Ухвала
від 10.01.2020 по справі 160/176/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

10 січня 2020 року Справа №160/176/20

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сліпець Н.Є., розглянувши матеріали адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Селянського (Фермерського) господарства Едельвейс про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

08.01.2020 року Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Селянського (Фермерського) господарства Едельвейс , в якому просить повністю зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел викидів та джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: на території гаража по вул. Тельмана, 56, с. Богинівка: в приміщенні майстерні встановлено: заточувальний верстат - 1 од., токарні верстати - 2 од., свердлильний верстат - 1 од.; в приміщенні боксу з ремонту автотранспорту встановлено: зварювальний апарат - 1 од., електрошліфувальна машина (болгарка) - 1 од.; в приміщенні боксу для зберігання автотранспорту встановлений котел твердопаливний індивідуального виготовлення (буржуйка); в будинку охорони - грубка твердопаливна індивідуального виготовлення - 1 од.; ємності для зберігання бензину - 2 од., паливо роздавальні колонки -2 од.; на території мехмайстерні по вул. Шкільна, 68, с. Богинівка: зерносклад - 1 од., ємності для зберігання дизпалива - 5 од., паливо роздавальні колонки - 2 од., в приміщенні пилорами - пила циркулярна - 1 од., в приміщенні механічної майстерні встановлено: свердлильний верстат - 1 од., заточувальний верстат - 1 од., зварювальний апарат - 1 од., токарний верстат - 1 од., котел твердопаливний Канада - 1 од., в будинку охорони - котел твердопаливний Канада - 1 од.; на території мехтоку по вул. Шкільна, 67, с. Богинівка встановлено: в приміщенні побутової кімнати - грубка твердопаливна індивідуального виготовлення - 1 од.; зерносклад - 7 од., зернонавантажувачі ЗМ - 60 - 3 од. та ЗМ - 90 1 од., протруювач зерна ПК - 20 - 3 од., зерноочисна машина БЦС - 50 - 2 од., обладнані ПГОУ, завальна яма - 2 од., норія - 4 од., бункери для очищеного зерна та зернових відходів - 4 од. Селянським (фермерським) господарством Едельвейс (місцезнаходження: вул. Шкільна, буд. 7/а, с. Богинівка, Петропавлівський район, Дніпропетровська область, 52705, місце провадження діяльності: с. Богинівка, вул. Тельмана, буд 56, вул. Шкільна, буд. 68, вул. Шкільна, буд. 67, Петропавлівський район, Дніпропетровської область), (код ЄДРПОУ 31831541) до повного усунення порушення.

Разом із позовною заявою позивачем заявлено клопотання про звільнення Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області від сплати судового збору за подання позову. В обґрунтуванні заявленого клопотання вказано, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю і здоров`ю людей. Посилаючись на ст. 5 Закону України Про судовий збір позивач зазначає, що Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області не віднесено до переліку осіб , які звільняються від сплати судового збору, проте, відповідно до ст. 8 вказаного закону, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою звільнити від сплати судового збору.

Розглянувши заявлене клопотання, вивчивши надані докази на його підтвердження, суд вважає його таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

За приписами ст. 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Також і відповідно до ч. 1 ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

При цьому, необхідно зазначити, що, якщо бюджетні установи, що фінансуються за рахунок Державного бюджету України та які діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати про що свідчить правова позиція викладена у постанові Пленуму Вищого адміністративного Суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України Про судовий збір від 23.01.2015 року № 2.

Крім того, при розгляді клопотання про звільнення від сплати судового збору, суд, зокрема звертає увагу на обґрунтованість зазначених у клопотанні підстав для його задоволення, наявність доказів ужиття посадовими особами заявника заходів, спрямованих на отримання фінансування для реалізації повноважень стосовно представництва інтересів суб`єкта владних повноважень у судах, а також суд бере до уваги те, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджет, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, тому невжиття суб`єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися обґрунтованою підставою для відстрочення сплати судового збору.

Судом також враховується і те, що законодавцем не внесено позивача до переліку осіб, установ та організацій, які звільняються від сплати судового збору згідно до ст. 5 Закону України Про судовий збір .

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що клопотання позивача є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що зазначений позов слід залишити без руху на підставі ч. 1 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху і встановлює строк для їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позову без руху.

Частиною 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

За приписами ст. 4 Закону України Про судовий збір встановлені ставки судового збору, зокрема, за подання адміністративного позову суб`єктом владних повноважень, юридичною особою немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який станом на 01.01.2020 року становить 2 102,00 грн.

Таким чином, враховуючи, що позивачем заявлено вимогу немайнового характеру про застосування заходів реагування, тому позивач повинен був сплатити судовий збір у розмірі 2 102,00 грн.

Однак, як вбачається із доданих до позову документів, позивачем до адміністративного позову не додано документу про сплату судового збору у розмірі 2 102,00 грн. за подання даного адміністративного позову немайнового характеру суб`єктом владних повноважень в порушення вимог ст. 4 Закону України Про судовий збір та ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене та те, що позивач не звільнений від сплати судового збору за подання адміністративного позову до суду у відповідності до вимог ст. 5 Закону України Про судовий збір , суд дійшов висновку, що позивачем позов поданий без додержання вимог, встановлених ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому підлягає залишенню без руху із встановленням строку для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позову без руху.

Вищезазначені недоліки позовної заяви мають бути усунені позивачем у десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позову без руху шляхом надання до канцелярії суду оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 2 102,00 грн. за подання даного адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 5, 8 Закону України Про судовий збір , ст. ст. 161, 169, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області про звільнення від сплати судового збору за подання позову - відмовити.

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Селянського (Фермерського) господарства Едельвейс про застосування заходів реагування - залишити без руху.

Позивачу у десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позову без руху усунути недоліки позовної заяви шляхом надання до канцелярії суду документу про сплату судового збору у розмірі 2 102,00 грн. за подання даного адміністративного позову.

Реквізити, на які підлягає сплаті судовий збір: отримувач коштів УК у Чечел.р.м.Дніпра/Чечел.р/22030101, рахунок отримувача UA238999980313131206084004008, код ЄДРПОУ 37989253, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу: *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Дніпропетровський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

Роз`яснити позивачеві, що відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України, позовна заява повертається, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Ухвала суду не підлягає оскарженню окремо від ухвали про повернення заяви згідно до вимог ст. ст. 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили у строки, встановлені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Є. Сліпець

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2020
Оприлюднено13.01.2020
Номер документу86825864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/176/20

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 31.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні