Ухвала
від 19.12.2019 по справі 755/5833/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/5833/19

Провадження №: 1-кс/755/9562/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" грудня 2019 р. слідча суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисників: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС СУ ГУ СБ України у місті Києві та Київській області ОСОБА_7 про накладення арешту на майно в кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018110000000355 від 11 жовтня 2018 року, за підозрами у вчиненні ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_10 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України та фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,

в с т а н о в и л а :

слідчий в ОВС СУ ГУ СБ України у місті Києві та Київській області ОСОБА_7 , за погодженням з прокурором відділу нагляду за додержанням законів Службою безпеки України та державної прикордонної служби прокуратури Київської області ОСОБА_3 звернувся до слідчої судді з клопотанням про накладення арешту на житловий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що на праві власності належить ОСОБА_9 .

Клопотання мотивовано тим, що наказом № 9-к від 31 травня 2017 року ОСОБА_9 призначено на посаду директора ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» (код ЄДРПОУ 38910488) з 01 червня 2017 року.

Відповідно до статуту ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» товариство є юридичною особою, має самостійний баланс, валютний та інші рахунки у банківських установах, круглі печатки з власним найменуванням, кутовий штамп з власним найменуванням та штампи для діловодства, бланки, знак для товарів та послуг, іншу атрибутику юридичної особи, може від свого імені володіти, користуватися та розпоряджатися власним майном відповідно до його призначення і предмету діяльності, а також укладати договори, набувати майнові та пов`язані з ним немайнові права, орендувати й відчужувати майно, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у суді, господарському суді, третейському суді.

Основними напрямами діяльності товариства є: комп`ютерне програмування; діяльність телефонних центрів; надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп`ютери; консультація з питань інформатизації; діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням; оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність.

Крім того, Державне комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (далі КП «ГІОЦ») утворене розпорядженням Представника Президента України у місті Києві від 21 липня 1992 року № 678 (з урахуванням змін, внесених розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25 березня 1997 року № 357) та перейменоване на комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25 травня 2000 року № 779.

КП «ГІОЦ» засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва і підпорядковане Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), власником підприємства є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада.

Наприкінці 2017 року, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, у директора КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 та директора ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» ОСОБА_9 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном на користь ТОВ «Українські Бізнес Комунікації», а саме бюджетними коштами в особливо великих розмірах, які виділяються з міського бюджету для створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання».

Так, 06 червня 2017 року КП «ГІОЦ», як замовником, розміщено в авторизованій електронній системі закупівель «Prozorro» оголошення UA-2018-02-15-000827-c про проведення відкритих торгів, предметом закупівлі було створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання» (Код за ДК 021:2015:72260000-5, послуги, пов`язані з програмним забезпеченням, очікувана вартість предмету даних закупівель складала 59165227 грн 00 к., в т.ч. ПДВ. Джерелом фінансування даних закупівель виступили кошти місцевого бюджету міста Києва.

Станом на 22 березня 2018 року надійшло 3 тендерні пропозиції від наступних учасників: ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», ТОВ «Еф Ді Ай Кампані», що за адресою: м. Київ, б-р Т.Шевченка, 62 та ТОВ «Колвей Україна», що за адресою: м. Київ, вул. Північна, 46.

28 березня 2018 року об 11 год 51 хв протоколом розкриття тендерних пропозицій тендерного комітету КП «ГІОЦ» за результатами аукціону переможцем вказаного тендеру визнано ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», місцезнаходження юридичної особи: м. Київ, вул. Гродненська, 32, з пропозицією 58814736 грн 00 к.

Поряд з цим, попередньо для забезпечення перемоги ТОВ «Українські Бізнес Комунікації» під час відкритих торгів, на замовлення директора КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 , ТОВ «Білінтех Україна» було розроблено Робочий проект проектування комплексу «Оперативно-диспетчерського обслуговування житлово-будинкового фонду та систем керування, контролю й забезпечення безпеки ліфтового господарства» (КІТТС «ОДО») (як комплексної інформаційно-технологічної телекомунікаційної системи) для використання КП «ГІОЦ» під час проведення процедури відкритих торгів в авторизованій електронній системі закупівель «Prozorro». При цьому у вказаному проекті невстановлені досудовим розслідуванням особи умисно зазначили перелік програмного забезпечення, що повинно встановлюватись на автоматизованих робочих місцях, а саме: «Call Way», «Desk Control» та «Городок», права на які на момент розроблення вказаного проекту належали виключно ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ».

Для реалізації спільного злочинного умислу, тоді ж ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, з корисливих мотивів, розуміючи, що внаслідок свого службового становища ОСОБА_8 має право оперативного управління майном грошовими коштами міського бюджету, які виділяються для створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання» (далі КІТТС «ОДО»), дійшли злочинної домовленості про створення сприятливих умов для перемоги ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» під час відкритих торгів.

Крім того, останні домовились, що після перемоги ТОВ «Українські Бізнес Комунікації» та підписання договору на створення КІТТС «ОДО», до кошторису наданих послуг, окрім постачання ліцензійних сертифікатів та комп`ютерних програм «CallWay», «Deskcontrol» та «Електронний реєстр заявок та скарг на виконавців житлово-комунальних послуг» (ГОРОДОК) додатково будуть включені послуги з розроблення до них нібито окремих можливостей/функцій, які відповідали б технічним вимогам до договору, у вигляді модулів програмного забезпечення. При цьому, на підставі включення вартості розроблення та поставки вказаних модулів до списку наданих послуг, та подальшого їх прийняття комісією КП «ГІОЦ», буде здійснено перерахування бюджетних коштів на рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», що дозволить в подальшому заволодіти вказаними коштами.

Так, 13 квітня 2018 року, для реалізації спільного злочинного умислу, за результатами проведеного тендеру між КП «ГІОЦ» (замовник) в особі директора ОСОБА_8 та ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» (виконавець) в особі директора ОСОБА_9 укладено договір № 4342 про надання послуг, пов`язаних з програмним забезпеченням (Створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання»), код за ДК 021:2015: 72260000-5.

В подальшому до договору № 4342 від 16 квітня 2019 року внесено низку змін. В тому числі 05 липня 2018 року, для реалізації спільного злочинного умислу, направленого на заволодіння коштами міського бюджету, з метою завищення вартості виконаних робіт та наданих послуг, а саме включення вартості нібито розроблених модулів програмного забезпечення до умов договору, між КП «ГІОЦ» в особі директора ОСОБА_8 та ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в особі директора ОСОБА_9 укладено додаткову угоду № 2, якою внесено наступні зміни: внести зміни до Додатку № 1 «Календарний план надання послуг» до Договору згідно якого найменування першого етапу змінено з «Постачання ліцензії на програмне забезпечення» на «Постачання ліцензії та програмного забезпечення», результат етапу з «Ліцензійні сертифікати» на «Ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення на цифровому носії та опис його складу. Видаткова накладна».

Після цього, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, з метою розтрати грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», ОСОБА_8 , з метою усунення перешкод під час приймання результатів робіт в рамках договору № 4342, вступив у злочинну змову із начальником департаменту впровадження та супроводу інформаційно-комунікаційних систем КП «ГІОЦ» - членом Постійно діючої комісії з прийняття результатів виконання заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки, співвиконавцем яких є КП «ГІОЦ», ОСОБА_10 . На виконання вказаної злочинної домовленості останній, усвідомлюючи, що модулі програмного забезпечення, які будуть надані в рамках договору № 4342 для перевірки та прийняття комісією, насправді не є програмними модулями, повинен був у складі комісії прийняти від ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» зазначені нібито модулі програмного забезпечення на цифровому носії інформації, за результатами чого подати на підпис директору КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 видаткову накладну із переліком цих модулів та їх вартістю.

Так, наказом директора КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 № 99ес від 06 жовтня 2016 року з метою забезпечення ефективного виконання заходів, співвиконавцем яких відповідно до Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки (далі Програма) в 2016 році визначено КП «ГІОЦ», забезпечення контролю за якістю та своєчасністю надання послуг виконавцями таких послуг, що визначені на конкурсних засадах за результатами відповідних закупівель, проведених КП «ГІОЦ» для реалізації заходів Програми, створено Постійно діючу комісію з прийняття результатів виконання заходів Програми, співвиконавцем яких є КП «ГІОЦ» та затверджено її персональний склад до якого включено в тому числі ОСОБА_10 .

Згідно наказу Комісією поетапно здійснюється приймання та оцінка результатів послуг, наданих у відповідності до умов договору, укладеного між КП «ГІОЦ» та Виконавцем послуг, визначеним за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.

Також, наказом встановлено, що акт приймання-передачі наданих за відповідним етапом послуг, наданий виконавцем послуг, може бути підписаний належним чином уповноваженим представником КП «ГІОЦ» тільки після отримання відповідного позитивного рішення Комісії.

В подальшому, наказом директора КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 № 51 від 16 червня 2017 року внесено зміни до складу Комісії та затверджено її персональний склад до якого включено в тому числі ОСОБА_10 .

Наприкінці липня 2018 року за невстановлених досудовим розслідуванням обставин невстановленими особами було сформовано та записано на цифрових носіях в кількості 3 шт. (диск DVD-R Verbatim 4.7 Gb 16x CakeBox) електронні файли заявлені як модулі програмного забезпечення, що будуть надані в рамках договору № 4342, складено письмовий опис програмного забезпечення із внесеною недостовірною інформацією щодо наявності модулів програмного забезпечення на цифрових носіях, а також складено видаткову накладну № 65 від 06 вересня 2018 року на суму 28209520 грн 00 к. до складу якої окрім вартості ліцензій на комп`ютерні програми «CallWay», «Deskcontrol» та «Електронний реєстр заявок та скарг на виконавців житлово-комунальних послуг» (ГОРОДОК) включено вартість модулів програмного забезпечення.

Після цього, наприкінці липня 2018 року, на виконання спільного злочинного умислу із ОСОБА_8 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, ОСОБА_9 , знаходячись в офісному приміщенні ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 47д, завідомо усвідомлюючи неправдивий характер відомостей, які внесені до видаткової накладної № 65 від 06 вересня.2018 року, в частині постачання модулів програмного забезпечення, засвідчив вказаний завідомо неправдивий офіційний документ своїм підписом в графі «Від постачальника Директор ОСОБА_9 » та печаткою ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», чим засвідчив факт, який має юридичне значення.

09 серпня 2018 року, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин в приміщенні КП «ГІОЦ», за адресою: м. Київ, вул. Космічна, 12а, відбулось засідання Постійно діючої комісії з прийняття результатів виконання заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки, співвиконавцем яких є КП «ГІОЦ», під час якого ОСОБА_9 на виконання спільних злочинних домовленостей із ОСОБА_8 , з метою розтрати грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та заволодіння ними, на виконання умов договору № 4342 від 13 квітня 2018 року, надав на розгляд і вивчення комісії ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення, в тому числі електронні файли заявлені як модулі програмного забезпечення, на цифрових носіях та опис його складу, а також видаткову накладну із переліком та вартістю модулів програмного забезпечення.

В свою чергу, на виконання спільних злочинних домовленостей із ОСОБА_8 , головуючий на засіданні член комісії ОСОБА_10 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, будучи обізнаним, що програмне забезпечення на цифрових носіях заявлене як модулі програмного забезпечення, опис їх складу та видаткова накладна не відповідають дійсності та до них внесені неправдиві відомості, умисно доповів про їх відповідність договору та технічним вимогам, а також прийняв їх у складі комісії та підписав протокол № 1-2-4342 від 09 серпня 2018 року чим засвідчив факт, який має юридичне значення.

Так, протоколом № 1-2-4342 від 09 серпня 2018 року комісією прийнято рішення ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення на цифровому носії та опис його складу, видаткову накладну, надані КП «ГІОЦ» на виконання умов п. 1 Календарного плану, що є Додатком № 2 Договору № 4342 від 13 квітня 2018 року прийняти до роботи та подати на підпис директору КП «ГІОЦ».

Після цього, діючи на виконання спільного злочинного умислу з ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , направленого на розтрату грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», шляхом зловживання своїм службовим становищем, в супереч інтересів служби, 06 вересня 2018 року, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, знаходячись в приміщенні КП «ГІОЦ», за адресою: м. Київ, вул. Космічна, 12а, директор КП «ГІОЦ» ОСОБА_8 , завідомо усвідомлюючи неправдивий характер відомостей, які внесені до офіційного документу видаткової накладної № 65 від 06 вересня 2018 року на суму 28209520 грн 00 к., а саме в частині постачання програмних модулів згідно переліку, розуміючи, що ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» насправді не поставляються програмні модулі, засвідчив вказаний завідомо неправдивий офіційний документ своїм підписом в графі «Отримав(ла) Директор ОСОБА_8 » та печаткою КП «ГІОЦ», чим засвідчив факт, який має юридичне значення та надає право комунальному підприємству отримати фінансування з місцевого бюджету на оплату робіт по зазначеній видатковій накладній та зобов`язує здійснити перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», та таким чином будучи службовою особою видав завідомо неправдивий документ.

В подальшому, на підставі платіжного доручення № 111 від 13 вересня 2018 року ГУ ДКСУ у м. Києві здійснено зарахування грошових коштів на рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» № НОМЕР_1 , який відкрито в Печерській філії ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», МФО 300711, з рахунку КП «ГІОЦ» № 35434036091290, відкритого в ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, в сумі 28209520 грн 00 к.

Згідно висновку експертів Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності № 247/19 за результатами проведення комплексної комп`ютерно-технічної та експертизи у сфері інтелектуальної власності від 11 листопада 2019 року функціонал розроблених та інтегрованих модулів в рамках договору № 4342 від 13 квітня 2018 року, укладеного між ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та КП «ГІОЦ», до базового програмного забезпечення «CallWay», «Deskcontrol» та «Електронний реєстр заявок та скарг на виконавців житлово-комунальних послуг» (ГОРОДОК) не відповідає вимогам технічного завдання на їх створення. Електронні файли, які, відповідно до «Опису програмного забезпечення, що поставляється згідно договору № 4342 від 13 квітня 2018 року», заявлені як модулі не є програмними модулями/комп`ютерною програмою у розумінні закону України «Про авторське право і суміжні права».

Поряд з цим, згідно висновку експерта Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності № 247-1/19 за результатами проведення судово-економічної експертизи від 15 листопада 2019 року документально підтверджуються збитки КП «ГІОЦ» в рамках підписання та виконання договору № 4342 від 13 квітня 2018 року укладеного з ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в сумі 20826910 грн 00 к.

З огляду на викладене 13 вересня 2018 року, директор ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» ОСОБА_9 , на підставі завідомо підробленого офіційного документу видаткової накладної № 65 від 06 вересня 2018 року, шляхом зловживання службовою особою КП «ГІОЦ» своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, заволодів майном Київської міської державної адміністрації, а саме грошовими коштами в сумі 20826910 грн 00 к., що є особливо великим розміром, який в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ».

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_2 ) інформація відсутня.

Згідно відповіді КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації» за ОСОБА_9 на праві власності зареєстровано житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування клопотання, прокурор посилається на те, що арешт житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 та який належить на праві власності ОСОБА_9 накладається з метою конфіскації майна як виду покарання, оскільки ОСОБА_9 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, додатковим покаранням за яке передбачено конфіскація майна.

Захисник ОСОБА_5 заперечував проти задоволення клопотання прокурора з тих підстав, що органом досудового розслідування не обґрунтовано підозру ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, оскільки долучені до клопотання матеріали є неналежними та недопустимими доказами, більше того, зібрані стороною захисту матеріали у повному обсязі спростовують винуватість підозрюваного в інкримінованому йому кримінальному правопорушенні, а саме: висновком експертного дослідження №19/4 КТ-43 від 16 грудня 2019 року, протоколами отримання відомостей від 12 - 14 грудня 2019 року та актом огляду від 14 грудня 2019 року. Крім того, зазначений житловий будинок підозрюваний отримав законно 15 листопада 2004 року згідно договору дарування та на даний момент там проживає мати ОСОБА_9 ОСОБА_11 яка є особою похилого віку. Згідно довідки про доходи підозрюваного та роздруківки витрат з карткового рахунку ОСОБА_9 відсутні будь-які надходження великих розмірів грошових коштів на його картковий рахунок. Тому житловий будинок підозрюваного не має жодного відношення до даного кримінального провадження. Також зазначив, що дане кримінальне провадження відноситься до підслідності детективів НАБУ, проте незаконно перебуває у провадженні СУ ГУ Служби безпеки України у місті Києві та Київській області. Із вище вкладених обставин просив відмовити у задоволенні клопотання прокурора про накладення арешту на житловий будинок ОСОБА_9 .

Захисник ОСОБА_4 підтримав захисника ОСОБА_5 та зазначив, що прокурором належним чином не обґрунтовано підозру у причетності ОСОБА_9 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України. Також порушено підслідність. Крім того, зазначеним клопотанням прокурор має намір порушити конвенційне право підозрюваного на житло. У зв`язку з необґрунтованістю клопотання у його задоволенні просив відмовити.

Захисник ОСОБА_6 підтримав колегу та просив відмовити у задоволенні клопотання слідчого.

Слідча суддя, вивчивши клопотання, заслухавши прокурора, захисників, дослідивши матеріали додані до клопотання та матеріали додані стороною захисту, дійшла такого висновку.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження № 42018110000000355 від 11 жовтня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про що внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

16 грудня 2019 року ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Відповідно до частини другої цієї статті КПК арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Відповідно до ст. 59 КК України покарання у виді конфіскації майна полягає в примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього або частини майна, яке є власністю засудженого. Якщо конфіскується частина майна, суд повинен зазначити, яка саме частина майна конфіскується, або перелічити предмети, що конфіскуються.

Конфіскація майна встановлюється за тяжкі та особливо тяжкі корисливі злочини, а також за злочини проти основ національної безпеки України та громадської безпеки незалежно від ступеня їх тяжкості і може бути призначена лише у випадках, спеціально передбачених в Особливій частині цього Кодексу.

Перелік майна, що не підлягає конфіскації, визначається законом України.

Згідно відповіді КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації» за ОСОБА_9 на праві власності зареєстровано житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 .

Санкція ч. 5 ст. 191 КПК України передбачає додаткове покарання у виді конфіскації майна.

Слідча суддя приходить до висновку про наявність достатніх підстав вважати, що суд, у разі доведення винуватості ОСОБА_9 у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення, може призначити йому покарання у виді конфіскації майна.

З урахуванням зазначеного слідча суддя встановила належну мету, передбачену п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, та відповідну їй правову підставу, передбачену ч. 5 ст. 170 КПК України, для задоволення клопотання слідчого та накладення арешту на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 .

В своючергу,матеріали провадженнясвідчать,що нацьому етапікримінального провадженняпотреби досудовогорозслідування виправдовуютьтаке втручанняу правата інтересивласника майнадля виконаннязавдань кримінальногопровадження,а такожзавдань арештумайна,визначених вабз.2ч.1ст.170КПК України.

У зв`язку із чим клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Щодо доводів сторони захисту про відсутність обґрунтованої підозри ОСОБА_9 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень спростовуються доданими до клопотання слідчого матеріалами, сукупність яких містить достатньо відомостей які дають підстави вважати про ймовірну причетність останнього до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Крім того, щодо тверджень захисника ОСОБА_5 , про порушення підслідності при проведенні досудового розслідування, кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України слідчими органами, Головного управління Служби безпеки України у місті Києві та Київській області, то слід зазначити таке.

Головним слідчим управлінням СБУ у м. Києва та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018110000000355 від 11 жовтня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КПК України.

22 листопада 2019 року постановою заступника керівника прокуратури Київської обл. ОСОБА_12 доручено здійснювати досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадження слідчим СУ ГУ СБУ у м. Києві та Київській області.

Постановою про створення слідчої групи від 04 березня 2019 року начальником слідчого управління ГУ СБУ у м. Києві та Київській області ОСОБА_13 місцем проведення досудового розслідування визначено місце знаходження 5 відділення СУ ГУ СБУ у м. Києві та Київській області за адресою м. Київ вул. Поправки 14а.

Відповідно до ч. 5 ст. 218 КПК України спори про підслідність вирішує керівник органу прокуратури вищого рівня. Спір про підслідність у кримінальному провадженні, яке може належати до підслідності Національного антикорупційного бюро України, вирішує Генеральний прокурор або його заступник.

Що стосується доводів сторони захисту про порушення вимог закону щодо підслідності, то слід зазначити, що спори про підслідність кримінального провадження, в силу положень ч. 5 ст. 218 КПК України, слідчий суддя не вирішує, оскільки даною нормою регламентовано, що спори про підслідність вирішує керівник органу прокуратури вищого рівня, а спір про підслідність у кримінальному провадженні, яке може належати до підслідності Національного антикорупційного бюро України, вирішує Генеральний прокурор України або його заступник.

На час, розгляду цього клопотання будь-яких процесуальних рішень Генерального прокурора України або його заступника, які б стосувалися підслідності даного кримінального провадження та вказували на те, що ними змінено орган розслідування з прокуратури Київської області на інший, зокрема НАБУ, встановлено не було.

У зв`язку із чим слідча суддя вважає, що на даний час відсутні будь-які підстави для повернення клопотання слідчому.

На підставі викладеного та керуючись ст. 98, 110, 131-132, 170-173, 167, 168, 234, 236, 309, 310, 395 КПК України, слідча суддя

п о с т а н о в и л а :

клопотання задовольнити.

Накласти арешт шляхом заборонивідчуження об`єкту нерухомого майна, а саме житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , що на праві власності належить ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_2 ).

Негайне виконання ухвали про арешт майна покласти на прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_3 .

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Копію ухвали негайно після її постановлення вручити учасникам процесу, третім особам, які були присутні під час оголошення ухвали. У разі відсутності таких осіб під час оголошення ухвали копія ухвали надсилається їм не пізніше наступного робочого дня після її постановлення.

Роз`яснити сторонам кримінального провадження, що підозрюваний, захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково, арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування за їх клопотанням, якщо вони доведуть, що в подальшому в застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Визначити час проголошення повного тексту ухвали 17 год 20 хв 24 грудня 2019 року.

Слідча суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено21.02.2023

Судовий реєстр по справі —755/5833/19

Ухвала від 31.07.2020

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 01.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 27.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 25.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні