ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2019 року Справа № 160/9445/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОзерянської С.І. за участі секретаря судового засіданняХобот І.М. за участі: представника позивача представника відповідача Рябчук С.В. Баранник О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комунсервіс Тепло Нікополь" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
30.09.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунсервіс Тепло Нікополь" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, у якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0021085841 від 04.07.2019 року.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що з використанням телекомунікаційного каналу зв`язку та комп`ютерної програми M.E.Doc в операційний день -15.04.2019 року були зареєстровані податкові накладні від 18.03.2019 року № 18, від 25.03.2019 року № 24, від 25.03.2019 року № 36, від 29.03.2019 року № 34. Оскільки квитанції про прийняття або не прийняття вказаних накладних не надійшли зазначені податкові накладні вважаються вчасно зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також зазначив, що зазначені податкові накладні стосуються контрагента, який не зареєстрований як платник ПДВ, тобто звільнений від оподаткування.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, у якому він проти позову заперечує. Зазначає, що реєстрація податкових накладних від 18.03.2019 року № 18, від 25.03.2019 року № 24, від 25.03.2019 року № 36, від 29.03.2019 року № 34 відбулась 16.04.2019 року, тобто з порушенням строків визначених у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного від 04.10.2019 року постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
Представник позивача у судовому засіданні просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Так, Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунсервіс Тепло Нікополь" зареєстроване як юридична особа 29.05.2015 року та перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області.
06.06.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Комунсервіс Тепло Нікополь" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за червень 2017 року, березень 2019 року.
За результатами перевірки складено акт від 06.06.2019 року № 31491/04-36-58-41/39810089, у якому зазначено про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних на суму 301341,29 грн., а саме:
- накладна від 30.06.2017 року № 2 зареєстрована 20.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.07.2017 року;
- накладна від 18.03.2019 року № 18 зареєстрована 16.04.2019 року, граничний строк реєстрації 15.04.2019 року;
- накладна від 29.03.2019 року № 34 зареєстрована 16.04.2019 року, граничний строк реєстрації 15.04.2019 року;
- накладна від 25.03.2019 року № 24 зареєстрована 16.04.2019 року, граничний строк реєстрації 15.04.2019 року;
- накладна від 25.03.2019 року № 36 зареєстрована 16.04.2019 року, граничний строк реєстрації 15.04.2019 року.
У зв`язку із виявленими порушеннями відповідачем прийняте податкове повідомлення рішення від 04.07.2019 року № 0021085841, яким на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України до позивача за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів нараховано штраф у розмірі 30134,14 грн.
Правомірність податкового повідомлення-рішення № 0021085841 від 04.07.2019 року є предметом розгляду даної адміністративної справи.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно положень пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 29.12.2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Пунктами 13 та 14 Порядку №1246 також передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Відповідно до наданих відповідачем квитанцій податкова накладна від 18.03.2019 року № 18 була зареєстрована в ЄРПН 16.04.2019 року о 08 год. 00 хв. за № 9075308103, податкова накладна від 29.03.2019 року № 34 зареєстрована в ЄРПН 16.04.2019 року о 08 год. 00 хв. за № 9075302462, податкова накладна від 25.03.2019 року № 24 була зареєстрована в ЄРПН 16.04.2019 року о 08 год. 00 хв. за № 9075301737, податкова накладна від 25.03.2019 року № 36 була зареєстрована в ЄРПН 16.04.2019 року о 08 год. 00 хв. за № 9075305029, податкова накладна від 30.06.2017 року № 2 була зареєстрована в ЄРПН 20.07.2017 року о 15 год. 00 хв. за № 9141565184.
Належних та допустимих доказів направлення 15.04.2019 року на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних від 18.03.2019 року № 18, від 25.03.2019 року № 24, від 25.03.2019 року № 36, від 29.03.2019 року № 34, позивачем не надано. Факт реєстрації податкової накладної від 30.06.2017 року № 2, саме 20.07.2017 року позивачем не заперечується.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позивачем не спростовано висновки про порушення строків реєстрації податкових накладних, які зазначені в акті перевірки від 06.06.2019 року № 31491/04-36-58-41/39810089.
Щодо твердження позивача про те, що податкові накладні стосуються контрагента, який не зареєстрований як платник ПДВ, тобто звільнений від оподаткування, у зв`язку із чим накладення штрафних санкцій є незаконним, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Отже, зазначеною нормою визначено виключні випадки звільнення від відповідальності за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, і такі виключення стосуються реєстрації двох видів податкових накладних: 1) яка не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування; 2) яка не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою. Тобто для застосування виключень і звільнення від відповідальності обов`язковою умовою є звільнення операції від оподаткування або її оподаткування за нульовою ставкою.
Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.
Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Так, податкові накладні від 18.03.2019 року № 18, від 25.03.2019 року № 24, від 25.03.2019 року № 36, від 29.03.2019 року № 34, містять код ставки податку на додану вартість 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.
Зазначена позиція узгоджується з висновками викладеними у постановах Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17 та від 13.08.2019 у справі № 2040/7988/18.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність застосування відповідачем штрафних санкцій згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України на підставі висновків зазначених в акті перевірки від 06.06.2019 року № 31491/04-36-58-41/39810089.
Також суд зазначає, що позивач у позовній заяві та під час розгляду справи не заперечує проти порушення строків реєстрації податкової від 30.06.2017 року № 2.
В силу вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України , предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Комунсервіс Тепло Нікополь" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю " Комунсервіс Тепло Нікополь" (вул. Богуна, б.9, м. Нікополь, Дніпропетровська область, 53200, код ЄДРПОУ 39810089) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення- рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 13 грудня 2019 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2019 |
Оприлюднено | 10.01.2020 |
Номер документу | 86791213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні