Справа № 420/1626/19
УХВАЛА
27 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника ТОВ АІР-ТЕРМО від 23.12.2019 року про проведення заміни сторони виконавчого провадження її правонаступником у справі №420/1626/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АІР-ТЕРМО до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення №1065329/39697412 від 01.02.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 28.11.2018 року та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АІР-ТЕРМО до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення №1065329/39697412 від 01.02.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 28.11.2018 року та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням суду від 26.04.2019 року позовні вимоги задоволені повністю.
08.08.2019 року на виконання рішення суду був виданий виконавчий лист.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 29.07.2019 року апеляційна скарга Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26.04.2019 року повернута апелянту.
23.12.2019 року до канцелярії Одеського окружного адміністративного суду за вхідним №48991/19 надійшла заява представника ТОВ АІР-ТЕРМО про проведення заміни сторони виконавчого провадження її правонаступником.
Розглянувши вказану заяву в порядку письмового провадження суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до положень ст.379 КАС України, суд має право у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи провести заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до положень абзацу 1 частини першої статті 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади, територіальні органи центрального органу виконавчої влади, які утворені як юридичні особи публічного права, реорганізовуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з частиною дев`ятою статті 5 Закону України Про центральні органи виконавчої влади, Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією чи ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно з положеннями абзацу 1 пункту 1 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. №1074 (далі - Порядок здійснення заходів): Цей Порядок визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів .
Згідно з положеннями абзацу 1 пункту 6 Порядку здійснення заходів, Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що юридичні особи - Державна фіскальна служба України (ІКЮО 39292197) з 17.05.2019 року та Головне управління ДФС в Одеській області (ІКЮО 39398646) з 05.08.2019 року перебувають в стані припинення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організація Державна податкова служба України (ІКЮО 43005393) є створеною як юридична особа, про що 17.05.2019 року було здійснено відповідний запис №10741350000085321.
Наказом Державної податкової служби України №36 від 28.08.2019 року, у зв`язку із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби, керуючись Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227, встановлено розпочати виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Тобто, в процесі реорганізації, яка проводилася на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", після видання 28.08.2019 року Державною податковою службою України наказу № 36 - акту розподілу повноважень серед учасників відносин припинення юридичної особи публічного права, фактично було завершено процес переходу прав та обов`язків центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, до новоствореної юридичного особи публічного права - Державної податкової служби України (ІКЮО 43005393).
Одним із наслідків цієї реорганізації, та такого переходу прав і обов`язків, є - втрата Державною фіскальною службою України (ІКЮО 39292197), та її посадовими особами, компетенції на здійснення публічно-владних управлінських функцій в якості контролюючого органу (органу податків та зборів), зокрема - повноважень щодо адміністрування процесу діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, у тому числі - втрата прав на формування складу таких комісій, на безпосередню участь в їх засіданням, та затвердження складу комісій регіонального рівня.
В той же час, наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено суб`єкта уповноваженого здійснювати адміністрування процесу діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме - Державну податкову службу України (ІКЮО 43005393).
Таким чином, представником ТОВ АІР-ТЕРМО надані необхідні докази здійснення реорганізації відповідача по цій справі, в зв`язку із чим, згідно положень ст.379 КАС України, заява представника позивача про проведення заміни Державної фіскальної служби України на її правонаступника Державну податкову службу України підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.166,379 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
1. Заяву представника ТОВ АІР-ТЕРМО від 23.12.2019 року (вхід.№48991/19) - задовольнити.
2. Провести заміну учасника виконавчого провадження ВП №59958247 щодо виконання виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/1626/19, виданого 08.08.2019 року про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну складену Товариством з обмеженою відповідальністю АІР-ТЕРМО за №12 від 28.11.2018 року днем її фактичного подання - 15 грудня 2018 року, з процесуальним статусом Боржник юридичну особу публічного права Державну фіскальну службу України (ІКЮО 39292197) на її правонаступника - юридичну особу публічного права Державну податкову службу України (ІКЮО 43005393) (04053, м.Київ, Львівська площа,8, e-mail: post@tax.gov.ua).
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня отримання ухвали в порядку, визначеному п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Єфіменко К.С.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2019 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86694776 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні