ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2020 року м. Київ № 826/18103/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж-Комплект до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,
установив:
21.11.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю Авантаж-Комплект (ТОВ Авантаж-Комплект ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Солом`янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (ДПІ у Солом`янському районі) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0045021201 від 26.10.2016.
В обґрунтування позову зазначило, що висновки відповідача викладені в акті перевірки №12705/26-58-12-01-09-39145810 від 25.10.2016 є необґрунтованими в частині встановлених в ході перевірки порушень ТОВ Авантаж-Комплект вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України) щодо порушення строків реєстрації податкових накладних.
Позивач зауважує, що порушення строків реєстрації податкових накладних, про яке вказує відповідач в акті №12705/26-58-12-01-09-39145810 від 25.10.2016, зумовлене протиправною бездіяльністю відповідача, яка полягала в несвоєчасній реєстрації уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість (ПДВ) у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок від 13.10.2016, що призвело до затримки коригування суми податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні, та унеможливило реєстрацію податкових накладних в межах встановленого законом граничного терміну їх реєстрації. Позивач зазначає, що 13.10.2016 подав в електронній формі уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок, однак сума податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні фактично відкоригована лише 19.10.2016, а не 13.10.2016 в автоматичному режимі, як передбачено вимогами законодавства.
Таким чином, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0045021201 від 26.10.2016 прийняте на підставі необґрунтованих висновків акту перевірки №12705/26-58-12-01-09-39145810 від 25.10.2016, позивач вважає, що вказане рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.11.2016 позовну заяву ТОВ Авантаж-Комплект прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження.
На підставі рішення зборів суддів Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.10.2017 та згідно з розпорядженням керівника апарату Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.10.2017, справу передано на автоматичний розподіл справ між суддями.
15.12.2017 набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), шляхом його викладення в новій редакції.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Тобто, розгляд даної справи після 15.12.2017 здійснено відповідно до приписів нової редакції КАС України.
Так, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.01.2018 справу прийнято до провадження і призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
В судові засідання представники позивача не прибули, причини неявки не повідомили, хоча про дату, час та місце їх проведення ТОВ Авантаж-Комплект повідомлено належним чином.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, зіславшись на письмово викладену позицію, наведену у запереченнях на позову. Зокрема вказав, що нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних згідно з податковим повідомленням-рішенням №0045021201 від 26.10.2016 відповідає вимогам чинного законодавства, адже позивачем порушено термін реєстрації податкових накладних, передбачений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. При цьому, ТОВ Авантаж-Комплект 12.10.2016 самостійно подано уточнюючий розрахунок з помилками, які призвели до від`ємного значення (-605257,08 грн) суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні.
Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні та потреби заслухати свідка чи експерта, суд за клопотанням представника відповідача, на підставі частини третьої статті 194 КАС України та частини дев`ятої статті 250 цього ж Кодексу ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2019 замінено відповідача у справі, а саме, ДПІ у Солом`янському районі її правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві.
Отже, дослідивши матеріали справи, оцінивши пояснення, надані представник відповідача, а також докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Державним ревізором-інспектором ДПІ у Солом`янському районі проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності реєстрації податкових накладних по ПДВ ТОВ Авантаж-Комплект за період вересень, жовтень 2016 року.
За результатами перевірки складено акт №12705/26-58-12-01-09-39145810 від 25.10.2016.
В ході перевірки виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення ТОВ Авантаж-Комплект вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, яке полягає в порушенні терміну реєстрації податкових накладних: №49 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №48 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №50 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №51 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №52 від 29.09.2016, граничний термін реєстрації - 14.10.2016; №53 від 30.09.2016, граничний термін реєстрації - 15.10.2016; №54 від 30.09.2016, граничний термін реєстрації - 15.10.2016; №1 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016; №2 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016; №3 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016. В ході перевірки встановлено, що всі вказані податкові зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних 19.10.2016.
26.10.2016 на підставі висновків акту перевірки №12705/26-58-12-01-09-39145810 від 25.10.2016 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення №0045021201, яким згідно статті 120-1 ПК України до ТОВ Авантаж-Комплект застосовано штраф у сумі 10405,10 грн.
Позивач вважає податкове повідомлення-рішення №0045021201 від 26.10.2016, - протиправним, а тому звернувся до суду із даним позовом.
Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пункт 201.10 статті 201 ПК України передбачає, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (УНакл), обчислену за такою формулою:
УНакл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ; де:
УНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
УМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;
УПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах а - в пункту 200-1.2 цієї статті.
УОвердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.
УНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
УВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;
УПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 11-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (Порядок №1246) після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
За приписами пунктів 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Згідно пункту 200-1.1 статті 200-1 ПК України система електронного адміністрування ПДВ забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування ПДВ; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Порядок електронного адміністрування ПДВ встановлюється Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до пункту 13 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 (Порядок №569), ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.
Платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка (в тому числі додаткових електронних рахунків), а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.
За визначенням, яке міститься у пункті 2 Порядку №569, рахунок у системі електронного адміністрування податку - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку.
Згідно листа ДФС України від 10.09.2015 №8576/М/99-99-19-03-02-14, якщо платник податку своєчасно не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні та відповідно не зменшив реєстраційну суму на суму податку, зазначену в таких податкових накладних, то після подання звітності з ПДВ за відповідний звітний період, в якій задекларовано податкові зобов`язання з ПДВ, що визначені у податкових накладних, які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстраційна сума платника зменшується на суму ПДВ, зазначену у податкових накладних, своєчасно не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних в системі електронного адміністрування ПДВ автоматично відбувається перерахунок показника ?Перевищ за звітний період, в якому було складено таку податкову накладну, та розрахункової суми (?Накл) з урахуванням сум ПДВ, зазначених у таких податкових накладних.
Встановлено, що податкове повідомлення-рішення №0045021201 від 26.10.2016 прийняте на підставі висновку відповідача про реєстрацію позивачем 19.10.2016, тобто з порушенням терміну реєстрації, передбаченого пунктом 201.10 статті 201 ПК України, податкових накладних №49 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №48 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №50 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №51 від 28.09.2016, граничний термін реєстрації - 13.10.2016; №52 від 29.09.2016, граничний термін реєстрації - 14.10.2016; №53 від 30.09.2016, граничний термін реєстрації - 15.10.2016; №54 від 30.09.2016, граничний термін реєстрації - 15.10.2016; №1 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016; №2 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016; №3 від 03.10.2016, граничний термін реєстрації - 18.10.2016.
Відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Відповідач врахував, що 12.10.2016 ТОВ Авантаж-Комплект подано за допомогою системи електронного документообігу M.E.Doc уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок на підставі врахування даних якого УНакл склала - 605257,08 грн. Від`ємне значення УНакл позбавляло ТОВ Авантаж-Комплект можливості зареєструвати вказані податкові накладні.
Однак, відповідач не врахував, що 13.10.2016 ТОВ Авантаж-Комплект подано за допомогою системи електронного документообігу M.E.Doc новий уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок. Даний розрахунок був прийнятний відповідачем 13.10.2016 о 11:40:10, що підтверджується квитанцією №2 (а.с. 22). Також згідно даної квитанції на момент прийняття розрахунку УНакл складала - 605257,08 грн.
Разом з цим, відповідач в порушення пункту 200-1.1 статті 200-1 ПК України та пункту 13 Порядку №569 не провів автоматичного перерахунку показника УНакл з урахуванням уточненого показника УПеревищ.
Так, згідно наявних в матеріалах справи витягів з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (а.с. 32-39), показник УНакл був перераховний відповідачем лише 19.10.2016 в період часу з 11:04:43 до 18:22:25.
Також дані витяги з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних, підтверджують, що позивач, починаючи з 13.10.2016 щоденно дізнавався про показник УНакл. Крім того, позивач зазначає, що він неодноразово звертався у телефонному режимі до відповідача з даного питання.
Суд також враховує, що в ході розгляду справи відповідачем жодним чином не обґрунтовано підстав неврахування уточненого розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ, поданого позивачем 13.10.2016.
Враховуючи наведені обставини суд вважає, що ТОВ Авантаж-Комплект з метою своєчасної реєстрації податкових накладних було вчинено всі необхідні дії, натомість їх реєстрація здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, а саме через несвоєчасність реєстрації відповідачем уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок від 13.10.2016, що призвело до затримки коригування суми податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні, та унеможливило реєстрацію податкових накладних в межах встановленого законом граничного терміну їх реєстрації.
Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно з частиною першою статті 17 Закону України Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі Рисовський проти України (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу належного урядування , який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
Також Європейський суд з прав людини зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.
Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, враховуючи те, що відповідачем не доведено обґрунтованості застосування до позивача штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, а обставини справи свідчать про протилежне, суд вважає, що наявні підстави для захисту прав позивача у судовому порядку шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0045021201 від 26.10.2016.
Частинами першою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Оскільки даний позов сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а згідно наявного у матеріалах справи платіжного доручення №1199 від 16.11.2016, позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 1450 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
На підставі вище викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж-Комплект , - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Солом`янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві №0045021201 від 26.10.2016.
Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у мсті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж-Комплект судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1450 грн (одна тисяча чотириста п`ятдесят гривень).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Авантаж-Комплект (місцезнаходження юридичної особи: 03061, місто Київ, проспект Відрадний, будинок 95, корпус Г, офіс 216; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39145810).
Відповідач - Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (місцезнаходження юридичної особи: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43141267).
Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2020 |
Оприлюднено | 11.01.2020 |
Номер документу | 86813747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні