Справа № 560/3509/19
РІШЕННЯ
іменем України
03 січня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Лівван" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Лівван" про застосування заходів реагування шляхом зупинення допуску до роботи працівників, які не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці та інструктаж з охорони праці, експлуатації швейних машин, експлуатації електроустановок до 1000 В та виконання робіт в діючих електроустановках.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що виявлені під час перевірки порушення законодавства про охорону праці створюють загрозу життю та здоров`ю працівників ТОВ "Лівван".
У визначений судом строк відповідач відзив на позов до суду не надав.
Ухвалою від 08.11.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.
Відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 29.11.2018 №126 в період з 17.10.2019 по 18.10.2019 посадові особи відповідача здійснили планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Лівван".
За результатами перевірки складений акт від 18.10.2019 №22-33/823-704, яким зафіксований ряд порушень відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зокрема:
- в порушення вимог статті 18 закону України від 14.10.1992 №2694-XII "Про охорону праці" (далі по тексту - Закон №2694-XII), пунктів 3.10, 5.3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державною комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, керівник підприємства та члени комісії з перевірки знань з питань охорони праці не пройшли навчання та перевірку знань в установленому порядку;
- в порушення вимог статті 18 Закону №2694-XII, пункту 6.5 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державною комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, до роботи допущені всі працівники без повторного інструктажу на робочому місці відповідно до виконуваних робіт за інструкціями з охорони праці;
- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-XII, пункту 1.5.1 розділу IV Правил охорони праці для працівників швейного виробництва, затверджених наказом МНС України від 12.12.2012 №1416, швейні машини не обладнані запобіжниками від проколу пальців голкою;
- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХІІ, пункту 1.5.8 розділу IV Правил охорони праці для працівників швейного виробництва, затверджених наказом МНС України 12.12.2012 №1416, на педалях швейних машин не прикріплені гумові килимки, на багатьох швейних машинах гумові килимки пошкоджені;
- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХІІ, пункту 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 №4, пункту 1.1 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 №258 керівник не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не призначена відповідальна особа за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку; не забезпечене проведення протиаварійних випробувань та вимірювань електроустановок;
- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХИ, пункту 8.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 №4, не проведене опосвідчення стану безпеки електроустановок.
Вважаючи, що виявлені під час перевірки порушення законодавства про охорону праці створюють загрозу життю та здоров`ю працівників ТОВ "Лівван", позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96, Державна служба України з питань праці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до пункту 7 Положення свої повноваження Державна служба України з питань праці здійснює безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає закон України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі по тексту - Закон №877-V).
Пунктом 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Отже, право позивача на звернення до суду з позовом про повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг визначене положеннями Закону №877-V.
Під час проведення позивачем планової перевірки встановлені та зафіксовані в акті перевірки порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідач доказів усунення цих порушень суду не надав.
Відповідно до вимог статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Підставою для застосування заходів реагування є порушення суб`єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.
На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки створюють загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд вважає, що позовні вимоги про застосування заходів реагування слід задовольнити.
За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити.
Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "Лівван" заходи реагування шляхом зупинення допуску до роботи працівників, які не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці та інструктаж з охорони праці, експлуатації швейних машин, експлуатації електроустановок до 1000 В та виконання робіт в діючих електроустановках.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74, Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Лівван" (провул. Олімпійський, 2, Скаржинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32120 , код ЄДРПОУ - 32034706)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2020 |
Оприлюднено | 08.01.2020 |
Номер документу | 86773033 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні