Рішення
від 03.01.2020 по справі 560/3509/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3509/19

РІШЕННЯ

іменем України

03 січня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Лівван" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Лівван" про застосування заходів реагування шляхом зупинення допуску до роботи працівників, які не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці та інструктаж з охорони праці, експлуатації швейних машин, експлуатації електроустановок до 1000 В та виконання робіт в діючих електроустановках.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що виявлені під час перевірки порушення законодавства про охорону праці створюють загрозу життю та здоров`ю працівників ТОВ "Лівван".

У визначений судом строк відповідач відзив на позов до суду не надав.

Ухвалою від 08.11.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.

Відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 29.11.2018 №126 в період з 17.10.2019 по 18.10.2019 посадові особи відповідача здійснили планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Лівван".

За результатами перевірки складений акт від 18.10.2019 №22-33/823-704, яким зафіксований ряд порушень відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зокрема:

- в порушення вимог статті 18 закону України від 14.10.1992 №2694-XII "Про охорону праці" (далі по тексту - Закон №2694-XII), пунктів 3.10, 5.3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державною комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, керівник підприємства та члени комісії з перевірки знань з питань охорони праці не пройшли навчання та перевірку знань в установленому порядку;

- в порушення вимог статті 18 Закону №2694-XII, пункту 6.5 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державною комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, до роботи допущені всі працівники без повторного інструктажу на робочому місці відповідно до виконуваних робіт за інструкціями з охорони праці;

- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-XII, пункту 1.5.1 розділу IV Правил охорони праці для працівників швейного виробництва, затверджених наказом МНС України від 12.12.2012 №1416, швейні машини не обладнані запобіжниками від проколу пальців голкою;

- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХІІ, пункту 1.5.8 розділу IV Правил охорони праці для працівників швейного виробництва, затверджених наказом МНС України 12.12.2012 №1416, на педалях швейних машин не прикріплені гумові килимки, на багатьох швейних машинах гумові килимки пошкоджені;

- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХІІ, пункту 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 №4, пункту 1.1 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 №258 керівник не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не призначена відповідальна особа за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку; не забезпечене проведення протиаварійних випробувань та вимірювань електроустановок;

- в порушення вимог статті 13 Закону №2694-ХИ, пункту 8.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 №4, не проведене опосвідчення стану безпеки електроустановок.

Вважаючи, що виявлені під час перевірки порушення законодавства про охорону праці створюють загрозу життю та здоров`ю працівників ТОВ "Лівван", позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96, Державна служба України з питань праці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Відповідно до пункту 7 Положення свої повноваження Державна служба України з питань праці здійснює безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає закон України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі по тексту - Закон №877-V).

Пунктом 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Отже, право позивача на звернення до суду з позовом про повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг визначене положеннями Закону №877-V.

Під час проведення позивачем планової перевірки встановлені та зафіксовані в акті перевірки порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідач доказів усунення цих порушень суду не надав.

Відповідно до вимог статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Підставою для застосування заходів реагування є порушення суб`єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.

На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки створюють загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд вважає, що позовні вимоги про застосування заходів реагування слід задовольнити.

За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "Лівван" заходи реагування шляхом зупинення допуску до роботи працівників, які не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці та інструктаж з охорони праці, експлуатації швейних машин, експлуатації електроустановок до 1000 В та виконання робіт в діючих електроустановках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74, Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Лівван" (провул. Олімпійський, 2, Скаржинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32120 , код ЄДРПОУ - 32034706)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2020
Оприлюднено08.01.2020
Номер документу86773033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3509/19

Рішення від 03.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні