П О С Т А Н О В А
іменем України
24 грудня 2019 року справа 200/6521/19
Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради на рішення Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019 (суддя Лукінова К.С.) в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради про скасування постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 25.04.2019 звернулась до Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська з позовом до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради, в якому просить скасувати постанову №03/1501 від 15.01.2019 про накладання штрафу в сумі 69156грн за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (ас1) .
Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради подало клопотання про передачу справи за підсудністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (ас44) .
Ухвалою Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 11.06.2019 відмовлено в клопотанні про передачу справи за підсудністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду. Суд послався на частину 1 статті 20 КАС України та вказав, що предметом позову є скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, а тому адміністративна справа підсудна місцевому суду (ас69) .
Рішенням Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019 позов задоволений (ас114) .
В апеляційній скарзі Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позову (ас123) .
Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:
Постановою начальника Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради №03/1501 від 15.01.2019, Фізична особа підприємець ОСОБА_1 визнана винною у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та на неї накладений штраф в сумі 69156грн. В постанові зазначено, що ОСОБА_1 побудувала нежитлову багатофункціональну триповерхову капітальну будівлю по АДРЕСА_1 , що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), яка експлуатується без декларації про готовність об`єкта до експлуатації, що є порушенням частини 8 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (ас10,97) .
Колегія суддів в першу чергу аналізує норми для визначення якому суду, місцевому чи окружному, підсудна ця адміністративна справа з урахуванням розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів, визначеного статтею 20 КАС України.
Відповідно до частини 1 статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до статті 1 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб`єктів містобудування: юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, встановлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Вчинення суб`єктами містобудування правопорушень у сфері містобудівної діяльності тягне за собою відповідальність, передбачену цим та іншими законами України.
Таким чином, закон чітко розмежовує адміністративне правопорушення та правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Останнє, зокрема, не є посяганням на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, - на відміну від адміністративного правопорушення.
Відповідно до абзацу 2 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (в разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: експлуатація або використання об`єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних в декларації про готовність об`єкта до експлуатації чи в акті готовності об`єкта до експлуатації, вчинені щодо: об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), - в розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються: 1) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; 2) структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , мають право від імені: 1) органів державного архітектурно-будівельного контролю: керівники виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; керівники структурних підрозділів з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду - головні інспектори будівельного нагляду.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , порядок накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначається Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до статті 244-6 КУпАП, органи державного архітектурно-будівельного контролю за правилами КУпАП уповноважені розглядати тільки справи відносно громадян про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 96, 96-1, 188-42 КУпАП.
Справи стосовно юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбачені статтею 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , органи державного архітектурно-будівельного контролю повинні розглядати за процедурою, передбаченою Порядком накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим Постановою КМУ №244 від 06.04.1995.
З огляду на викладене, постанова про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності не є постановою у справі про адміністративне правопорушення, особа до адміністративної відповідальності не притягається, а тому дана справа має розглядатись за предметною підсудністю окружним судом, як це передбачено частиною 2 статті 20 КАС України. За територіальною підсудністю, у відповідності до статті 25 КАС України, таким судом є Дніпропетровський окружний адміністративний суд.
Відповідно до частини 1 статті 318 КАС України, рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.
Керуючись статтями 241-244, 315, 318, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради задовольнити частково.
Скасувати рішення Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 08.07.2019.
Справу направити на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили з 24.12.2019 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів.
Головуючий суддя А.В. Суховаров
судді О.В. Головко
судді Т.І. Ясенова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2019 |
Оприлюднено | 27.12.2019 |
Номер документу | 86633821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні