Постанова
від 24.12.2019 по справі 560/1830/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/1830/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Шевчук О.П.

Суддя-доповідач - Гонтарук В. М.

24 грудня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гонтарука В. М.

суддів: Курка О. П. Білої Л.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 04 вересня 2019 року (ухвалене в м. Хмельницький) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія ЛВЛ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в червні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 04 вересня 2019 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Позивач своїм правом, передбаченим ст.ст. 300,304 КАС України не скористався та не подав відзив на апеляційну скаргу.

Колегія суддів зауважує, що ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року було задоволено заяви Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області та замінено відповідачів у справі.

Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 25 листопада 2019 року, з урахуванням ст. 311 КАС України, вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

За таких умов згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що остання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду неоспорені факти про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Надія ЛВЛ" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 27.04.2017 року.

Основними видами діяльності позивача є: оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно - технічним обладнанням, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.05.2017 року.

Відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість №1922224500013 від 04.03.2019, позивач з 01.04.2019 року зареєстрований платником податку на додану вартість.

Під час здійснення своєї господарської діяльності позивач використовує приміщення площею 158 м2 для розміщення офісу та складу за адресою: м. Кам`янець- Подільський, вул. Північна, 81Р, що знаходиться в його користуванні на підставі договору оренди нежитлового приміщення №1 від 01.04.2018. Також, для розміщення складу позивач використовує приміщення площею 261, 4 м2 за адресою: м. Кам`янець-Подільський, вул. Індустріальна, 3, що знаходиться в його користуванні на підставі договору оренди складського приміщення №6 від 29.12.2018.

Транспортування будівельних матеріалів Позивач здійснює транспортним засобом марки Сканія, реєстраційний номер НОМЕР_1 , яким він користується на підставі договору оренди транспортного засобу №01/12 від 12.11.2018.

Господарська діяльність позивача полягає, в тому числі, в оптовій торгівлі цементом, що постачає йому ПАТ Подільський цемент .

Так, 11.12.2017 між Позивачем та ПАТ Подільський цемент був укладений договір поставки цементу, за умовами якого продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити цемент та послуги у кількості, асортименті, терміни і за ціною відповідно до умов даного договору а також специфікацій та додатків, додаткових угод, які є невід`ємною частиною даного договору. 16.02.2018 між позивачем та ПАТ Подільський цемент була підписана специфікація до договору поставки від 11.12.2017 якою були узгоджені ціни на товар (цемент).

В порядку виконання договору поставки ПАТ Подільський цемент в березні - квітні 2019 року поставило позивачу товар (цемент), що підтверджується, зокрема, такими видатковими та товарино-транспортними накладними: видаткова накладна №1020087437 від 22.03.2019; видаткова накладна №1020087527 від 25.03.2019; видаткова накладна №1020087607 від 26.03.2019; видаткова накладна №1020088012 від 02.04.2019; товарно- транспортна накладна №80758152 від 22.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758105 від 22.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758153 від 22.03.2019; товарно- транспортна накладна №80758849 від 25.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758850 від 25.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758851 від 25.03.2019; товарно- транспортна накладна №80759644 від 26.03.2019; товарно-транспортна накладна №80759659 від 26.03.2019; товарно-транспортна накладна №0080764089 від 02.04.2019.

09 квітня 2019 року між позивачем та ТОВ ТД Колорит логістик був укладений договір купівлі-продажу №09/04, за яким продавець (позивач) зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити будівельні матеріали (цемент) в асортименті та кількості згідно заявки покупця, що відображається в накладній на кожну поставлену продукцію. За умовами п.2.3. Договору, покупець зобов`язаний провести попередню оплату в розмірі 50% і наступні 50% оплати при отриманні товару.

Товар був оплачений ТОВ ТД Колорит логістик 16.04.2019 за рахунком-фактурою №0000004 від 09.04.2019 шляхом безготівкового перерахування коштів у розмірі 290 964 грн. на рахунок Позивача, відкритому у Хмельницькій філії ПАТ КБ Приватбанк , що підтверджується довідкою про відкриття рахунку НОМЕР_3 від 10.05.2017 та випискою по даному рахунку за період з 01.04.2019 по 30.04.2019.

16.04.2019 позивач склав податкові накладні №18, №19 та 25.04.2019 надіслав їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Того ж операційного дня позивачу надійшли квитанції в електронному вигляді про зупинення реєстрації податкової накладної де зазначено наступне: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 16.04.2019 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

На вимогу відповідача, 27.05.2019 позивачем засобами електронного зв`язку були надіслані пояснення щодо податкових накладних та копії бухгалтерських документів, якими підтверджуються законність та реальність господарських операцій, а саме: договір оренди нежитлового приміщення №1 від 01.04.2018; договір оренди складського приміщення №6 від 29.12.2018; договір оренди транспортного засобу №01/12 від 12.11.2018; договір поставки цементу №ПОД_ОФ_2017_002 від 11.12.2017 та специфікація до нього від 16.02.2018;документ про якість товару наданий ПАТ Подільський цемент ; видаткова накладна №1020087437 від 22.03.2019; видаткова накладна №1020087527 від 25.03.2019; видаткова накладна №1020087607 від 26.03.2019; видаткова накладна №1020088012 від 02.04.2019; товарно-транспортна накладна №80758152 від 22.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758105 від 22.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758153 від 22.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758849 від 25.03.2019; товарно- транспортна накладна №80758850 від 25.03.2019; товарно-транспортна накладна №80758851 від 25.03.2019; товарно-транспортна накладна №80759644 від 26.03.2019; товарно-транспортна накладна №80759659 від 26.03.2019; товарно- транспортна накладна №0080764089 від 02.04.2019; договір купівлі-продажу №09/04 від 09.04.2019; довідка про відкриття рахунку № НОМЕР_2 в ПАТ КБ ПриватБанк НОМЕР_4 від 10.05.2017 та випискою по даному рахунку за період з 01.04.2019 по 30.04.2019; видаткова накладна №РН-0000044 від 16.04.2019 та видаткова накладна №РН- 0000043 від 16.04.2019.

Однак, за результатами розгляду отриманих документів, комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, 10.05.2019 прийняла рішення №1158756/41307453 та рішення №1158758/41307453, яким відмовила в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання товарів та документів щодо підтвердження відповідності продукції.

Вважаючи вказані рішення протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

В свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок №1246.

У відповідності до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до п.14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117).

Пунктом 3 Порядку №117 визначено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, P

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено27.12.2019
Номер документу86635856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1830/19

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 24.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 04.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні