮГРІС не подано звітність за формою 20-ОПП, немає інформації щодо наявності ліцензії на переробку хімічної продукції, відсутня звітність з екологічного податку, відсутня звітність про нерухоме майно. Зазначена інформація свідчить про відсутність можливості переробки давальницької сировини хімічного направлення, про що зазначено в Протоколі №6 від 11.09.2019 засідання Комісії ГУ ДПС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації. Розглядом наданих до повідомлення документів встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , не надані документи на транспортування імпортованого товару (ж. д. накладні), накладні на відвантаження давальницької сировини, накладні на отримання готової продукції. Також, згідно п.п. 5.1 п. 5 договору переробки давальницької сировини від 31.12.2018 № 2 місце передання Давальницької сировини Замовником (ПМП Конкорд ) та прийняття її виконавцем (МПВП ЮГРІС ): склад Виконавця, що знаходиться за адресою: 93000, Україна, Луганська область, місто Рубіжне, вулиця Визволителів, будинок 3-г. Платником податків до повідомлення не надано копії документів, обов`язковість надання яких передбачено п. 14 Порядку №117 та Договором № 2 від 31.12.2018, а саме: не надані документи на транспортування Давальницької сировини на склад Виконавця та накладні на відвантаження Давальницької сировини. Крім того, не надані накладні на отримання готової продукції.
Враховуючи вищевикладене, Головне управління ДПС у Луганській області просило відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідач ДФС України позовні вимоги не визнало, до канцелярії суду 25.10.2019 надав відзив з поясненнями аналогічним викладеним у відзиві ГУ ДПС у Луганській області, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог (т.2 а.с.59-61).
Позивачем 12.11.2019 до канцелярії суду надано відповідь на відзив ДФС України (т.2 а.с.81-98), в якому просив задовольнити позовні вимоги.
Позивачем 12.11.19 до канцелярії суду надано відповідь на відзив ГУ ДПС у Луганській області (т.2 а.с.110-132), в якому просив задовольнити позовні вимоги.
Відповідач ДПС України позовні вимоги не визнало, до канцелярії суду 28.11.2019 надав відзив з пояснення аналогічним викладеним у відзивах ГУ ДПС у Луганській області та ДФС України, а також зазначив, що оскарження протиправності дії ДПС України в не прийнятті скарги ПМП Конкорд на рішення ГУ ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 № 26 не є юридично значимим для позивача, оскільки не має безпосереднього впливу на суб`єктивні права та обов`язки позивача шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку, а відтак безпосередньо не порушує права та інтереси позивача (т.5 а.с.17-18, 39-41).
12.12.2019 позивачем до канцелярії суду було надано письмові пояснення, в яких просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (т.5 а.с.51-71).
Ухвалою суду від 04.10.2019 по справі відкрито провадження та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження з визначенням дати підготовчого засідання (т.1 а.с.1-2).
Ухвалою суду від 19.11.2019 за клопотанням позивача витребувано від Головного управління ДПС у Луганській області докази (т.4 а.с.241-242).
Ухвалою суду від 28.11.2019 залучено Державну податкову службу України до участі у справі співвідповідачем за позовними вимогами про зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 14.08.2019 № 26 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання (т.5 а.с.27-28).
Ухвалою суду від 28.11.2019 продовжено строк підготовчого провадження (т.5 а.с.29).
Ухвалою суду від 12.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.5 а.с.73).
В судове засідання прибув представник позивача та представник ІІ та ІІІ відповідачів.
Представник І відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, у відзиві на позовну заяву просив розгляд справи проводити за його відсутності (т.5 а.с.17-18).
В судовому засіданні представники позивача та представник ІІ та ІІІ відповідачів надали суду пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, відзиві, відповіді на відзив та поясненнях відповідно.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
ПМП "Конкорд" зареєстровано як юридичну особу, код за ЄДРПОУ 242022912145 , місцезнаходження юридичної особи: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вул.Гагаріна, буд.96-а, кв.37 та є платником податку на додану вартість (т.1 а.с.35-51, т.2 а.с.151).
Між МПВП "Югріс" (виконавець) та ПМП "Конкорд" (замовник) укладений договір переробки давальницької сировини №2 від 31.12.2018 на виконання робіт з переробки переданої замовником сировини (далі - давальницька сировина), яка вказана в Специфікації №1, що додана до договору і є його невід`ємною частиною (додаток №1), в продукцію (далі - готова продукція, що вказана в Специфікації №2, яка додана до договору і є його невід`ємною частиною (додаток №2), а замовник зобов`язується прийняти готову продукцію та оплатити виконану роботу (т.1 а.с.72-75).
Умовами договору №2 від 31.12.2018 визначено, що найменування (асортимент, номенклатура) давальницької сировини вказуються в Специфікації (пункт 2.1. розділу 2 договору); якість давальницької сировини повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, які вказані в Специфікації №1 і які встановлюють вимоги до якості давальницької сировини в Україні (пункт 3.1. розділу 3 договору).
Відповідно до Специфікації №2 до договору переробки давальницької сировини №2 від 31.12.2018 готова продукція має відповідати ДСТУ, ТУ, а саме ТУ У 20.5-21831874-005:2017.
Між ТОВ АМІАНТ (виконавець) та ПМП Конкорд (замовник) укладений договір переробки давальницької сировини №2 від 31.12.2018 на виконання робіт з переробки переданої замовником сировини (далі - давальницька сировина), яка вказана в Специфікації №1, що додана до договору і є його невід`ємною частиною (додаток №1), в продукцію (далі - готова продукція, що вказана в Специфікації №2, яка додана до договору і є його невід`ємною частиною (додаток №2), а замовник зобов`язується прийняти готову продукцію та оплатити виконану роботу (т.2 а.с.183-186).
Умовами договору №2 від 31.12.2018 визначено, що найменування (асортимент, номенклатура) давальницької сировини вказуються в Специфікації (пункт 2.1. розділу 2 договору); якість давальницької сировини повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, які вказані в Специфікації №1 і які встановлюють вимоги до якості давальницької сировини в Україні (пункт 3.1. розділу 3 договору).
Відповідно до Специфікації №2 до договору переробки давальницької сировини №2 від 31.12.2018 готова продукція має відповідати ДСТУ, ТУ, а саме ТУ У 20.5-21831874-005:2017 (т.2 а.с.187).
Того ж дня між контрагентами укладено субліцензійний договір №31.12.2018 відповідно до умов якого ліцензіат надає Субліцензіатові дозвіл на використання технічної документації на виробництво клею полівініалацетатного, а саме: технічні умови ТУ У 20.5-21831874-005:2017 (т.2 а.с.188-191).
При цьому специфіка переробки давальницької сировини за договорами переробки давальницької сировини включає етапи:
передавання сировини (оформлюється актами приймання-передачі сировини та товарно- транспортними накладними на перевезення);
переробка давальницької сировини (оформлюється актами виконаних робіт/наданих послуг, звітом про використання сировини та додатком до нього - калькуляція);
передавання готової продукції (оформлюється актами приймання-передачі готової продукції та товарно-транспортними накладними на перевезення).
ТУ, які використовуються у виробництві клеїв ПВА згідно субліцензійоного договору, - ТУ У 20.5-21831874-005:2017.
Постачання сировини, яка придбана в Україні, до ПМП КОНКОРД здійснюється через транспортно-експедиційні компанії (ТОВ ДЕЛІВЕРІ та ТОВ НОВА ПОШТА ).
Послуги перевезення транспортно-експедиційними компаніями оформлюються актами наданих послуг/виконаних робіт в електронній формі та передаються через програми Вчасно та Медок .
Постачання імпортованої сировини здійснюється через залізницю, що підтверджується ж/д накладними.
Перевезення сировини та готової продукції до/з підприємства МПВП ЮГРІС , ТОВ АМІАНТ здійснює перевізник -ФОП ОСОБА_1
Сертифікати на готову продукцію ПМП КОНКОРД виписує покупцям, як виробник, згідно гігієнічного висновку на клей ПВА.
Первинні документи, що підтверджують вказані вище обставини перебувають в т.2 а.с.159-250, т.3 а.с.1-250, т.4 а.с.1-239.
За усною домовленістю між ПМП "Конкорд" (продавець) та ТОВ "ГАГАН" (покупець) згідно рахунку-фактури № СФ-0000363 від 14.08.2019 на оплату без ПДВ 3883,04 грн, ПДВ 776,61 грн, всього 4659,65 грн, 14.08.2019 ТОВ "ГАГАН" здійснено оплату за рахунком-фактурою №СФ-0000363 від 14.08.2019 на суму 4659,65 грн за товар -клей полівінілацетатний марки 51П 120 кг та 2 фляги Ф1-50Х червона кришка (т.1 а.с.24,25,26).
Постачання товару покупцю було здійснено за усною домовленістю на умовах передоплати згідно рахунку на передоплату через транспортно-експедиційну компанію ТОВ НОВА ПОШТА , послуги яких сплатив покупець (т.5 а.с.3).
Позивачем складено податкову накладну від 14.08.2019 №26, яку 16.08.2019 подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.18-19,20).
Згідно з квитанцією від 16.08.2019 реєстрація податкової накладної від 14.08.2019 №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі (т.1 а.с.20).
02.09.2019 вих.№020919/2 позивач надав ГУ ДФС у Луганській області пояснювальну інформацію, в якій зазначив, що податкова накладна № 26 від 14.08.2019 на ТОВ ГАГАН (ІПН 411843210276 ) була виписана та відправлена на реєстрацію на суму передоплати на безготівковий рахунок ПМП Конкорд згідно банківських виписок та оплата здійснювалася відповідно усній домовленості сторін згідно рахунка-фактури. Продукція та товар були на складі ПМП Конкорд в наявності на день передоплати покупцем. Доставка продукції та товару відбувалася через транспортно-експедиційну компанію ТОВ НОВА ПОШТА , послуги якої сплачує покупець. ПМП Конкорд займається виготовленням клею ПВА за КВЕД ДК 20.52 та продажем даної продукції. А також оптовою торгівлею хімічними продуктами. Клей виготовлюється із власної сировини ПМП Конкорд підприємствами МПВП ЮГРІС (код ЄДРПОУ 21831874) та ТОВ АМІАНТ (код ЄДРПОУ 35282934) на підставі договорів переробки давальницької сировини. Продукція (клей ПВА) продається/поставляється контрагентам ПМП Конкорд за кодом УКТ ЗЕД 3905120000 (т.1 а.с.23,24-27).
В поясненнях позивач зазначив, що надає всі відповідні копії документів на отримання продукції та товару і подальшу його продаж: рахунок на оплату; банківська виписка; видаткова накладна; довіреність; прибуткові документи на клей та флягу, на сировину, документи на послуги перевезення сировини, продукції та позивач зазначив, що підприємство має свої склади в м.Рубіжне та м.Сєвєродонецьку, на підприємстві працюють 7 осіб.
Повний пакет документів, який був наданий позивачем та знаходиться у справі т.2 а.с.159-250, т.3 а.с.1-250, т.4 а.с.1-239, був отриманий ГУ ДПС у Луганській області, що не заперечувалось самим представником відповідача в судовому засіданні.
За наслідками опрацювання вказаних документів, ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 14.08.2019 № 26 з підстав ненадання платником податків копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. У додатковій інформації зазначено, що відсутні сертифікати на хімічну продукцію, технічних умови на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником ПМП Конкорд , не надані документи на транспортування імпортованого товару (ж.д. накладні), накладні на відвантаження давальницької сировини, накладні на отримання готової продукції (т.1 а.с.28-29).
Не погодившись з прийнятим рішенням, 11.09.2019 ПМП "Конкорд" подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.30).
Вказану скаргу ДПС прийнято не було, оскільки відповідно до п.3 Порядку розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.33).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (тут і надалі положення наводяться в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Постанова № 117), яка набрала чинності з 22.03.2018, затверджено:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації);
Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок роботи комісій);
Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок розгляду скарг).
Згідно з пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр).
Так, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6 Порядку зупинення реєстрації).
Відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Критерії ризиковості платника податку встановлені листом ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 "Про критерії ризиковості платника податку", із змінами, внесеними листами ДФС України від 05.11.2018 № 4065/99-99-07-04-18 та від 07.08.2019 № 1962/99-99-29-01-01 (далі - Критерії).
Так, згідно з пунктом 1.6 Критеріїв комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12 Порядку зупинення реєстрації).
Згідно з пунктом 13 Порядку зупинення реєстрації у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 15 Порядку зупинення реєстрації письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку зупинення реєстрації).
Відповідно до пункту 18 Порядку зупинення реєстрації письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 19 Порядку зупинення реєстрації).
Відповідно до пункту 20 Порядку зупинення реєстрації зазначені комісії приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 21 Порядку зупинення реєстрації підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Пунктом 22 Порядку зупинення реєстрації визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно з пунктом 23 Порядку зупинення реєстрації комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Таким чином, у Головного управління ДПС у Луганській області наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
У квитанції від 16.08.2019 за № 9184411439 підставами для зупинення реєстрації податкової накладної від 14.08.2019 №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено те, що платник податку відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, тобто критерії визначені виключно на підставі листа ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18.
Вирішуючи питання щодо законності рішення комісії Головного управління ДПС у Луганській області про відмову у реєстрації податкових накладних, суд має надати оцінку рішенням (діям) щодо зупинення реєстрації цих податкових накладних, які за своїм змістом є передумовою для прийняття відповідачем оскаржуваних у даній справі рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
Суд, надаючи оцінку підставам зупинення реєстрації податкової накладної, поданої ПМП "Конкорд", враховує, що акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України.
Отже, зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом Державної фіскальної служби України, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а відтак, є неправомірним.
Вказані правові висновки викладено Верховним Судом, зокрема, у постанові від 2 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18, від 21 травня 2019 року у справі № 815/2791/18, від 9 липня 2019 року у справі № 140/2093/18 та від 30 липня 2019 року у справі № 320/6312/18.
Щодо наведених у оскаржуваних рішеннях підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, суд зазначає таке.
В оскаржуваному рішенні підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено ненадання платником податку копій документів, а саме:
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити) - підкреслення відсутні;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити) - підкреслення відсутні;
- додаткова інформація - відсутні сертифікати на вироблену хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , не надані документи на транспортування імпортованого товару (ж/д накладні), накладні на відвантаження давальницької сировини, накладні на отримання готової продукції (т.1 а.с.28-29).
При цьому, суд не погоджується з такими твердженнями ГУ ДПС у Луганській області, оскільки наданою позивачем первинною документацією повністю підтверджується реальність здійснення господарської операції між ПМП "Конкорд" та ТОВ "ГАГАН" по податковій накладній № 26 від 14.08.2019 на загальну суму 4659,65 грн. у т.ч. ПДВ 776,61 грн (т.2 а.с.159-250, т.3 а.с.1-250, т.4 а.с.1-239, т.5 а.с.3). Як наслідок, підстав для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 14.08.2019 у контролюючого органу взагалі не було.
Суд також вважає, що ГУ ДПС у Луганській області при прийнятті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН через відсутність сертифікатів на хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, документів на транспортування імпортованого товару, документів на транспортування давальницької сировини, накладних на отримання готової продукції, жодним чином не враховано, що підставою для складання податкової накладної стало надходження на поточний рахунок ПМП "Конкорд" суми коштів від ТОВ "ГАГАН", як попередньої оплати за товар.
Тому обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів як попередньої оплати (аванс) незалежно від наявності інших первинних документів, позивачем виконано шляхом подання податкової накладної від 14.08.2019 №26 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.
Судом встановлено, що ПМП "Конкорд" надавалися до контролюючого органу документи: рахунок-фактуру на оплату та платіжний документ №1 від 14.08.2019, видаткову накладну №РН-0000363 від 15.08.2019, а в поясненнях зазначено, що податкова накладна направлена на реєстрацію у зв`язку із отримання передплати (авансу) на безготівковий рахунок ПМП "Конкорд" на виконання вимог статті 201 Податкового кодексу України (т.1 а.с.23,24-27).
Суд вважає за необхідне звернути увагу відповідачів, що всі мотиви, з яких виходить контролюючий орган - суб`єкт владних повноважень, мають бути наведені у відповідному рішенні, а не у заявах по суті спору, оскільки суд перевіряє рішення на відповідність критеріям, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, виключно з огляду на зміст оскаржуваного рішення. Відсутність відображення у рішенні підстав для його прийняття, мотивів, з яких виходив суб`єкт владних повноважень, свідчить про те, що такі обставини при прийнятті рішення не враховані.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.
Доводи позивача про те, що на цей час відсутні взагалі правові підстави для діяльності саме комісії ГУ ДПС у Луганській області, є неприйнятними з огляду на таке.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", реорганізовано ДФС України та утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України.
Також, згідно п.2 Постанови №1200 Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
На виконання вищевказаного розпорядження наказом ДПС України від 28.08.2019 "Про початок діяльності Державної податкової служби України" розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
В свою чергу наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 29.08.2019 №5 "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Луганській області" Головним управлінням ДПС у Луганській області розпочато виконання функцій і повноважень Головного управління ДФС у Луганській області, що припиняється.
Наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 29.08.2019 №8 "Про створення Комісії ГУ ДПС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації затверджено склад Комісії ГУ ДПС у Луганській області та наказано Комісії діяти в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН та Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, затверджених Постановою КМУ №117 (зі змінами та доповненнями) (т.2 а.с.80).
Наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 затверджене Положення про Головне управління ДПС у Луганській області. Відповідно до пункту 1 Положення, Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області.
Отже, у зв`язку з завершенням заходів з утворення Державної податкової служби України та оголошенням про початок її діяльності, та відповідно і її територіальних органів, тому саме Головне управління ДПС у Луганській області наразі наділений повноваженнями приймати рішення щодо розгляду питань про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.
Виходячи з вище викладеного, належним відповідачем за позовними вимогами щодо зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних накладну від 14.08.2019 №26 датою її подання буде саме ДПС України.
Згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктами 19, 20 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Зважаючи на те, що рішення ГУ ДПС у Луганській області про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягає скасуванню, суд приходить до висновку, що вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну від 14.08.2019 №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних є також обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Щодо вимоги позивача про визнання протиправними дії ДПС України в неприйнятті скарги ПМП КОНКОРД на рішення ГУ ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 №26, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням особливостей.
Пунктом 56.3 статті 56 Податкового кодексу України скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Як свідчать обставини справи, скаргу на рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 №1278263/24202292 ПМП КОНКОРД до ДПС України подано 24.09.2019, тобто своєчасно в межах 10 робочих днів, як це передбачено Податковим кодексом України.
ДПС України скаргу на рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 №1278263/24202292 прийнято не було, що підтверджується квитанцією № 2 від 24.09.2019.
При цьому, пунктом 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, законодавцем закріплено право платника податків на оскарження рішення податкового органу як в адміністративному, так і в судовому порядку.
В той же час конституційне право на судовий захист передбачає, як невід`ємну частину такого захисту, можливість поновлення порушених прав і свобод громадян, правомірність вимог яких встановлена в належній судовій процедурі і формалізована в судовому рішенні, і конкретні гарантії, які дозволяли б реалізовувати його в повному об`ємі і забезпечувати ефективне поновлення в правах за допомогою правосуддя, яке відповідає вимогам справедливості.
Вказаний принцип також закріплений в частині першій статті 5 КАС України, який визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Згідно підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).
Платниками податків до суду можуть бути оскаржені рішення, дії, бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які порушують права, свободи та інтереси.
Втім, задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті позовні вимоги, які відновлюють фактично порушені права, свободи та інтереси особи у сфері публічно-правових відносин.
З огляду на те, що наразі позивач оскаржує в суді безпосередньо рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області, яке вплинуло на його права та обов`язки, тому оскарження протиправності дії ДПС України в неприйнятті скарги ПМП КОНКОРД на рішення ГУ ДПС у Луганській області від 11.09.2019 р. № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 № 26 не відновить порушених прав позивача, оскільки не має безпосереднього впливу на суб`єктивні права та обов`язки позивача.
При цьому визнання незаконними дій з неприйняття скарги не тягне за собою обов`язку ДПС України прийняти таку скаргу до розгляду.
Зважаючи на обставини справи, враховуючи, що настання для позивача негативних наслідків пов`язано із прийняттям рішення комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 14.08.2019 № 26, а не з діями, вчиненими останнім з метою виконання своїх функцій та повноважень, суд вважає, що достатнім та ефективним способом захисту порушених прав позивача є визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 14.08.2019 № 26 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного малого підприємства Конкорд № 26 від 14.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДФС, а саме 16.08.2019.
Самі по собі дії ДПС України не тягнуть для позивача настання будь-яких негативних наслідків, відповідно, такий спосіб захисту, як визнання їх протиправними, жодним чином не сприятиме відновленню прав позивача. Тому суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні цієї вимоги позивача.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що вимоги позивача підлягають задоволенню частково.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.
Позивачем за подання до суду адміністративного позову сплачений судовий збір за три позовні вимоги у загальному розмірі 5763,00 грн (т.1 а.с.3).
Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню частково, а також виходячи з критерію пропорційності, суд дійшов висновку про стягнення на користь позивача судових витрат зі сплати судового збору по 1921,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань І-го та ІІ-го відповідачів.
Керуючись статтями 2, 3, 5, 9,72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватного малого підприємства Конкорд до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 14.08.2019 № 26.
Зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Шевченківський район, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати податкову накладну Приватного малого підприємства Конкорд (ідентифікаційний код 24202292, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 96-А, кв. 37) № 26 від 14.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДФС, а саме 16.08.2019.
У задоволенні позовних вимог Приватного малого підприємства Конкорд до Державної податкової служби України про визнання протиправними дії щодо не прийняття скарги ПМП Конкорд на рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 11.09.2019 № 1278263/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 14.08.2019 №26 - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72) на користь Приватного малого підприємства Конкорд (ідентифікаційний код 24202292, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 96-А, кв. 37) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1921(одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Шевченківський район, Львівська площа, буд. 8) на користь Приватного малого підприємства Конкорд (ідентифікаційний код 24202292, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 96-А, кв. 37) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1921(одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 коп.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Текст повного судового рішення складено 26 грудня 2019 року.
Суддя Н.М. Басова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2019 |
Оприлюднено | 27.12.2019 |
Номер документу | 86631878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні