Рішення
від 27.12.2019 по справі 340/3011/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 грудня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/3011/19

Суддя Кіровоградського окружний адміністративний суду Притула К.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправною відмову Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області у зарахуванні періодів роботи ОСОБА_1 в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно - рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013 до стажу роботи на посадах що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;

- зобов`язати Головне Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області зарахувати до стажу роботи ОСОБА_1 на посадах що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, періоди роботи в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно - рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області, оформлене протоколом № 112750001566 від 04.11.2019, про відмову у призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п.1 ч.2 ст.114 ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування";

- зобов`язати Головне Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області призначити , нарахувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п.1 ч.2 ст.114 розділу ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , починаючи з 28.07.2019.

В обґрунтування позовних вимог вказано про те, що після досягнення 50-го річного віку, 28.10.2019 позивач звернувся з заявою до відповідача з питання призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №1. Рішенням відповідача, оформленим протоколом №112750001566 від 04.11.2019, позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, а листом від 13.11.2019 надано роз`яснення причин відмови. Зокрема, зазначено про неможливість зарахування до пільгового стажу роботи за Списком №1 в період з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013, оскільки підприємством-правонаступником не надано довідок про підтвердження трудового стажу. При цьому зазначено, що рішенням комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах №54 від 26.07.2019 частково підтверджено стаж роботи позивча, за Списком №1 з 01.09.1999 по 29.10.2000, з 26.12.2000 по 07.04.2001, з 29.04.2001 по 31.01.2004, а всього 4 роки, що є недостатнім для призначення пенсії.

Позивач вважає дані дії протиправними та просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву.

13.12.2019 (вх. № 20568) до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представником відповідача зазначено, що позовні вимоги не визнаються та просить відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що відповідно до записів трудової книжки позивача про його роботу в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно-рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій з 01.02.2004 року по 31.12.2005 року та з 01.01.2006 року по 21.08.2013 року неможливо встановити пільговий характер роботи та умови праці, а також зайнятість його на відповідних роботах повний робочий день, тому подання уточнюючої довідки є обов`язковим. Відповідач стверджує, що оскільки підприємство, на якому працював позивач - Олександрійський воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайний ситуацій, у 2013 року припинено шляхом приєднання до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайний ситуацій, тому саме останній має видати позивачу таку уточнюючу довідку. Проте Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайний ситуацій свідомо ухиляється від виконання зобов`язань щодо видачі пільгових довідок громадянам, які працювали в Олександрійському ВГРЗ .

Даний факт підтверджується інформацією наданої листом Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайний ситуацій від 24.10.2019 № 01-2-1744 на запит ОСОБА_1 щодо надання пільгових довідок. Зокрема, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загон Державної служби України з надзвичайний ситуацій у вищевказаному листі підтверджує факт правонаступництва Олександрійського ВГРЗ, при цьому повідомляє, що документи по Олександрійському ВГРЗ передані на зберігання до архівного відділу Олександрійської міської ради, таким чином у зв`язку з відсутністю первинних документів Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайний ситуацій не має можливості надати уточнюючу довідку. Також зазначає, що трудовий стаж при призначені пенсії може встановлюватись на підставі інших документів, зокрема виданих архівними установами.

Таким чином, відмова у видачі пільгових довідок громадянам є незаконною та безпідставно, що в свою чергу призводить до позбавлення права громадян на соціальний захист громадян в разі втрати працездатності, оскільки перебування первинних документів Олександрійського ВГРЗ на зберіганні в архівній установі не позбавляє обов`язку та можливості підприємства видавати пільгові довідки.

Відповідач зазначає, що враховуючи те, що довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за періоди роботи позивача з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013 підприємством не надані, головне управління правомірно не зарахувало до пільгового стажу роботи по Списку № 1 дані періоди, тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , досягнувши 50 річного віку, 28.10.2019 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області з заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах (а.с.70 зв.б.).

При зверненні за призначенням пенсії позивачем надано наступні документи: - копія паспорта та копія картки платника податків; - трудова книжка; - архівна довідка від 02.05.2019 № 12-36/316-5, видана архівним відділом Олександрійської міської ради, про роботу в 11 -му воєнізованому гірничорятувальному загоні Головного штабу ДВГР/АР/С МНС України, з 01.06.1999 респіріаторником (підземним) в оперативному взводі; з 17.01.2001 командиром відділення; з 11.07.2001 помічником командира взводу; з 01.08.2001 по 31.01.2004 помічником командира взводу; архівна довідка від 10.06.2019 № 12-36/426, видана архівним відділом Олександрійської міської ради, про роботу, (відрядження, надання відпусток без збереження відпусток без збереження заробітної плати) в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно-рятувальному) загоні Міністерства України з питань, надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, з 01.01.2006 помічником командира взводу; з 01.12.2008 заступником командира взводу; з 01.04.2009 по 21.08.2013 помічником командира взводу; архівна довідка від 02.05.2019 № 12-36/316, видана архівним відділом Олександрійської міської ради, про те, що в наказах командира загону з кадрових питань (особливого складу) за 1999-2004 роки відомості про переведення позивача на роботу з неповним робочим днем та про надання відпусток без збереження заробітної плати відсутні; засвідчені архівним відділом Олександрійської міської ради копії особових карток (форми № Т-2) за 2004 рік; 2013 рік; засвідчені архівним відділом Олександрійської міської ради копії документів особової справи ОСОБА_1 , як помічника командира взводу Олександрійського воєнізованого гірничорятувального загону ДВГР/АР/С МНС України м. Олександрії Кіровоградської області за 2004-2005 роки на 19 аркушах; витяги з наказів про результати проведених атестацій робочих місць працівників: ДВГР/АР/С Головного штабу від 07.10.1999 № 179; ЦРС(В)АРЗ від 27.07.2004 № 169; від 27.07.2009 № 72, від 10.11.2010 № 59; архівні довідки про заробітну плату, видані архівним відділом Олександрійської міської ради, від 02.05.2019 № 12-36/316 та від 10.06.2019 № 12-36/426-2; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи ДВАРС МНС України (код ЄДРПОУ: 26475829) (а.с.71-121).

Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, розглянувши заяву позивача, листом №6631/03-05 від 13.11.2019, повідомило ОСОБА_1 , що рішенням від 04.11.2019 №1127500015 йому було відмовлено в призначені пенсії за віком відповідно до ст.114 розділу XIV Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

В листі, також, зазначено, що у зв`язку з тим, що по ДВАРС МНС України проведено Державну реєстрацію припинення юридичної особи у зв`язку з визнанням її банкрутом без визначення правонаступника було направлено документи, які підтверджують зайнятість на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці на Комісію з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільговий умовах. Рішенням Комісії від 26.07.2019 № 54 частково підтверджено стаж роботи до Списку № 1 з 01.09.1999 р. по 29.10.2000 р., з 26.12.2000 р. по 07.04.2001 р., з 29.04.2001 р. по 31.01.2004 р.

Згідно наказу голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 15.05.2013 № 224 Про припинення юридичних осіб діяльність Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33861028) припинена шляхом приєднання до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33873405) та визнано ДВГР(АР)3 ДСУ з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33873405) правонаступником всього майна, прав та обов`язків ОВГР (АР)3 Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33861028) і згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства Юстиції України є діючим підприємством і не перебуває в процесі припинення.

Оскільки довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за періоди роботи з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013 підприємством не надані, зарахувати до пільгового стажу роботу по Списку №1 вищезазначені періоди, відсутні правові підстави. Враховуючи вищезазначене, стаж роботи, що дає право на пенсію на пільгових умовах по Списку № 1 становить 4 роки, що є недостатнім для призначення пенсії за віком відповідно до пункту 2 частини 2 статті 114 розділу XIV Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (а.с.124-126).

Не погодившись з такою відповіддю та прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що він виник у зв`язку з відмовою відповідача у зарахуванні до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах періодів роботи позивача, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах.

Відповідно до частини 1 статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають особи, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, а пенсії за вислугу років - на умовах, зазначених у частині четвертій цієї статті. Розміри пенсій для осіб, визначених цією статтею, обчислюються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Частиною 2 статті 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до статті 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року №637 затверджено Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Згідно з пунктами 1, 3 Порядку №637 основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

За відсутності зазначених у цьому пункті документів для підтвердження трудового стажу приймаються членські квитки профспілок. При цьому підтверджуються періоди роботи лише за той час, за який є відмітки про сплату членських внесків.

Як передбачено пунктом 20 Порядку №637, у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток №5).

У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

У разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням з Мінсоцполітики та Мінфіном.

Наведене свідчить, що трудова книжка є основним документом, що підтверджує стаж роботи особи, і лише в разі її відсутності або відсутності у ній відповідних записів, що не дозволяє з`ясувати відомості про періоди роботи, трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів. Зокрема, підтвердження спеціального трудового стажу шляхом подання уточнюючої довідки має проводитися тоді, коли відсутня трудова книжка або у трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право особи на пенсію на пільгових умовах.

Згідно з пунктом 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року №58, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 року за №110, якщо працівник має право на пенсію за віком на пільгових умовах, запис у трудовій книжці робиться на підставі наказу, виданого за результатами атестації робочих місць, і має відповідати найменуванню Списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення. Показники, зазначені у цих Списках, обов`язково повинні бути підтверджені у карті оцінки умов праці робочого місця за результатами атестації і можуть записуватись у дужках.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №383 від 18.11.2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2005 року за №1451/11731, затверджено Порядок застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (надалі - Порядок №383).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку №383 під повним робочим днем слід уважати виконання робіт в умовах, передбачених Списками, не менше 80 відсотків робочого часу, установленого для працівників даного виробництва, професії чи посади, з урахуванням підготовчих, допоміжних, поточних ремонтних робіт, пов`язаних з виконанням своїх трудових обов`язків.

При визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. До пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов праці за час виконання роботи до 21.08.92 та за результатами проведення атестації робочих місць за умовами праці після 21.08.92.

Згідно з пунктом 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.92 №442 (далі - Порядок проведення атестації робочих місць), атестація робочих місць за умовами праці (далі - атестація) проводиться в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на 5 років. 4.1. Зазначена постанова набула чинності з 21.08.92. Це означає, що при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах для зарахування до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, певного 5-річного періоду роботи зі шкідливими і важкими умовами праці після 21.08.92, відповідне право впродовж цього періоду повинне бути підтверджене за результатами атестації. 4.2. Результати атестації (як вперше проведеної, так і чергової) застосовуються при обчисленні стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, впродовж 5 років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на даному підприємстві не змінювались докорінно умови і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. У разі докорінної зміни умов і характеру праці для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах має бути проведена позачергова атестація. Такий же порядок застосовується у разі припинення діяльності підприємства, установи, організації із визначенням правонаступника. 4.3. У разі підтвердження цього права за результатами атестації, вперше проведеної до 21.08.97 (впродовж 5 років після введення в дію Порядку проведення атестації робочих місць), до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, зараховується весь період роботи на даному підприємстві у виробництвах, передбачених Списками, тобто період роботи із шкідливими умовами праці, до дати видання наказу на підприємстві про результати проведення атестації та період роботи впродовж наступних 5 років з урахуванням пункту 4.2 цього Порядку. 4.4. Якщо атестація була вперше проведена після 21.08.97, у разі підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах, до пільгового стажу зараховується весь період роботи до 21.08.92, 5-річний період роботи на даному підприємстві, що передує даті видання наказу про її результати, та період роботи впродовж наступних 5 років з урахуванням пункту 4.2 цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №343 для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці необхідно подати трудову книжку із оформленими належним чином записами про займану посаду і період виконуваної роботи, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену пунктом 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 №637.

У трудовій книжці позивача (а.с. 11-14) містяться наступні записи про його роботу: 01.02.2004 - 31.12.2005 на посаді помічника командира взводу Олександрійського спеціального (воєнізованого)гірничо-рятувального загону; 01.01.2006-01.12.2008 на посаді помічника командира взводу з ЦРСАРС ДСВАРС МНС України; 01.12.2008-01.04.2009 на посаді заступника командира взводу; 01.04.2009 - 18.01.2011 - на посаді помічника командира взводу; 18.01.2011- 21.08.2013 - на посаді помічника командира загону.

У ці періоди роботи позивача був чинним Список №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №36 від 16.01.2003 року.

До цього Списку №1 включені посади "помічник командира взводу" , помічник командира загону , заступник командира взводу (позиції 1.56 підрозділу 1.5 "Аварійно-рятувальні частини (станції)" розділу І "Гірничі роботи").

Відповідно до архівних витягів з наказів №179 від 07.10.1999 року, №169 від 27.07.2004 року, №72 від 24.07.2009 року, №59 від 10.11.2010 року робочі місця, на яких працював позивач, за результатами атестації були визнані такими, що належать до Списку № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що надають право на отримання пенсії на пільгових умовах, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України №36 від 16.01.2003 року. (а.с. 45, 46-48, 49,51)

Отже, записами у трудовій книжці, а також документами, виданими архівною установою, підтверджено, що позивач у період з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013 повний робочий день працював на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 та за результатами атестації робочих місць, на роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Цими документами підтверджено періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу, професії (посади) позивача, характер виконуваної роботи, розділ, підрозділ, пункт, найменування списку, до якого включаються ці період роботи. Відтак, твердження відповідача про необхідність надання уточнюючих довідок, передбачених пунктом 20 Порядку №637, як умови для призначення пенсії на віком на пільгових умовах, є безпідставними.

Суд зазначає, що наявні у справі докази підтверджують обставини, з якими пов`язане виникнення у позивача права на зарахування його пільгового стажу та призначення пенсії на пільгових умовах.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з нормами частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з наявної у матеріалах справи квитанції, позивачем під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 768,40 грн., які підлягають присудженню на користь останнього.

Керуючись ст.ст. 77, 139, 246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В и р і ш и в

Позовні вимоги ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 20632802, 25009 м. Кропивницький, вул. Соборна, 7) про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області у зарахуванні періодів роботи ОСОБА_1 в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно - рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013 до стажу роботи на посадах що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Зобов`язати Головне Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області зарахувати до стажу роботи ОСОБА_1 на посадах що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, періоди роботи в Олександрійському воєнізованому гірничорятувальному (аварійно - рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій з 01.02.2004 по 31.12.2005 та з 01.01.2006 по 21.08.2013.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області, оформлене протоколом № 112750001566 від 04.11.2019, про відмову у призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п.1 ч.2 ст.114 ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Зобов`язати Головне Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області призначити , нарахувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п.1 ч.2 ст.114 розділу ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , починаючи з 28.07.2019.

Присудити на користь ОСОБА_1 з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області судовий збір у сумі 768,40 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86733967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/3011/19

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 30.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 27.12.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні