Рішення
від 16.12.2019 по справі 1.380.2019.004171
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.004171

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2019 року

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кузана Р.І.,

секретар судового засідання Гулкевич В.О.,

за участю:

представника позивача Бобера А.М.,

представника відповідача Гордєєвої О.В.,

представника третьої особи Мельник Л.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській, 63 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Львівська міська громадська організація Відродження Знесіння про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській, 63 (місцезнаходження: 79024, вул.Ковельська, 63, м.Львів, код ЄДРПОУ 37919940) (далі - позивач, ОСББ На Ковельській, 63 ) звернулося до суду з позовом до Львівської міської ради, (місцезнаходження: 79008, площа Ринок, 1, м.Львів, код ЄДРПОУ 04055869) (далі - відповідач 1) Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради (місцезнаходження: 79006, площа Ринок, 1, м.Львів, код ЄДРПОУ 23948658) (далі - відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправними дії Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради щодо відмови Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській, 63 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га, у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 , викладені в листі №2403-2767 від 27.06.2019 в.о. начальника Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради Е. Колос;

- зобов`язати Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га, у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер4610137200:08:009:0203) у постійне користування.

Обґрунтовуючи позовні вимоги посилається на те, що 27.06.2019 позивач звернувся до Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради із заявою №2-19258/АП-2403 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га у користування ОСББ На Ковельській, 63 та надання вказаної земельної ділянки (кадастровий номер4610137200:08:009:0203) у постійне користування. Однак, в.о. начальника управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради листом №2403-2767 від 27.06.2019 повідомлено, що для вирішення питання, порушеного у зверненні, позивачу необхідно відкоригувати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , в частині межі земельної ділянки відповідно до рішення суду. Позивач вважає, що вказаним листом відповідач 2 відмовив у затвердженні поданого проекту землеустрою. Зазначає, що до компетенції управління земельних ресурсів Львівської міської ради належить лише підготовка проектів ухвал ради, зокрема проекту ухвали про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки, а не прийняття рішень про відмову у затвердженні проекту землеустрою. З огляду на наведене вважає, що відповідач 2 без будь-яких повноважень відмовив позивачу в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Окрім цього, представник позивача зазначає, що згідно з ч.6 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Таким чином вважає, що вказані норми не передбачають права відповідача діяти на власний розсуд при прийнятті рішення, а тому наявні підстави для зобов`язання відповідача 1 затвердити ОСББ На Ковельській, 63 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 . Вважаючи у зв`язку з наведеним свої права порушеними позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 20.08.2019 суддя залишив позовну заяву без руху.

Ухвалою від 04.09.2019 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Відповідач-1 06.11.2019 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що відповідь від 27.06.2019 №2403-2767 не є відмовою у затвердженні ОСББ На Ковельській, 63 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а рекомендацією відкоригувати межі земельної ділянки для врахування інтересів суміжних землекористувачів. Представник ЛМР зазначає, що посадові особи діяли у відповідності до чинного законодавства, відповідач жодним чином не порушив права позивача, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

Відповідач-2 заяву про визнання позову чи відзив на позовну заяву до суду не надав.

Ухвалою від 18.11.2019 суд залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів - Львівську міську громадську організацію Відродження Знесіння .

Третя особа - Львівська міська громадська організація Відродження Знесіння надала письмові пояснення, в яких у задоволені позову просить відмовити. Вказує на те, що лист управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.06.2019 №2403-2767 не створює перешкод для реалізації позивачем його права затвердити розроблений за його замовленням проект землеустрою, а носить лише рекомендацію.

Окрім цього вважає, що термін дії висновку відділу Держземагенства у м.Львові Львівської області про погодження ОСББ На Ковельській, 63 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 28.05.2015 №19-1323-0.3-6551/9-15АП сплив 28.05.2018. У зв`язку з цим у позивача відсутнє право на погодження розробленого за його замовленням проекту землеустрою від територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Ухвалою від 06.11.2019 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою від 02.12.2019 суд відмовив в задоволенні клопотання представника третьої особи про закриття провадження у справі.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача -1 в судовому засіданні позовні вимоги заперечила з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Просила суд відмовити в задоволенні позову повністю.

Відповідач - 2 участі повноважного представника в судовому засіданні не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без участі представника відповідача до суду не надходило.

Представник третьої роботи в судовому засіданні позовні вимоги заперечив з підстав викладених в письмових поясненнях. Просив суд відмовити в задоволенні позову повністю.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 11.10.2011 здійснено державну реєстрацію створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській, 63 код ЄДРПОУ 37919940. Місцезнаходження: 79024, вул.Ковельська, 63, м.Львів. (а.с.14)

Ухвалою Львівської міської ради № 3994 від 23.10.2014 погоджено ОСББ На Ковельській, 63 місце розташування земельної ділянки та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2119 га. на вул.Ковельській, 63 для обслуговування житлового будинку за рахунок земель, що не надані у власність або користування.

Такий проект землеустрою для позивача на підставі ухвали Львівської міської ради №3994 від 23.10.2014 та договору №351 від 29.10.2014 розроблений КП Картограф .

09.04.2015 управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради висновком №2401-2 вих.-404 погоджено позивачу матеріали відведення земельної ділянки площею 0,2108 га в приватну власність для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у м.Львові.

28.05.2015 відділом Держземагенства у м.Львові Львівської області висновком №19-1323-0.3-6551/9-15АП погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ На Ковельській, 63 у власність площею 0,2108 га. для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у м.Львові.

Після чого, 03.07.2015 Відділом Держземагенства у м.Львові вказана земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі та присвоєно їй кадастровий номер №461013700:08:009:0203, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельні ділянки №НВ-4602314682015 від 03.07.2019.

24.06.2019 позивач звернувся до управління адміністрування послуг Департаменту адміністративних послуг ЛМР ЦНАП м.Львова із зверненням №2-19258/ПП-2403, в якому просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 м АДРЕСА_2 Львові. До вказаного звернення позивачем надано необхідні документи.

27.06.2019 в.о. начальника управління земельних ресурсів Департаменту містобудування ЛМР листом №2403-2767 повернув позивачу проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, посилаючись на те, що для вирішення заявленого звернення позивачу необхідно відкоригувати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , в частині межі земельної ділянки відповідно до рішення суду. При цьому, у вказаному листі не вказано на виконання якого саме рішення суду необхідно відкоригувати межі земельної ділянки.

10.07.2019 ОСББ На Ковельській, 63 звернулось до міського голови м.Львова з скаргою на неправомірні дії в.о. начальника управління земельних ресурсів Департаменту містобудування ЛМР, в якій просило вжити заходів щодо передачі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га., для ОСББ На Ковельській, 63 на розгляд уповноваженого органу Львівської міської ради та прийняття ним у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою рішення про відведення земельної ділянки у користування.

25.07.2019 начальником управління земельних ресурсів Департаменту містобудування ЛМР листом №2403-3185 на скаргу позивача роз`яснено, що листом від 27.06.2019 №2403-2767 ОСББ На Ковельській, 63 надано вичерпну відповідь щодо питання, порушеного у зверненні від 24.06.2019 №2-19258/ПП-2403.

Позивач, вважаючи протиправним повернення йому відповідачем-2 документів для коригування проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , 63, звертає увагу на те, що відповідно до ч.6 ст.123 Земельного кодексу України орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. А тому, оскільки відповідачем-1 такого рішення прийнято не було, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів.

Згідно з ч.1 ст.122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначає Закон України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку від 14.05.2015 № 417-VIII (далі - Закон України № 417-VIII).

Згідно з п.4,6 ч.1 ст.1 Закону України № 417-VIII, прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

Відповідно до ст.42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками.

Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.120 Земельного Кодексу, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування передбачений ст.123 Земельного кодексу України, відповідно до ч.1 якої, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч.2 ст. 122 Земельного кодексу України).

Згідно з ч.4 цієї статті проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч.6 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

За приписами ч.14 ст.123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Згідно з ч.2 ст.186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Відповідно до ч.5 ст.186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Згідно з ч.6 ст.186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Таким чином, системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що законом передбачено певний алгоритм та поетапність процесу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, а саме:

1) подання клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у користування;

2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у відповідності до приписів ст.186-1 Земельного кодексу України;

4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

5) подання погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у користування або рішення про відмову передання земельної ділянки у користування.

При цьому, норми Земельного кодексу України визначають, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише невідповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відповідно до ст.50 Закону України Про землеустрій проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: 1) завдання на розроблення проекту землеустрою; 2) пояснювальну записку; 3) копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); 4) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); 5) письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; 6) довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; 7) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); 8) відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); 9) копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва III - V категорії складності, які розташовані на земельній ділянці; 10) розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); 11) розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); 12) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); 13) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); 14) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; 15) викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); 16) кадастровий план земельної ділянки; 17) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); 18) матеріали погодження проекту землеустрою.

Перелік документів, які повинен подати заявник, визначений законом. Вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені законом, забороняється. Підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою, є вичерпними.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач отримав дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2119 га. на АДРЕСА_1 для обслуговування житлового будинку за рахунок земель, що не надані у власність або користування, відповідно до ухвали Львівської міської ради №3994 від 23.10.2014 Про погодження ОСББ На Ковельській, 63 місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Ковельській, 63 .

Такий проект землеустрою виготовлений на замовлення позивача землевпорядною організацією та погоджений Відділом Держземагенства у м.Львові Львівської області (висновок №19-1323-0.3-6551/9-15АП від 28.05.2015) та Управлінням архітектури Департаменту містобудування ЛМР (висновок №2401-2 вих-404 від 09.04.2015).

24.06.2019 позивач звернувся з заявою вх.№2-19258/АП-2403 про затвердження проекту землеустрою.

Суд встановив, що відповідач-2 за результатами розгляду заяви ОСББ На Ковельській, 63 надав йому відповідь у вигляді листа №2403-2767 від 27.06.2019, який підписаний в.о. начальника управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради.

Цим листом відповідач вказав позивачу на необхідність відкоригувати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул.Ковельській, 63, в частинці межі земельної ділянки відповідно до рішення суду. Разом із вказаним листом позивачу повернуто проект землеустрою та усі подані документи.

Тобто, рішення про затвердження проекту землеустрою чи про відмову у його затвердженні повноважним органом прийнято не було.

В судовому засіданні судом встановлено, що відповідач-2, вказуючи на необхідність відкоригувати межі земельної ділянки, мав на увазі рішення Личаківського районного суду м.Львова від 19.12.2012 у цивільній справі № 2-6065/11 за позовом Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи Львівська міська рада, Управління молоді, сім`ї та спорту Депратаменту гуманітарної політики ЛМР та Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин Департаменту містобудування Львівської міської ради про зобов`язання демонтувати самочинну влаштовану огорожу. Цим рішенням суд зобов`язав ОСОБА_1 за власні кошти демонтувати самовільно влаштовану металеву огорожу, яка розмежовує земельну ділянку прибудинкової території будинку АДРЕСА_1 та територію спортивного майданчика на АДРЕСА_3 у м.Львові. Тобто, предметом спору в даній справі було влаштування фізичною особою огорожі без відповідних дозвільних документів та згоди суміжних землекористувачів. Вимога про зміну меж прибудинкової території будинку АДРЕСА_1 не заявлялась та судом не вирішувалась.

Надаючи оцінку діям відповідача-2 щодо повернення позивачу проекту землеустрою в контексті заявлених позовних вимог суд керувався таким.

Рішенням Львівської міської ради №1101 від 28.11.2016 затверджено Положення про управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради.

Згідно з п.1.1, п.1.2 вказаного Положення, Управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів , утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Управління є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові та підпорядкованим директору департаменту містобудування.

Відповідно до п.4.1.4 даного Положення, до компетенції управління належать, зокрема: підготовка проектів ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови, візування проектів актів відповідно до компетенції.

З урахуванням наведеного та положень Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , суд приходить до висновку, що питання розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність чи користування громадян та юридичних осіб, організація землеустрою, зокрема питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, належить до компетенції та повноважень Львівської міської ради, а не Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради. До повноважень вказаного Управління належить лише попередній розгляд документів, підготовка проектів рішень та передача таких на розгляд Львівської міської ради.

Однак, як слідує з матеріалів справи, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування ЛМР без будь-яких на це підстав листом №2403-2767 від 27.06.2019 протиправно відмовило позивачу у передачі для затвердження до Львівської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 Львові, площею 0,2108 га. та повернуло документи позивача без розгляду.

Внаслідок таких дій відповідачем-2 не виконано обов`язку по підготовці проекту ухвали про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що призвело до порушення ч.13 ст.123 Земельного кодексу України.

При цьому, вказаний лист відповідача-2 не можна вважати рішенням про відмову у затвердженні проекту землеустрою. Львівською міською радою поданий позивачем проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 не розглянуто та рішення за результатами його розгляду у встановлені законодавством строки не прийнято.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами не подано належних доказів правомірності своїх дій.

З огляду на вказане, суд вважає протиправними дії Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради щодо відмови ОСББ На Ковельській, 63 у передачі для затвердження до Львівської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 Львові, площею 0,2108 га, а тому позовні вимоги в цій частині слід задовольнити.

Водночас суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

У зв`язку з тим, що заява позивача про затвердження проекту землеустрою відповідачем-1 не розглянута, рішення по суті такої не прийняте, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів ОСББ На Ковельській, 63 буде зобов`язати Львівську міську раду розглянути заяву ОСББ На Ковельській,63 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 у АДРЕСА_4 Львові, площею 0,2108 га, у користування для ОСББ На Ковельській, 63 .

Щодо судових витрат, то відповідно до вимог ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 3842,00 грн. сплачений відповідно до квитанції №68 від 14.08.2019, а саме по 1921,00 грн. з кожного відповідача.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради щодо відмови Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській, 63 листом №2403-2767 від 27.06.2019 у передачі для затвердження до Львівської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га.

Зобов`язати Львівську міську раду розглянути заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 .

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради (місцезнаходження: 79006, площа Ринок, 1, м.Львів, код ЄДРПОУ 23948658) та Львівської міської ради (місцезнаходження: 79008, площа Ринок, 1, м.Львів, код ЄДРПОУ 04055869) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку На Ковельській,63 (місцезнаходження: 79024, вул.Ковельська, 63, код ЄДРПОУ 37919940) судовий збір в сумі по 1921 (одна дев`ятсот двадцять) грн. 00 коп. з кожного.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 26.12.2019.

Суддя Р.І. Кузан

Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86693371
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004171

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні