ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2018 року м. Київ №826/12851/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,
при секретарі судового засідання Вовк І.Р.,
за участю представника позивача Кобилецького О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (03680, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16, код ЄДРПОУ 37536031) до Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" (Україна, 95007, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Беспалова, буд. 47, код ЄДРПОУ 23450378) про анулювання дозволу на користування надрами №5190 від 27.09.2010,
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України до Казенного підприємства "Південний еколого-геологічний центр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 27.09.2010 №5190.
Під час розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав з наведених у позовній заяві підстав.
Відповідач явку свого представника до суду не забезпечив. Зважаючи на місцезнахо-дження відповідача у АР Крим, текст ухвали суду про призначення судового засідання розмі-щено на офіційному веб-сайті суду.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані позивачем доку-менти і матеріали, судом встановлено наступне.
Казенному підприємству "Південний еколого-геологічний центр" було надано спеціальний дозвіл на користування надрами від 27.09.2010 №5190, невід`ємною частиною якого є угода від 27.09.2010 №5190 про умови користування надрами (далі - угода).
З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов`язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою КМУ від 30.05.2011 р. №615 (далі - Порядок №615).
Згідно із ст. 24 Кодексу України про надра користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.
Користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано та визначено Порядком №615.
Так, згідно до угоди надрокористувач зобов`язаний у встановленому законом порядку подавати щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвер-дження експлуатації корисних копалин.
Як повідомлено позивача Державним науково-виробничим підприємством "Держав-ний інформаційний геологічний фонд України" листом від 07.04.2015 №02/302-0972, інфор-мація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила, у зв`язку з чим позивач дійшов висновку про порушення відповідачем як надрокористувачем умов угоди, що є обов`язковими ним до виконання в установленому законом порядку.
На час спірних правовідносин механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання було визначено Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 №1294 (далі - Порядок №1294).
Згідно з п. 4 цього Порядку органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за: своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, ная-вністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.
На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 №123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на корис-тування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур`єр". По спливу встановленого часу, як йдеться у позові, жодної відповіді від відповідача на адресу позивача не надходило. А тому, керуючись ст. 24 Кодексу України про надра, п. 23 Порядку №615, позивачем зупинено дію дозволу відповідача на користування надрами.
В той же час 18.03.2016 позивачем подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур`єр" з проханням надати до Держгеонадр України відповідачем у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку із порушенням вимог спеціального дозволу. Однак будь-яких пояснень з цього приводу на адресу позивача з боку відповідача не надійшло.
Пункт 5 ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра встановлює, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Згідно з ч. 2 ст. 26 цього Кодексу право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Погоджуючись з доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, враховуючи порушення ним законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 241-246, 250 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Задовольнити повністю адміністративний позов Державної служби геології та надр України
2. Анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами №5190 від 27.09.2010, виданий Казенному підприємству "Південний еколого-геологічний центр".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. Рішення суду може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293, 295-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2018 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86700959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні