Рішення
від 26.12.2019 по справі 824/1242/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1242/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Тернавської сільської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати до Тернавської сільської ради Герцаївського району захід реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі Тернавської сільської ради, що розташована в с. Тернавка, Герцаївського району, Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 23.08.2019 № 114, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

28.10.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження по справі та направлено її копію відповідачу. Вказаною ухвалою запропоновано відповідачу, в разі заперечення щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у п`ятиденний строк з моменту одержання даної ухвали подати до суду заяву із запереченнями проти такого розгляду. Також запропоновано відповідачу, в разі заперечення проти позову, подати у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання даної ухвали відзив на позовну заяву та докази на його обґрунтування безпосередньо до канцелярії суду. Крім того, роз`яснено, що у випадку неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, справа буде розглянута за наявними у ній матеріалами в межах строку, визначеного частиною 2 статті 263 КАС України.

08.11.2019 р. до суду надійшли письмові пояснення Тернавської сільської ради, в яких повідомляється про часткове усунення недоліків, встановлених в приписі від 17.08.2018 р. №45, на підтвердження чого було надано рішення Тернавської сільської ради від 14.10.2019 р. №251-36/2019.

Оцінивши повідомлені учасниками справи обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до наступних висновків.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

На підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 21.06.2018 р. №118, повідомлення на проведення перевірки №13/101 від 26.07.2018 р., посвідчення на проведення перевірки №49 від 30.07.2018 р., позивачем проведено планову перевірку Тернавської сільської ради. (а.с.34-36).

За результатами планової перевірки складено акт №49 від 17.08.2018 р., в якому зафіксовано ряд порушень експлуатації будівлі Тернавської сільської ради, що розташована в с. Тернавка, Герцаївського району, Чернівецької області. Крім того, складено 17.08.2018 р. припис №45 про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. (а.с.37-43).

Крім того, на підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 26.06.2019 р. №187, повідомлення на проведення перевірки №26/244 від 01.08.2019 р., посвідчення на проведення перевірки №117 від 12.08.2019 р., позивачем проведено планову перевірку Тернавської сільської ради. (а.с.22-24).

За результатами планової перевірки складено акт №114 від 23.08.2019 р., в якому зафіксовано невиконання припису №45 від 17.08.2018 р. та вказано опис виявлених порушень вимог законодавства, серед яких зокрема: дерев`яні елементи горищних покриттів не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності; будинки, споруди та приміщення не обладнано системою пожежного захисту; не здійснено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання. (а.с. 25-30).

Крім того, за порушення правил пожежної безпеки 16.08.2019 р. відносно голови Тернавської сільської ради ОСОБА_1. складено протокол №038104 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП та прийнято постанову ЧВ №003166 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 34 гривень. (а.с. 31-33).

До матеріалів справи відповідачем надано рішення Тернавської сільської ради від 14.10.2019 р. №251-36/2019 про розгляд припису №45 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, в якому вказується про часткове усунення порушень пожежної безпеки. Відповідно до п. 2 рішення, не усунені наступні порушення: проведення вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій горища; обладнання автоматичною пожежною сигналізацією; проведення замірів опору ізоляції електричної мережі та захисного заземлення у приміщенні сільської ради. (а.с. 49).

Спірні правовідносини полягають у перевірці правомірності застосування до Тернавської сільської ради, заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі Тернавської сільської ради, що розташована в с. Тернавка, Герцаївського району, Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 23.08.2019 № 114, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Спірні правовідносини врегульовані Кодексом цивільного захисту України, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 р. №661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях. Забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Судом встановлено, що відповідач, всупереч положень ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку будівлі Тернавської сільської ради, що розташована в с. Тернавка, Герцаївського району, Чернівецької області, що підтверджується актами планової перевірки та приписом №45 від 17.08.2018 р. про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно із ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч.2 ст.64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із п.п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч.2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідач у письмових поясненнях на позов вказує про часткове усунення порушень пожежної безпеки будівлі Тернавської сільської ради, на підтвердження чого надав рішення Тернавської сільської ради від 14.10.2019 р. №251-36/2019 про розгляд припису №45 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Однак, в п. 2 вказаного рішення, відповідач фактично зазначає порушення, які станом на 14.10.2019 р. не були усунуті Тернавською сільською радою. Зокрема, не усунені наступні порушення: не проведено вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій горища; будівлю не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією; не проведено замірів опору ізоляції електричної мережі та захисного заземлення у приміщенні сільської ради. А тому, суд вважає, що тривале порушення пожежних вимог та подальша експлуатація будівлі Тернавської сільської ради створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, які перебувають в даній будівлі.

За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до Тернавської сільської ради Герцаївського району захід реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі Тернавської сільської ради, що розташована в с. Тернавка, Герцаївського району, Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 23.08.2019 № 114, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування сторін:

позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул.Комарова, 1-А, м.Чернівці,58018, код ЄДРПОУ - 38595868);

відповідач: Тернавської сільської ради (с.Тернавка, Герцаївський район, Чернівецька область, 60543, код ЄДРПОУ - 04417116).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено27.12.2019
Номер документу86633411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1242/19-а

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні