Рішення
від 08.01.2020 по справі 905/2051/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

08.01.2020 Справа № 905/2051/19

Господарський суд Донецької області у складі судді Сковородіної О.М.,

секретар судового засідання(помічник судді) Сковира Л.Ю.,

у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (85043, Донецька область, м. Добропілля, м. Білицьке, вул. Красноармійська, 1а, код ЄДРПОУ 37014600)

до відповідача: Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (84404, Донецька область, м. Лиман, вул. Привокзальна, 22, код ЄДРПОУ 40150216)

про стягнення 52 708,38 грн.

без виклику сторін

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" звернулось з позовною заявою до Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" про стягнення 52 708,38 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на збитки понесені ним у зв`язку незбереженням вантажу при перевезенні, прийнятого залізницею до перевезення за накладними №51212090, №51209237, №51214153, №51320216, про що складені комерційні акти №482201/132, №482201/135, №482201/136, №482201/137, №482201/138 від 24.08.2019р., №482201/139 від 30.08.2019р.

Ухвалою суду №905/2051/19 від 05.11.2019р. було відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши обставини спору, суд встановив.

21.08.2019р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (відправник) зі станції Добропілля на адресу вантажоодержувача ТОВ ЦЗФ Селидівська направило вугілля кам`яне марки Г-газовий, вантаж вологий за залізничною накладною №51212090 у вагоні №61078721 в кількості 69400 кг, у вагоні №61297388 в кількості 69400 кг, у вагоні №53065132 в кількості 69900 кг.

21.08.2019р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (відправник) зі станції Добропілля на адресу вантажоодержувача ТОВ ЦЗФ Селидівська направило вугілля кам`яне марки Г-газовий, вантаж вологий за залізничною накладною №51209237 у вагоні №53589727 в кількості 68400 кг, у вагоні №56090202 в кількості 70000 кг, у вагоні №62009741 в кількості 69400 кг.

22.08.2019р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (відправник) зі станції Добропілля на адресу вантажоодержувача ТОВ ЦЗФ Селидівська направило вугілля кам`яне марки Г-газовий, вантаж вологий за залізничною накладною №51214153 у вагоні №60631132 в кількості 69800 кг.

28.08.2019р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (відправник) зі станції Добропілля на адресу вантажоодержувача ТОВ ЦЗФ Селидівська направило вугілля кам`яне марки Г-газовий за залізничною накладною №51320216 у вагоні №59675579 в кількості 69600 кг, у вагоні №52796539 в кількості 68600 кг, у вагоні №63245609 в кількості 69500 кг.

На станції Новогродівка Донецької залізниці була проведена перевірка ваги вантажу на 150 тонних вагонних вагах. За результатами проведення перевірки ваги вантажу, був встановлений факт недостачі у вагонах: №61078721, №61297388, №53065132, №53589727 №56090202, №62009741, №60631132, №59675579, №52796539, №63245609 про що складені комерційні акти.

Відповідно до комерційного акту №482201/132 від 24.08.2019р. у вагоні №61078721 за накладною вага - 69 400 кг, а фактично - 60 100кг, що менше на 9 300 кг; у вагоні №61297388 за накладною вага - 69 400 кг, а фактично - 61 350кг, що менше на 8 050 кг.

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів на 20см; над 1-2 6-7 люками заглиблення 300*280*40 см, в місцях заглиблення маркування відсутнє; течі вантажу немає.

Відповідно до комерційного акту №482201/136 від 24.08.2019р. у вагоні №53065132 за накладною вага - 69 900 кг, а фактично - 60 800кг, що менше на 9 100 кг.

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів; над 1-2 6-7 люками заглиблення 250*280*20 см, в місцях заглиблення маркування відсутнє; течі вантажу немає.

Відповідно до комерційного акту №482201/135 від 24.08.2019р. у вагоні №53589727 за накладною вага - 68 400 кг, а фактично - 60 450кг, що менше на 7 950 кг; у вагоні №56090202 за накладною вага - 70 000 кг, а фактично - 62 150кг, що менше на 7 850 кг.

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів; над 1-2 6-7 люками заглиблення 300*280*20 см, в місцях заглиблення маркування відсутнє; течі вантажу немає.

Відповідно до комерційного акту №482201/138 від 24.08.2019р. у вагоні №62009741 за накладною вага - 69 400 кг, а фактично - 63 700кг, що менше на 5 700 кг.

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів; над 1-2 6-7 люками заглиблення в довжину 250*280*20см; в місцях заглиблення маркування відсутнє; течі вантажу немає.

Відповідно до комерційного акту №482201/137 від 24.08.2019р. у вагоні №60631132 за накладною вага - 69 800 кг, а фактично - 61 050кг, що менше на 8 750 кг.

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів; над 1-2 6-7 люками заглиблення в довжину 250*280*20см; в місцях заглиблення маркування відсутнє; течі вантажу немає.

Відповідно до комерційного акту №482201/139 від 30.08.2019р. у вагоні №59675579 за накладною вага - 69 600 кг, а фактично - 65 050кг, що менше на 4 550 кг; у вагоні №52796539 за накладною вага - 68 600 кг, а фактично - 66 650кг, що менше на 1 950 кг; у вагоні №63245609 за накладною вага - 69 500 кг, а фактично - 66 950кг, що менше на 2 550 кг;

При комерційному огляді виявлено навантаження у вагоні нижче бортів на 30 см. З 1 по 7 люки з правого та лівого боків наявні скоси 1050*60*30 см. У вагоні №59675579 над 5, 6, 7 люками 400*280*80-90 см, в вагоні №63245609 над 1,2 та 6,7 люками 250-250*280*80 см, у вагоні №52796539 над 1, 2, 3 люками 420*280* 80 см. В місцях заглиблення маркування відсутнє, наявні сліди ходіння. Течі вантажу немає.

Комерційні акти підписано належними особами.

Оцінюючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 909 Цивільного Кодексу України (ЦК) за договором перевезення перевізник зобов`язаний доставити довірений йому відправником вантаж в пункт призначення і видати його уповноваженій на отримання вантажу особі.

Згідно п.2 ст. 924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Статтею 920 ЦК обумовлено: у разі порушення зобов`язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про залізничний транспорт" залізниці повинні забезпечувати збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях.

Ст. 23 Закону України "Про залізничний транспорт" передбачено, що перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, нестачу, псування, пошкодження) прийнятого до перевезень вантажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу з часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу .

Згідно з ст.113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не залежних від перевізника причин.

Згідно ст.26 Закону України "Про залізничний транспорт" обставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізників вантажу засвідчуються актами; порядок і терміни складення актів визначаються Статутом залізниць України.

Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред`явлення до залізниці претензій та позовів у разі недостачі, псування або пошкодження вантажу має одержувач - за умови пред`явлення накладної, комерційного акта і документа, що засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу.

Статтею 129 Статуту залізниць України передбачено, що обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць; для засвідчення маси і кількості вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах, складається комерційний акт.

Факт нестачі за спірним перевезенням матеріалами справи підтверджений, зокрема, комерційними актами.

Відповідачем не доведено, що нестача виникла з незалежних від перевізника причин.

Відповідно до ч.2 ст.114 Статуту залізниць України недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Згідно ст.115 Статуту залізниць України вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

Недостача вантажу з урахуванням природної втрати маси вантажу з застосуванням 2% (вугілля у вологому стані) маси, зазначеної в перевізному документі у вагонах дорівнює: №61078721 - 7 912 кг (9300 - 1388); №61297388 - 6 662 кг (8050 - 1388); №53065132 - 7 702 кг (9100 - 1398); №53589727 - 6582 кг (7950 - 1368); №56090202 - 6450 кг (7850 - 1400); №62009741 - 4312 кг (5700 - 1388); №60631132 - 7354 кг (8750 - 1396).

Недостача вантажу з урахуванням природної втрати маси вантажу з застосуванням 1% маси, зазначеної в перевізному документі у вагонах дорівнює: №59675579 - 3854 кг (4550 - 696); №52796539 - 1264 (1950 - 686); №63245609 - 1855 (2550 - 695).

Відповідно до довідки №698 від 26.09.2019р. та №699 від 26.09.2019р. вартість 1 тони вугільної продукції становить 977,04 грн.

Суд, перевіривши розрахунки позивача суми вартості недостачі (53,947 тони х 977,04 грн. = 52 708,38 грн.) встановив, що він є арифметично вірним, та заявлена сума вартості недостачі в розмірі - 52 708,38 грн. підлягає стягненню в повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до відповідача Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" про стягнення 52708,38 грн. - задовольнити.

Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" 52708,38 грн. - збитків у вигляді нестачі, 1 921,00грн. - витрат по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

В судовому засіданні 08.01.2020р. складено та підписано вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 08.01.2020р.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (85043, Донецька область, м. Добропілля, м. Білицьке, вул. Красноармійська, 1а, код ЄДРПОУ 37014600).

Відповідач: Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (84404, Донецька область, м. Лиман, вул. Привокзальна, 22, код ЄДРПОУ 40150216).

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі http://dn.arbitr.gov.ua.

Суддя О.М. Сковородіна

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.01.2020
Оприлюднено09.01.2020
Номер документу86776982
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2051/19

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 17.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Рішення від 08.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Рішення від 08.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 20.11.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні