Рішення
від 07.03.2018 по справі 826/12851/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2018 року м. Київ №826/12851/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,

при секретарі судового засідання Вовк І.Р.,

за участю представника позивача Кобилецького О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (03680, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16, код ЄДРПОУ 37536031) до Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" (Україна, 95007, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Беспалова, буд. 47, код ЄДРПОУ 23450378) про анулювання дозволу на користування надрами №5190 від 27.09.2010,

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України до Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 27.09.2010 №5190.

Під час розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав з наведених у позовній заяві підстав.

Відповідач явку свого представника до суду не забезпечив. Зважаючи на місцезнахо-дження відповідача у АР Крим, текст ухвали суду про призначення судового засідання розмі-щено на офіційному веб-сайті суду.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані позивачем доку-менти і матеріали, судом встановлено наступне.

Казенному підприємству "Південний еколого-геологічний центр" було надано спеціальний дозвіл на користування надрами від 27.09.2010 №5190, невід`ємною частиною якого є угода від 27.09.2010 №5190 про умови користування надрами (далі - угода).

З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов`язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою КМУ від 30.05.2011 р. №615 (далі - Порядок №615).

Згідно із ст. 24 Кодексу України про надра користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано та визначено Порядком №615.

Так, згідно до угоди надрокористувач зобов`язаний у встановленому законом порядку подавати щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвер-дження експлуатації корисних копалин.

Як повідомлено позивача Державним науково-виробничим підприємством "Держав-ний інформаційний геологічний фонд України" листом від 07.04.2015 №02/302-0972, інфор-мація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила, у зв`язку з чим позивач дійшов висновку про порушення відповідачем як надрокористувачем умов угоди, що є обов`язковими ним до виконання в установленому законом порядку.

На час спірних правовідносин механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання було визначено Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 №1294 (далі - Порядок №1294).

Згідно з п. 4 цього Порядку органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за: своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, ная-вністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 №123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на корис-тування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур`єр". По спливу встановленого часу, як йдеться у позові, жодної відповіді від відповідача на адресу позивача не надходило. А тому, керуючись ст. 24 Кодексу України про надра, п. 23 Порядку №615, позивачем зупинено дію дозволу відповідача на користування надрами.

В той же час 18.03.2016 позивачем подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур`єр" з проханням надати до Держгеонадр України відповідачем у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку із порушенням вимог спеціального дозволу. Однак будь-яких пояснень з цього приводу на адресу позивача з боку відповідача не надійшло.

Пункт 5 ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра встановлює, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Згідно з ч. 2 ст. 26 цього Кодексу право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Погоджуючись з доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, враховуючи порушення ним законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 241-246, 250 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Задовольнити повністю адміністративний позов Державної служби геології та надр України

2. Анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами №5190 від 27.09.2010, виданий Казенному підприємству "Південний еколого-геологічний центр".

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. Рішення суду може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293, 295-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.А. Костенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.03.2018
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86700959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12851/16

Рішення від 07.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні