Рішення
від 12.12.2019 по справі 360/4159/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

12 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4159/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шембелян В.С.,

за участю секретаря судового засідання - Полякової В.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Комунального підприємства Бараниківське сільське комунальне господарство" про стягнення з платника податків податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

19 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до Комунального підприємства «Бараниківське сільське комунальне господарство" (далі - відповідач), в якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог від 11.12.2019 (а.с. 88), просить суд стягнути з відповідача кошти за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, у загальній сумі 31841,78 грн, а саме:

- з рентної плати за спеціальне використання води від підприємства ЖКГ- 1574,61 грн основного платежу на користь державного та місцевого бюджетів;

- з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - 30267,17 грн основного платежу на користь державного та місцевого бюджетів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач перебуває за основним місцем обліку у Рубіжанському управлінні ГУ ДФЄ у Луганській області, як платник податків та зборів з 31.05.2005. Відповідач не сплачував до бюджету узгоджені суми податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу. Контролюючим органом, з метою погашення податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПК України було вручено відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 3535-51 від 06.03.2019, яка відповідно до поштового повідомлення вручена підприємству 30.03.2019. Незважаючи на вжиті заходи податковий борг відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою від 23.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено проводити розгляд справи в порядку загального позовного провадження (а.с.1,2).

24.10.2019 підготовче засідання у справі відкладно у зв`язку з першою неявкою відповідача (а.с.62).

07.11.2019 підготовче засідання у справі відкладно для направлення відповідачу уточненої позовної заяви (а.с.76).

Ухвалою суду від 21.11.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляжу по суті (а.с.83).

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.81). Правом подати суду відзив на позовну заяву разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, відповідач не скористався. Відповідно до положень частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановиво такі обставини справи:

Комунальне підприємство «Бараниківське сільське комунальне господарство" (ідентифікаційний код 33264211) зареєстровано як юридична особа за адресою: 92922, Луганська область, Кремінський район, село Бараниківка, квартал Гагаріна, будинок 37, квартира 4 та перебуває на обліку у позивача як платник податків, про що свідчать витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків (а.с.43-45).

Відповідачем до Рубіжанської ОДПІ (Кремінське відділення) подано:

- податкову декларацію з рентної плати за І квартал 2018 року від 07.05.2018 № 32462555, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 696,87 грн (а.с.10,11);

- податкову декларацію з рентної плати за ІІІ квартал 2018 року від 09.11.2018 за № 54256151, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 680,75 грн (а.с.12,13);

- податкову декларацію з рентної плати за ІV квартал 2018 року від 12.03.2019 за № 16712401, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 543,72 грн (а.с.14,15);

- податкову декларацію з рентної плати за І квартал 2019 року від 10.05.2019 за № 19685567, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 885,20 грн (а.с.16,17);

- податкову декларацію з рентної плати за ІV квартал 2017 року від 05.02.2018 за № 22525764, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 2828,54 грн (а.с.22,23);

- податкову декларацію з рентної плати за І квартал 2018 року від 07.05.2018 за № 32462554, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 5840,69 грн (а.с.24,25);

- податкову декларацію з рентної плати за ІІІ квартал 2018 року від 09.11.2018 за № 54256150, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 7781,65 грн (а.с.26,27);

- податкову декларацію з рентної плати за IV квартал 2018 року від 12.03.2019 за № 16712400, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 8780,44 грн (а.с.28,29);

- податкову декларацію з рентної плати від 10.05.2019 за № 19685568, якою визначено податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 12 736,55 грн (а.с.30,31);

- уточнюючу декларацію від 30.05.2019 за № 20402492, якою суму податкової декларації від 10.05.2019 за № 19685568 зменшено на 1388,90 грн, у зв`язку з чим податкове зобов`язання за І квартал 2019 року складає 11 347,65 грн (а.с.32,33).

Також судом встановлено, що позивачем було винесено податкову вимогу форми "Ю" від 06.03.2019 № 3535-51, відповідно до якої загальна сума податкового боргу відповідача станом на 05.03.2019 становить 17207,93 грн (а.с.42).

Вказана податкова вимога направлена відповідачу 07.03.2019 та отримана представником відповідача за довіреністю, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.42).

Відповідно до витягу з інтегрованої картки платника податку станом на 30.11.2019 за відповідачем, з урахуванням часткової сплати, рахується податковий борг з рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у сумі 31841,78 (а.с.89-94)

Суд вирішує справу на підставі таких вимог чинного законодавства.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд керується такими вимогами чинного законодавства.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пунктом 250.1 статті 250 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період подання податкової звітності та сплати податку дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до підпунктів 251.1.1, 251.1.4 пункту 251.1 статті 251 Податкового кодексу України рентна плата складається з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води.

Згідно з пунктом 252.1 статті 252 Податкового кодексу України платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб`єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об`єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об`єктах (ділянках) надр.

Платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об`єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва (пункт 255.1 статті 255 Податкового кодексу України).

Пунктом 257.1 статті 257 Податкового кодексу України передбачено, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.

Відповідно до абзацу першого пункту 257.5 статті 257 Податкового кодексу України сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

В порушення зазначених норм Податкового кодексу України відповідачем не сплачено узгоджені суми грошового зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання води за І, ІІІ та ІV квартал 2018 року та за І квартал 2019 року та з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення за ІV квартал 2017 року, за І, ІІІ та ІV квартал 2018 року та за І квартал 2019 року - в загальній сумі загальній сумі - 31841,78 грн, що підтверджено витягами з інтегрованих карток платника податків, заявою про уточнення позовних вимог від 11.12.2019 (а.с.88-94).

Згідно з п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податковим органом вживалися заходи щодо погашення платником податкового боргу шляхом винесення податкової вимоги від 06.03.2019 № 3535-51.

Доказів оскарження зазначеної вимоги відповідачем не надано.

Відповідно до припису норми п.п.14.1.137 п.14.1 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Підпункт 20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України передбачає право контролюючих органів звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.87.1 ст. 87 ПР України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно до пунктів 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Матеріали справи не містять доказів сплати відповідачем податкового боргу з рентної плати за спеціальне використання води та користування надрами для видобування корисних копалин у загальній сумі - 31841,78 грн, а саме:

- з рентної плати за спеціальне використання води - 1574,61 грн (одна тисяча п`ятсот сімдесят чотири гривні 61 копійок) основного платежу;

- з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - 30267,17 грн.

Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем дійсно існує податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу у повному обсязі не сплачена.

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовільнити.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим понесені позивачем судові витрати у вигляді сплати судового збору за подачу адміністративного позову відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Комунального підприємства Бараниківське сільське комунальне господарство" про стягнення з платника податків податкового боргу - задовільнити.

Стягнути з Комунального підприємства Бараниківське сільське комунальне господарство" (код ЄДРПОУ: 33264211; місцезнаходження: 92922, Луганська обл., Кремінський район, село Бараниківка, квартал Гагаріна, будинок 37, квартира 4) кошти за податковим боргом у загальній сумі 31841,78 грн (тридцять одна тисяча вісімсот сорок одна гривня 78 копійок), а саме:

з рентної плати за спеціальне використання води від підприємства ЖКГ- 1574,61 грн (тисяча п`ятсот сімдесят чотири гривні 61 копійок) основного платежу на користь державного та місцевого бюджетів;

з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - 30267,17 грн (тридцять тисяч двісті шістдесят сім гривень 17 копійок) основного платежу на користь державного та місцевого бюджетів.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повний текст рішення складено та підписано 23 грудня 2019 року.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено08.01.2020
Номер документу86771990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4159/19

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні