Рішення
від 28.12.2019 по справі 420/5263/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5263/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

за участі сторін:

представника позивача Сон К.Е. (за довіреності),

представника відповідача Бутрик А.О. (за довіреності),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН до Державної фіскальної служби України про визнання дій з реєстрації податкових накладних протиправними, зобов`язання скасувати реєстрацію податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН до Державної фіскальної служби України, за результатом розгляду якого, позивач, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить суд:

Визнати дії Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) з реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних в розмірі 49 280 790,54 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 8 213 465,09 грн. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН (код ЄДРПОУ 42577876) та Товариством з обмеженою відповідальністю СТИМУЛ-ГРУПП (код ЄДРПОУ 42922948), а саме: 1)податкова накладна № 21 від 02.05.2019 року на суму 4 996 398,54 грн.; 2) податкова накладна № 22 від 03.05.2019 року на суму 5 004 526,43 грн.; 3) податкова накладна № 33 від 04.05.2019 року на суму 5 003 894,27 грн.; 4) податкова накладна № 34 від 06.05.2019 року на суму 5 000 010,94 грн.; 5) податкова накладна № 35 від 07.05.2019 року на суму 4 993 689,24 грн.; 6) податкова накладна № 36 від 08.05.2019 року на суму 5 003 623,33 грн.; 7) податкова накладна № 37 від 09.05.2019 року на суму 5 002 088, 06 грн.; 8) податкова накладна № 38 від 10.05.2019 року на суму 4 992 063,66 грн.; 9) податкова накладна № 40 від 14.05.2019 року на суму 4 998 204,73 грн.; 10) податкова накладна № 41 від 14.05.2019 року на суму 4 286 291,32 грн. - протиправними, а самі накладні недійсними у зв`язку із підписанням їх особою, що не мала повноважень.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України скасувати реєстрацію податкових накладних в розмірі 49 280 790,54 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 8 213 465,09 грн. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН (код ЄДРПОУ 42577876) та Товариством з обмеженою відповідальністю СТИМУЛ-ГРУПП (код ЄДРПОУ 42922948), а саме: 1)податкова накладна № 21 від 02.05.2019 року на суму 4 996 398,54 грн.; 2) податкова накладна № 22 від 03.05.2019 року на суму 5 004 526,43 грн.; 3) податкова накладна № 33 від 04.05.2019 року на суму 5 003 894,27 грн.; 4) податкова накладна № 34 від 06.05.2019 року на суму 5 000 010,94 грн.; 5) податкова накладна № 35 від 07.05.2019 року на суму 4 993 689,24 грн.; 6) податкова накладна № 36 від 08.05.2019 року на суму 5 003 623,33 грн.; 7) податкова накладна № 37 від 09.05.2019 року на суму 5 002 088, 06 грн.; 8) податкова накладна № 38 від 10.05.2019 року на суму 4 992 063,66 грн.; 9) податкова накладна № 40 від 14.05.2019 року на суму 4 998 204,73 грн.; 10) податкова накладна № 41 від 14.05.2019 року на суму 4 286 291,32 грн.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України повернути на Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ № 37512000387677, Казначейство України (ел. адм. подат.), МФО 89998, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН , ЄДРПОУ 42577876 суму ПДВ в розмірі 8 213 465,09 грн.

В обґрунтування адміністративного позову, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, представник позивача зазначає, що ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН було створено 26.10.2018 року на підставі рішення ОСОБА_1 - засновника Товариства. Відповідно до наказу № 1-вк від 26.10.2018 року ОСОБА_1 був призначений директором названого Товариства. 24.05.2019 року директору ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН Куценко І.І. стало відомо, що з 16.05.2019 року відбуваються дії невстановленими особами, що здійснюють недружні дії спрямовані на заволодіння контролем над Товариством проти волі його власника та директора. 16.05.2019 року Товариство було відчужено на іншого учасника та було призначено нового директора Товариства - ОСОБА_2 , однак жодних договорів купівлі-продажу частки у статутному капіталі товариства ОСОБА_1 не підписував, жодних рішень щодо звільнення попереднього директора та призначення нового не приймав. За фактом шахрайських дій невстановлених осіб, які полягали у незаконній зміні власника товариства, підроблення документів, виготовлення електронного-цифрового підпису директора та печатки Товариства особами, які не мають жодного відношення до посадових осіб Товариства Чорноморським ВП Овідіопольського ВП ГУ НП в Одеській області відкрито кримінальне провадження № 12019160160000476 від 22.06.2019 року. В подальшому 30.05.2019 року, державним реєстратором Прошкіним О.В. було скасовано як вчинену помилково реєстраційну дію, щодо відчуження на іншого учасника та призначення нового директора Товариства - ОСОБА_2 , як помилково вчинену. Однак, у період з 16.05.2019 року по 30.05.2019 року невідомою особою було проведено реєстрацію податкових накладних в розмірі 49 280 790,54 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 8 213 465,09 грн. на ТОВ СТИМУЛ ГРУПП . 07.06.2019 року позивач звернувся зі скаргою до ДФС України про скасування реєстрації податкових накладних, однак, 09.07.2019 року відповідачем надано відповідь про відмову у задоволенні скарги та запропоновано надати судове рішення про скасування реєстрації податкових накладних.

Ухвалою суду від 18.09.2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 10.10.2019 року.

11.10.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов.

30.10.2019 року від представника позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог.

22.11.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на заяву позивача про збільшення позовних вимог, з огляд на який відповідач вважає адміністративний позов необґрунтованим та зазначає, що позивачем направлено на реєстрацію оскаржені податкові накладні з накладанням ЕЦП директора, а саме ОСОБА_2 , який був директором ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН відповідно Єдиного державного реєстру на момент направлення реєстрації податкової накладної. Оскільки електронний документ (податкові накладні) сформовано відповідно до вимог чинного законодавства, підстав для відмови в реєстрації у ДФС не було. З боку ДФС відсутня протиправність щодо прийняття податкових накладних ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН .

25.11.2019 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 11.12.2019 року.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення вимог ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН .

Суд вислухав представників сторін, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Відповідно до рішення № 1 від 26.10.2018 року, посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Міглазовою Ю.О., створено ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН та призначено на посаду директора Товариства ОСОБА_1 з 26.10.2018 року.

Згідно з наказом № 1-вк ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН від 26.10.2018 року, що прийнятий на підставі рішення № 1 від 26.10.2018 року, ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків директора з 26.10.2018 року.

02.05.2019 року від ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН в особі ОСОБА_1 до ГУ ДФС в Одеській області надійшла заява про приєднання № 1 до договору про визнання електронних документів від 01.12.2017 року № 1503001.

Аналогічна заява за № 3 17.05.2019 року була подана до ГУ ДФС в Одеській області від ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН , але в особі ОСОБА_2 .

02.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 21.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 21 прийнята ДФС.

03.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 22.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 22 прийнята ДФС.

04.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 33.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 33 прийнята ДФС.

06.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 34.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 34 прийнята ДФС.

07.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 35.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 35 прийнята ДФС.

08.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 36.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 36 прийнята ДФС.

09.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 37.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 37 прийнята ДФС.

10.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 38.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 38 прийнята ДФС.

14.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 40.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 40 прийнята ДФС.

14.05.2019 року ОСОБА_2 , діючи, як законний представник (директор) ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН склав та в подальшому направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 41.

Згідно з квитанцією від 20.05.2019 року податкова накладна № 41 прийнята ДФС.

В квитанціях вказано, що податкова накладна підписана особистим ключем електронного цифрового підпису ОСОБА_2 сертифікат № 0100000000000000000000000000000007083f60, видавник UA-36865753-0117 АЦСК ТОВ Центр сертифікації ключів Україна .

07.06.2019 року ОСОБА_3 , як директор ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН , звернувся зі скаргою до ДФС України про скасування, як незаконних та вчинених особою, що не мала таких повноважень від імені ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКЩН , дії з реєстрації податкових накладних в розмірі 49 280 790,54 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 8 213 465, 09 грн. на ТОВ СТИМУЛ-ГРУПП .

09.07.2019 року ДФС України надано відповідь № 31544/6/99-99-08-02-01-15 на скаргу позивача, згідно з якою реєстрація податкових накладних скасовується у випадку надходження рішення суду, яке набрало законної сили про скасування реєстрації податкових/накладних.

Згідно з листом Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12.06.2019 року № з-ЗН-19, 16.05.2019 року державним реєстратором Прошкіним О.В. було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів (номер реєстраційної дії 15541050003004250) та державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах(номер реєстраційної дії 15541070004004250), стосовно зміни складу учасників та зміни керівника ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН . В подальшому, 30.05.2019 року державним реєстратором Прошкіним О.В. на підставі заяви було проведено скасування вищезазначених реєстраційних дій для виправлення помилки.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.08.2019 року, остання реєстраційна дія щодо підприємства позивача проведена 20.02.2019 року.

Згідно з витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні № 12019160160000476 від 05.07.2019 року, директор ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН Куценко І.І. 22.06.2019 року звернувся до Чорноморського ВП Овідіопольського ВП ГУ НП в Одеській області із заявою про те, що не встановлена особа вчинила неправомірні дії, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації;

Приписами п. 5 Порядку № 1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 10 Порядку № 1246, після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку: електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера); електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки (у разі наявності).

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає органу ДФС за основним місцем обліку (або за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування; електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки платника податку (у разі наявності).

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Приписами п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п. п. 3, 8,10 Розділу 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 № 557, автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.

Автоматизована перевірка електронного документа включає: перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від АЦСК в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК; перевірку обов`язковості та послідовності накладення на електронний документ ЕЦП підписувачів та електронної печатки (за наявності) у встановленому порядку; перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту); перевірку наявності обов`язкових реквізитів; перевірку наявності Заяви про приєднання до Договору; перевірку дії Договору.

Суд встановив, що 16.05.2019 року державним реєстратором Прошкіним О.В. було проведено державну реєстрацію змін про ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН , за результатом якої, внесено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про зміну директора ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН з ОСОБА_4 на ОСОБА_2 .

У період з 16.05.2019 року по 30.05.2019 року (дата скасування вищевказаної реєстраційної дії), директором ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН був зазначений ОСОБА_2

Вказана особа отримала засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та 20.05.2019 року направила від імені ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН на реєстрацію податкові накладні № 21 від 02.05.2019 року; № 22 від 03.05.2019 року; № 33 від 04.05.2018 року; № 34 від 06.05.2019 року; № 35 від 07.05.2019 року; № 36 від 08.05.2019 року; № 37 від 09.05.2019 року; № 38 від 10.05.2019 року; № 40 від 14.05.2019 року; № 41 від 14.05.2019 року.

Суд зазначає що податкові вказані податкові накладні були складені з дотриманням вимог податкового законодавства з накладанням ЕЦП особи, яка, згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 20.05.2019 року, була директором ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН .

Таким чином, суд робить висновок з приводу того, що вимога позивача про визнання дій відповідача щодо реєстрації податкових накладних № 21 від 02.05.2019 року; № 22 від 03.05.2019 року; № 33 від 04.05.2018 року; № 34 від 06.05.2019 року; № 35 від 07.05.2019 року; № 36 від 08.05.2019 року; № 37 від 09.05.2019 року; № 38 від 10.05.2019 року; № 40 від 14.05.2019 року; № 41 від 14.05.2019 року протиправними до задоволення не належить, оскільки у відповідача були відсутні підстави для відмови у реєстрації вказаних вище податкових накладних.

Згідно з п. 2 Порядку № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням того, що 30.05.2019 року державним реєстратором скасовано реєстраційну дію щодо зміни директора ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН з ОСОБА_3 на ОСОБА_2 як помилкову, та враховуючи факт звернення позивача з заявою до правоохоронних органів щодо вчинення невстановленими особами неправомірних дій, які відповідають ознакам кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, суд робить висновок про наявність підстав для скасування реєстрації податкових накладних № 21 від 02.05.2019 року; № 22 від 03.05.2019 року; № 33 від 04.05.2018 року; № 34 від 06.05.2019 року; № 35 від 07.05.2019 року; № 36 від 08.05.2019 року; № 37 від 09.05.2019 року; № 38 від 10.05.2019 року; № 40 від 14.05.2019 року; № 41 від 14.05.2019 року, що виписані Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН на адресу товариства з обмеженою відповідальністю СТІМУЛ-ГРУПП .

Щодо вимоги позивача про зобов`язання Державну фіскальну службу України повернути на Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ № 37512000387677, Казначейство України (ел. адм. подат.), МФО 89998, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН , ЄДРПОУ 42577876 суму ПДВ в розмірі 8 213 465,09 грн., суд зазначає наступне.

Згідно з п. 200-1.1 ст. 201-1 ПК України, система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з приписами п.200-1.2 ст.200-1 ПК України, платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Відповідно до п.200-1.5 ст.200-1 ПК України, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.

На запит платника податку йому шляхом надсилання електронного повідомлення надається інформація про рух коштів на його рахунках у системі електронного адміністрування податку.

Приписами п. 200-1.6 ст. 200-1 ПК України, за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку.

Відповідно до п. 200-.1.7 ст. 200-1 ПКУ, кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.

З огляду на наведені положення ПК України, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника кошти можуть бути перераховані виключно до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з ПДВ, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду або на поточний рахунок платника податку за його заявою за наявності відповідних обставин.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів на підтвердження сплати до державного бюджету суми ПДВ у розмірі 8 213 465,09 грн. за податковими накладними № 21 від 02.05.2019 року; № 22 від 03.05.2019 року; № 33 від 04.05.2018 року; № 34 від 06.05.2019 року; № 35 від 07.05.2019 року; № 36 від 08.05.2019 року; № 37 від 09.05.2019 року; № 38 від 10.05.2019 року; № 40 від 14.05.2019 року; № 41 від 14.05.2019 року, яку позивач просить суд зобов`язати відповідача повернути.

Разом з тим, під час судового розгляду справи представник відповідача наполягав, а представник позивача не заперечував і погодився з тим, що сума ПДВ у розмірі 8 213 465,09 грн. з електронного рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН до державного бюджету не перераховувалася.

Тобто, під час розгляду справи суд встановив, що позивач просить суд зобов`язати відповідача повернути на його рахунок у системі електронного адміністрування кошти, які фактично ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН до бюджету у вигляді податкових зобов`язань не перераховувалися.

Враховуючи викладене, суд робить висновок про відсутність підстав для задоволення вимоги ТОВ ЕНІГМА ПРОДАКШН про зобов`язання відповідача повернути суму ПДВ у розмірі 8 213 465,09 грн.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням викладеного, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до часткового задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити частково позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН .

Скасувати реєстрацію податкових накладних № 21 від 02.05.2019 року; № 22 від 03.05.2019 року; № 33 від 04.05.2018 року; № 34 від 06.05.2019 року; № 35 від 07.05.2019 року; № 36 від 08.05.2019 року; № 37 від 09.05.2019 року; № 38 від 10.05.2019 року; № 40 від 14.05.2019 року; № 41 від 14.05.2019 року виписані Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН на адресу товариства з обмеженою відповідальністю СТІМУЛ-ГРУПП .

В іншій частині позову - відмовити.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНІГМА ПРОДАКШН (код ЄДРПОУ: 42577876, адреса: пр-кт. Миру,буд. 28-Б/3, м. Чорноморськ, Одеська область, 68003).

Відповідач - Державна фіскальна служба України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 39292197).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 28.12.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Дата ухвалення рішення28.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86699070
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій з реєстрації податкових накладних протиправними, зобов`язання скасувати реєстрацію податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/5263/19

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 27.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 02.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Постанова від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 07.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 07.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні