Рішення
від 24.12.2019 по справі 500/2437/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/2437/19

24 грудня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю: секретаря судового засідання Риндюк В.Т.

представника позивача ОСОБА_1 - адвоката Кметика Я.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,, -

ВСТАНОВИВ:

22 жовтня 2019 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- визнати незаконними та скасувати рішення Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області від 25 вересня 2019 року №1185 "Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту с. Озеряни ОСОБА_1 ,

- зобов`язати Озерянську сільську раду Борщівського району Тернопільської області розглянути заяву ОСОБА_1 про передачу їй у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, надавши їй дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30.08.2019 позивач ОСОБА_1 звернулась із заявою до Озерянської сільської ради з прохання передати їй у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га. надавши їй дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області. До поданої заяви позивачем додано копію викопіювання земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700.

Рішенням Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області №1185 від 25.09.2019 року ОСОБА_1 відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га. для ведення особистого селянського господарства.

Позивач зазначає, що правом на безкоштовну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства не скористалася, а тому у відповідності до норм Земельного кодексу України звернувся до Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області для отримання безкоштовно у власність вказаної земельної ділянки.

На думку позивача рішення Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області №1185 від 25.09.2019 прийняте з порушенням норм статей 118, 121, 122 Земельного кодексу України, не містить жодного посилання на норми закону, є немотивованим, а тому підлягає до скасування.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 28.10.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання на 25.11.2019.

15.11.2019 від відповідача Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву.

25.11.2019 розгляд справи відкладено до 24.12.2019.

23.12.2019 від відповідача через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступила письмова заява про розгляд справи без участі представника Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області.

24.12.2019 в судовому засіданні представник позивача Стокіпної Віри Михайлівни адвокат Кметик Я.С. позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.

Заслухавши учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивач ОСОБА_1 звернулась із заявою від 30.08.2019 до Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області в якій просила передати їй у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га. та відповідно надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області за межами населеного пункту. До поданої заяви позивач додала копію викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану).

Рішенням тридцять шостої сесії сьомого скликання Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області №1185 від 25.09.2019 ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності сільськогосподарського призначення площею 2,0 га. для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Озеряни.

Крім того у даному рішенні Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області №1185 від 25.09.2019 додатково зазначено:

- згідно рішення сесії Озеряпської сільської ради №1065 від 11.06.2019 затверджено проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 20.4813 га за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 за межами населеного пункту с. Озеряни на території Озерянської сільської ради.

- згідно рішення сесії Озерянської сільської ради №1137 від 09.08.2019 включено земельну ділянку комунальної власності площею 20.4813 га. за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту с. Озерянн Борщівського району Тернопільської області в перелік земельних ділянок, що підлягають продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України.

Стаття 118 Земельного кодексу України встановлює порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.

Частиною шостою статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Приписами абзацу першого частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №19-1776/14-18-СГ від 05.06.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передано Озерянській сільській раді (Озерянська об`єднана територіальна громада) Борщівського району у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 275,7726 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Озерянської, Пилатківської та Жилинської сільських рад Борщівського району Тернопільської області. (арк.спр.38)

05 червня 2018 року, на виконання вказаного наказу, між Головним управлінням Держгеокадастру у Тернопільській області та Озерянською сільською радою Борщівського району Тернопільської області, було підписано акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність, За яким у комунальну власність Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області було передано, зокрема, земельну ділянку кадастровий номер - 6120885500:01:001:0700, загальною площею 20,4813 га. (арк.спр.41, 42)

Як встановлено в ході судового розгляду справи, та не заперечується учасниками справи, земельна ділянка кадастровий номер - 6120885500:01:001:0700, загальною площею 20,4813 га, до 31.07.2018 перебувала у постійному користуванні ОСОБА_2 , покійного чоловіка позивача (який був засновником селянського (фермерського) господарства "Галичина", ідентифікаційний код юридичної особи: 24633224; місцезнаходження юридичної особи: с. Озеряни Борщівського районну Тернопільської області) на підставі державного акту на право постійного користування землею. (арк.спр.45-46)

31.07.2018 помер ОСОБА_2 , не переоформивши право постійного користування вказаною земельною ділянкою на право власності.

Відповідно 21.08.2018 Озерянська сільська рада Борщівського району Тернопільської області прийняла рішення №825 "Про припинення права користування земельною ділянкою комунальної власності та про визнання державного акту на право постійного користування землею гр. ОСОБА_2 недійсним у зв`язку із його смертю", яким вирішила: 1) у зв`язку зі смертю гр. ОСОБА_2 припинити право постійного користування на земельну ділянку комунальної власності площею 20,4813 га за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 для ведення селянського фермерського господарства; 2) визнати Державний Акт на право постійного користування землею площею 21,2 га за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700, що виданий гр. ОСОБА_2 для ведення селянського фермерського господарства 25 вересня 1992 року недійсним у зв`язку із його смертю; 3) перевести земельну ділянку площею 20,4813 га за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 для введення фермерського господарства в землі запасу - сільськогосподарські землі (рілля) для ведення селянського фермерського господарства. (арк.спр.47)

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний №129987954 від 06.07.2018 Озерянська сільська рада Борщівського району Тернопільської області здійснила державну реєстрацію права комунальної власності на земельну ділянку за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700, загальною площею 20,4813 га, цільове призначення земельної ділянки - для ведення фермерського господарства. (арк.спр.44)

02.10.2018 року Озерянською сільською радою Борщівського району Тернопільської області прийнято рішення №838 "Про зміну цільового призначення земельної ділянки із ведення фермерського господарства на товарне сільськогосподарське виробництво", на підставі якого Озерянська сільська рада вирішила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою шляхом зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності із ведення фермерського господарства на товарне сільськогосподарське виробництво площею 20,4813 га за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 в с. Озеряни, за рахунок земель запасу сільськогосподарські землі (рілля). (арк.спр.48)

11.06.2019 Озерянською сільською радою Борщівського району Тернопільської області на тридцять четвертій сесії сьомого скликання прийнято рішення №1065 "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 20,4813 га, кадастровий номер 6120885500:01:001:0700 за межами населеного пункту села Озеряни на території Озерянської сільської ради", яким вирішено затвердити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 20,4813 га, за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 за межами населеного пункту села Озеряни на території Озерянської сільської ради. (арк.спр.49)

Згідно даних витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-6110969472019 від 15.07.2019 Озерянська сільська рада є власником земельної ділянки кадастровий номер 6120885500:01:001:0700 площею 20,4813 га, за цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. (арк.спр.50)

09.08.2019 Озерянською сільською радою Борщівського району Тернопільської області на тридцять п`ятій сесії сьомого скликання було прийнято рішення №1137 "Про визначення переліку земельних ділянок для підготовки лотів для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону та надання дозволу на виготовлення відповідної документації та про продаж на земельних торгах права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 20,4813 га, кадастровий номер 6120885500:01:001:0700 за межами населеного пункту с. Озеряни на території Озерянської сільської ради"

Зазначеним рішенням №1137 від 09.08.2019 Озерянська сільська рада вирішила, зокрема: - включити земельну ділянку комунальної власності площею 20,4813 га, за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту с. Озеряни Борщівського районну Тернопільської області в перелік земельних ділянок, що підлягають продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону (п.1); - продати на земельних торгах (аукціоні) право оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, загальною площею 20,4813 га, кадастровий номер 6120885500:01:001:0700 за межами населеного пункту села Озеряни на території Озерянської сільської ради об`єднаної територіальної громади Борщівського району терміном на 21 (двадцять один) рік (п.3). (арк.спр.51)

Згідно даних витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 177019710 від 09.08.2019 власником земельної ділянки за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 площею 20,4813 га є Озерянська сільська рада. (арк.спр.52)

Суд звертає увагу, що позивачеві, станом на 30.08.2019, тобто, станом на дату звернення до Озерянської сільської ради, із заявою щодо надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, було відомо, що:

- земельна ділянка за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700, за цільовим призначенням є для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- земельна ділянка за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 включена в перелік земельних ділянок, права оренди на яку підлягають продажу на земельних торгах у формі аукціону.

Оскільки, 06.08.2019 позивач, як представник селянського (фермерського) господарства "Галичина" зверталася із заявою до Озерянської сільської ради щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою шляхом зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 із товарного сільськогосподарського виробництва на ведення фермерського господарства та надання в оренду селянському (фермерському) господарству "Галичина" земельної ділянки площею 20,4813 га, за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700, розташованої за межами с. Озеряни Борщівського району, для ведення фермерського господарства. (арк.спр.56)

09.08.2019 Озерянською сільською радою Борщівського районну Тернопільської області прийнято рішення №1119, яким відмовлено селянському (фермерському) господарстві "Галичина" у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою шляхом зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 із товарного сільськогосподарського виробництва на ведення фермерського господарства та в наданні в оренду вказаної ділянки. (арк.спр.57)

Листом від 19.08.2019 Озерянська сільська рада повідомила селянське (фермерське) господарство "Галичина", що земельну ділянку за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700 буде передано в оренду за результатами проведення земельних торгів та, що оголошення про проведення торгів буде розміщено на офіційному сайті Озерянської ОТГ. (арк.спр.58)

13.09.2019 позивач ОСОБА_1 як представник селянського (фермерського) господарства "Галичина" вернулася до Озерянської сільської ради із заявою в якій зазначено про намір прийняти участь в аукціоні з продажу права оренди на земельних торгах щодо земельної ділянки площею 20,4813 га, за кадастровим номером 6120885500:01:001:0700. (арк.спр.59)

Частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, який є вичерпним, а саме:

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів;

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналіз цієї норми дає підстави для висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

При цьому приписи статті 136 Земельного кодексу України свідчать про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, це також є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 19.02.2019 у справі №815/905/17.

Відповідно до частини першої статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною другою 134 Земельного кодексу України визначено випадки, коли земельні ділянки державної або комунальної власності не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Частиною першою статті 136 Земельного кодексу України визначено, що організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.

У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.

Відповідно до частини другої вказаної статті встановлено, що добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

У відповідності до частини третьої статті 136 Земельного кодексу України земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Відповідно до частини третьої статті 135 Земельного кодексу України організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку про те, що Озерянська сільська рада Борщівського району Тернопільської області як розпорядник земель комунальної власності відповідно до вимог чинного законодавства наділена повноваженнями визначати перелік земельних ділянок комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги.

В ході судового розгляду справи представником позивача не надано належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності рішення Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області від 25 вересня 2019 року №1185 "Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту с. ОСОБА_3 ".

Таким чином суд вважає, що вказане спірне рішення прийняте відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства України, в межах наданих повноважень та з врахуванням всіх обставин, а тому до скасування не підлягає.

Пунктом 23 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, що похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Таким чином, суд зазначає, що позовна вимога про зобов`язання Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області розглянути заяву ОСОБА_1 про передачу їй у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, надавши їй дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області є похідною від позовної вимоги про визнання незаконним та скасування рішення Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області від 25 вересня 2019 року №1185 "Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту с. ОСОБА_3 ", а тому задоволенню не підлягає.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

При цьому суд вважає за можливе врахувати позицію Європейського суду з прав людини, яку він висловив у справі "Федорченко та Лозенко проти України" (заява №387/03, 20 вересня 2012 року, п.53), відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумними сумнівом", тобто, аргументи сторони мають бути достатньо вагомими, чіткими та узгодженими.

Одночасно суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану у справі "Серявін та інші проти України" (№4909/04), згідно з якою у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (RuizTorijav. Spain) №303-A, пункт 29).

Окрім того, відповідно до пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, а саме визнати незаконним та скасувати рішення Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області від 25 вересня 2019 року №1185 "Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту с. ОСОБА_3 " і зобов`язати Озерянську сільську раду Борщівського району Тернопільської області розглянути заяву ОСОБА_1 про передачу їй у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, надавши їй дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Озерянської сільської ради Борщівського району Тернопільської області відмовити повністю.

Реквізити учасників справи:

позивач ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 )

відповідач Озерянська сільська рада Борщівського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Центральна, 120, с. Озеряни, Борщівський район, Тернопільська область, 48711, код ЄДРПОУ: 04395248)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27 грудня 2019 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86699872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2437/19

Рішення від 24.12.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Постанова від 03.07.2019

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Баннікова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні