Рішення
від 23.12.2019 по справі 925/1222/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2019 року м. Черкаси справа № 925/1222/19

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Чевгуза О.В., з секретарем судового засідання Брус Л.П., за участю представників сторін:

від позивача: Задорожній Б.С. - керівник,

від відповідача 1: Гладченко Д.В. - довіреність,

від відповідача 2: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Господарського суду Черкаської області у місті Черкаси справу

за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1", м. Умань, Черкаська область

до Уманської міської ради (Відповідач 1), м. Умань, Черкаська область

до Державного реєстратора Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алли Петрівни (Відповідач 2) м. Умань, Черкаська область

про скасування запису про проведену державну реєстрацію права власності,

ВСТАНОВИВ:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" (вул. Котляревського, 23а, м. Умань, Черкаська область, ідентифікаційний код 40608734) звернулося до Господарського суду Черкаської області з позовом до Уманської міської ради (Відповідач 1) (площа Соборності, 1, м. Умань, Черкаська область, ідентифікаційний код 26535796) та до Державного реєстратора Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алли Петрівни (Відповідач 2) (площа Соборності, 1, м. Умань, Черкаська область), у якому просить визнати протиправним та скасувати запис Державного реєстратора Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алли Петрівни № 20574050 про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлові підвальні приміщення загальною площею 195,6 кв. м, що розташовані за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського, будинок 23а, за суб`єктом: Уманська міська рада, код ЄДРПОУ 26535796, вчиненого нею відповідно до рішення "Про державну реєстрацію прав та їх обтяжень" від 24 травня 2017 року № 35349871.

Справа розглядається з врахуванням заяви позивача від 07 листопада 2019 року про уточнення позовних вимог, в якій останній просить скасувати запис Державного реєстратора Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алли Петрівни № 20574050 про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлові підвальні приміщення загальною площею 195,6 кв. м, що розташовані за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського , будинок № 23-а, за суб`єктом: Уманська міська рада, код ЄДРПОУ 26535796, вчиненого нею відповідно до рішення "Про державну реєстрацію прав та їх обтяжень" від 24 травня 2017 року № 35349871; стягнути судові витрати.

Ухвалою від 17 жовтня 2019 року Господарський суд Черкаської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішив розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 14 листопада 2019 року; задовольнив клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" про витребування доказів в Уманської міської ради; відповідачам суд встановив строк для надіслання (надання) господарському суду та позивачу відзиву на позов.

31 жовтня 2019 року представник Уманської міської ради (Відповідач 1) через канцелярію суду подав відзив на позов від 29.10.2019 № 01/01-20/8613, в якому проти позову заперечує повністю, оскільки Уманська міська рада отримала спірне майно законно відповідно до актів державної влади та органів місцевого самоврядування. Належних доказів, що спірне приміщення призначене для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців позивач не надав, відповідно до технічного паспорта на дане приміщення, воно обладнане лише електроосвітленням.

04 листопада 2019 року державний реєстратор Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алла Петрівна (Відповідач 2) через канцелярію суду подала відзив на позов без дати та без номеру, в якому у задоволені позову просить відмовити. В обґрунтування заперечень зазначила, що для державної реєстрації права власності заявником на спірне нежитлове приміщення було подано:

- відомості з Єдиного реєстру об`єктів державної власності № 05-11-4097 від 09.08.2016, видані регіональним відділенням Фонду державного майна України по Черкаській області;

- рішення Уманської міської ради (копія) "Про затвердження переліку суб`єктів (об`єктів) міської комунальної власності" № 4-13-35/6 від 20.03.2013, видане Уманською міською радою;

- технічний паспорт (інвентаризаційна справа № 851) від 12.12.2016, виданий КП "Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації"; довідка № 79/11 від 12.12.2016, видана КП "Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації";

- довідка № 270 від 18.05.2017, видана КП "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління № 3"; лист № 201 від 17.05.2017, виданий відділом з управління комунальним майном Уманської міської ради. Отже підстав для проведення зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав - встановлено не було. Заяву було задоволено.

Також у відзиві заявлено про розгляд справи без її участі.

08 листопада 2019 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 1, у якій зазначає, що ОСББ "Новоуманське-1" набуло у власність нежитлові, підвальні приміщення відповідно до чинного законодавства. Провівши державну реєстрацію права власності на ці приміщення, відповідачами грубо порушено права позивача в частині користування та розпорядження своїм майном, яке перебуває у спільній частковій власності усіх співвласників багатоквартирного будинку.

08 листопада 2019 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 2, у якій зазначає, що дії відповідача 2 по реєстрації спірних нежитлових приміщень протиправними визнати не можна, однак належним способом захисту прав позивача буде скасування запису про проведену державну реєстрацію права власності.

08 листопада 2019 року від представника позивача надійшла заява від 07.11.2019 про уточнення позовних вимог.

Ухвалою від 14 листопада 2019 року Господарський суд Черкаської області прийняв до розгляду та задовольнив заяву представника позивача про уточнення позовних вимог; підготовче засідання відклав на 26 листопада 2019 року.

18 листопада 2019 року від представника позивача надійшла заява від 15 листопада 2019 року про долучення до матеріалів справи доказів, що підтверджують понесені судові витрати, пов`язані з правничою допомогою та із проведенням будівельно-технічної експертизи.

18 листопада 2019 року від представника позивача надійшло клопотання про призначення судової будівельно-технічної експертизи.

Ухвалою від 27 листопада 2019 року Господарський суд Черкаської області відмовив у задоволенні клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" від 15.11.2019 про проведення будівельно-технічної експертизи у справі; підготовче засідання відклав на 10 год 20 хв 12 грудня 2019 року.

Ухвалою від 12 грудня 2019 року Господарський суд Черкаської області закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 11 годин 20 хвилин 19 грудня 2019 року.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та заяві про уточнення позовних вимог.

Представник відповідача 1 в судовому засіданні проти позову заперечив повністю з підстав та мотивів вказаних у відзиві на позов.

Відповідно до ст. 240 ГПК України у судовому засіданні 23.12.2019 головуючий суддя підписав вступну та резолютивну частини рішення суду.

Розглянувши наявні у матеріалах справи докази, заслухавши пояснення позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши докази, судом встановлено такі обставини.

30 червня 2016 року державний реєстратор виконавчого комітету Уманської міської ради Дарморос Д.С. провів державну реєстрацію об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" як юридичної особи шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 1 0251020000 002463 про проведення державної реєстрації цієї юридичної особи.

23 вересня 2016 року Уманська міська рада прийняла рішення № 3.34-107/7 "Про надання згоди щодо передачі на баланс ОСББ "Новоуманське-1" житлового будинку за адресою: вул. Котляревського, буд. 23-а в м. Умань".

Цим рішенням Уманська міська рада надала згоду на передачу з балансу КП "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" на баланс об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" житлового будинку за адресою: вул. Котляревського, буд. 23-а в м. Умань та доручила відділу житлово-комунального господарства Уманської міської ради створити у встановленому порядку комісію з питань передачі з балансу КП "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" на баланс об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" 85-ти квартирного п`ятиповерхового семипід`їздного житлового будинку за адресою: вул. Котляревського, буд. 23-а в м. Умань, загальною площею будинку 5680,3 кв. м, загальною площею квартир 4310,10 кв.м., житловою площею квартир 2976,5кв.м.

01 грудня 2016 року на підставі рішення Уманської міської ради від 23.09.2016 № 3.34-107/7 комісія у складі голови ОСББ "Новоуманське-1" Мазая В.М., начальника юридичного відділу Уманської міської ради Гришака А.М., головного інженера КП "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" Ковалюк О.І., начальника відділу з управління комунальним майном Уманської міської ради Коломієць Н.В. і заступника начальника відділу житлово-комунального господарства Уманської міської ради Харченка В.П. здійснила передачу з балансу комунального підприємства "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" на баланс об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" багатоквартирного житлового будинку № 23-а по вул. Котляревського в м. Умані, про що комісія склала і підписала акт приймання - передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс від 01.12.2016 (а.с. 35-38).

Згідно з вказаним актом з балансу комунального підприємства "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" на баланс об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Новоуманське-1" передано цегляний 85-ти квартирний житловий будинок, загальною площею будинку (частини будинку) - 5680,3 кв. м., житловою площею квартир - 2976,5 кв. м., загальною площею квартир - 4310,10 кв. м., у тому числі: сходові клітки - 561,5 кв. м. і підвали - 434,8 кв. м.

ОСББ Новоуманське-1 в особі Задорожнього Б.С. направило на ім`я міського голови м. Умані заяву про надання інформації та з проханням направити копії документів щодо частини підвального приміщення будинку площею 168,0 кв.м., які включено (як майно міської комунальної власності) у перелік майна, яке може бути передано в оренду для розміщення фізкультурно-спортивного закладу. Також позивач повідомив відповідачу, що мешканці будинку № 23-а по вул. Котляревського міста Умані являються членами територіальної громади та відповідно до рішення Уманської міської ради від 22.09.2016 № 3.34-17/7 створили ОСББ Новоуманське-1 і отримали у власність вказаний житловий будинок разом із усіма допоміжними приміщеннями.

На дану заяву відповідач 04.02.2019 направив ОСББ Новоуманське-1 лист за № 151 в якому зазначив, що підвальні приміщення будинку № 23-а по вул. Котляревського міста Умані, належать до сфери управління виконавчого комітету Уманської міської ради відповідно до рішення ради від 11.04.2018 №4.4-47/7, а також, що ці підвальні приміщення житлового будинку цлощею 195,6 кв.м. належать територіальній громаді м. Умані в особі Уманської міської ради, право власності на які зареєстровано за Уманською міською радою, що підтверджується витягом від 24.05.2017 № 87949823.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 24.05.2017 № 87949823 - 19.05.2017 державний реєстратор Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк А.П. провела державну реєстрацію права комунальної власності за Уманською міською радою на нежитлові приміщення розміщені в підвалі п`ятиповерхового житлового будинку № 23-а по вул. Котляревського м. Умані загальною площею 195,6 кв.м.

Підставами виникнення права власності на вказане нерухоме майно є: 1) лист управління комунальним майном Уманської міської ради № 201 від 17.05.2017; 2) довідка КП Уманське РЕУ № 3 від 18.05.2017 № 270; 3) відомості з Єдиного реєстру об`єктів державної власності серія та номер 05-11-4097 від 09.08.2016 виданого Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Черкаській області; 4) копія Рішення Уманської міської ради від 20.03.2013 № 4.13-35/6.

Позивач звернувся з позовом до суду оскільки вважає, що відповідачами було порушено право співвласників багатоквартирного будинку та право позивача вільно користуватись та розпоряджатись спільним майном співвласників будинку № 23-а по вул. Котляревського міста Умані.

Позивач в позовній заяві стверджує, що відповідач 2 безпідставно та неправомірно здійснив запис № 20574050 про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлові підвальні приміщення загальною площею 195,6 кв. м, що розташовані за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського, будинок № 23-а, за суб`єктом: Уманська міська рада, код ЄДРПОУ 26535796, вчиненого нею відповідно до рішення "Про державну реєстрацію прав та їх обтяжень" від 24 травня 2017 року № 35349871, а тому просить його скасувати.

Відповідно до ст. 41 Конституції України, право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Статтею 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" визначено, що власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов`язані брати участь у загальних витратах, пов`язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.

Визначення поняття допоміжні приміщення надано у ст. 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку": це - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні приміщення); загальне майно - частина допоміжних приміщень житлового комплексу, що можуть використовуватися згідно з їх призначенням на умовах, визначених у статуті об`єднання (кладові, гаражі, в тому числі підземні, майстерні тощо).

Крім того, згідно з Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 року №76, допоміжні приміщення житлового будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" нежиле приміщення - це приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об`єктом цивільно-правових відносин. Тобто в різних випадках одне і те ж приміщення може відноситись до житлового фонду і мати статус допоміжного або бути самостійним об`єктом цивільно-правових відносин, у зв`язку з чим в результаті приватизації квартир їх мешканцями право власності останніх на такі приміщення не виникає.

Частиною 4 ст. 4 Житлового кодексу УРСР визначено, що до житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру.

Закон Украниї "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках" у ст. 1 надає визначення, зокрема таким термінам:

2) допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення);

3) нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об`єктом нерухомого майна;

5) співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку;

6) спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія;

Стаття 391 Цивільного кодексу України передбачає право власника майна вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальними громадами сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Відповідно до постанови Верховної Ради УРСР від 08 грудня 1990 р. Про порядок введення в дію Закону Української РСР Про місцеві Ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування , на виконання постанови КМУ від 26.11.1991 року №311 № Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканськію) власністю і власністю адміністративно-територальних одиниць (комунальною) власністю , рішення Черкаської обласної Ради народних депутатів від 26.02.1992 №23 територіальна громада м. Умань набула законного права на майно виробничо житлового ремонтно- експлуатаційного управління №3, безоплатно, згідно Переліку підприємств, організацій, установ, майно яких передається в комунальну власність районів та міст обласного підпорядкування до комунальної власності , у порядку передбаченому постановою Ради Міністрів УРСР від 28 квітня 1980 №285 Про порядок передачі підприємств, організацій, установ, будинків і споруд . Вищезазначеними правовими документами не передбачено такий правовстановлюючий документ як акт прийому-передачі. Правова норма щодо складання акту прийому-передачі майна при здійсненні передачі об`єктів з державної у комунальну власність встановлена п. 10 Положення про передачу об`єктів права державної та комунальної власності, затвердженого постановою КМУ від 21 09 1998 р №1482

Відповідно до рішення Черкаської обласної Ради народних депутатів від 26.02.1992 №23, керуючись постановою Верховної Ради УРСР від 08 грудня 1990 року Про порядок введення в дію Закону Української РСР та місцеве самоврядування , від 26 березня 1997 року Про ведення в дію Закону Української РСР Про власність та постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 №311 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) було затверджено перелік підприємств організацій, установ, майно яких відноситься до комунальної власності області, районів і міст обласного підпорядкування.

Відповідно до переліку підприємств, організацій, установ, майно, яких передається в комунальну власність районів та міст обласного підпорядкування, відноситься комунальне підприємство Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №3 .

Будинок, що розташований за адресою: вул. Котляревського 23-а знаходився на балансі КП РЕУ №3 , що підтверджується актом прийому-передачі житлового комплексу або його частини з балансу КП Уманське РЕУ №3 на баланс ОСББ Новоуманське-1 від 01.09.2017 року, технічним паспортом на нежитлове приміщення за адресою вул. Котляревського 23-а та документами, що свідчать про приватизацію квартир (а.с. 177 -179).

Таким чином, Уманська міська рада отримала дане майно законно відповідно до актів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до акту прийому-передачі житлового комплексу або його частини з балансу КП Уманське РЕУ №3 на баланс ОСББ Новоуманське-1 від 01.09.2017 року спірне приміщення не було передане.

Відповідно до ч. 5 статті 60 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні - органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Уманською міською радою було зроблено офіційний запит до Фонду державного майна України, відносно того, чи перебуває у державній власності в тому числі спірне нерухоме майно, що знаходиться за адресою: м. Умань, вул. Котляревського 23а.

Відповідно до листа регіонального відділення фонду Державного майна України по Черкаській області від 09.08.2016 року № 05-11-4097, спірні нежитлові приміщення у державній власності не перебувають (а.с. 206).

Відповідно до довідки КП Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3 - нежитлові приміщення 195,6 кв.м., що знаходять за адресою: м. Умань, вул. Котляревського 23а перебувають на балансі підприємства та відносяться до міської комунальної власності 9а.с. 205).

В довідці КП Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації від 12.12.2016 року № 79/11 вказано, що станом на 21.12.2012 року право власності на нежитлові приміщення розташовані за адресою: м. Умань, вул. Котляревського 23а - не зареєстровані.

Відповідно до вищезазначених документів Уманська міська рада 19.05.2017 року зареєструвала за територіальною громадою м. Умань, в особі Уманської міської ради, вищевказані нежитлові приміщення.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що державна реєстрація здійснена у відповідності до ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , а також нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього закону.

Відповідно до Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (далі-Порядок) для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються:

1) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна;

2) витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності);

3) документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування(у разі державної реєстрації права комунальної власності);

4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Правове регулювання у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) визначається Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 1 липня 2004 року № 1952-ІУ (далі - Закон), а також нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього закону.

Відповідно до частини 3 статті 10 Закону, державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

З матеріалів справи йдеться, що для державної реєстрації права власності заявником на нежитлове приміщення №1, що розташоване: Черкаська область, м. Умань, вулиця Котляревського, будинок 23а були подані: відомості з Єдиного реєстру об`єктів державної власності № 05-11-4097 від 09.08.2016, видані регіональним відділенням Фонду державного майна України по Черкаській області; рішення Уманської міської ради (копія) "Про затвердження переліку суб`єктів (об`єктів) міської комунальної власності" № 4-13-35/6 від 20.03.2013, видане Уманською міською радою; технічний паспорт (інвентаризаційна справа № 851) від 12.12.2016, виданий КП "Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації"; довідка № 79/11 від 12.12.2016, видана КП "Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації"; довідка № 270 від 18.05.2017, видана КП "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління № 3"; лист № 201 від 17.05.2017, виданий відділом з управління комунальним майном Уманської міської ради.

Таким чином, оскільки підстав у державного реєстратора для проведення зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав не було, заяву було задоволено. Державним реєстратором Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк Алли Петрівни здійснено запис № 20574050 про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлові підвальні приміщення загальною площею 195,6 кв. м, що розташовані за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського, будинок в„– 23-а, за суб`єктом: Уманська міська рада, код ЄДРПОУ 26535796, вчиненого нею відповідно до рішення "Про державну реєстрацію прав та їх обтяжень" від 24 травня 2017 року № 35349871; стягнути судові витрати.

З огляду на викладені вище обставини та норми чинного законодавства, господарський суд дійшов до таких висновків.

Позивач не доказав факту передачі у його власність нежитлового приміщення загальною площею 195,6 кв. м, що розташоване за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського, будинок № 23-а, тобто позивач не набув у законний спосіб це нежитлове приміщення у своє володіння, що виключає право позивача вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання цим приміщенням в порядку встановленому ст. 391 Цивільного кодексу України.

Належних доказів, що спірне приміщення призначене для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців позивач не надав, відповідно до технічного паспорта на дане приміщення, воно обладнане лише електроосвітленням.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, судом встановлено, що державним реєстратором Виконавчого комітету Уманської міської ради Ковбасюк А.П. запис № 20574050 про державну реєстрацію права власності на спірне нерухоме майно було здійснено відповідно до чинного законодавства, а отже підстав для його скасування не виявлено.

Також судом встановлено, що Уманською міською радою рішенням від 23.12.2016 №6.20-22/7 спірні нежитлові підвальні приміщення в житловому будинку за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Котляревського 23-а віднесені до захисної споруди (протирадіаційне укриття) та включені до Переліку захисних споруд, які належать до сфери управління виконавчого комітету Уманської міської ради.

Згідно зі ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. За приписом статті 86 цього кодексу господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, підсумовуючи вищевикладене, враховуючи встановлені господарським судом обставини та пояснення представника позивача, заперечення представників відповідачів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже не підлягають до задоволення.

На підставі п. 2 ч. 4 ст. 129 ГПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі відмови в позові - на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 129, 185, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Черкаської області

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги на рішення, рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення.

Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складене та підписане 02.01.2020.

Суддя О.В. Чевгуз

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено03.01.2020
Номер документу86742495
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1222/19

Постанова від 21.01.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 24.12.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 20.10.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Судовий наказ від 12.08.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Чевгуз О.В

Судовий наказ від 12.08.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Чевгуз О.В

Ухвала від 30.07.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Постанова від 11.06.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні