Справа № 420/5275/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Токмілової Л.М.
за участі:
секретаря судового засідання - Сердюк І.С.;
представника позивача - Соколова М.С.,
представника відповідача - Копиці С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд (ЄДРПОУ 40795855, місцезнаходження: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 8) до Головного управління ДФС в Одеській області (ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області, в якому позивач, просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0024811407 від 30 травня 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем в період з 09.04.2019 року по 15.04.2019 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Зільберт Фуд з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з контрагентами-постачальниками ТОВ Амарок Гріс за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року та ТОВ Максвін за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року. За результатами перевірки складено акт, яким встановлено порушення Податкового кодексу України. На підставі вказаного акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0024811407 від 30 травня 2019 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість по періодам: березень 2018 року на суму 237360 грн.; липень 2018 року на суму - 140855 грн.
Позивач із прийнятим податковим повідомленням-рішенням не згоден, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 11 вересня 2019 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження.
27.09.2019 року (вх. № 35151/19) до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого, вважає вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства. Зазначив, що за даними підсистеми Система співставлення сум податкових зобов`язань та податкового кредиту АІС Податковий блок по взаємовідносинах з контрагентом TOB Амарок Гріс рахується розбіжність за березень 2018 року на суму ПДВ 237360 грн., TOB Амарок Гріс не включило до складу податкових зобов`язань з ПДВ за березень 2018 по взаємовідносинам з TOB Зільберт Фуд на суму 237360 грн. TOB Амарок Гріс не подано податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2018 року до органів ДФС за місцем реєстрації. Представник відповідача вказує, що в ході проведення перевірки та інформації, наявної в інформаційно-аналітичних системах ГУ ДФС в Одеській області встановлено підміну (фіктивне введення в обіг) товарів на загальну суму 1424160,00 грн., сума ПДВ - 237360,00 грн., що свідчить про нереальність здійснення господарських відносин ТОВ Амарок Гріс із ТОВ Зільберт Фуд за березень 2018 року.
14.11.2019 року (вх. № 42601/19) від представника позивача до суду надійшла заява про долучення матеріалів до справи.
Ухвалою суду від 18.11.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 04 грудня 2019 року.
Під час судового засідання представник позивача підтримав вимоги позовної заяви та просив її задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову.
Дослідивши матеріали справи та з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд зареєстроване 31.08.2016 року, взято на облік в контролюючих органах 01.09.2016 р. № 155216168040 та станом на день перевірки перебуває на обліку в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області.
Згідно інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ Зільберт Фуд основний вид діяльності за КВЕД: Код КВЕД 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.
Так, судом встановлено, що Головним управлінням ДФС в Одеській області на підставі направлень виданих ГУ ДФС в Одеській області від 08.04.2019 року № 2788/14-07, та наказу Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 05.04.2019 № 2587 проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд з контрагентами постачальниками TOB Амарок Гріс за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року та TOB Максвін за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість.
За результатами перевірки складений акт № 737/15-32-14-07/40795855 від 22.04.2019 року Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд з контрагентами-постачальниками - TOB Амарок Гріс за період з 01.03.2018 по 31.03.2018 року та TOB Максвін , за період з 01.07.2018 по 31.07.2018 року, з питань дотримання вимог, податкового законодавства з податку на додану вартість , в якому встановлено порушення:
- п. 44.1, п. 44.3, ст. 44, п. 198.1, п. 198.3, ст. 198, п. 200.4 ст. 200 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, в результаті чого встановлено завищення, від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, у тому числі по періодам: березень 2018 року на суму - 237360 грн.; липень 2018 року на суму - 140855 грн.
Не погодившись з висновками Акту перевірки TOB ЗІЛЬБЕРТ ФУД подано заперечення, в яких просило його скасувати.
Відповіддю ГУ ДФС в Одеській області № 11317/10/15-32-14-07-07 від 27.05.2019 року, акт перевірки залишено без змін, а заперечення без задоволення.
На підставі Акту, з урахуванням відповіді платнику про результати розгляду заперечень, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0024811407 від 30 травня 2019 p., яким скаржнику зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість по періодам: березень 2018 року на суму - 237360 грн.; липень 2018 року на суму - 140855 грн.
В подальшому, позивач звернувся із скаргою до Державної фіскальної служби України.
Відповіддю ДФС України від 16.08.2019 року № 39632/6/99-99-11-04-01-25 у задоволенні скарги відмовлено, оскаржене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.
Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.
TOB Зільберт Фуд уклало договір на поставку товарів з контрагентом-постачальником TOB Амарок Гріс від 01.02.2018 № б/н.
Як вбачається з матеріалів справи, TOB Амарок Гріс виписало на користь TOB Зільберт Фуд за березень 2018 року податкову накладну щодо реалізації товарів від 12.03.2018 року № 14 на загальну суму 1424160 грн., в т.ч. ПДВ - 237360 гривень.
Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено TOB Зільберт Фуд до податкового кредиту з ПДВ за відповідний період.
За даними підсистеми Система співставлення сум податкових зобов`язань та податкового кредиту АІС Податковий блок по взаємовідносинах з контрагентом TOB Амарок Гріс рахується розбіжність за березень 2018 року на суму ПДВ 237360 грн., TOB Амарок Гріс не включило до складу податкових зобов`язань з ПДВ за березень 2018 по взаємовідносинам з TOB Зільберт Фуд суму 237360 грн. TOB Амарок Гріс не подано податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2018 року до органів ДФС за місцем реєстрації.
В порушення Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704 надані до перевірки видаткові накладні не містять місця складання та посади і прізвища відповідальних осіб TOB Амарок Гріс та TOB Зільберт Фуд , відповідального за здійснення господарської операції і правильності її оформлення та особи яка, здійснила отримання товару.
До перевірки, позивачем надано товарно-транспортну накладну на перевезення товару від 12.03.2018 року № 1, в якій перевізником зазначено ФОП ОСОБА_1 , замовником зазначено TOB Амарок Гріс , адреса: 02140, Україна, м. Київ, пр-т М. Бажана, буд. 10-А, а пункт навантаження товару: м. Київ, пр. Перемоги, 67. Виходячи з вищенаведеного неможливо ідентифікувати місце навантаження товарів. Актом зафіксовано, що податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) не подавалося.
Заборгованість перед TOB Амарок Гріс за товари на 11.04.2019 року, складає 1424160 гривень.
Так, розрахунки з TOB Амарок Гріс за зазначений товар не проводились в повному обсязі, що підтверджується поясненнями директора TOB Зільберт Фуд від 11.04.2019 року № 11/04-2019. Відповідно до наданих до перевірки Актів списання у виробництва та оборотно-сальдових відомостей по рахунку 201 TOB Зільберт Фуд продукцію використано в своїй господарській діяльності в період з серпня 2018 року по березень 2019 року.
Відповідно до даних підсистеми Аналітична система АІС Податковий блок розрахунковий рахунок TOB Амарок Гріс зазначений в реквізитах договору, а саме п/р 2007013062404 Банк Сбербанк МФО 320627 закрито 29.03.2018 року. На момент проведення перевірки у TOB Амарок Гріс відсутні відкриті рахунки в банках.
Згідно з даними АІС Податковий блок , TOB Амарок Гріс взято на податковий облік до ГУ ДФС у м. Києві, ДПІ у Дніпровському районі (Дніпровський район м. Києва). Дата взяття на облік - від 10.10.2017 року № 265117253202. Зареєстроване Дніпровська районна в м. Києві Державна адміністрація від 10.10.2017 року № 10651020000025595. Штатну чисельність працюючих не можливо встановити, так як TOB Амарок Гріс не подано до органів ДФС податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) та звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації") застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4) протягом 2018 року. Посадовою особою платника податків, відповідальною за фінансово-господарську діяльність протягом звітного періоду декларування ПДВ, являвся директор - ОСОБА_2
Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018 рік, декларацію з податку на прибуток та податкову декларацію з податку на додану вартість з березня 2018 року по момент проведення перевірки TOB Амарок Гріс до контролюючого органу не подано. Інформація щодо наявності у TOB Амарок Гріс власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, спеціалізованих машин для можливості здійснення господарських операцій відсутня.
Свідоцтво платника ПДВ TOB Амарок Гріс анульовано за рішенням контролюючого органу 29.03.2019 року за 22 - ненадання декларацій протягом року.
Аналізом інформаційних баз ГУ ДФС в Одеській області щодо TOB Амарок Гріс встановлено, що за період березень 2018 року вищенаведені товари були придбані TOB Амарок Гріс у підприємства TOB Імторг ЛТД , TOB Ербен Продакт . TOB Імторг ЛТД є імпортером галантерейних виробів та текстилю, відповідно до ЄРПН на TOB Імторг ЛТД протягом 2018 року зареєстровані податкові накладні лише по оренді приміщень, агентських послуг, послуг збереження, відвантаження та перевезень, але відсутнє придбання баклажана жареного та пасти кунжутної.
Відповідно до даних АІС Податковий блок , Єдиного реєстру податкових накладних TOB Ербен Продакт реалізує продукцію, відмінну від придбаної по ланцюгу постачання, при відсутності трудових ресурсів та основних засобів (власних чи орендованих). Схема руху товарів при штучному формуванні сум ПДВ від постачальника до кінцевого споживача наведена в акті перевірки.
Отже, TOB Амарок Гріс реалізує товари, які за перевіряємий період не придбавало, при відсутності інформації про трудові ресурси, основні засоби (власні чи орендовані), транспортні засоби, виробничі потужності, складські приміщення та проводить діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов`язаних з наданням податкової вигоди третім особам з метою штучного формування податкового кредиту з ПДВ.
В ході проведення перевірки та інформації, наявної в інформаційно-аналітичних системах ГУ ДФС в Одеській області встановлено підміну (фіктивне введення в обіг) товарів на загальну суму 1424160,00 грн., сума ПДВ - 237360,00 грн., що свідчить про нереальність здійснення господарських відносин ТОВ Амарок Гріс із ТОВ Зільберт Фуд за березень 2018 року.
Таким чином, договір про надання товару не був спрямований на якісне та своєчасне виконання зобов`язань перед замовником ТОВ Зільберт Фуд , а лише для збільшення податкового кредиту за березень 2018 року на суму 237360,00 грн.
Встановлені дані і факти, що доводять нереальність господарської операції, а саме, не встановлення реального джерела постачання відповідних товарів (не має можливості встановити виробника товару), наявність розбіжностей в Системі співставлення сум податкових зобов`язань та податкового кредиту між ТОВ Зільберт Фуд та ТОВ Амарок Гріс , неподання фінансової звітності до контролюючих органі, що свідчить про відсутність інформації про власні або орендовані фонди, необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, дозволяють зробити висновки щодо складених ТОВ Зільберт Фуд та ТОВ Амарок Гріс , для цілей оподаткування документів:
- договір між TOB Зільберт Фуд та TOB Амарок Гріс від 01.02.2018 року № б/н не опосередковувався реальним виконанням операцій, які становлять його предмет;
- наданими до перевірки документами не доведено правомірність збільшення податкового кредиту ТОВ Зільберт Фуд , отриманого від TOB Амарок Гріс у березні 2018 року на суму 237360,00 грн.
Крім того, судом встановлено, що TOB Зільберт Фуд уклало договір постачання товару з контрагентом-постачальником TOB Максвін від 02.07.2018 року № 07/18.
Відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних TOB Максвін виписало на користь TOB Зільберт Фуд за липень 2018 року податкову накладну щодо реалізації товарів від 20.07.2018 року № 70 на загальну суму 845127,36 грн., в т.ч. ПДВ - 140854,56 грн. (включено до складу податкового кредиту в липні 2018 відповідно до додатку 5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту за липень 2018 року (реєстраційний № 9173350116 від 16.08.2018 року), до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року).
Відповідно до наданих первинних документів, на користь TOB Зільберт Фуд за липень 2018 року виписано видаткову накладну від 20.07.2018 № РН-09 на загальну суму 845127,36 грн., в т.ч. ПДВ - 140854,56 гривень.
У порушення Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704 надані до перевірки видаткові накладні не містять місця складання та посади і прізвища відповідальних осіб TOB Максвін та TOB Зільберт Фуд , відповідального за здійснення господарської операції і правильності її оформлення та особи, яка здійснила отримання товару
До перевірки надано ТТН - перевізником товару був ФОП ОСОБА_1 .
Відповідно до поданого TOB Максвін Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) до Житомирської об`єднаної ДПІ ГУ ДФС у Житоморській області за ознакою доходу із кодом 157 Дохід виплачений самозайнятій особі взаємовідносини з ФОП ОСОБА_1 відсутні.
Заборгованість перед TOB Максвін за товари на 11.04.2019, складає 845127,36 грн.
Розрахунки з TOB Максвін за зазначений товар не проводились в повному обсязі, що підтверджується поясненнями директора TOB Зільберт Фуд від 11.04.2019 року № 11/04-2019. Відповідно до наданих до перевірки актів списання у виробництва та оборотно-сальдових відомостей по рахунку 201 TOB Зільберт Фуд використано продукцію в своїй господарській діяльності в період з серпня 2018 року по березень 2019 року.
Відповідно до баз даних Єдиного реєстру податкових накладних, ІС Податковий блок , режим Перегляд результатів співставлення (станом на дату реєстрації акту перевірки) встановлено наступне.
Відповідно до даних АІС Податковий блок TOB Максвін взято на податковий облік до ГУ ДФС у Житомирській області, Житомирське Управління, Житомирська ДПІ (м. Житомир). Дата взяття на облік - від 05.12.2017 року № 17732. Зареєстроване Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області від 05.12.2017 року № 10681020000048109. Штатна чисельність працюючих: згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за III квартал 2018 року - 4 особи. Посадовою особою платника податків, відповідальною за фінансово-господарську діяльність протягом звітного періоду декларування ПДВ, являвся директор - ОСОБА_3 .
TOB Максвін не подано до органів ДФС фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2018 рік. Інформація щодо наявності у TOB Максвін власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, спеціалізованих машин для можливості здійснення господарських операцій відсутня. Аналізом інформаційних баз ГУ ДФС в Одеській області щодо TOB Максвін встановлено, що за період липень 2018 року вищенаведені товари були придбані у підприємств TOB Мастерстар та TOB Омега Плюс Сервіс .
Відповідно до даних АІС Податковий блок , Єдиного реєстру податкових накладних, TOB Мастерстар та TOB Омега Плюс Сервіс реалізують продукцію, відмінну від придбаної по ланцюгу постачання, при відсутності трудових ресурсів та основних засобів (власних чи орендованих), схема наведена в акті перевірки.
ГУ ДФС в Івано-Франківській області складена податкова інформація щодо TOB Максвін за звітний період декларування ПДВ червень - жовтень 2018 року. За результатами аналізу наявної інформації щодо діяльності TOB Максвін та його контрагентів встановлено: неможливість виконання оформлених господарських операцій наявними трудовими ресурсами; відсутність TOB Максвін об`єктивно необхідних умов для реального здійснення задокументованих з постачальниками господарських операцій щодо придбання товарів/послуг, розвантаження/ навантаження і зберігання. У результаті чого встановлено безпідставне формування TOB Максвін показників податкової звітності за період червень-жовтень 2018 року по отриманих та зареєстрованих податкових накладних, які не можуть розглядатись в якості належного підтвердження податкового кредиту і податкових зобов`язань, оскільки, не опосередковуються реальним виконанням операцій і не мають статусу юридично значимих. А також, визначено порушення норм п.п. а), б) п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України по покупцю TOB Зільберт Фуд в липні 2018 року на суму 704272,80 грн., в т.ч. ПДВ -140854,56 гривень.
Таким чином, TOB Максвін проводило діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов`язаних з наданням податкової вигоди третім особам з метою штучного формування податкового кредиту з ПДВ.
В ході проведення перевірки та інформації, наявної в інформаційно-аналітичних системах ГУ ДФС в Одеській області встановлено підміну (фіктивне введення в обіг) товарів на загальну суму 845127,36 грн., сума ПДВ - 140854,56 грн., що свідчить про нереальність здійснення господарських відносин TOB Максвін із TOB Зільберт Фуд за липень 2018 року.
Таким чином, договір про надання товару не був спрямований на якісне та своєчасне виконання зобов`язань перед замовником TOB Зільберт Фуд , а лише для збільшення податкового кредиту за липень 2018 року на суму 140854,56 грн.
Встановлені дані і факти, що доводять нереальність господарської операції, а саме, не встановлення реального джерела постачання відповідних товарів (не має можливості встановити виробника товару), неподання фінансової звітності до контролюючих органі, що свідчить про відсутність інформації про власні або орендовані фонди, необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, дозволяють зробити висновки щодо складених TOB Зільберт Фуд та TOB Максвін , для цілей оподаткування документів:
- договір між TOB Зільберт Фуд та TOB Максвін від 02.07.2018 року № 07/18 не опосередковувався реальним виконанням операцій, які становлять його предмет;
- наданими до перевірки документами не доведено правомірність збільшення податкового кредиту TOB Зільберт Фуд , отриманого від TOB Максвін у липні 2018 року на суму 140854,56 грн.
Враховуючи викладене, за результатами перевірки зроблено висновок, що TOB Зільберт Фуд у порушення вимог п. 44.1, п. 44.3, ст. 44, п. 198.1, п. 198.3, ст. 198, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за березень 2018 року на суму 237360 грн. та за липень 2018 року -140855 гривень.
ГУ ДФС в Одеській області на підставі акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.05.2019 року № 0024811407 про зменшення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за березень 2018 року на суму 237360 грн. та за липень 2018 року - 140855 гривень.
Статтею 2 Закону України Про бухгалтерський й облік та фінансову звітність в Україні визначено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський й облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Частиною 1 статті 9 Закону України Про бухгалтерський й облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський й облік та фінансову звітність в Україні встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Відповідно до п. 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 83.1 ст. 83 Податкового кодексу України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; виключено; податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.
Відповідно з п.п. 72.1.6. п. 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності також використовується інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку.
Згідно до п. 85.4 ст. 85 Податкового кодексу України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 -1 .3 статті 200 -1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 -1 .3 статті 200 -1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення № 0024811407 від 30 травня 2019 року винесено правомірно та скасуванню не підлягає, у зв`язку з чим позовні вимоги ТОВ Зільберт Фуд задоволенню не підлягають.
Відповідно до положень ст. 139 КАС України судом при вирішенні спору розподіляються судові витрати пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи, що суд відмовляє у задоволенні позовних вимог, судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача не стягується.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 9, 72-77, 94, 139, 241-246, 250, 251, 293, 295 КАС України, суд-,
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Зільберт Фуд до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний судом 26.12.2019 року.
Суддя Л.М. Токмілова
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 29.12.2019 |
Номер документу | 86694216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні