Ухвала
від 20.11.2019 по справі 757/61277/19-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/61277/19-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва Першого управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими центрального апарату Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях, Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42019000000001150, -

ВСТАНОВИВ:

20.11.2019 в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва Першого управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими центрального апарату Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях, Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).

Слідчий в судове засідання не зявився, на адресу суду направив клопотання про розгляд справи у його відсутність.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі і документи.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.

Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Державним бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000001150 від 27.05.2019 за фактами незаконного сприяння шляхом зловживання службовим становищем службовими особами органів ІНФОРМАЦІЯ_2 службовим особам низки комерційних підприємств в ухиленні ними упродовж 2017-2109 років від сплати податків в особливо великих розмірах на суму 269 млн. грн., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України, та за фактом ухилення службовими особами низки комерційних підприємств упродовж 2017-2019 років від сплати податків в особливо великих розмірах на суму 269 млн. грн., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що незаконними діями службових осіб підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_3 , які полягали в наданні індивідуальних податкових консультацій ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", останніх звільнено від сплати податку на додану вартість на суму 92,5 млн. грн. та 66,5 млн. грн. відповідно при здійсненні операцій щодо отримання комісійної винагороди за грошове посередництво з прийняття готівки від фізичних осіб (платників) та її подальшого переказу на користь юридичних осіб (клієнтів), сплаченої фізичними особами та юридичними особами.

Відповідно до ст. 196 Податкового кодексу України визначено перелік операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, зокрема, з надання послуг платіжних організацій платіжних систем, пов`язаних з переказом коштів, з інкасації, розрахунково-касового обслуговування, залучення, розміщення та повернення коштів за договорами позики, депозиту, вкладу (у тому числі пенсійного), управління коштами та цінними паперами (корпоративними правами та деривативами), доручення, надання, управління і відступлення прав вимоги за фінансовими кредитами фінансових установ, кредитних гарантій і банківських поручительств особою, що надала такі кредити, гарантії або поручительства.

Загальні засади функціонування платіжних систем в Україні регулюються Законами України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", "Про поштовий зв`язок", іншими законодавчими актами України та нормативно-правовими актами Національного банку України.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Національний банк України" Національний банк регулює діяльність платіжних систем та систем розрахунків в Україні, створює та забезпечує безперервне, надійне та ефективне функціонування, розвиток створених ним платіжних систем.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" платіжні організації платіжних систем, учасники платіжних систем та оператори послуг платіжної інфраструктури мають право здійснювати діяльність в Україні виключно після їх реєстрації шляхом внесення відомостей про них до Реєстру.

Порядок такої реєстрації визначено Положенням про порядок реєстрації платіжних систем, учасників платіжних систем та операторів послуг платіжної інфраструктури, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 04.02.2014 №43.

Згідно Закону платіжна організація юридична особа, що визначає правила роботи платіжної системи, а також виконує інші функції щодо забезпечення діяльності платіжної системи та несе відповідальність згідно з цим Законом та договором (п.1.28 ст. 1 Закону).

В свою чергу учасник/член платіжної системи (далі - учасник платіжної системи) - юридична особа, що на підставі договору з платіжною організацією платіжної системи надає послуги користувачам платіжної системи щодо проведення переказу коштів за допомогою цієї системи та відповідно до законодавства України має право надавати такі послуги (п. 1.43 ст. 1 Закону).

Враховуючи вищевикладене, вбачається, що право на застосування п.196.1.5 п. 196.1 ст. 196 Податкового кодексу України під час проведення операцій з надання послуг, пов`язаних з переказом коштів на території України, мають виключно платіжні організації платіжних систем та банки.

Ураховуючи, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " є лише учасниками Платіжних організацій внутрішньодержавної небанківської системи " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", системи грошових переказів " ІНФОРМАЦІЯ_10 ", платіжними організаціями яких є ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_12 ", ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_13 " (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_14 " (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), вказані підприємства не мали права на застосовування п. п. 196.1.5 п. 196.1 ст. 196 Податкового кодексу України до операції з отримання комісійної винагороди за грошове посередництво з переказу коштів.

Крім того досудовим слідством установлено, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_12 " здійснювали фінансові операції по взаєморозрахунках з фізичними особами та юридичними особами на загальну суму 407765875,58 грн, що мають ознаки конвертації коштів в готівку та пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та/або фінансування тероризму, передбачені Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".

Також установлено, що службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_12 у вказаному періоді штучно створювали витрати підприємства з метою ухилення від сплати податку на прибуток з використанням афільованих (підконтрольних) їм підприємств та 610 фізичних осіб-підприємців, які фактично є працівниками зазначених підприємств, за нібито надання послуг (інформаційних, послуг з адміністрування, супроводження програмного продукту, оренди, обслуговування терміналів тощо).

З метою виконання вимог ст. 91 КПК України, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів особових (юридичних) справ ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_12 та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", їх податкової звітності, актів перевірок і інш., що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що зазначені документи та інформація необхідні для швидкого, повного та неупередженого розслідування, оскільки самі по собі та в сукупності з матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин в даному провадженні, а також містять відомості, за відсутністю яких неможливо встановити обставини, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, необхідно отримати тимчасовий доступ до особових (юридичних) справ ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_12 та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", їх податкової звітності, актів перевірок і інш., що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).

Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.

Тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до ч. 1 ст. 159 КПК України полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий суддя дослідивши клопотання та долучені до нього документи дійшов висновку про наявність підстав для надання тимчасового доступу до документів з можливістю їх вилучення у копіях, оскільки вказаний захід забезпечення кримінального провадження дійсно спрямований на отримання доказів та перевірку вже отриманих доказів у кримінальному провадження, а речі та документи до яких необхідно отримати тимчасовий доступ самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.159-164,309,372 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвілпрокурорам групипрокурорів натимчасовий доступдо речейі документівщодо ТОВ" ІНФОРМАЦІЯ_5 "(ЄДРПОУ НОМЕР_5 )та ТОВ" ІНФОРМАЦІЯ_12 "(ЄДРПОУ НОМЕР_6 )за період01.01.2014по датувинесення ухвали,що знаходятьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), з можливістю ознайомлення та вилучення їх у паперовому та електронному вигляді на окремому носії:

- реєстраційних карток із зазначенням відкритих, закритих банківських рахунків та рахунків у цінних паперах, фактичної адреси місця знаходження, їх відокремлених підрозділів, установчі дані директорів, засновників, бухгалтерів, ІР-адреси та електронних поштових скриньок, з яких надсилається електронна звітність вказаних товариств;

- податкових декларації з податку на прибуток та додану вартість;

- податкових розрахунків сум доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманих з них податків (Форма № 1ДФ);

- форми № 1 "Баланс (Звіт про фінансовий стан)";

- форми № 2 "Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)";

- форми № 2 "Консолідований звіт про фінансові результати";

- форми № 3 "Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом)";

- форми № 3-н "Звіт про рух грошових коштів (за непрямим методом)";

- форми № 4 "Звіт про власний капітал";

- форми № 5 "Примітки до річної фінансової звітності";

- форми № 6 "Додаток до приміток до річної фінансової звітності "Інформація за сегментами";

- актів податкових перевірок;

- висновки аналітичних досліджень.

Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в двох примірниках.

Примірник 1 - знаходиться в матеріалах судового провадження.

Примірник 2- наданий прокурору.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення20.11.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86644124
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/61277/19-к

Ухвала від 20.11.2019

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Карабань В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні