А-6/60
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2006 р. Справа № А-6/60
Господарський суд Івано-Франківської області у складі:
При секретарі Цюрак Андрій Михайлович
за позовом ТзОВ "555-ІФ" вул.Вовчинецька, 225"а",Івано-Франківськ,76000
до відповідача Івано-Франківська міська рада вул. Грушевського,21,Івано-Франківськ,76000
до відповідача Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська
про немайнові спори (зобов'язання укласти договір)
Представники:
Від позивача: Паньків С.С., Від позивача: Паньків С.С., (довіреність № 32106 від 18.04.06 представник )
Від відповідача: Пітеляк А.В., (довіреність № 1446/05-17/07-в від 10.10.05 головний спеціаліст,
Від позивача: Пацак Р.Д., (паспорт серія - № СС 0393.73 від 15.06.96 директор )
Від відповідача: Чупірчук Б.В., (довіреність № ФКВ-01/181 від 27.01.06 головний спеціаліст ФКВ територіальної громади міста )
СУТЬ СПРАВИ: подано позов про спонукання укласти договір купівлі- продажу
14.06.06 суд видалився в нарадчу кімнату для написання рішення до 19.06.06.
Відповідачі по справі –Івано-Франківська міська рада та Фонд комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська позов не визнали посилаючись на те, що згідно ч.5 ст.7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»орган приватизації відмовляє особі у приватизації і, відповідно, в укладенні договору купівлі-продажу об'єкта приватизації у разі відсутності відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації, затвердженого міською радою. Вказує, що нежитлові приміщення поВовчинецькій, 225 "а" не включені до переліку об'єктів, що підлягають приватизації.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив, що 27.08.02 між ТзОВ "555-ІФ" та Івано-Франківською міською радою кладено договір оренди нежитлових приміщень №ДО-2003. Відповідно до даного договору ТзОВ "555-ІФ" орендує нежитлові приміщення будівлі по вул. Вовчинецькій, 225 "а" (колишнього клубу "Сучасник"), що належить територіальній громаді м.Івано-Франківська. Згідно з п.4.1.4 договору оренди №ДО-2003 у випадку приватизації орендованих приміщень, орендар має право брати участь в їх приватизації в порядку, передбаченому чинним законодавством.
25.05.05 позивач подав Івано-Франківській міській раді клопотання про приватизацію будівлі по вул. Вовчинецькій, 225 "а". Рішенням Івано-Франківської міської ради від 20.02.06 схвалено "Перелік об"єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації", серед яких включено нежитлові приміщення на вул. Вовчинецькій, 225 "а", способом приватизації даного об"єкта є ТзОВ "555-ІФ".
На підставі рішення міської ради було укладено тристоронню угоду між Фондом комунальної власності, ТзОВ ЕКА-Захід" і ТзОВ "555-ІФ" про проведення незалежної оцінки вартості нежитлових приміщень по вул. Вовчинецькій, 225 "а". Згідно висновків незалежної оцінки вартість будівлі площею 5942, 3 м.кв становить 2670990 грн.
Після процедури оцінювання наступним етапом є затердження оцінки та надання дозволу Фонду комунальної власності на приватизацію. Проте, у встановлений термін , а саме 21.03.06 Івано-Франківська міська рада на сесії не розглянула дане питання, а тому позивач звернувся до суду про спонукання укласти договір купівлі- продажу нежитлових приміщень по вул. Вовчинецька, 225 "а".
Відповідно до ст.3 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.
Згідно до п.5.7 \вищевказаного закону орган приватизації розглядає заяву про включення підприємства до переліків об'єктів, що підлягають приватизації і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.
Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.
Отже, на думку суду, у решті випадків, тобто коли державними органами приватизації у встановленому порядку прийнято рішення щодо приватизації об'єкта, такий орган в подальшому не вправі відмовити в укладенні договору купівлі-продажу об'єкта приватизації.
Згідно Закону України"Про Державну програму приватизації" у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України. Позивачем по справі затрачено на ремонт 5 млн.грн.
Як передбачено п.5 Програми, окреме індивідуально визначене майно, в тому числі будівлі, споруди та нежилі приміщення, згідно класифікації об'єктів приватизації відноситься до групи А. Способи та порядок приватизації об'єктів даної групи визначений розділом ІХ Програми. В п.49 Програми передбачено, що продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»та цієї Програми. Так, в п.51 Програми встановлено, що орендар одержує право на викуп орендованого державного майна (будівлі, споруди), якщо ним за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України. Відповідно до даних норм закону ТзОВ «555-ІФ" має право на викуп вказаних нежитлових приміщень і відмова в укладенні договору купівлі-продажу цього майна є незаконною.
Заперечення Івано-Франківської міської ради щодо експертної оцінки і відсутності рецензії на неї не відповідають і спростовуються вказаними доказами.
Що стосується доводів Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська про те , що п.51 Програми стосується приватизації державного майна і не може застосовуватись при приватизації об'єктів комунальної власності слід сказати наступне: згідно п.1 Програми, вона визначає основні цілі, пріоритети, завдання та способи приватизації як державного, так і комунального майна. Вказівка в п.51 Програми на право орендаря на викуп у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства не містить визначення тієї чи іншої форми власності, а тому поширюється як на об'єкти державного, так і комунального майна.
За таких обставин, суд вважає, що вимоги позивача правомірні та підлягають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.8, ст.124 Конституції України,Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Закону України"Про Державну програму приватизації", ст.ст. 158-163 КАСУ України, суд
П О С Т А Н О В И В:
позов задоволити.
Івано-Франківській міській раді, Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська укласти з товариством з обмеженою відповідальністю "555-ІФ" договір купівлі-продажу нежитлового приміщення, загальною площею 5942,3 кв.м., по вул.Вовчинецька, 225 "а" в м.Івано-Франківську протягом 30 днів після набрання рішенням законної сили. В разі неукладення договору в даний термін договір вважається укладеним в редакції,запропонованій ТзОВ "555-ІФ".
Стягнути з Івано-Франківської міської ради на користь ТзОВ "555-ІФ", м.Івано-Франківськ, вул. Вовчинецька, 225 "а" ( код ЄДРПОУ 32076620) - 3 грн 40 коп сплаченого державного мита.
Повернути з Державного бюджету України на користь ТзОВ "555-ІФ", м.Івано-Франківськ, вул. Вовчинецька, 225 "а" ( код ЄДРПОУ 32076620) - 81 грн 60 коп зайво сплаченого державного мита.
На постанову сторони мають право подати заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови в повному обсязі- з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження через місцевий господарський суд.
СУДДЯ ГРИЦА Ю.І.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 8672 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Грица Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні