Ухвала
від 28.12.2019 по справі 420/5333/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5333/19

УХВАЛА

28 грудня 2019 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» - адвоката Мельникова О.М. (за ордером), представника Одеської міської ради - Неруш А.Ю. (за довіреністю), представника ТОВ «Варда плюс» - адвоката Данілова А.І. (за ордером), представника ТОВ «Одесаінвестбуд» - адвоката Фоміна М.В. (за ордером), розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду клопотання представника відповідача про залишення без розгляду адміністративного позову Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» до Одеської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Одесаінвестбуд» , Товариства з обмеженою відповідальністю «Варда плюс» , про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

10.09.2019 року Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» звернувся до суду з позовом до Одеської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Одесаінвестбуд» , Товариство з обмеженою відповідальністю «Варда плюс» , у якому позивач просив:

- визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради, що полягає у не оприлюдненні у встановлений частиною 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» строк проектів рішень Одеської міської ради від 20 березня 2019 року № 4454-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,3511 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 36/1, 36/2, 36/3, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ВЕРМЕЙ» ; № 4451-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,3020 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3, вул. Леонтовича (Бєлінського), 17, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ» ; № 4455-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2880 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-А, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» ; № 4456-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1048 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-Б, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» ; № 4457-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАРДА ПЛЮС» ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року № 4455-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2880 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-А, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» $

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року № 4456-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1048 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-Б, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року № 4457-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАРДА ПЛЮС» .

Ухвалою від 11 вересня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження, призначено підготовче засідання на 04 жовтня 2019 року на 10 годин 00 хвилин.

Ухвалою від 04 жовтня 2019 року задоволено заяву представника позивача про відвід судді Одеського окружного адміністративного суду Юхтенко Л.Р. у справі №420/5333/19. Доручено відділу з надання судово-адміністративних послуг та аналітичної роботи (канцелярія) Одеського окружного адміністративного суду перерозподіл справи №420/5333/19 на підставі даної ухвали.

Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.10.2019 року, зазначена справа передана на розгляд судді Андрухіву В.В.

Ухвалою суду від 15.10.2019 року вказану позовну заяву залишено без руху та роз`яснено позивачу, що недоліки позовної заяви мають бути усунені шляхом надання до суду оригіналу документа про сплату судового збору у розмірі 7684 грн.

21.10.2019 року до суду через канцелярію від позивача надійшла заява (вхід. №38737/19) про зменшення розміру позовних вимог.

Ухвалою від 22.10.2019 року заяву Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» від 21.10.2019 року про зменшення розміру позовних вимог повернуто заявнику через неподання заявником доказів надіслання копії заяви іншим учасникам справи. Продовжено Одеському обласному відокремленому підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» строк для усунення недоліків адміністративного позову та надано позивачу 5-денний строк з дня отримання копії даної ухвали.

24.10.2019 року до суду через канцелярію від позивача надійшла заява (вхід. №39146/19) про зменшення розміру позовних вимог, в якій позивач просить вважати позовними вимогами наступні вимоги:

- визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради, що полягає у не оприлюдненні у встановлений частиною 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» строк проекту рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року №4455-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2880 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-А, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року №4455-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2880 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-А, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» $

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року №4456-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1048 га, за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, 2-Б, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 20 березня 2019 року №4457-VII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАРДА ПЛЮС» .

Ухвалою від 28.10.2019 року дану справу прийнято до провадження, призначено підготовче засідання у справі на 26.11.2019 року на 10.00 год.

Підготовче засідання, призначене на 26.11.2019 року, перенесене на 27.12.2019 року на 12.00 год. через перебування судді на лікарняному.

26.11.2019 року до канцелярії суду надійшло клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду на підставі п.1 ч.1 ст.240 КАС України.

Дане клопотання відповідач обгрунтовував тим, що позов у цій справі подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, а саме відокремленим підрозділом без статусу юридичної особи.

Посилаючись на приписи ч.3 ст.43 КАС України, відповідач зазначив, що адміністративна процесуальна дієздатність належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади АР Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Відповідно до ч.2 ст.46 КАС України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень.

Тому, на думку відповідача, відсутність у заявника позову статусу юридичної особи позбавляє такого суб`єкта адміністративної процесуальної дієздатності та є підставою для залишення позову без розгляду.

Відповідач зазначив, що відповідно до ч.ч.1, 2 ст.13 Закону України Про громадські об`єднання громадське об`єднання зі статусом юридичної особи може мати відокремлені підрозділи, які утворюються за рішенням відповідного керівного органу громадського об`єднання згідно із статутом, проте, відокремлені підрозділи громадського об`єднання не є юридичними особами, крім випадків, передбачених цим Законом.

На обгрунтування своїх доводів щодо відсутності у заявника позову статусу юридичної особи відповідач надав суду витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за критеріями пошуку код ЄДРПОУ 39819343 (за кодом Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» ), за яким в Єдиному державному реєстрі записів не знайдено, а також витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за критеріями пошуку код ЄДРПОУ 39174967 , за яким в ЄДР значиться юридична особа - Громадська організація «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , і в розділі про відокремлені підрозділи юридичної особи наявна інформація про Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» з ідентифікаційним кодом 39819343.

У підготовчому засіданні 27.12.2019 року представник відповідача клопотання підтримала з викладених вище підстав.

Представник Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» заперечував проти задоволення клопотання, наполягаючи на тому, що позивач є юридичною особою, що підтверджується доданою до відповіді на відзив випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , згідно якої позивач має власний ідентифікаційний код, і крім того, має власні рахунки в банку, самостійний баланс.

Також представник позивача послався на пункт 2.2 Положення про Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , затверджене протоколом № 40 засідання Правління Громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» 18.07.2018 року. Згідно вказаного пункту Положення, Відокремлений підрозділ в обов`язковому порядку реєструється відповідним місцевим органом державної реєстрації в установленому законом порядку. З моменту державної реєстрації відокремлений підрозділ набуває статусу юридичної особи за законодавством України, має самостійний баланс, відкриває поточні, у тому числі й валютний, та інші рахунки у банківських установах, може набувати майнових і особистих немайнових прав і нести обов`язки.

Треті особи клопотання відповідача підтримали.

Представник ТОВ «Варда плюс» зазначив, що підприємством подане аналогічне клопотання про залишення позову без розгляду.

Представник ТОВ «Одесаінвестбуд» вважав, що провадження у справі підлягає закриттю, про що підприємством подане відповідне клопотання до суду.

Розглянувши дане клопотання, заслухавши думку учасників справи, суд дійшов висновку, що клпотання відповідача є обгрунтованим та підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ч.1 ст.43 КАС України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Згідно ч.3 ст.43 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Частинами 1, 2 ст.46 КАС України визначено, що сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень.

Відповідно до частин 1-5 ст.1 Закону України Про громадські об`єднання (далі за текстом - Закон) громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об`єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об`єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадська спілка - це громадське об`єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

Громадське об`єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об`єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Згідно ч.1 ст.13 Закону громадське об`єднання зі статусом юридичної особи може мати відокремлені підрозділи, які утворюються за рішенням відповідного керівного органу громадського об`єднання згідно із статутом, у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Згідно приписів частини 2 ст.13 вказаного Закону відокремлені підрозділи громадського об`єднання не є юридичними особами, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відокремлені підрозділи громадського об`єднання утворюються та здійснюють свою діяльність на основі статуту громадського об`єднання.

Відокремлені підрозділи громадського об`єднання зі статусом юридичної особи можуть мати своє положення, якщо це передбачено статутом громадського об`єднання. Положення про відокремлений підрозділ громадського об`єднання містить інформацію про найменування відокремленого підрозділу, назву керівних (та в разі потреби контролюючих) органів, порядок обрання (призначення), строк повноважень, перелік повноважень керівних (та в разі потреби контролюючих) органів. Положення про відокремлений підрозділ громадського об`єднання не може суперечити законам та статуту громадського об`єднання.

З наведених положень Закону випливає, що громадське об`єднання зі статусом юридичної особи може мати відокремлені підрозділи, які утворюються за рішенням відповідного керівного органу громадського об`єднання згідно із статутом. За загальним правилом відокремлені підрозділи громадського об`єднання не є юридичними особами.

Також з ч.2 ст.13 Закону вбачається, що Положення про відокремлений підрозділ громадського об`єднання не може суперечити законам та статуту громадського об`єднання.

Натомість, як вбачається з Статуту Громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , затвердженого рішенням загальних зборів 28.03.2017 року, Організація може мати відкремлені підрозділи, які утворюються за рішенням Правління Організації (п.9.1 Статуту); відокремлені підрозділи Огранізації не мають статусу юридичної особи (п.9.3 Статуту).

Тобто, Положення про Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» в частині п.2.2 прямо суперечить пункту 9.3 Статуту Громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , що є порушенням ч.2 ст.13 Закону.

Крім того, випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , на яку посилається представник позивача, також підтверджується, що юридичною особою є саме Громадська організація «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» з кодом ЄДРПОУ 39174967, а ідентифікаційний код 39819343 належить відокремленому підрозділу юридичної цієї особи (Громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» ), а саме: Одеському обласному відокремленому підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» . Тому твердження представника про те, що Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» є юридичною особою, на думку суду, є помилковими.

Такий висновок суду також підтверджується наданими відповідачем витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за критеріями пошуку код ЄДРПОУ 39819343 (за кодом Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» ), за яким в Єдиному державному реєстрі записів не знайдено, що свідчить про те, що особа з вказаним ідентифікаційним кодом не є юридичною особою.

При цьому, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за критеріями пошуку код ЄДРПОУ 39174967 , за яким в ЄДР значиться юридична особа - Громадська організація «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» , підтверджує, що Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» є відокремленим підрозділом вказаної юридичної особи, і цьому відокремленому підрозділу присвоєно ідентифікаційний код 39819343.

При цьому, наявність ідентифікаційного коду не є підтвердженням того, що Одеський обласний відокремлений підрозділ громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» є юридичною особою.

Частиною 1 ст.10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності.

За викладених обставин, суд дійшов висновку про наявність передбачених п.1 ч.1 ст.240 КАС України підстав для залишення позову Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» без розгляду, оскільки останній не є юридичною особою та в силу приписів ч.3 ст.43 КАС України не має адміністративної процесуальної дієздатності та не може бути позивачем у справі згідно приписів ч.2 ст.46 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.43, 46, п.1 ч.1 ст.240, ст.ст.248, 256, 293 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Одеської міської ради - задовольнити.

Адміністративний позов Одеського обласного відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан» до Одеської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Одесаінвестбуд» , Товариства з обмеженою відповідальністю «Варда плюс» , про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування рішень - залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.

Повний текст ухвали складено 28.12.2019 року.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86730186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5333/19

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні