Рішення
від 26.12.2019 по справі 580/3150/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 року справа № 580/3150/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Білоноженко М.А. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «БТК-ЛАД» до Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області про визнання протиправним та скасування ППР,

ВСТАНОВИВ:

07.10.2019р. до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Приватного підприємства «БТК-ЛАД» (далі - позивач) до Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0072695012 від 07.05.2019 року, форма Н , яким визначено суму штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 12 219,08 грн.

В обґрунтування позовних вимог, викладених у позовній заяві, позивачем зазначено, що відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0072695012 від 07.05.2019 року, форма Н з порушенням закону, а тому воно підлягає скасуванню. Штрафні санкції, нараховані відповідачем, здійсненні на підставі помилкового висновку відповідача про порушення позивачем вимог Податкового кодексу України при реєстрації податкових накладних №№8,9 від 28.12.2018р. Відсутність порушення щодо реєстрації податкової накладних №№8,9 від 28.12.2018р. полягає в тому, що така податкові накладні направлено для реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних в останній, наданий законом, операційний день, однак податкові накладні не було своєчасно зареєстровано у зв`язку із перенавантаженням серверу про що було повідомлено на сайті ДФС України. Представник позивача зазначив, що оскільки затримка в реєстрації податкових накладних виникла не з вини позивача, накладення штрафних санкцій є протиправним, а спірне податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 11.11.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи.

24.12.2019р. до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого позовні вимоги не обгрунтовані та зазначено про доцільність відмови в їх задоволенні. В обгрунтування заперечень проти задоволення позовних вимог представником відповідача зазначено, що електронний документ надійшов за одну годину до закінчення операційного дня, в зв`язку з чим його перевірка та реєстрація здійснена у відповідності до вимог Порядку №204 на наступний день. Представник відповідача зазначив, що порушення своєчасності реєстрації ПН відбулося через неврахування позивачем положень Порядку №204 та особливостей роботи єдиного реєстру податкових накладних. Крім того, зазначив, що позивачем не надано доказів спроби більш ранньої реєстрації податкових накладних. З урахуванням зазначеного, вказав, оскаржуване ППР прийнято у відповідності до вимог Податкового кодексу України, в зв`язку з чим позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Головним управлінням ДФС у Черкаській області 28.03.2019р. проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт №1890/23-00-50-12-007/36584372 від 28.03.2019р. (а.с.13), висновками якого встановлено порушення Приватним підприємством «БТК-ЛАД» вимог п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме, реєстрація податкових накладних №№8,9 від 28.12.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації на 1 день на загальну суму податку на додану вартість в розмірі 122190,79 грн., зазначену в таких податкових накладних.

На підставі виявлених порушень, Головним управлінням ДФС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0072695012 від 07.05.2019 року, форма Н , яким застосовано до позивача штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в розмірі 10%, у сумі 12219,08 грн (а.с.18).

Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням рішенням в частині накладення штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, позивач звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України) та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок №1246).

Пунктом 201.1 статті 201, передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пунктом 3 Порядку № 1246 визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

При вирішенні спору по суті, суд зазначає наступне.

Судом з матеріалів справи встановлено, що податкові накладні від 28.12.2018 №№8,9 були відправлені позивачем до Єдиного реєстру податкових накладних 15.01.2019р. о 19:30. Відповідно до квитанцій №1 (а.с. 24-25) вказані податкові накладні доставлено до центрального рівня ДПС України - 15.01.2019р. о 19:43, однак їх не прийнято.

Як вбачається із електронного повідомлення ДФС України (а.с. 31), запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі, у зв`язку із перенавантаженням серверу ДФС.

З огляду на зазначене, позивачем повторно 16.01.2019р. направлено податкові накладні від 28.12.2018 №№8,9, які прийнято ДПС України о 08:00 про що свідчать квитанції №1 (а.с. 26-27).

За таких обставин, суд зазначає, що позивачем подано до реєстрації податкові накладні у строки, встановлені Податковим кодексом України, протягом операційного дня до 20-ї години визначеного Порядком № 1246, а несвоєчасна їх реєстрація в ЄРПН спричинена не з вини платника податків.

Крім того, як вбачається судом із відзиву на адміністративний позов, відповідачем не заперечується факт направлення податкових накладних у строки визначені ПК України.

З приводу посилання представника відповідача щодо не врахування позивачем положень Порядку №1246 та особливостей роботи ЄРПН, суд зазначає, що такі посилання не можуть бути взяті судом до уваги з огляду на дотримання позивачем вимог вказаного Порядку в частині подачі податкових накладних в межах операційного дня. Суд зазначає, про неможливість застосування відповідальності до платника податків за несвоєчасну реєстрацію ним податкових накладних за обставин, що від нього не залежать.

Відповідно до правових висновків Верховного Суду викладених у Постанові від 28.03.2019р. №809/1420/17, протиправним є застосування контролюючим органом штрафних санкцій до Товариства за порушення строку реєстрації податкової накладної в разі якщо остання подана до реєстрації позивачем у строки, встановлені Податковим кодексом України, протягом операційного дня, а несвоєчасна її реєстрація в ЄРПН спричинена не з вини платника податків.

З урахуванням зазначеного, суд доходить висновку про протиправність застосування контролюючим органом штрафних санкцій до позивача за порушення строку реєстрації податкових накладних, з огляду на що позовні вимоги вважає обгрунтованими.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України доходить до висновку, що відповідачем не доведено правомірність свого рішення, в зв`язку з чим позовні вимоги належить задовольнити.

Згідно частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що позов належить задовольнити, а позивачем понесено судові витрати із сплати судового збору у розмірі 1921,00 грн, що підтверджується квитанцією від 05.11.2019р. №79308 наявної у матеріалах справи, суд дійшов висновку про стягнення понесених позивачем судових витрат зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача у сумі 1921,00 грн.

Керуючись ст. 2, 5, 6, 14, 77, 241-246, 255, 263, 295, КАС України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0072695012 від 07.05.2019 року, форма Н , яким визначено суму штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 12 219,08 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ - 43142920) на користь Приватного підприємства «БТК-ЛАД» (вул. Нижня Горова, 105, кв. 20, м. Черкаси, 18022, код ЄДРПОУ - 36584372) судові витрати із сплати судового збору у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.А. Білоноженко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86700605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3150/19

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 13.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні