Ухвала
від 09.01.2020 по справі 914/2537/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

09.01.2020 р. Справа № 914/2537/19

За позовом: Заступника прокурора Львівської області в інтересах держави в особі Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації, м. Львів

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Будкомінвестиція , м. Львів

про стягнення 1'772'861,31 грн.,

Суддя Яворський Б.І.

при секретарі Муравець О.М.

Прокурор: Лука Г.В.

Представники сторін:

від позивача: Васьків І.В.

від відповідача: Задорожний І.Б.

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Заступника прокурора Львівської області в інтересах держави в особі Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю Будкомінвестиція про стягнення 1'772'861,31 грн., з яких: 1'561'785,99 грн. невикористаного авансу та 211'076,31 грн. пені.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями 05.12.2019 р. справу № 914/2537/19 передано на розгляд судді Яворському Б.І.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 10.12.2019 р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.01.2020р.

У підготовчому засіданні 09.01.2020р. прокурор та позивач позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити.

Представник відповідача у підготовчому засіданні 09.01.2020р. проти позову заперечив повністю, повідомив, що підготував письмовий відзив і подасть його через канцелярію суду після засідання, копію відзиву з додатками надав прокурору у засіданні. Повідомив, що швидше не зміг подати відзив, оскільки на підприємстві проводилися слідчі дії у зв`язку із розслідуванням кримінальної справи.

Суд встановив, що ухвалою Верховного Суду від 16.10.2019 р. справу №912/2385/18 за позовом Заступника керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави в особі Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Східного офісу Державної аудиторської служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю Укртранссервіс-груп Відділу освіти, молоді та спорту Устинівської районної державної адміністрації про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 90'577,26 грн. передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду, у зв`язку з наявністю виключної правової проблеми, яка має значення для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовної практики щодо підстав здійснення представництва інтересів держави в суді прокурором.

Касаційний суд в ухвалі від 16.10.2019 р. наголосив на необхідності вирішення питання: Чи зобов`язаний прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі, окрім обґрунтування, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, обґрунтовувати також визначені законом підстави для звернення до суду прокурора шляхом: 1) додання до позовної заяви суду доказів, які підтверджують, що захист законних інтересів держави не здійснюється, зокрема, доказів здійснення передбачених законом дій щодо порушення прокурором відповідного провадження у разі встановлення ознак адміністративного чи кримінального правопорушення прокурором; 2) обґрунтування та доведення суду причини, через які захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження. Чи достатньо у такому разі самого лише посилання в позовній заяві прокурора на те, що уповноважений орган не здійснює або неналежним чином здійснює відповідні повноваження для прийняття позову прокурора до розгляду ? .

Окрім того, на думку Верховного Суду, у справі є також інші питання, які становить виключну правову проблему і мають бути вирішені Великою Палатою Верховного Суду. По-перше, чи свідчить відсутність підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави про відсутність процесуальної дієздатності. По-друге, які правові наслідки, якщо суд після відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, встановить відсутність підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави з таким позовом.

Велика Палата Верховного Суду погодилася із висновком колегії суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду про наявність виключної правової проблеми, щодо підстав здійснення представництва інтересів держави в суді прокурором, яка має значення для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовної практики. Відсутність єдиної правозастосовної практики у питаннях механізму реалізації прокурором права подавати позови до суду в інтересах держави може становити порушення принципу юридичної визначеності, який є складовою конституційного принципу верховенства права, що вимагає чіткості, зрозумілості й однозначності правових норм, зокрема їх передбачуваності (прогнозованості) та стабільності та ухвалою від 07.11.2019 р. прийняла до розгляду справу №912/2385/18, в межах якої розглядатиметься питання щодо неоднакового застосування ст. 23 Закону України Про прокуратуру , зокрема, в частині повноважень прокурорів для представництва в суді інтересів держави у зв`язку з їх порушенням.

Прокурор та представник позивача заперечили щодо зупинення провадження у справи, а представник відповідача вважає, що провадження у справі необхідно зупинити.

У позовній заяві прокурор вказує, що органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, є Управління капітального будівництва ЛОДА, яке не звертається з позовом самостійно, кошти на сплату судового збору в управління відсутні. Також прокурором зазначено, що у даному випадку він не виступає у якості альтернативного суб`єкта звернення до суду.

Отже, спір у даній справі пов`язаний з реалізацією прокурором повноважень, відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру , зокрема, щодо представництва інтересів держави в суді.

Зі змісту частини 3 статті 23 Закону України Про прокуратуру випливає, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох виключних випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу. Таким чином, обставини дотримання прокурором встановленої ст.23 Закону України Про прокуратуру процедури, яка повинна передувати зверненню до суду з відповідним позовом, підлягають з`ясуванню судом під час розгляду спору за позовом прокурора.

Відповідно до п. 7 ч.1 ст. 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду. Провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених: пунктом 7 частини першої статті 228 цього Кодексу - до закінчення перегляду в касаційному порядку (п. 11 ч. 1 ст. 229 ГПК України).

З огляду на те, що висновок Великої Палати Верховного Суду щодо поставленої у справі № 912/2385/18 правової проблеми сприятиме забезпеченню єдності судової практики, дотриманню принципу верховенства права, складовою якої є юридична визначеність, та принципу пропорційності, суд вважає, що у даному випадку висновки Великої Палати Верховного Суду за результатами розгляду справи № 912/2385/18 матимуть значення при вирішенні справи № 914/2537/19.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для зупинення провадження у справі № 914/2537/19 до закінчення перегляду справи № 912/2385/18 у касаційному порядку.

Керуючись ст.ст. 228, 229, 233, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Зупинити провадження у справі № 914/2537/19 до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи № 912/2385/18.

2. Учасникам провадження повідомити суд про результати розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи № 912/2385/18.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 234 ГПК України та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені ст. ст. 256, 257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 09.01.2020р.

Суддя Яворський Б.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення09.01.2020
Оприлюднено10.01.2020
Номер документу86795237
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2537/19

Рішення від 29.10.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 15.10.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 24.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 10.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 10.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 13.08.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 04.08.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 09.01.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 10.12.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні