Рішення
від 26.12.2019 по справі 420/6325/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6325/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Лементовського О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0008905406 від 06.02.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що із розрахунку штрафних санкцій вбачається, що ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» зареєстровано податкову накладну № 11 від 21.03.2017 року - 03.04.2018 року, кількість днів затримки - 353. Проте ,спірна податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН помилково, оскільки сталась технічна помилка щодо зазначення року її складання, замість 21.03.2018 невірно зазначено 21.03.2017 . Правильна податкова накладна № 11 від 21.03.218 року зареєстрована в ЄДРН 05.04.2018 року з дотриманням термінів реєстрації податкової накладної. Також, ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» виправлено технічну помилку шляхом подання та реєстрації розрахунку коригування кількісних та вартісних показників № 7 від 27.12.2018 року до податкової накладної № 11 від 21.03.2017 року. При цьому, жодних господарських операцій, які були підставою для складання податкової накладної №11 від 21.03.2017 року між ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» та Службою автомобільних доріг в Одеській області не здійснювалось. Таким чином, оскільки був відсутній обов`язок для складання податкової накладної, її помилкове виписування не тягне за собою жодних наслідків, передбачених п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Представником відповідача Головного управління ДФС в Одеській області до суду надано відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача зазначає, що під час камеральної перевірки ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» встановлено порушення платником термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт перевірки, а в подальшому податкове повідомлення-рішення, а тому оскаржуване рішення щодо застосування штрафної санкції, згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ прийнято на законних підставах та не суперечить нормам чинного законодавства.

Також, представником відповідача Головного управління ДФС в Одеській області до суду надано письмові пояснення, в яких вказано, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку саме своєчасності реєстрації податкових накладних, а податкова накладна № 11 від 21.03.2017 року була зареєстрована 03.04.2018 року, тобто з пропуском строку 353 дні.

Ухвалою суду від 04 листопада 2019 року відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в задоволення позовної заяви.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.06.2003 року проведено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» код ЄДРПОУ 03579041), дата запису: 23.11.2006 за № 1 529 120 0000 000294.

22 січня 2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Южненського управління Головного управління ДФС в Одеській області Лавренчук О.В., на підставі п. 20.1.4 ст. 20, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76 ПК України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на березень 2017 року, товариством з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» , за результатом якої складно акт № 446/15-32-54-06-13/03579041 (а.с. 17-19).

Актом перевірки № 446/15-32-54-06-13/03579041 від 22.01.2019 року встановлено затримання товариством з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України.

ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» подано заперечення на акт перевірки № 446/15-32-54-06-13/03579041 від 22.01.2019 року за результатом розгляду яких вказані заперечення залишено без задоволення (а.с. 21-22, 34-36).

06 лютого 2019 року Головним управління ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0008905406, яким до ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» застосовано штраф у розмірі 40 % на суму 24142,53 грн. (а.с.12).

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням №0008905406 від 06.02.2019 року ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» подано скаргу, за результатом розгляду якої Державною фіскальною службою податкове повідомлення-рішення №0008905406 від 06.02.2019 року залишено без змін, а скаргу - без задоволення (а.с. 39-47).

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п. 75.1 ст. 75 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно п.3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

21.03.2017 року ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» як постачальником (продавцем) сформовано на отримувача (покупця) - Неплатника, податкову накладну № 11 на загальну суму 362138,00 грн. в тому числі ПДВ 60356,33 грн. (а.с. 23).

Згідно квитанції № 1 податкова накладна № 11 від 21.03.2017 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 03.04.2018 року, реєстраційний номер 9299969390 (а.с. 24).

При цьому, позивач вказує, що податкова накладна № 11 від 21.03.2017 року була зареєстрована 03.04.2018 року помилково, оскільки сталась технічна помилка щодо зазначення року складання, замість 21.03.2018 невірно зазначено 21.03.2017 .

Згідно п. 21 Порядку №1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Згідно п. 192.1 ст. 192 ПК України розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Відповідно до п. 192.2 ст. 192 ПК України норма пункту 192.1 цієї статті не поширюється на випадки, коли постачальник товарів/послуг не є платником податку на кінець звітного (податкового) періоду, в якому був проведений такий перерахунок.

Зменшення суми податкових зобов`язань платника податку - постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов`язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Таким чином, з аналізу приписів ПК України слідує, що виправлення раніше допущеної помилки у податкових накладних здійснюється шляхом складання розрахунку коригування до цих податкових накладних в рамках строку, встановленого для реєстрації розрахунків коригування до цих накладних. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. При цьому, виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера не допускається.

З матеріалів справи вбачається, що 21.03.2018 року ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» як постачальником (продавцем) сформовано на отримувача (покупця) - Неплатника, податкову накладну № 11 на загальну суму 362138,00 грн. в тому числі ПДВ 60356,33 грн., яка зареєстрована 04.04.2018 року (а.с. 25-26).

Разом з тим, розрахунок коригування кількісних показників податкової накладної № 11 від 27.11.2017 року, який зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.12.2018 року ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» складено лише 27.12.2018 року (а.с. 27-29).

Таким чином, коригування податкової накладної № 11 від 27.11.2017 року позивачем здійснено з порушенням вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України, що тягне за собою накладення штрафних санкцій.

Доводи позивача щодо того, що податкова накладна № 11 від 27.11.2017 року є помилково сформовано та зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних та жодних операцій, які були підставою для складання податкової накладної між ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» та Службою автомобільних доріг в Одеській області не здійснювалось, суд не приймає до уваги, оскільки податкова накладна № 11 від 27.11.2017 року не містить даних щодо її виписування за результатам здійснення господарської операції позивача зі Службою автомобільних доріг в Одеській області. Крім того, в межах спірних правовідносин предметом доказування є правомірність застосування штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкової накладної, а не правильність формування позивачем податкових зобов`язань з податку на додану вартість.

В постанові від 31 липня 2018 року по справі № 804/4056/17 Верховний Суд зазначив, що метою камеральної перевірки є виявлення в даних системах електронного адміністрування, зокрема, Єдиного реєстру податкових накладних, відомостей, які свідчать про порушення платником податків термінів реєстрації податкових накладних, відповідальність за що передбачена статтею 120-1 Податковго кодексу України. Предмет камеральної перевірки охоплює лише питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних. При цьому виявлене контролюючим органом порушення не потребує будь-яких документів платника податку, достатніми є виключно відомості Єдиного реєстру податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом камеральної перевірки ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» була безпосередньо своєчасність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, дана виписки яких припадає на березень 2017 року, за результатами якої встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на 353 днів, що тягне за собою накладення штрафу у розмірі 40 %.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0008905406 від 06.02.2019 року винесене Головним управлінням ДФС в Одеській області правомірно, в межах повноважень відповідача та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 90, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 03579041, адреса місцезнаходження: 67300, Одеська область, м. Березівка, вул. Паркова, 80) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0008905406 від 06.02.2019 року, - в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 26 грудня 2019 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено02.01.2020

Судовий реєстр по справі —420/6325/19

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Рішення від 20.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні