Рішення
від 10.01.2020 по справі 420/5133/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5133/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку загального позовного провадження у письмовому провадженні в приміщенні суду справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

30 серпня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області, в якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області (ЄДРПОУ:23210438, за адресою: 68821, Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру, 76) у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області, що розташований за адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру, 76; у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла - садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019 за номерами: 1-15.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2019 року судом даний позов залишено без руху та надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

16 вересня 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, відкрито провадження у справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 09 серпня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 273 від 24.07.2019 Про проведення позапланової перевірки , на підставі посвідчення на проведення перевірки № 74 від 05.08.2019 провідним Ренійського MPC ГУ ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту Комісаренко А.О. здійснено позапланову перевірку ДНЗ ясла-садок Казка за адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру, 76, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства пожежної та техногенної, за результатами якої складено акт № 62 від 09.08.2019. Актом №62 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення за номерами 1-15 акту №62 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Будь-яких скарг під час проведення планового заходу, чи заперечень на акт №60, який 07.08.2019 вручено завідуючій ОСОБА_1 не надходило. На завідуючу господарством ДНЗ ясла-садок Казка складено адміністративний протокол за ст. 188-8 у вигляді штрафу на суму 68 гривень. Подальша експлуатація ДНЗ ясла-садок Казка , який розташований за адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру. 76, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки дітей та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо. При такому становищі діти та обслуговуючий персонал ДНЗ ясла - садок Казка постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами Відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Ухвалою суду від 25 листопада 2019 року визначено розгляд справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області про застосування заходів реагування проводити за правилами загального позовного провадження.

18 грудня 2019 року ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу №420/5133/19 до судового розгляду по суті.

Суд зазначає, що станом на момент прийняття даного рішення відзив на позов відповідачем до суду не надано.

Натомість, 26.09.2019 року до суду від відповідача за вх.№ЕП/7083/19 надійшло прохання (а.с.54-55), у якому відповідач визнає позовні вимоги позивача. Зазначає: щодо пунктів 1,2,5,9,13 - була викликана бригада для укладення договору і проведення кошторису на проект приміщень ДНЗ Казка та монтажної роботи з ТОВ Контроль - безпека Ліцензія ДІТБ України: АГ №595940 м.Одеса, Фонтанська дор. 11, прим. №220; пункти - 14,15 - виконано у повному обсязі; пункти 3,4,6,7,8,10,11,12 потребують значного фінансування, видатки на усунення цих порушень будуть передбачені у бюджеті Нагірненської сільської ради у 2020 році. Просить суд врахувати його зацікавленість у виконанні та усуненні недоліків протипожежного стану об`єкту, зазначеного в акті перевірки №62 від 09.08.2019 року.

Представники позивача та відповідача у судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином та своєчасно.

При цьому, представник відповідача 08.01.2020 року за вх.№64/20 та представник позивача 09.01.2019 року за вх.№857/20 подали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Таким чином, оскільки сторони не з`явились, у зв`язку з відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта, суд вирішив 09 січня 2020 року усною ухвалою суду, внесеною в протокол судового засідання, розглядати дану справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Дошкільний навчальний заклад загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області (код ЄДРПОУ 23210438) зареєстрований 20.05.1994 року як юридична особа, керівник закладу ОСОБА_1, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно пп.39 п.4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Згідно з п.7. Положення, ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до пп.27 п.4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС №3 від 04.02.2013 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Судом встановлено, що провідним інспектором Ренійського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту Комісаренко Андрієм Олександровичем, на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області №273 від 24 липня 2019 року з додатком (а.с.16-17) та посвідчення на проведення перевірки №74 від 05 серпня 2019 року (а.с.18) у період з 06.08.2019 року по 09.08.2019 року у присутності завідуючої ДНЗ ОСОБА_1 та завідуючої господарством ОСОБА_2 було проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області.

За результатами перевірки складено акт №62 від 09.08.2019 року (а.с.19-26), яким визначено, що перевіркою встановлено порушення вимог приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Так, як зазначено позивачем, порушення, зазначені під №№ 1-15 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, а саме порушення:

1. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.1. п. п. 1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту Додаток Б, таблиця Б 1, пункт 4 - приміщення ДНЗ не обладнані системами протипожежного захисту (системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей);

2. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.1. п. п. 1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту Додаток А, таблиця А. 1, пункт 7.2 - приміщення ДНЗ не обладнані системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);

3. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.1. п. п. 1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту Розділ 1, п.1.1 Додаток А, таблиця А. 2, пункт 1.6.1 - приміщення газової котельної не обладнані системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, автоматичною системою пожежогасіння);

4. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ III п.2, п. п. 2.5 - дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

5. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ VI п. 1, п.п. 1.4 - будівлі ДНЗ не захищені блискавко захистом згідно вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ;

6. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.2 п.п.2.1, ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі - територія ДНЗ не забезпечена необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння (виходячи з вимог будівельних норм та інших нормативних документів);

7. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.2, п. п. 2.2. ч. 3 - 3 пожежних крана в приміщеннях ДНЗ не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля;

8. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.2, п. п. 2.2. ч. 10 - 3 пожежних крана в приміщеннях ДНЗ не пройшли технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні крани знаходяться в несправному стані та не доступні для використання;

9. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ III п. 2. п. п. 2.31 - коридори, та інші шляхи евакуації з приміщень ДНЗ не обладнані евакуаційним освітленням, згідно вимог ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;

10. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, Пункт 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ - з`єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів в приміщеннях ДНЗ, групах вихованців, харчоблоці не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо);

11. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, Пункт 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ - не виконано замір опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання терміном 1 раз на 2 роки;

12. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ V п.З. п.п.3.11 - пожежний щит на території ДНЗ не забезпечений первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит;

13. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ II п. 8 - територія та приміщення не обладнані відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, кількість, а також місця їх встановлення не відповідають ДСТУ ІБО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ІSО 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026- 76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности";

14. пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУ ПКМУ № 1200 від 19.08.2002 року пункт 2, п.3, п.4, п.13 - працівники та вихованці не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту;

15. ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI, ППБУ Розділ ІІІ п. 2. п. п. 2.28 Розділ VI. п. 1, п.п. 1.2 - у коридорах, приміщеннях груп вихованців, килими, паласи, килимові доріжки не прикріплені до підлоги.

Судом встановлено, що також жодним чином не заперечується відповідачем, що будь-яких скарг під час проведення планового заходу, чи заперечень на акт №62 від 09.08.2019 року, який 09.08.2019 року вручено керівнику ОСОБА_1 не надходило.

09 серпня 2019 року Ренійським міськрайонним сектором Головного управління ДСНС у Одеській області було прийнято припис №62 (а.с.27), яким з метою усунення виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в акті, складеному за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, від 09 серпня 2019 року № 62, відповідно до статті 69 Кодексу цивільного захисту України, частини восьмої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , пункту 48 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, вимагається вжити таких заходів до 01.09.2019 року:

1. Приміщення ДНЗ обладнати системами протипожежного захисту (системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей). Пропонується до виконання з 2015 року;

2. Приміщення ДНЗ обладнати системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації). Пропонується до виконання з 2015 року;

3. Приміщення газової котельної обладнати системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, автоматичною системою пожежогасіння). Пропонується до виконання з 2017 року;

4. Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) обробити засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Пропонується до виконання з 2015 року;

5. Будівлі ДНЗ обладнати блискавко захистом згідно вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд . Пропонується до виконання з 2015 року;

6. Територію ДНЗ забезпечити необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння (виходячи з вимог будівельних норм та інших нормативних документів). Пропонується до виконання з 2017 року;

7. 3 пожежних крана в приміщеннях ДНЗ укомплектувати пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Пропонується до виконання з 2017 року;

8. 3 пожежним кранам в приміщеннях ДНЗ провести технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води 3 реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні крани які знаходяться в несправному стані відремонтувати. Пропонується до виконання з 2017 року;

9. Коридори, та інші шляхи евакуації з приміщень дитячого садку обладнати евакуаційним освітленням, згідно вимог ДБН В. 1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва . Пропонується до виконання з 2017 року;

10. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в приміщеннях ДНЗ, групах вихованців, харчоблоці здійснити за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Пропонується до виконання з 2017 року;

11. Виконати замір опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання терміном 1 раз на 2 роки. Пропонується до виконання з 2017 року;

12. Пожежний щит забезпечити первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопата - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит. Пропонується до виконання з 2017 року;

13. Територію та приміщення обладнати відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, кількість, а також місця їх встановлення привести у відповідність ДСТУ ІБО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ІSО 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Пропонується до виконання з 2017 року;

14. Працівників та вихованців забезпечити засобами індивідуального захисту, захисту органів дихання. Пропонується до виконання з 2015 року;

15. У коридорах, приміщеннях груп вихованців, килими, паласи, килимові доріжки прикріпити до підлоги. Пропонується до виконання з 2017 року.

Стосовно завідуючої господарством дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_2 за виявлені порушення відповідно до ст.188-8 КУпАП складено протокол про адміністративне правопорушення ОД №009682 від 09.08.2019 року (а.с.30) та постанову ОД №009682 від 09.08.2019 року про накладення адміністративного стягнення, якою вказану посадову особу притягнуто до адміністративної відповідальності (а.с.31).

Доказів оскарження вказаних постанови та протоколу завідуючою господарством дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області ОСОБА_2. відповідачем до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідачем до суду доказів усунення виявлених в акті перевірки №62 від 09.08.2019 року порушень не надано. При цьому суд зазначає, що укладання відповідачем з ТОВ Контроль-Безпека (виконавець) договору №3/2019 про надання послуг від 26.09.2019 року (а.с.56-57), за умовами якого виконавець зобов`язується за завданням замовника виконати послуги на об`єкті замовника - дошкільний навчальний заклад загального розвитку ясла-садок Казка за адресою: Одеська обл., Ренійський р-н., с.Нагірне, вул.Мира, буд.67 проектування системи пожежної сигналізації та сповідування про пожежу (код ДК 021:2015 70320000-7 - Послуги з інженерного проектування ) не є доказом усунення порушень, вказаних у пунктах 1,2,5,9,13 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства акту перевірки №62 від 09.08.2019 року, оскільки належним способом їх усунення є обладнання ДНЗ системами протипожежної безпеки, блискавко захистом, евакуаційним освітленням та знаками безпеки.

Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частинами 7 та 8 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Кодексом цивільного захисту України регулюються відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначенням повноважень органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Стаття 20 Кодексу цивільного захисту України визначає завдання і обов`язки суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту.

Загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт) встановлюються Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року № 1417. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складання актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Суд зазначає, що будь-яких доказів, що спростовують встановлені порушення або підтверджують станом на момент винесення даного рішення їх усунення, а саме порушення законодавства, вказані в акті перевірки №62 від 09.08.2019 року за номерами: 1-15, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, з боку відповідача до суду надано не було.

Подальша робота дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області з виявленими порушеннями, які на думку суду є суттєвими, може призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі. Не усунення виявлених перевіркою порушень безпосередньо впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи закладу, безпеки його учнів, викладачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до Конвенції ООН про права дитини, ратифікованої Постановою Верховної Ради № 789-XII від 27.02.1991 р., діти мають не тільки особливі потреби, а й громадські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Держави-учасниці визнають права дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх та розважальних заходах, що відповідають її віку, вільно брати участь у культурному житті та займатися мистецтвом. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація права дитини на оздоровлення та відпочинок.

Суд зазначає, що при такому становищі учні та працівники закладу відповідача постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оскільки порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача, у встановлений час та спосіб не усунені, існує загроза життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров`ю людей, суд вважає, що є підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області у вигляді повного зупинення експлуатації дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області, що розташований за адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру, 76 шляхом відключення дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019 за номерами: 1-15.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд при прийняті рішення приймає до уваги приписи ст. 3 Конституції України, і вважає що позовні вимоги позивача щодо застосування до позивача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є законними обґрунтованими та відповідають легітимній меті, а отже, підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області - задовольнити.

Застосувати до дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Зобов`язати дошкільний навчальний заклад загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області повністю зупинити експлуатацію дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області, що розташований за адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Нагірне, вул. Миру, 76 шляхом відключення дошкільного навчального закладу загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 62 від 09.08.2019 року за номерами: 1-15.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул.Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633).

Відповідач - дошкільний навчальний заклад загального розвитку ясла-садок Казка Нагірненської сільської ради Ренійського району Одеської області (вул.Мира, 76, с.Нагірне, Ренійський район, Одеська обл., 68821, код ЄДРПОУ 23210438).

Суддя О.А. Вовченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2020
Оприлюднено11.01.2020
Номер документу86826625
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5133/19

Рішення від 10.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні