Ухвала
від 31.03.2010 по справі 2а-20870/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 і нстанції - Островська О.П.

Суддя-доповідач - Араб ей Т.Г.

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем Укр аїни

31 березня 2010 р. справа № 2-а-20870/09/1270

Колегія суддів Донець кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:

головуючого Арабей Т.Г. суддів Геращенка І.В.,С.А.Малашк евич при секретарі

за участю:

третьої особи: Тімченко М.Ю.

ОСОБА_1. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Стахановської об'єднаної державної податкової інспек ції на постанову Луганського окружного ад міністративного суду від 02 вересня 2009 року у справі № 2-а-20870/09/1270 за позовом

до

треті особи Стахановської об'єднаної державної податкової інспек ції

Приватного підприємства "Т П "Нотарк"

державні реєстратори Алче вської міської ради-ОСОБА_1 ., ОСОБА_2., державний реєс тратор Виконавчсого комітет у Стахановської міської ради ОСОБА_3. про визнання недійсним запис у про державну реєстрацію, пр ипинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИЛА:

В березні 2009 року Стаханов ська об'єднана державна пода ткова інспекція звернулася д о суду з позовом до приватног о підприємства "ТП "Нотарк", тр еті особи: державні реєстрат ори Алчевської міської ради: ОСОБА_1., ОСОБА_2., держав ний реєстратор Виконавчсого комітету Стахановської місь кої ради ОСОБА_3. про визна ння недійсним запису про дер жавну реєстрацію, припинення юридичної особи.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 02 вересня 2009 року позов задоволено частково. Припин ено юридичну особу відповіда ча - приватне підприємство "ТП "Нотарк", код ЄДРПОУ 33968360, зареєс троване за адресою: Лугансь ка область, м. Стаханов, вул. Дз ержинського, 14. У задоволенн і решти позовних вимог відмо влено.

Не погодившись з таким р ішенням суду першої інстанці ї, Стахановська об'єднана дер жавна податкова інспекція п одала апеляційну скаргу, яко ю просить скасувати постано ву Луганського окружного адм іністративного суду як таку, що прийнята з порушенням нор м матеріального та процесуал ьного права, та постановити н ову, якою позов задовольнити в повному обсязі.

Д ержавний реєстратор Алчевської міської ради ОС ОБА_1. у судовому засіданні п ідтримала рішення суду І інс танції.

Інші учасники судовог о розгляду до апеляційного с уду не прибули, про дату, день та час розгляду справи повід омлені належним чином.

Заслухавши доповідь с удді-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговори вши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів вважає, що ап еляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанову суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступни х підстав.

Апеляційним судом встано влено, що відповідач приватн е підприємство "ТП "Нотарк" (ід ентифікаційний код 33968360) було з ареєстроване як суб'єкт госп одарювання виконавчим коміт етом Алчевської міської ради Луганської області, про що ви дане свідоцтво про державну реєстрацію від 18.01.2006 року № 1384102000000 1142.

Державна реєстрація прива тного підприємства "ТП "Нотар к" проведена у відповідності із вимогами Закону України в ід 15 травня 2003 року № 755-ІУ «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців». Підстав для відмови у проведенні державної реєстр ації юридичної особи не було , оскільки документи для держ авної реєстрації приватного підприємства "ТП "Нотарк" були подані у повному обсязі та ві дповідали вимогам діючого за конодавства.

Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб регулюються Зак оном України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-ІУ (далі - Закон №755-ІУ), який набрав чинно сті з 1 липня 2004 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Зако ну №75 5-IV підставами для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема, є:

- визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути:

- неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону ;

наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Таким чином, суд першої і нстанції правильно встанови наявність у справі підстав д ля ухвалення судового рішенн я про припинення юридичної о соби у зв'язку з наявності в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.

Щодо вимоги позивача про ви знання недійсним запису про державну реєстрацію юридичн ої особи приватного підприєм ства "ТП "Нотарк" від 18.01.2006 року, щ о є предметом апеляційної ск арги, колегія суддів апеляці йного суду погоджується з ви сновками Луганського окружн ого адміністративного суду, що такі позовні вимоги не під лягають задоволенню з наступ них підстав.

Відповідно до частини 5 ст. 111 Цивільного кодексу України юридична особа є ліквідовано ю з дня внесення до єдиного де ржавного реєстру запису про її припинення.

Згідно з частиною 7 ст. 59 Гос подарського кодексу України суб'єкт господарювання вваж ається ліквідованим з дня вн есення до державного реєстру запису про припинення його д іяльності.

Водночас, частиною 2 ст. 104 Цив ільного кодексу України вста новлено, що юридична особа є т акою, що припинилася, з дня вне сення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення. Відповідно до частини 2 с татті 33 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців» юридична особа є тако ю, що припинилася, з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про державну ре єстрацію припинення юридичн ої особи.

Таким чином, як Господарськ ий кодекс України, так і Цивіл ьний кодекс України та Закон України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців» пов' язують момент ліквідації юри дичної особи (суб' єкта госп одарювання), а так само момент її припинення з однією і тією самою подією, а саме внесення м до державного реєстру запи су про припинення такої особ и (суб' єкта господарювання) .

При цьому, як випливає з час тини 4 статті 91 Цивільного код ексу України, цивільна право здатність юридичної особи пр ипиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Таким чином, з моменту втрат и юридичною особою цивільної правоздатності ця юридична особа є такою, що припинилася .

За таких обставин, поняття « припинення юридичної особи» означає правовий наслідок в трати такою особою цивільної правоздатності. При цьому вс і інші поняття, які використо вуються для визначення право вого результату втрати юриди чною особою цивільної правоз датності, є синонімічними по няттю «припинення юридичної особи».

Отже, будь-які вимоги, спрям овані на втрату юридичною ос обою цивільної правоздатнос ті, слід визнати різновидами вимог про припинення такої ю ридичної особи.

Зокрема, позовні вимоги про скасування державної реєстр ації суб' єктів господарюва ння спрямовані на ліквідацію такого суб' єкту як юридичн ої особи, а отже, на її припине ння. Це випливає зі змісту вим ог частини 6 ст. 59 Господарсько го кодексу України, згідно з я кою суб' єкт господарювання ліквідується, зокрема, в разі скасування його державної р еєстрації у випадках, передб ачених законом.

Таким чином, особливості фо рмулювання позовних вимог, н аслідком задоволення яких мо же бути припинення юридичної особи, не повинні впливати на прийняття судами зазначених вимог до розгляду і на їх розг ляд по суті.

Визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, є лише однією з підст ав для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов' яза но з банкрутством юридичної особи, визначених частиною д ругою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців».

Відтак, в изнання недійсним запису про проведення держа вної реєстрації та визнання недійсним свідоцтва платни ка ПДВ з моменту його видачі ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, не може бути самостійним предм етом позову, а лише підставою для постановлення судового рішення про припинення юриди чної особи. Крім того, апелянт ом на надано доказів порушен ня закону при створенні юрид ичної особи, яка відповідно д о матеріалів справи була впе рше утворена 18.01.2006 році, проводи ла господарську діяльність і тільки 11 листопада 2008 році від булась зміна власників підпр иємства, які припинили госпо дарську діяльність.

У зв'язку з цим апеляційни й суд приходить до висновку, щ о самостійні позовні вимоги позивача щодо визнання недій сним запису про державну реє страцію відповідача не обґру нтовані чинним законодавств ом України і в цій частині зад оволенню не підлягають.

Тобто, суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

Колегія суддів також наго лошує, що органи державної по даткової служби можуть зверт атися з вимогами про припине ння юридичної особи не в усіх випадках, визначених частин ою 2 статті 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців», а лише в разі, якщо підставою позову є неподанн я суб' єктом підприємницько ї діяльності протягом року д о органів державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності.

Це вбачається з наступног о:

- згідно пункту 3 частини 1 ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» до функцій органів дер жавної податкової служби нал ежить контроль за своєчасніс тю подання платниками податк ів податкових звітів, деклар ацій, розрахунків та інших до кументів, пов' язаних з обчи сленням податків, інших плат ежів,

- вказана норма кореспонду є з приписами частини 2 статт і 38 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців ”, якою визначено як підст аву для постановлення судово го рішення про припинення юр идичної особи - неподання под аткової звітності,

- пунктом 17 частини 1 статті 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено право податкови х органів звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.

Доводи апеляційної скарг и не спростовують висновків суду першої інстанції, не впл ивають на правильність цих в исновків, тому підстав для за доволення апеляційної скарг и та скасування постанови су ду не вбачається.

Керуючись ст.ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Стах ановської об'єднаної державн ої податкової інспекції - зал ишити без задоволення .

Постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 02 вересня 2009 року у спра ві № 2-а-20870/09/1270 - залишити без змін .

Вступна та резолютивн а частини ухвали прийняті у н арадчій кімнаті та проголоше ні у судовому засіданні 31 бере зня 2010р. Ухвала в повному обсязі складена 02 квітня 2010 ро ку.

Ухвала суду апеляційн ої інстанції за наслідками п ерегляду набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскарже на до Вищого адміністративно го суду України протягом одн ого місяця після набрання за конної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному о бсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складенн я в повному обсязі.

Головуючий: Т.Г.Ар абей

Судді: І.В.Гераще нко

С.А.Малашкевич

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2010
Оприлюднено30.06.2010
Номер документу8669870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20870/09/1270

Ухвала від 31.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 31.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 02.09.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні