Рішення
від 29.12.2019 по справі 1.380.2019.005935
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.005935

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 грудня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гулкевич І.З. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до адвокатського об`єднання "Ваш Захист" про стягнення заборгованості,-

встановив:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до адвокатського об`єднання "Ваш Захист" про стягнення заборгованості у розмірі 1700 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що ним прийнято рішення №0043 від 05.07.2019 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на адвокатське об`єднання "Ваш захист" у розмірі 1700 грн. Станом на день звернення до суду відповідач штраф за порушення законодавства про рекламу в добровільному порядку не сплатив. Просить позов задовольнити та стягнути з відповідача суму штрафу.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 14.11.2019 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Представником відповідача подано пояснення на адміністративний позов, в яких зазначив, що реклами ніхто не розповсюджував, коштів за рекламу ніхто не сплачував, відтак відсутня вартість розповсюдження реклами. Крім того, в рішенні №0043 зазначається "за неподання інформації щодо вартості розповсюдження реклами накласти на ТОВ "ДКС Захід" штраф". Зобов`язати ТОВ "ДКС Захід" сплатити в установленому порядку штраф у зазначеному розмірі. Вважає, що позов є безпідставним та не обгрунтованим.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Розглянувши надані письмові докази, суд встановив на їх підставі такі фактичні обставини.

Судом встановлено, що Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради винесено вимогу №23/Р-1-5176 від 29.11.2018 року, яка надіслана позивачу, з пропозицією в термін до 09.12.2018 року відповідно усунути порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу", а саме демонтувати самовільно встановлено спеціальну конструкцію зовнішньої реклами на фасаді будинку на просп. Чорновола, 63А. Даною вимогою було повідомлено позивача, що у разі невиконання цієї вимоги демонтаж буде здійснено КП "Адміністративно-технічне управління" примусово у будь який робочий день після 09.12.2018 року. При цьому на позивача буде накладено обов`язок компенсації витрат по демонтажу та зберіганню конструкції.

Разом з тим, у зв`язку з невиконанням вимоги № 23/Р-1-5176 від 29.11.2018 року Департамент економічного розвитку Львівської міської ради надіслав подання № 23/Р-1-5491 від 22.12.2018 року на ім`я начальника Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області.

Відтак, посадовою особою Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області було складено протокол про порушення законодавства про рекламу № 0055 від 11.06.2019 року, яким встановлено розміщення Адвокатським об`єднанням "Ваш захист" зовнішньої реклами на фасаді будинку за адресою: м. Львів, просп. Чорновола, 63А, з ознаками порушення вимог частини 1 статті 16 Закону України "Про рекламу" без наявності дозволу на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування.

Вимогу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області у відповідності до частини 2 статті 26 Закону України "Про рекламу", надіслану позивачу на юридичну адресу рекомендованим листом № 07-4-9/1636 від 13.03.2019 року, яким повідомлено про розгляд справи про порушення законодавства України про рекламу.

Згодом, 25 червня 2019 року відповідачем прийнято рішення № 0054 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, яким вирішено розпочату справу про порушення законодавства про рекламу відносно АО "Ваш захист".

На розгляд справи про порушення законодавства про рекламу 04.07.2019 року представник позивача не з`явився. За результатами розгляду складено протокол № 0049 від 04 липня 2019 року, яким встановлено порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу" керівництвом Адвокатського об`єднання "Ваш захист" прийнято рішення про самовільне розміщення зовнішньої реклами на фасаді будинку за адресою: м. Львів, просп. Чорновола, 63А без дозволу органів місцевого самоврядування. Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань АО "Ваш захист" не перебуває в процесі припинення. На світлинах від 21.11.2018 року та від 10.12.2018 року, представлених у вимозі Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 29.11.2018 року № 23/Р-1-5176 та в поданні Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 22.12.2018 року № 23/Р-1-5491 чітко видно, що за адресою: м. Львів, просп. Чорновола, 63А розміщена саме реклама, а не вивіска. Окрім цього, Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради надано копію конверта, у якому КП "Адміністративно-технічне управління" скеровувалася вимога АО "Ваш захист" і яку було повернуто відправнику за закінченням терміну зберігання. В порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу" керівництвом АО "Ваш захист" не надано пояснення по факту вчинення правопорушення та інформації щодо вартості розповсюдження реклами. Таким чином, неможливо встановити вартість розповсюдження реклами.

Таким чином, відповідачем прийнято рішення № 0043 від 05 липня 2019 року, яким вирішено за самовільне розповсюдження реклами та розміщення зовнішньої реклами у населеному пункту без дозволу органів місцевого самоврядування, накласти на Адвокатське об`єднання "Ваш захист" штраф у розмірі 1700 грн.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, є Закон України "Про рекламу" від 03.07.1996 №270 (далі - Закон №270).

Відповідно до положень статті 1 Закону №270 реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Як зазначено у частині 1 статті 16 Закону №270 розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону №270 контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень, у тому числі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.

Суд встановив, що позивачем під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу встановлено, що по пр. Чорновола, 63а на фасаді будинку розміщена зовнішня реклама, а саме: рекламний щит "Адвокатське об`єднання "Ваш захист" правова допомога" без спеціально оформленого дозволу на розміщення, чим порушено ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу".

На підтвердження наведеного позивачем надано відповідні фотокопії та складено протокол про порушення законодавства про рекламу.

Відповідно до абзацу 1 частини першої статті 27 Закону №270 особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) регулює Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 11 Порядку за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду (пункт 12 Порядку).

Пунктом 9 Порядку встановлено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.

Відповідно до пункту 14 Порядку Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.

Згідно з пунктом 16 Порядку справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.

За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку (пункт 18 Порядку).

Згідно з вимогами пункту 19, 20 Порядку рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку; сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 11 ст. 27 Закону №270 рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Отже, штрафні санкції до порушників законодавства про рекламу застосовуються на підставі рішення Держпродспоживслужби, яке приймається за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, підставою для початку розгляду якої, у свою чергу, є протокол про порушення законодавства про рекламу.

Сума штрафної санкції, визначена за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, після закінчення строку на оскарження відповідного рішення, якщо його не було оскаржено, набуває статусу узгодженого грошового зобов`язання та підлягає сплаті до державного бюджету.

Не сплачені у добровільному порядку узгоджені штрафні санкції за правопорушення законодавства про рекламу підлягають стягненню з винних осіб у судовому порядку.

Судом з матеріалів справи встановлено, що рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 05.07.2019 № 0043 направлялось відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 79058, м. Львів, пр-т. Чорновола,63а, що підтверджується копією реєстру відправлень від 15.07.2019, однак у добровільному порядку ним не виконано.

Доказів оскарження рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 05.07.2019 № 0043 учасниками справи не надано, у зв`язку з чим, суд приходить висновку про те, що визначені у ньому штрафні санкції набули статусу узгодженого грошового зобов`язання.

Станом на момент розгляду справи доказів про сплату штрафних санкцій, визначених рішенням від 05.07.2019 № 0043, суду не надано.

Щодо посилань представника відповідача, що в рішенні №0043 від 05.07.2019 зазначається "за неподання інформації щодо вартості розповсюдження реклами накласти на ТОВ "ДКС Захід" штраф". Зобов`язати ТОВ "ДКС Захід" сплатити в установленому порядку штраф у зазначеному розмірі", то суд не бере до уваги, оскільки позивачем здійснено описку в рішенні, на лицьовій стороні рішення вказано адвокатське об`єднання "Ваш Захист".

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Суду не надано доказів оскарження рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 05.07.2019 № 0043 відповідачем, штраф у добровільному порядку не сплачено, факт вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 27 Закону України "Про рекламу", підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, тому суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, тому судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

вирішив:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з адвокатського об`єднання "Ваш Захист" (79058, м. Львів, пр-т. Чорновола, 63а (офіс 214), код ЄДРПОУ 37483708) на користь Державного бюджету штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот ) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2019
Оприлюднено03.01.2020
Номер документу86743743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005935

Рішення від 29.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні