Постанова
від 09.08.2007 по справі 11/218а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

 

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський

суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру

20                                       

Тел. 698-166, факс 7-44-62

 

Іменем України

ПОСТАНОВА

         

 "09" серпня 2007 р.                                                 

Справа № 11/218а

 

За позовом: Прокурора

Корюківського району в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду

України в Корюківському районі Чернігівської області

15300, м. Корюківка, вул. Вокзальна, 8 а

 

До: Суб'єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1 АДРЕСА_1

 

Про стягнення 12599,72 грн.

                                                                                         

Суддя Ю.М.Бобров

                                                                                         

Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ

СТОРІН:

Від Позивача:

Іваненко С.І. -гол. спеціаліст -юрисконсульт, дов. від 09.07.07 р. № 2004/06.

Від Відповідача: ОСОБА_1

-особисто, паспорт НОМЕР_1

В судовому засіданні взяв участь

прокурор відділу прокуратури Чернігівської області Турчин І.А.

         

                                                                    СУТЬ

СПОРУ :

Прокурор Корюківського району,

здійснюючи повноваження представництва інтересів держави в особі Управлінням

Пенсійного фонду України в Корюківському районі Чернігівської області подав

позов до Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 м.Корюківка про стягнення

12599,72 грн. заборгованості по страхових внесках на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування, штрафних санкцій та пені.

Прокурор та представник позивача в

судовому засіданні підтримали позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у

позовній заяві.

Відповідач письмових заперечень на

позов не надав.

В судовому засіданні відповідач

зазначає, що заявлена до стягнення сума є надто великою і він невзмозі сплатити

її у зв'язку з відсутністю у нього  таких

коштів.

Доказів, які б спростовували

правомірність нарахування позивачем заявленої до стягнення суми, відповідач

суду не надав.

Дослідивши матеріали справи та

проаналізувавши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення прокурора,

представника позивача та відповідача, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 25.04.03 р. зареєстрований

як фізична особа -підприємець. В Управлінні Пенсійного фонду України в

Корюківському районі Чернігівської області відповідач зареєстрований з 25.04.03

р. за НОМЕР_2 як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування.

Відповідач несвоєчасно та не в

повному обсязі сплачує належні суми страхових внесків.

Згідно самостійно поданих

відповідачем до управління ПФУ згідно п.4 ч.2 ст. 17 Закону України “Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.03 року № 1058-IV

(далі -Закон № 1058) розрахунків суми страхових внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті, за жовтень 2006 р. -

березень 2007 р., копії яких долучені до матеріалів справи, сума нарахованих

відповідачем страхових внесків на загальнообов'язкове держане пенсійне

страхування за жовтень 2006 р. - березень 2007 р. становить 1820,81 грн.

Позивачем здійснено перевірку правильності

повноти нарахування та своєчасності сплати страхових внесків до Пенсійного

фонду, за результатами якої складено акт НОМЕР_3.

Перевіркою встановлено порушення

відповідачем п.5.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками

та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Правління

Пенсійного фонду України від 19.12.03 р. № 21-1 (далі -Інструкція). За

результатами перевірки відповідачу донараховано страхових внесків за період з

листопада 2005 р. по вересень 2006 р. в сумі 3163,00 грн.

На підставі акту НОМЕР_4 позивачем

прийняті рішення:

НОМЕР_5 про застосування фінансових

санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником

сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків, яким відповідно

до п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 до відповідача були застосовані штрафні

санкції в сумі 843,64 грн.;

НОМЕР_6 про застосування фінансових

санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати

(виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, яким відповідно до п. 3

ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 до відповідач застосовані фінансові санкції в сумі

9358,00 грн.

Вказані рішення отримані

відповідачем 06.12.06 р., у встановлені законом строки оскаржені не були,

недійсними в судовому порядку не визнавались.

Рішеннями НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9

про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату

(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування)

страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками

або органом Пенсійного фонду, відповідно до п. 2  ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 до відповідача

були застосовані штрафні санкції в сумі 29,70 грн., 63,60 грн. та 236,55 грн.,

всього 329,85 грн., та нарахована пеня в сумі 3,28 грн., 0,71 грн. та 41,92

грн., всього 45,91 грн.

Вказані рішення отримані

відповідачем 19.12.06 р, 18.01.07 р. та 25.04.07 р. відповідно, у встановлені

законом строки оскаржені не були, недійсними в судовому порядку не визнавались.

З урахуванням сплати в сумі 2961,49

грн., станом на 20.06.07 р. заборгованість відповідача перед Пенсійним фондом

України зі сплати страхових внесків, фінансових санкцій та пені становить

12599,72 грн., в т.ч. 10531,49 грн. фінансових санкцій та 45,91 грн. пені.

Порядок стягнення заборгованості за

страховими внесками визначається виключно Законом України “Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.03 року № 1058-IV

і поширюється на суми боргу по страхових внесках, який виник як до, так і після

1 січня 2004 р.

Згідно зі ст. 1 Закону № 1058

страхові внески -це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на

обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із  законодавством, що діяло раніше; кошти,

сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування 

відповідно до цього Закону.

Частиною 1 статті 5 Закону № 1058

встановлено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами

системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; дія інших

нормативно -правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках,

передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 15

Закону № 1058 платниками страхових внесків до солідарної системи є

страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону, і застраховані особи,

зазначені в ч.1 ст. 12 цього Закону. Страхувальники набувають статусу платників

страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного

фонду, а особи, визначені ч. 1 ст.12 цього Закону, - з дня набрання чинності

договором про їх добровільну участь.

Ст. 14 Закону № 1058 визначено коло

страхувальників, зокрема якими, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 цього Закону є

роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до

законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та

господарювання.

Згідно ст. 17 Закону № 1058

страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені

строки та в повному обсязі страхові внески, подавати звітність територіальним

органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими

Пенсійним фондом.

Відповідно до п.5.1.1 Інструкції

обчислення страхових  внесків платниками

здійснюється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 цієї

Інструкції, на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких

провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування

(обчислення) заробітної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, що

діє  на 

день нарахування виплат (доходу).

Відповідач вказаний обов'язок

належним чином не виконує.

Згідно п. 2 ст. 106 Закону № 1058

суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені

страхувальниками у строки, визначені ст. 20 цього Закону, в тому числі

обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених

ч.3 ст. 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати

страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням

фінансових санкцій.

За несплату (неперерахування) або

несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових

внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або  територіальними органами Пенсійного фонду,

накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 %

своєчасно не сплачених зазначених сум - 

у  разі затримки їх сплати у строк

до 30 календарних днів включно; 20 % 

зазначених  сум  -  у

разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 % зазначених

сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів (п. 2 ч.9 ст.106

Закону № 1058); за приховування  

(заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на

які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі  всієї суми прихованої (заниженої) заробітної

плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом  року такого порушення - штраф у триразовому

розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу) (п. 3 ч.9

ст. 106 Закону № 1058); за донарахування територіальним органом Пенсійного

фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових

внесків  накладається  штраф у розмірі  5 

відсотків зазначених сум за кожний 

повний  або  неповний 

місяць,  за  який донараховано ці суми (п. 4 ч.9 ст. 106

Закону № 1058).

Одночасно на суми своєчасно не

сплачених (не перерахованих) страхових внесків і  фінансових санкцій нараховується пеня в

розмірі 0,1 % зазначених сум коштів, 

розрахована за кожний день прострочення платежу.

Згідно ч. 13 ст. 106 Закону № 1058

про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і

десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в

порядку,  встановленому правлінням

Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх

винесення надсилаються страхувальнику.

Суми пені та штрафів, передбачених

частинами 9 і 10 цієї статті, підлягають сплаті страхувальником протягом десяти

робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк

страхувальник має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного

фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням

про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це

рішення.

Оскільки рішення про застосування

фінансових санкцій та нарахування пені відповідачем не оскаржувались, сума

фінансових санкцій та пені вважається узгодженою.

Згідно ч. 1-3 п. 3 ст. 106 Закону №

1058 територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені

правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку,

вимогу про її сплату, яка є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів

із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити

суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Позивачем були направлені

відповідачу вимоги: ІНФОРМАЦІЯ_2 про сплату 2022,32 грн. боргу, які

відповідачем отримані.

Відповідно до абз. 8 ч. 3 ст. ст.

106 Закону № 1058 у разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального

органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом  десяти 

робочих  днів  після 

її  отримання  не 

сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього

фінансовою санкцією,  включеної до

вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним 

органом  Пенсійного фонду,  або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а

також у  разі якщо страхувальник  узгодив вимогу,  але не сплатив узгоджену суму недоїмки

протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний

орган Пенсійного фонду  звертається в

установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до

відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках

орган Пенсійного фонду  також  має 

право  звернутися  до суду чи господарського суду з позовом про

стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про

стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи

досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Оскільки вимоги про сплату боргу

відповідачем не оскаржувались, вони вважаються узгодженими.

На день прийняття рішення борг в

сумі 12599,72 грн. ОСОБА_1 добровільно не сплачений.

Відповідно до п. 5 Положення „Про

Пенсійний фонд України”, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01р.

№ 121/2001, Пенсійний фонд має право стягувати з платників страхових внесків

несплачені суми страхових внесків, застосовувати фінансові санкції, передбачені

законом. 

Строк  давності щодо стягнення недоїмки, пені та

штрафів не застосовується (ч. 15 ст. 106 Закону № 1058).

Враховуючи наведене вище, суд

доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і  підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу

адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт

владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати,

здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -   

  

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Суб'єкта

підприємницької діяльності ОСОБА_1 

(АДРЕСА_1, р/р НОМЕР_11, код НОМЕР_12) на користь Управління Пенсійного

фонду України в Корюківському районі Чернігівської області (15300, м.

Корюківка, вул. Вокзальна, 8а) на р/р 2560130301199 в Корюківському відділенні

№ 3060 ВАТ „Державний ощадний банк України”, МФО 343091, код 21395861      12599,72 грн. боргу по внесках до

Пенсійного фонду України.

 

Постанова набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву

не було подано.

Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим

Кодексом,  постанова набирає законної

сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги

постанова, якщо її не скасовано, набирає 

законної  сили після закінчення

апеляційного розгляду справи.

Про апеляційне оскарження постанови

спочатку подається заява.   

Обґрунтування мотивів оскарження і

вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в 

апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та

апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду

через господарський суд Чернігівської області.

Копія апеляційної скарги

одночасно  надсилається  особою, 

яка  її подає, до Київського апеляційного

адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження

постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному

обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на постанову подається

протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС

України, в судовому засіданні 09.08.07 р. проголошено тільки в ступну та

резолютивну частини постанови.

Постанова суду в повному обсязі

виготовлена 14.08.07 р.

Сторони можуть отримати копію

постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді

через канцелярію суду.

Суддя                                                           

Ю.М. Бобров

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення09.08.2007
Оприлюднено29.08.2007
Номер документу866652
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/218а

Постанова від 09.08.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Постанова від 09.08.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 21.07.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Постанова від 15.08.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні