Ухвала
від 20.12.2019 по справі 619/4697/19
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №619/4697/19

провадження №1-кп/619/486/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2019 року Дергачівський районний суд Харківської області у складі:

головуючого- судді ОСОБА_1

за участю:секретаря судового засідання- ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченого ОСОБА_4 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження № 12019220280001600 у відношенні обвинуваченого ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Нея Костромської області Російської Федерації, громадянина України, освіта вища, одруженого, пенсіонера, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.366, ч.2 ст.364 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

02.12.2019 року до Дергачівського районного суду Харківської області надійшов обвинувальний акт у відношенні ОСОБА_4 за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.366, ч.2 ст.364 КК України, внесених в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 12019220280001600.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу Державного комітету України по земельних ресурсах №90 від 06.07.1992 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу земельних ресурсів Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області та подання Президента в Дергачівському районі про призначення на посаду начальника відділу ОСОБА_4 №440 від 19.06.1992.

Відповідно до п.4 Положення «Про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів», затвердженого начальником Харківського обласного головного управління земельних ресурсів 12.05.2003 основними завданнями відділу є участь у реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин; участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства; організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель; участь у розробленні та виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання та охорони земель, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру.

Згідно з п.5 Положення, відділ відповідно до покладених на нього завдань: реалізує державну політику та вносить обласному головному управлінню земельних ресурсів пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання земельних відносин, розпорядження землями державної та комунальної власності, державного контролю за використанням і охороною земель, підвищення родючості грунтів та продуктивності земель,здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру; відповідно до законодавства готує та вностить на розгляд місцевої держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо: справляння плати за землю; викупу земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад; організації і здійснення землеустрою та моніторингу земель; вирішення інших питань відповідно до законодавства; бере участь у виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання і охорони земель, підвищення родючості грунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, приватизації земельних ділянок; створює умови для раціонального та економічно обґрунтованого використання земель району; вносить обласному головному управлінню земельних ресурсів пропозиції щодо розроблення і здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, підвищення родючості грунтів та продуктивності земель, забезпечення додержання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; здійснює заходи щодо розвитку ринку земель; організовує розроблення, видачу і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою; здійснює у складі державного земельного кадастру державну реєстрацію земельних ділянок та вносить до нього відомості щодо об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельних ділянках; організовує виконання землевпорядних робіт та реалізацію плану земельно-господарського устрю; здійснює відповідно до законодавства моніторинг земель; бере участь у виборі земельних ділянок під розміщення об`єктів і споруд та вносить місцевій держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо погодження місця їх розташуваня, викупу та вилучення земель, передачі земель у власність; здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, реєстрація земельних ділянок.

Відповідно до п.9 відділ очолює начальник який може мати заступників.

Згідно з п.10 начальник відділу здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність перед начальником обласного головного управління земельних ресурсів за винятком покладених на відділ завдань та функцій.

Таким чином, ОСОБА_4 відповідно до примітки 1. до ст. 364 КК України є службовою особою, яка обіймає посаду в органах державної влади пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарчих функцій.

ОСОБА_4 , будучи службовою особою, скоїв ряд злочинів у сфері службової діяльності за наступних обставин:

Так, згідно рішення Солоницівської селищної ради VII сесії V скликання від 14.12.2006 ОСОБА_5 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд орієнтовною площею 0,1500 га.

У подальшому, ТОВ «НВП Укрпроект» (код ЄДРПОУ 35074055) замовлено розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2 та отримано від Дергачівського районного відділу земельних ресурсів низку документів, які стали складовою вказаного проекту землеустрою.

Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише н підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно зі змістом ч.6 ст.118Земельного кодексуУкраїни (в редакції станом на 2006 рік) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.

Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Відповідно до вимог ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення, крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексомУкраїни не передбачено.

Згідно ч.2 ст.20Земельного кодексуУкраїни зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.

Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Дергачівського районного відділу земельних ресурсів, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріалів лісовпорядкування.

Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 29.01.2007, у робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 , в порушення вимог Положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської сільської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), надв довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_5 для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, по АДРЕСА_2 , загальна площа 0,1550 га, та в цей же день видав технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_5 , по АДРЕСА_2 , в які вніс завідомо неправдиві відомості щодо місцезнаходження земельної ділянки та віднесення її по цільовому використанню до земель для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

На підставі вказаних документів ТОВ «НВП Укрпроект» (код ЄДРПОУ 35074055) у 2007 році розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області.

У подальшому ОСОБА_4 11.04.2007, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 , в порушення вимог положення Положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, за результатами розгляду вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки склав висновок Дергачівського районного відділу земельних ресурсів про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області б/н, в який вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Дергачівського районного відділу земельних ресурсів.

На підставі вказаного висновку Дергачівського районного відділу земельних ресурсів та рішення Солоницівської сселищної ради ХLVIII сесії V скликання № 4 від 30.07.2009, затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, передано ОСОБА_6 у приватну власність земельну ділянку для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га в по АДРЕСА_2 , без зміни цільового призначення та цільового використання.

В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ХР №089757, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі №010969300235 за ОСОБА_5 зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0264).

На підставі вищезазначеного державного акту серії ХР №089757 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_5 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0264, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 89264 (вісімдесят девять тисяч двісті шістдесят чотири) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України, тобто, зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, та державним інтересам.

Крім того, ОСОБА_4 , в період часу з 21.01.2007 по 11.04.2007, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, в порушення вимог положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького та є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Дергачівського районного відділу земельних ресурсів, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, висновок б/н Дергачівського районного відділу земельних ресурсів на проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 , в яких містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.

В подальшому, на підставі державного акту серії ХР №089757 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_5 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0264, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 89264 (вісімдесят девять тисяч двісті шістдесят чотири) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 366 КК України, тобто, службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, а також складання і видача завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки.

Крім того, згідно рішення Солоницівської селищної ради IХ сесії V скликання від 08.02.2007 ОСОБА_7 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд орієнтовною площею 0,1500 га.

У подальшому, ТОВ «НВП Укрпроект» (код ЄДРПОУ 35074055) замовлено розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2 та отримано від Дергачівського районного відділу земельних ресурсів низку документів, які стали складовою вказаного проекту землеустрою.

Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише н підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно зі змістом ч.6 ст.118Земельного кодексуУкраїни (в редакції станом на 2006 рік) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки ізземель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.

Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Відповідно до вимог ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення, крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексомУкраїни не передбачено.

Згідно ч.2 ст.20Земельного кодексуУкраїни зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.

Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Дергачівського районного відділу земельних ресурсів Харківської області, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріали лісовпорядкування.

Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 30.07.2007, у робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_7 , в порушення вимог Положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської сільської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), надав довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_7 , для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, по АДРЕСА_2 , загальна площа 0,1550 га, та видав технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_7 , по АДРЕСА_2 від 15.02.2007, в які вніс завідомо неправдиві відомості щодо місцезнаходження земельної ділянки та віднесення її по цільовому використанню до земель для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

На підставі вказаних документів, ТОВ «НВП Укрпроект» (код ЄДРПОУ 35074055) у липні 2007 року розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області.

У подальшому, ОСОБА_4 , в липні 2007 року, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_7 , в порушення вимог положення Положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів, за результатами розгляду вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки склав висновок Дергачівського районного відділу земельних ресурсів про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області б/н від 11.04.2007, в який вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Дергачівського районного відділу земельних ресурсів.

На підставі вказаного висновку Дергачівського районного відділу земельних ресурсів та рішення Солоницівської сселищної ради ХХХV сесії V скликання №9 від 30.09.2008 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, передано ОСОБА_7 у приватну власність земельну ділянку для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га в по АДРЕСА_2 , без зміни цільового призначення та цільового використання.

В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №464710, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010969300265, за ОСОБА_7 зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0329).

На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЖ №464710 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_7 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0329, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 89488 (вісімдесят девять тисяч чотириста вісімдесят вісім) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України тобто, зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, та державним інтересам.

Крім того, ОСОБА_4 , в період часу з 15.02.2007 по 30.07.2007, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Дергачівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, в порушення вимог положення про Дергачівський районний відділ земельних ресурсів, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького та є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Дергачівського районного відділу земельних ресурсів, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, висновок б/н Дергачівського районного відділу земельних ресурсів на проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 , в яких містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.

В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЖ №464710 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_7 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0329, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 89488 (вісімдесят девять тисяч чотириста вісімдесят вісім) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 366 КК України, а саме службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, а також складання і видача завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки.

Крім того, відповідно до наказу Державного агентства земельних ресурсів №1114-к від 21.11.2007 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області та присвоєно 11 ранг державного службовця.

Відповідно до п.3 Положення «Про Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області», затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України №276 вiд 30.10.2007 року основними завданнями Управління є участь у реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин; участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до чинного законодавства України; організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель; участь у розробленні та виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання та охорони земель, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру.

Відповідно до п.4 Положення, Управління відповідно до покладених на нього завдань: бере участь у реалізації державної політики та вносить Головному управлінню земельних ресурсів у Харківській області пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання земельних відносин, розпорядження землями державної та комунальної власності, здійснення землеустрою та моніторингу земель,підвищення родючості грунтів та продуктивності земель, ведення державного земельного кадастру; відповідно до законодавства готує та вностить на розгляд місцевого органу виконавчої влади пропозиції щодо: організації і здійснення землеустрою та моніторингу земель; вирішення інших питань відповідно до чинного законодавства України; бере участь у виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання і охорони земель, підвищення родючості грунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру; створює умови для раціонального та економічно обґрунтованого використання земель Дергачівського району; бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; забезпечує регулювання земельних відносин, створення та ведення державного земельного кадастру; організовує виконання землевпорядних робіт, розроблення та реалізацію плану земельно-господарського устрю; здійснює відповідно до чинного законодавства України моніторинг земель; організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, забезпечує в межах своєї компетенції виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян.

Згідно п.7 Положення, начальник управління має заступників.

Відповідно до п.8 Положення, начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань.

Таким чином, ОСОБА_4 відповідно до примітки 1. до ст. 364 КК України є службовою особою, яка обіймає посаду в органах державної влади пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарчих функцій.

ОСОБА_4 , будучи службовою особою, скоїла ряд злочинів у сфері службової діяльності за наступних обставин:

Так, згідно рішення Солоницівської селищної ради ХVII сесії V скликання від 14.09.2007 ОСОБА_8 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_2 , площею 0,1500 га.

У подальшому КП «Черкасько-Лозівський сільбуд» (код ЄДРПОУ 33142243) замовлено розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області та отримано від Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області низку документів, які стали складовою вказаного проекту землеустрою.

Відповідно до ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише н підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно зі змістом ч.6 ст.118Земельного кодексуУкраїни (в редакції станом на квітень 2008 року) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.

Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.

Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Відповідно до вимог ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.

Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексомУкраїни не передбачено.

Згідно ч.2 ст.20Земельного кодексуУкраїни зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення обєктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.

Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріали лісовпорядкування.

Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 04.04.2008, у робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_8 , в порушення вимог Положення про Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської сільської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), видав технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд гр. ОСОБА_8 , по АДРЕСА_2 , в яке вніс завідомо неправдиві відомості щодо місцезнаходження земельної ділянки та віднесення її по цільовому використанню до земель для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

На підставі вказаних документів КП «Черкасько-Лозівський сільбуд» (код ЄДРПОУ 33142243) у квітні 2008 року розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області.

У подальшому, ОСОБА_4 , 07.04.2008, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_8 , в порушення вимог положення про відділ земельних відносин Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів, за результатами розгляду вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки склав висновок Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області на проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області №08/0862, в який вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою відділу земельних відносин Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області.

На підставі вказаного висновку Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської сселищної ради ХХХVІІ сесії V скликання №11 від 25.11.2008 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, передано ОСОБА_8 у приватну власність земельну ділянку для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га в по АДРЕСА_2 , без зміни цільового призначення та цільового використання.

В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №463919, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі №010969300063 за ОСОБА_8 зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0424).

На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЖ №463919 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_8 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0424, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 197139 (сто дев`яносто сім тисяч сто тридцять девять) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч. 2 cт. 364 КК України, а саме зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, та державним інтересам.

Крім того, ОСОБА_4 , в період часу з 04.04.2008 по 07.04.2008, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського 163-Д, в порушення вимог положення про Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького та є землями лісогосподарського призначення та вона не визначена в натурі (на місцевості), розпорядження якими можливе лише за згодою землекористувачів склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, висновок № 08/0862 Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області на проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розміщена в АДРЕСА_2 на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області, в яких містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.

В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЖ №463919 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_8 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0424, розташована за межами населеного пункту сел. Солоницівка Дергачівського району Харківської області, яка знаходиться в постійному користуванні ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордена «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства і агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої складає, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи, 197139 (сто дев`яносто сім тисяч сто тридцять девять) грн.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 366 КК України, а саме службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, а також складання і видача завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки.

У судовому засіданні обвинуваченим заявлено клопотання про закриття провадження у справі та звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності.

Прокурор у судовому засіданні не заперечував проти клопотання.

Заслухавши клопотання та думку учасників кримінального провадження, суд дійшов наступного висновку.

Згідно з ч. 4ст. 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

У відповідності до вимог ч. 1ст. 285 КПК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Як передбачено ч. 1ст. 44 КК Україниособа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 4 ч. 1ст. 49 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло десять років - у разі вчинення тяжкого злочину.

Так, судом встановлено, що ОСОБА_4 в період з 21.01.2009 по 07.04.2008 вчинив злочини, передбачені ч. 2 ст. 364 та ч. 2 ст. 366 КК України, які відповідно до ст.12цьогожКодексу є злочином невеликої тяжкості та тяжким злочином та з моменту вчинення злочину пройшло більше десяти років.

Передбачених частинами 2, 3 ст.49ККУкраїни обставин, що переривають перебіг строків давності, у кримінальному провадженні судом не встановлено.

Обвинуваченому ОСОБА_4 роз`яснено суть обвинувачення, підстава звільнення від кримінальної відповідальності і право заперечувати проти закриття кримінального провадження за цією підставою, проти чого він не заперечував.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 286 КПК Українизвільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом.

Згідно з п. 1 ч. 2ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідно п.8Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності" № 12 від 23.12.2005 року, особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності заст. 49 КК України, якщо з дня вчинення нею злочину до набрання вироком законної сили минули певні строки давності і вона не ухилялася від слідства або суду та не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого.

Як передбачено ч. 3 ст. 288 КПК Українисуд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Керуючись ст. 49 КК України, ст. ст. 284, 285, 286, 288 КПК України, суд,-

У Х В А Л И В:

Закрити кримінальне провадження №12019220280001600, звільнивши обвинуваченого ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення злочинів, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави процесуальні витрати за проведення:

-судової оціночно-земельної експертизи № 5344 від 08.04.2019 7850 гривень;

-судової оціночно-земельної експертизи № 5345 від 08.04.2019 7850 гривень;

-судової оціночно-земельної експертизи № 5346 від 08.04.2019 7850 гривень.

Речові докази: -проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2 ;

-проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2 ;

-проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_8 для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель споруд, розташованих в АДРЕСА_2 ;

-державний акт на право власності на земельну ділянку серії ХР № 089757, зареєстрованого в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010969300235;

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №464710, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010969300265;

- державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №463919,зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010969300063 залишити в матеріалах кримінального провадження.

Ухвала може бути оскаржена через Дергачівський районний суд Харківської області до Харківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення.

Суддя ОСОБА_1

СудДергачівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення20.12.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86636629
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем

Судовий реєстр по справі —619/4697/19

Ухвала від 20.12.2019

Кримінальне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

Ухвала від 03.12.2019

Кримінальне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні