Рішення
від 31.12.2019 по справі 300/2142/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" грудня 2019 р. справа № 300/2142/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба", третя особа Управління Державної казначейської служби України в Богородчанському районі Івано-Франківської, про стягнення простроченої заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Управління Державної казначейської служби в Богородчанському районі про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою позичкою.

Позов обґрунтовано тим, що відповідач має непогашену заборгованість за бюджетними позичками згідно договорів про надання фінансової допомоги та проведення комплексу весняно-польових робіт, договорів на закупівлю за державним замовленням продукції та договорів про поставку нафтопродуктів в рахунок фінансування заготівлі зерна та договору поставки сільськогосподарської техніки і обладнання на умовах розстрочки платежу. Згідно подання Управління Державної казначейської служби в Богородчанському районі №250 від 20.09.2019 сума заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача становить 71835,14 грн.

Ухвалою суду від 04.11.2019 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач правом подання відзиву не скористався. Поштова кореспонденція направлена на адресу відповідача, яка зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повернулась на адресу суду неврученою із незалежних від суду причин.

Відповідно до ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Сільськогосподарський виробничий кооператив "Дружба" (код 03751793, місцезнаходження: 77760, Івано-Франківська область, Богородчанський район, с. Горохолина) зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.32-37). СВК Дружба утворене внаслідок реорганізації селянської спілки Дружба та є її правонаступником.

Управлінням Державної казначейської служби України у Богородчанському районі на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 скеровано на адресу Головного управління ДПС у Івано-Франківській області подання №250 від 20.09.2019 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Дружба" згідно:

- постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 роках простроченої заборгованості 11300 грн. та нарахованої пені 38148,99 грн.;

- постанови КМУ №220 від 26.09.1998 Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт в 1998 році простроченої заборгованості 2740,00грн. та нарахованої пені 9431,24 грн.;

- постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році простроченої заборгованості 2300,00грн. та нарахованої пені 7915,01 грн.

На підставі отриманого подання податковий орган звернувся до суду про стягнення вказаних коштів в дохід бюджету.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з абзацами 1, 2 частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 (далі - Порядок).

Відповідно до пп.3 - 5, 9 п.2 вказаного Порядку, боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою.

Бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Відповідно до п.6 Порядку, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Згідно з п.10 Порядку, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом, зокрема, інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою формою (п.15 Порядку).

Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи, зокрема, забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

На податковий орган не покладено обов`язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Судом встановлено, що відповідачем в межах укладених договорів про надання фінансової допомоги одержано в якості фінансової позички кошти та товарно-матеріальні цінності, що підтверджується відповідними договорами, актами передачі товарно-матеріальних цінностей (а.с. 14-30).

Наявність заборгованості на суму 16340,00 грн., в тому числі: згідно постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 роках простроченої заборгованості 11300 грн.; постанови КМУ №220 від 26.09.1998 Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт в 1998 році простроченої заборгованості 2740,00грн.; постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році простроченої заборгованості 2300,00грн. підтверджено Актом звірки проведення розрахунків за отримані матеріальні цінності державного резерву (а.с. 31).

На суму заборгованості нарахована пеня, яка згідно подання казначейського органу склала 55495,24 грн.

Враховуючи наявні в матеріалах справи письмові докази суд дійшов висновку про наявність у Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба" заборгованості за фінансовими позичками в сумі 71835,14 грн., яка підлягає стягненню в судовому порядку, оскільки доказів погашення зазначеної заборгованості на день прийняття рішення відповідачем суду не надано.

Таким чином, позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому позовні вимоги слід задовольнити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба" (код 03751793, вул. Незалежності, 2, с. Горохолина, Богородчанський р-н, Івано-Франківська обл., 77760), третя особа Управління Державної казначейської служби України в Богородчанському районі Івано-Франківської (код 20567950, вул. Шевченка, 95, смт. Богородчани, Івано-Франківська обл., 77701), про стягнення простроченої заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба" в дохід бюджету заборгованість по позичках в сумі 71835 (сімдесят одна тисяча вісімсот тридцять п`ять) грн. 14 коп., згідно подання Управління Державної казначейської служби України в Богородчанському районі Івано-Франківської області №250 від 20.09.2019, з розрахункових рахунків у фінансових установах, які обслуговують Сільськогосподарський виробничий кооператив "Дружба" та за рахунок належних йому готівкових коштів.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86738999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2142/19

Рішення від 31.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні