РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2019 року м. Одеса Справа № 420/7015/18
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства Одеська фабрика нетканих матеріалів про стягнення 25500 грн. штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) до Відкритого акціонерного товариства Одеська фабрика нетканих матеріалів (далі - ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів ) про стягнення штрафних санкцій.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено такі порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів , як: не розкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підп.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); не розкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підп.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015, 2016, 2017 роки, шляхом подання до НКЦПФР річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підп.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами). У зв`язку з чим 12 квітня 2019 року у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№214-ПД-1-Е, 215-ПД -1-Е, 216-ПД -1-Е, для ознайомлення та отримання яких представник та/або повноважений представник товариства не з`явився та за наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: №247-ПД-1-Е від 25.04.2019 року у розмірі 8500,00 грн., №248-ПД-1-Е від 25.04.2019 року у розмірі 8500,00 грн., №249-ПД-1-Е від 25.04.2019 року у розмірі 8500,00 грн. Позивач, посилаючись на те, що відповідачем вказані постанови від 25.04.2019 року не були оскаржені, а штрафні санкції до теперішнього часу не сплачені, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач відзив на позов не надав.
Ухвалою суду від 02.12.2019 року відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні Ровинським Ю.О. у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів постановою №300-ПД-1-Е від 01.04.2019 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (а.с.13-14).
Також директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні Ровинським Ю.О. у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів постановою №301-ПД-1-Е від 01.04.2019 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки, шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (а.с.15-16).
Директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні Ровинським Ю.О. у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів постановою №302-ПД-1-Е від 01.04.2019 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не подало до НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (а.с.17-18).
У постановах №№300-ПД-1-Е, 301-ПД-1-Е, 302-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, направлених на адресу товариства рекомендованим листом (а.с.19-20), додатково вказано на необхідність керівнику або уповноваженому представнику товариства з`явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів 12.04.2019 року о 11 год. 30 хв. та надання письмових пояснень до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні.
12.04.2019 року НКЦПФР у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№214-ПД-1-Е, 215-ПД -1-Е, 216-ПД -1-Е, для підписання та отримання яких представник товариства не з`явився, про що зроблено відмітки на самих актах (а.с.21-23).
Постановами департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 18.04.2019 року за №№215-ПД-1-Е, 216-ПД-1-Е, 217-ПД-1-Е у відношенні ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 25.04.2019 року (а.с.24-26).
Примірники актів та постанов направлялися на адресу відповідача, про що свідчать реєстри рекомендованих листів (а.с.27-28).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019 р. №247-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів штрафну санкцію у розмірі 8500,00 грн. (а.с.30-31).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019 р. №248-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів штрафну санкцію у розмірі 8500,00 грн. (а.с.32-33).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019 р. №249-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів штрафну санкцію у розмірі 8500,00 грн. (а.с.34-35).
Зазначені постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019 року №247-ПД-1-Е, №248-ПД-1-Е, №249-ПД-1-Е направлялися на адресу ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів , про що свідчать реєстри рекомендованих листів (а.с.36-37).
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР, відповідно до абз. 2 ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері та Законом України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV.
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.п.10, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регульованої інформації, зокрема регулярної (проміжної, річної) інформації визначено Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (далі - Положення № 2826).
За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826 (чинного на час вчинення правопорушень) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
З матеріалів справи вбачається, що ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів не розмістило у загальнодоступній інформаційній базі даних річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки (а.с.11), не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, та не подало річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки до НКЦПФР (а.с.12), у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Доказів оскарження відповідачем постанов від 25.04.2019 року №247-ПД-1-Е, №248-ПД-1-Е, №249-ПД-1-Е в адміністративному порядку, а також виконання вимог вказаних постанов суду не надано.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» згідно з пунктами 5-7 частини 1 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як встановлено судом, постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019 року №247-ПД-1-Е, №248-ПД-1-Е, №249-ПД-1-Е направлялись на адресу ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів , однак штрафні санкції у загальному розмірі 25500,00 грн. у добровільному порядку відповідачем сплачено не було, зокрема доказів зворотного матеріали справи не містять.
Враховуючи викладене, а також те, що визначені постановами департаменту НКЦПФР у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2019 року №247-ПД-1-Е, №248-ПД-1-Е, №249-ПД-1-Е санкції у добровільному порядку та законодавчо визначені строки сплачено не було, суд доходить висновку, що позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 25500,00 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Разом з тим, суд враховує, що у встановлений судом строк ВАТ Одеська фабрика нетканих матеріалів не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження постанов департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2019 року.
У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Відповідно до ст.9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст.72 та ч. 1 ст.73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень, з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
У даній справі відсутні витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому, жодні витрати не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст.9, 73, 77, 139, 241-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства Одеська фабрика нетканих матеріалів - задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Одеська фабрика нетканих матеріалів (65013, м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, буд.142, код ЄДРПОУ: 01878383) 25500,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку та строки, встановлені ст.ст. 295, 297 та з урахуванням п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Е.А. Іванов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 28.12.2019 |
Номер документу | 86632567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні