Постанова
від 24.12.2019 по справі 200/6521/19 (2-а/200/580/19)
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

24 грудня 2019 року справа 200/6521/19

Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради на рішення Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019 (суддя Лукінова К.С.) в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради про скасування постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 25.04.2019 звернулась до Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська з позовом до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради, в якому просить скасувати постанову №03/1501 від 15.01.2019 про накладання штрафу в сумі 69156грн за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (ас1) .

Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради подало клопотання про передачу справи за підсудністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (ас44) .

Ухвалою Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 11.06.2019 відмовлено в клопотанні про передачу справи за підсудністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду. Суд послався на частину 1 статті 20 КАС України та вказав, що предметом позову є скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, а тому адміністративна справа підсудна місцевому суду (ас69) .

Рішенням Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019 позов задоволений (ас114) .

В апеляційній скарзі Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позову (ас123) .

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

Постановою начальника Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради №03/1501 від 15.01.2019, Фізична особа підприємець ОСОБА_1 визнана винною у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та на неї накладений штраф в сумі 69156грн. В постанові зазначено, що ОСОБА_1 побудувала нежитлову багатофункціональну триповерхову капітальну будівлю по АДРЕСА_1 , що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), яка експлуатується без декларації про готовність об`єкта до експлуатації, що є порушенням частини 8 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (ас10,97) .

Колегія суддів в першу чергу аналізує норми для визначення якому суду, місцевому чи окружному, підсудна ця адміністративна справа з урахуванням розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів, визначеного статтею 20 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до статті 1 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб`єктів містобудування: юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, встановлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Вчинення суб`єктами містобудування правопорушень у сфері містобудівної діяльності тягне за собою відповідальність, передбачену цим та іншими законами України.

Таким чином, закон чітко розмежовує адміністративне правопорушення та правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Останнє, зокрема, не є посяганням на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, - на відміну від адміністративного правопорушення.

Відповідно до абзацу 2 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (в разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: експлуатація або використання об`єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних в декларації про готовність об`єкта до експлуатації чи в акті готовності об`єкта до експлуатації, вчинені щодо: об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), - в розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються: 1) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; 2) структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , мають право від імені: 1) органів державного архітектурно-будівельного контролю: керівники виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; керівники структурних підрозділів з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду - головні інспектори будівельного нагляду.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , порядок накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначається Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до статті 244-6 КУпАП, органи державного архітектурно-будівельного контролю за правилами КУпАП уповноважені розглядати тільки справи відносно громадян про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 96, 96-1, 188-42 КУпАП.

Справи стосовно юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбачені статтею 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , органи державного архітектурно-будівельного контролю повинні розглядати за процедурою, передбаченою Порядком накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим Постановою КМУ №244 від 06.04.1995.

З огляду на викладене, постанова про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності не є постановою у справі про адміністративне правопорушення, особа до адміністративної відповідальності не притягається, а тому дана справа має розглядатись за предметною підсудністю окружним судом, як це передбачено частиною 2 статті 20 КАС України. За територіальною підсудністю, у відповідності до статті 25 КАС України, таким судом є Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Відповідно до частини 1 статті 318 КАС України, рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.

Керуючись статтями 241-244, 315, 318, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради задовольнити частково.

Скасувати рішення Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019.

Справу направити на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили з 24.12.2019 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів.

Головуючий суддя А.В. Суховаров

судді О.В. Головко

судді Т.І. Ясенова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено27.12.2019
Номер документу86633821
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6521/19 (2-а/200/580/19)

Постанова від 24.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні