ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28 грудня 2019 року Справа № 280/3166/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
до Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ (69007, м. Запоріжжя, вул.. Тимірязєва, буд 254, код ЄДРПОУ 36977141),
про арешт коштів на рахунках платника податків у банку,
ВСТАНОВИВ:
02 липня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ (далі - відповідач), в якому позивач просить суд застосувати арешт коштів на рахунках платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Ухвалою суду від 03.07.2019 вказану позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. 12 липня 2019 року позивачем надано документи на виконання вимог ухвали суду.
Ухвалою суду від 15.07.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 14.08.2019.
Ухвалою суду від 14.08.2019 продовжено строк підготовчого провадження у справі №280/3166/19 строком на 30 (тридцять) днів та відкладено підготовче судове засідання в адміністративній справі 280/3166/19 на 23 вересня 2019 року.
Ухвалою суду від 23.09.2019 відкладено підготовче судове засідання в адміністративній справі 280/3166/19 на 10 жовтня 2019 року.
Ухвалою суду від 10.10.2019 закрито підготовче провадження по справі та призначено до розгляду по суті на той же день.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач відмовив у допуску службових осіб контролюючого органу до проведення фактичної перевірки, а тому 27.06.2019 о 09:30 прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ . Із посиланням на норми Податкового кодексу України, з метою реалізації наданих податковому органу прав щодо проведення перевірок, просить задовольнити позов.
Представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити, а справу розглянути в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ зареєстроване як платник податків за адресою: 69007, м. Запоріжжя, вул. Тимірязєва, буд. 254.
Відповідно до затвердженого плану-графіку проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання на 2019 рік, на підставі вимог пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 ПК України, п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року № 2464- VI, в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області був прийнятий наказ №1211 від 27.03.2019 р. Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , який разом із повідомленням про проведення документальної перевірки від 27.03.2019 р. за № 79/17044/10/08-01-14-10 був надісланий на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку 28.03.2019 р.
09.04.2019 року на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області від Відповідача надійшла заява від 08.04.2019 року за № 08/04 про перенесення планової виїзної документальної перевірки у зв`язку з втратою документів.
На підставі вимог п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, п. 77.1 п. 77.4 ст. 77 ПК України від 02.12.2010 р. № 2755-УІ та на підставі наказу від 27.03.2019 року № 1211 з 16.04.2019 року заплановано проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ (код ЄДРПОУ 36977142) за період діяльності з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року з метою перевірки питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства та з 01.01.2011 року по 31.12.2018 року з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на підставі вимог п. 44.5 ст. 44 ПК України, в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області був прийнятий наказ № 1395 від 16.04.2019 року Про перенесення термінів проведення документальної виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , який був отриманий представником ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , Кравченко Сергієм Івановичем 16.04.2019 року.
Головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері торгівлі управління аудиту Головного управління ДФС у Запорізькій області - Липницьким Антоном Володимировичем та головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно- перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Запорізькій області - Статевою Ольгою Вікторівною 25.06.2019 року було здійснено вихід на юридичну адресу ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ : 69007, м. Запоріжжя, вул. Тимірязєва, буд. 254, з метою ознайомлення з направленням на проведення перевірки від 25.06.2019 року № 1419, а також для вручення наказу від 16.04.2019 року № 1395 Про перенесення термінів проведення документальної планової виїзної перевірки , згідно вимог пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 44.5 ст. 44, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст.75, п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Представником підприємства ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ Кравченко Сергієм Івановичем, у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки було відмовлено.
На підставі вимог п. 81.2 ст. 81 ПК України складено акт від 25.06.2019 року № 1017/08- 01-14-02/32068473 про відмову в допуску до проведення/відмову від проведення документальної планової виїзної перевірки.
27.06.2019 о 09:30 в.о. заступника начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ .
Вважаючи, що існують підстави для застосування адміністративного арешту коштів відповідача, контролюючий орган звернувся до суду із даним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно до підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно приписів пункту 80.1, 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки.
Відповідно до пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.
У пункті 94.2 цієї статті передбачені обставини, за наявності яких може бути застосовано адміністративний арешт майна, до яких згідно підпункту 94.2.3 віднесено таку обставину як: платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Відповідно до пункту 94.4 статті 94 Податкового кодексу України, арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Положеннями підпункту 94.6.2 пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України передбачено, що арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Таким чином, на законодавчому рівні, положеннями норм податкового законодавства розрізнені правові поняття щодо арешту майна та арешту на кошти, що знаходяться в банківських установах платника податків.
Не зважаючи на те, що кошти є також складовою майна платника податків, що складає загальний об`єкт, в той же час має свої особливості та різницю виникнення підстав для вчинення відповідних дій пов`язаних із встановленням певного виду обмеження щодо такого майна (коштів), у вигляді арешту, а також можливим порядком його застосування. Обидва види арешту розрізняються процедурою застосування - або за рішенням керівника податкового органу (щодо майна, відмінного від коштів), або за рішенням суду (арешт коштів). В зв`язку з чим, має місце різна правова природа виникнення та регулювання цих предметів, які не можна вважати тотожними в межах спірних правовідносинах.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Отже, якщо платник податків вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, то він має захищати свої права, реалізувавши своє право на захист від безпідставного та необґрунтованого здійснення податкового контролю щодо себе шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки.
Тобто, відсутність законних підстав для проведення перевірки нівелює наслідки для платника податку, передбачені підпунктом 94.6.2 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, у разі недопуску посадових осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки.
Судом встановлено, що наказ Головного управління ДФС у Запорізькій області №1211 від 27.03.2019 Про проведення документальної планової виїзної перевірки у встановленому законом порядку не скасовано. Доказів зворотнього відповідачем не надано та судом не встановлено.
Тому, враховуючи, що у Головного управління ДФС у Запорізькій області були наявні законні підстави для проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , призначеної згідно наказу №1211 від 27.03.2019, суд приходить висновку про наявність підстав для задоволення позову про застосування арешту коштів на рахунках ТОВ ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ .
Особливості застосування арешту коштів на рахунках платника податків як різновиду адміністративного арешту майна передбачено Порядком застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 632 (далі - Порядок № 632).
Розділом VII Порядку № 632 встановлено, що арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду у разі звернення контролюючого органу до суду.
Для застосування арешту коштів на рахунку платника податків контролюючий орган подає до суду позовну заяву в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, у день прийняття рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків. Враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині арешту коштів на рахунках платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , що знаходяться в банках підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про накладення арешту на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , що знаходяться на рахунках платника в системі електронного адміністрування податку - Казначейство України, суд зазначає.
Порядок електронного адміністрування цього податку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість".
Електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - електронний рахунок) - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. Для кожного платника податку Казначейством відкривається один електронний рахунок.
Відповідно до п. 200-1.7 ст. 200-1 Податкового кодексу України кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Пункт 200-1.5 ст. 200-1 Податкового кодексу України визначає, що з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.
Враховуючи викладене суд вважає, що накладення арешту на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , що знаходяться на рахунках платника в системі електронного адміністрування податку - Казначейство України, позбавить можливості товариство виконувати зобов`язання перед державою та відповідно виконання ним вимог Податкового кодексу України.
А відтак суд доходить висновку, що позовні вимоги в частині накладення арешту на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , що знаходяться на рахунках платника в системі електронного адміністрування податку- Казначейство України, є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У даній справі відсутні витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ (69007, м. Запоріжжя, вул.. Тимірязєва, буд 254, код ЄДРПОУ 36977141) про арешт коштів на рахунках платника податків у банку - задовольнити частково.
Накласти арешт на кошти та інші цінності Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖПОЛІМЕРРЕСУРСИ , що знаходяться в банках, а саме на:
банківський рахунок № НОМЕР_1 (валюта рахунку 980 - УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ) у АТ УКРСОЦБАНК ;
банківський рахунок № НОМЕР_2 (валюта рахунку 980- УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ) у ЗАП.РУ АТ КБ ПРИВАТБАНК , м. Запоріжжя;
банківський рахунок № НОМЕР_3 (валюта рахунку 980- УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ) у ЗАП.РУ АТ КБ ПРИВАТБАНК , м. Запоріжжя.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення складено та підписано у повному обсязі 28.12.2019.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2019 |
Оприлюднено | 08.01.2020 |
Номер документу | 86771757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні