Постанова
від 16.12.2019 по справі 405/8867/19
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/8867/19

3/405/2021/19

ПОСТАНОВА

16 грудня 2019 року м. Кропивницький

Суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда Драний В.В., розглянувши матеріали адміністративної справи про порушення митних правил та притягнення до адміністративної відповідальності, що надійшли з Кіровоградської митниці ДФС, відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, встановлено, що Кіровоградською митницею ДФС до суду направлено протокол про порушення митих правил № 152/90100/19 від 16.07.2019 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,зі змісту якого вбачається, що 01.12.2014 року на митному посту Кіровоград-центральний Кіровоградської митниці ДФС декларант ТОВ Компанія Базис Груп громадянка України ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 5949526,62 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом та таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу , а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 278 КУпАП передбачено, що під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Статтею 494 МК України передбачено вимоги щодо складання протоколу про порушення митних правил, згідно якої протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані: дату і місце його складення; посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол; необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено; місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил; посилання на статтю цього Кодексу , що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення; прізвища та адреси свідків, якщо вони є; відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу ; інші необхідні для вирішення справи відомості.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в органах доходів і зборів адресою (місце проживання або фактичного перебування).

З матеріалів справи вбачається, що зазначені вимоги закону при складенні протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 у повній мірі дотримані не були.

Так, за матеріалами справи встановлено, що ОСОБА_1 не брала участі при складанні протоколу про порушення митних правил, при цьому відсутні дані про те, що вона належним чином повідомлена про час і місце його складання, не проведено її опитування, що суперечить ст.ст. 486 , 495 , 509 МК України . Так само відсутні дані про отримання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, протоколу про порушення митних правил до направлення протоколу до суду.

Крім того, в протоколі про порушення митних правил вказано суперечливі відомості про місце роботи ОСОБА_1 . Так, у протоколі вказано, що ОСОБА_1 є директором ТОВ Компанія Базис Груп (ЄДРПОУ 0039257428), однак як вбачається з листа ГУ ДФС у Кіровоградській області від 27.06.2019 року № 1988/7/1-28-21-11-08 директором ТОВ Компанія Базис Груп (ЄДРПОУ 39257428) являється ОСОБА_2 , що свідчить про недотримання особою, яка складала протокол вимог п. 3 ч. 2 ст. 494 МК України.

Більш того, зазначений протокол був направлений ОСОБА_1 лише 20.11.2019 року, тобто через 4 місяці після його складання, що підтверджується відповідним супровідним листом Кіровоградської митниці ДФС від 20.11.2019 року № 791/10/11-70/20 від 20.11.2019 року, що є порушенням ч. 9 ст. 494 МК України.

Також, суд звертає увагу, що санкція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно ч. 2 ст. 511 МК України у разі виявлення порушень митних правил, передбачених, зокрема, ч. 1 ст. 483 цього Кодексу, тимчасове вилучення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації відповідно до цих статей, а також відповідних документів є обов`язковим.

Однак, у протоколі відсутні відомості про вилучення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил або їх місцезнаходження, а експертиза для визначення їх вартості не призначалась.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України , доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За приписами ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог статті 527 МК України по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження по справі, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Вказані недоліки не можуть бути усунені в судовому засіданні, що позбавляє суд можливості всебічно, повно і об`єктивно з`ясувати обставини справи та вирішити її у відповідності до закону.

Враховуючи викладене, суд вважає, що дані матеріали про адміністративне правопорушення необхідно повернути до Кіровоградської митниці ДФС для додаткової перевірки.

Керуючись ст. 278 КУпАП, ст.ст. 487, 460, 494, 511, 527 МК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративної справи про порушення митних правил та притягнення до адміністративної відповідальності за протоколом про порушення митних правил № 152/90100/19 від 16.07.2019 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України повернути до Кіровоградської митниці Державної фіскальної служби України для проведення додаткової перевірки.

Виявлені недоліки усунути в межах строку накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 467 МК України.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Ленінського районного суду

м. Кіровограда Владислав Вікторович Драний

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено03.01.2020
Номер документу86752117
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —405/8867/19

Постанова від 16.12.2019

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Драний В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні