Справа № 560/3190/19
РІШЕННЯ
іменем України
26 грудня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до дочірнього підприємства пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до дочірнього підприємства пансіонату з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи відповідача, розташованого за адресою Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Л. Українки, 122, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки від 18.09.2019 №233.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що подальша експлуатація приміщень пансіонату з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист" створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що може спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 18 листопада 2019 року Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні клопотання дочірнього підприємства пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист" про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
У поданому до суду відзиві відповідач зазначив, що вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи. Вказує, що дочірнє підприємство пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист" є сезонною базою, тобто працює лише декілька місяців на рік. Переважну більшість часу об`єкт діяльності не здійснює, що свідчить про відсутність ризику загрози життю та здоров`ю людей. Виявлені порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожежі, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі. Зазначає, що підстави, визначені законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Кодексом цивільного захисту України для застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи - відсутні.
В поданій до суду відповіді на відзив позивач вказує, що обраний захід реагування на виявлені порушення покликаний для запобігання виникнення надзвичайних ситуацій та попередження загибелі, травмування людей та знищення, пошкодження майна.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 21.08.2019 №490 в період з 17.09.2019 по 18.09.2019 посадові особи відповідача здійснили позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки дочірнього підприємства Пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Лесі Українки, 122.
За результатами перевірки складений акт від 18.09.2019 №233, яким встановлено порушення відповідачем вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012 року, ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697(далі - ППБУ), Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2013 №444, Методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів, затвердженої наказом МНС України від 23.02.2006 №98, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20.03.2006 за №286/12160 (далі - Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів), Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників затверджені наказом МВС України від 15.01.2018 р. №25, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23.02.2018р. за №225/31677 (далі - Правила експлуатації та типові норм належності вогнегасників), Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 №879 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за №1346/32798 (далі - ПТБ), а саме:
в порушення пункту 2 розділу II ППБУ керівником об`єкта не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту;
в порушення пункту З розділ ІІППБУ на об`єкті не встановлено відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) протипожежний режим, що включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок застосування відкритого вогню; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечнихробіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; місця для зберігання і допустиму кількість сировини, напівфабрикатів та готової продукції, що можуть одночасно знаходитися у приміщеннях і на території; порядок прибирання горючого пилу й відходів, зберігання промасленого спецодягу та ганчір 'я, очищення елементів вентиляційних систем від горючих відкладень; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи; порядок проходження посадовими особами навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок збирання членів пожежно-рятувального підрозділу добровільної пожежної охорони та посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку, у разі виникнення пожежі, виклику вночі, у вихідні йсвяткові дні; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, зупинки технологічного устаткування, вимкнення ліфтів, підйомників, вентиляційних установок, електроспоживачів, застосування засобів пожежогасіння; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки;
в порушення Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів не проведено ідентифікацію об`єкту господарської діяльності щодо визначення потенційної небезпеки ();
в порушення пункту 4 розділу II ППБУ для кожного приміщення не розроблено інструкцію про заходи пожежної безпеки. У цих інструкціях потрібно вказується: категорія приміщення з вибухопожежної та пожежної небезпеки (для складських приміщень та лабораторій); вимоги щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів; спеціальні місця для куріння та вимоги до них; порядок утримання приміщень, робочих місць;порядок зберігання та застосування легкозаймистих рідин, горючих рідин (далі - ЛЗР, ГР), пожежовибухонебезпечнихречовин і матеріалів; порядок прибирання робочих місць, збирання, зберігання та видалення горючих відходів, промасленого ганчір`я; порядок утримання та зберігання спецодягу; місця, порядок та норми одночасного зберігання в приміщенні сировини, напівфабрикатів та готової продукції; порядок проведення зварювальних та інших вогневих робіт; порядок огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих місць, закриття приміщень після закінчення роботи; заходи пожежної безпеки при роботі на технологічних установках та апаратах, які мають підвищену пожежну небезпеку; граничні показання контрольно-вимірювальних приладів, відхилення від яких можуть викликати пожежу або вибух; обов`язки та дії працівників у разі виникнення пожежі;
в порушення пункту 5 Розділу ІІ ППБУ на об`єкті не вивішені на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі. Не розроблено керівником інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;
в порушення пункту 8 Розділу ІІ ППБУ територія об`єкта, будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки;
в порушення пункту 10 Розділу II ППБУ для працівників охорони (сторожів, вахтерів) не розроблено інструкцію з визначенням їх обов`язків щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний) час у разі пожежі. Працівників охорони не забезпечено списком посадових осіб об`єкта із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів;
в порушення пункту 15 Розділу II ППБУ усі працівники на робочому місці не пройшли інструктаж з питань пожежної безпеки;
в порушення пункту 16 Розділу II ППБУ посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у Порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";
в порушення пункту 20 Розділу II ППБУ допущено до роботи осіб, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірку знань з питань пожежної безпеки;
в порушення пункту 110 Розділу III ППБУ на території об`єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин, входів до будинків та споруд;
в порушення пункту 1.15 Розділу III ППБУ на території об`єкта на в`їздах (виїздах) не встановлені схеми території, в яких слід вказувати розміщення будівель, водойм, гідрантів, під`їздів пожежних автомобілів до них;
в порушення пункту 1.19 Розділу III ППБУ керівником об`єкту своїм розпорядчим документом не визначено спеціальні місця для куріння;
в порушення пункту 2.3 Розділу III, пункту 1.24 Розділу IV ППБУ дверні прорізи електрощитової не обладнано протипожежними дверима (спальний корпус№2);
в порушення пункту 2.9 Розділу III ППБУ для приміщень складського призначення не визначено категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 "Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою", а також клас зони згідно з "Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок" (далі - НПАОП 40.1-1 32- 01), які не позначено на вхідних дверях до приміщень, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
в порушення пункту 2.12 Розділу III ППБУ приміщення електрощитової в спальному корпусі №2 використовується не за призначенням (пристосоване під кімнату відпочинку для працюючого персоналу);
в порушення пункту 2.12 Розділу III ППБУ двері електрощитової не утримуються зачиненими (спальний корпус №2);
в порушення пункту 2.15 Розділу III ППБУ стаціонарні зовнішні пожежні сходи і огорожі не утримуються справними та пофарбованими (евакуаційні виходи з другого поверху спального корпусу №1 та спального корпусу №2);
в порушення пункту 2.17 Розділу III, пункту 22 розділу І ППБУ допущено опорядження стель в спальному корпусі М2 (на другому поверсі по шляху евакуації) та кафе матеріалами з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2, В2, Д2, Т2 (п.);
в порушення пункту 2.22 Розділу III ППБУ об`єкт не забезпечено адресними вказівниками (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасадах будівель або інших видних місцях і освітлюваними у темний час доби;
в порушення пунктуп.22. Шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (спальний корпус МІ, спальний корпус М2 та кафе) (п.2.31 Розділ IIIППБУ);
в порушення пункту 1.6 Розділу IV ППБУ з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (у будівлях спального корпусу МІ, спального корпусу М2 та кафе);
в порушення пункту 1.1б Розділу IV ППБУ електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (у будівлях спального корпусу МІ, спального корпусу М2 та кафе);
в порушення пункту1.17 Розділу IV ППБУ вимикачі, перемикачі встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (кафе);
в порушення пункту 1.18 Розділу IV ППБУ допущено експлуатацію електропроводів з пошкодженою ізоляцією в (приміщення кухні в будівлі кафе та підсобні приміщення спального корпусу МІ), допущено експлуатацію пошкодженої розетки в кімнаті М10 спального корпусу МІ. В пожежонебезпечних зонах експлуатуються світильники з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків) (кімната №14 та коридор в спальному корпусі №1, приміщенні кухні в будівлі кафе;
в порушення пункту 1.20 Розділу IV ППБУ не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
в порушення пункту 1.21 Розділу IV ППБУ не здійснено захист будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (будівлі спального корпусу №1, спального корпусу №2 та кафе);
в порушення пункту 1.1 Розділу V ППБУ; пункту 7.4, додатку Ж, Ж6.3 ДБНВ.2.5- 56:2014 наявна система протипожежного захисту в спальному корпусі МІ ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист" перебуває в непрацездатному стані, про що свідчить наявність помилок на панелі приймально-контрольного приладу (Оріон);
в порушення пункту 1.4 Розділу V ППБУ; пункту 7.4 ДБН В.2.5- 56:2014 не здійснюється підтримання експлуатаційної придатності системи протипожежного захисту, що змонтована в спальному корпусі №1 ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист";
в порушення додатку Ж, Ж6.6, ДБН В.2.5- 56:2014 в місці, де розміщено прилад пожежний приймально-контрольний, не вивішена інструкція про порядок дій на випадок появи сигналів про пожежу або про несправність в системі протипожежного захисту (спальний корпус №1);
в порушення пункту 7.2.22, ДБНВ.2.5-56:2014 не забезпечено 10% запас пожежних сповіщувачів для наявної Системи пожежної сигналізації (спальний корпус МІ ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист");
в порушення додатку Ж, Ж6.9, ДБН В.2.5-56:2014 наявні пристрої ручного пуску систем пожежної сигналізації не опломбовані (спальний корпус МІ ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист");
в порушення додатку Ж, пункту Ж.6.1З, ДБН В2.5-56:2014. наявний прилад приймально-контрольний пожежний не опломбований (спальний корпус МІ ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист");
в порушення пункту 5.8 ДБН В.2.5-56:2014 тривожні сповіщення від приладів приймально-контрольних систем протипожежного захисту (СПС) спального корпуса №1 не виведено на пульт пожежного спостерігання;
в порушення пункту 1.2 Розділу V ППБУ не обладнано системою пожежної сигналізації усі приміщення будівлі кафе та усі приміщення будівлі спального корпусу М2;
в порушення додатку Б, таблиці Б1. п. 15 ДБН В.2.5- 56:2014 спальний корпус МІ та спальний корпус М2 ДП пансіонат з лікуванням "Поділля" ПрАТ "Хмельницьктурист" не обладнано системами оповіщення про пожежу та управління евакуювання людей III типу.
в порушення пункту 2.1, підпункту 2 Розділу V ППБУ наявний пожежний гідрант М126, що розташований на території об`єкта перебуває у несправному стані;
в порушення пункту 2.1, підпункту 4 Розділ УППБУ не проведено випробування на тиск та витрату води пожежних гідрантів МІ25 та МІ26, що розташовані на території об`єкта з оформленням акта (не надано відповідний документ);
в порушення пункту 2.1, підпункту 9 Розділу УППБУ біля місць розташування пожежних гідрантів не встановлені покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світло відбивних покриттів) з нанесеними на них літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);
в порушення пункту 3.б Розділу V ППБУ територія, будинки, споруди, приміщення взагалі не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожежу їх початковій стадії розвитку;
в порушення пункту 3.11 Розділу V ППБУ на об`єкті не встановлено пожежні щити;
в порушення пункту 5.1 Розділу VІ ППБУ громадяни, які прибувають для тимчасового проживання, не ознайомлюються адміністрацією під розпис з основними вимогами пожежної безпеки;
в порушення пункту 5.1 Розділу VI ППБУ у номерах для тимчасового проживання не вивішено на видних місцях: план евакуації з відповідного поверху із зазначенням даного номера, кімнати, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежогасіння та ручних пожежних сповіщувачів, а також необхідний пояснювальний текст і пам`ятка про дії на випадок виникнення пожежі; стисла пам`ятка для мешканців про правила пожежної безпеки;
в порушення пункту 3.2, пункту 5.6 Розділу VI ППБУ об`єкт не забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі;
в порушення Розділ III пункту 3 Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників не заведено журнал обліку вогнегасників;
в порушення пункту 8.1.5 ДБН В.2.5-56:2014 для гасіння пожеж при загорянні жиру в зонах з кухонним обладнанням не встановлено модульні системи локального пожежогасіння, спеціалізовані для такого виду загорянь (приміщення кухні будівлі кафе);
в порушення статті 20, частини 2, пункту 4 Кодексу цивільного захисту України не призначено відповідальну особу за цивільний захист та техногенну безпеку;
в порушення статті 13 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, статті 20, пункту 3, частини 1 Кодексу цивільного захисту України для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях, на об`єкті не обладнано, з урахуванням особливостей виробничої діяльності, інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту;
в порушення статті 20 пункту 8 частини 1, статті 91 пункту 2 Кодексу цивільного захисту України, розділу III пункту 2, розділу V пункту 4 глава 6 ПТБ керівник об`єкта не пройшов навчання з питань цивільного захисту у відповідних навчально-методичних центрах сфери цивільного захисту.
Вважаючи, що подальша робота дочірнього підприємства пансіонату з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", розташованого за адресою Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Л.Українки, 122 створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що може спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України 30.12.2014 № 1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до частини 7 статті 7 закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон №877-V) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
За змістом частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідач не надав суду доказів усунення порушень зазначених в акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №233 від 18.09.2019. Існуючі порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не тільки працюючих у пансіонаті, а й тих, які перебувають у ньому на відпочинку.
Суд не бере до уваги доводи відповідача щодо сезонного характеру роботи дочірнього підприємства пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", оскільки сезонний характер роботи пансіонату, який функціонує з порушенням законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, не може бути підставою для звільнення господарюючого суб`єкта від відповідальності, передбаченої Кодексом цивільного захисту України.
На підставі викладеного, враховуючи, що не усунуті відповідачем порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, суд вважає за необхідне позов задовольнити та зупинити роботу дочірнього підприємства пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", розташованого за адресою Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський, вул. Лесі Українки, 122 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки.
За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
застосувати захід реагування у вигляді зупинення роботи дочірнього підприємства пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист", розташованого за адресою Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський, вул. Лесі Українки, 122 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, зазначених у акті, складеному за результатом проведення заходу державного нагляду від 18.09.2019 №233.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Дочірнє підприємство пансіонат з лікуванням "Поділля" приватного Хмельницького обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Хмельницьктурист" (вул. Л.Українки, 122, Кам''Янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 02651635)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86700480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні