Постанова
від 17.08.2006 по справі 11/210а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/210а

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-99-18, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

 "17" серпня 2006 р.                                                  Справа № 11/210а

09 год. 55 хвил.

За позовом: Державної податкової інспекції у Козелецькому районі

17000, смт. Козелець, вул. Толстого,  34 а

До: Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Надія”

17083, Козелецький район, с. Ничогівка, вул. Леніна, 42

Про стягнення 10682,21 грн. податкового боргу за рахунок активів     

                                                                                           Суддя Ю.М. Бобров

                                                                                           Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Крупина А.О. –гол. держподатінспектор, дов. від 05.04.06 р. № 96/9/10-000.

Від Відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

        Подано позов про стягнення 10682,21 грн. податкового боргу за рахунок активів боржника.

          На підставі ст. 150 КАСУ в судовому розгляді оголошувалась перерва.

          Представником позивача в судовому засіданні надано письмове клопотання про уточнення позовних вимог, в якому позивач просить стягнути з відповідача за рахунок його активів 10551,13 грн. податкового боргу та за рахунок коштів 131,08 грн. штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки.

          В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позовній заяві, з урахуванням уточнення.

          Відповідач відзиву на позов не надав. В судовому засіданні 03.08.06 р. представник відповідача позовні вимоги визнав частково, заперечуючи проти боргу в сумі 497,45 грн.

          В призначене на 17.08.06 р. судове засідання відповідач представника не направив, про час і місце проведення судового розгляду відповідача повідомлено належним чином.

         Суд вважає за можливе розглянути спір по суті за наявними у справі матеріалами за відсутності представника відповідача.

         Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, суд встановив наступне.  

          Сільськогосподарський виробничий кооператив „Надія” зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа за адресою: Козелецький район, с. Ничогівка, вул. Леніна, 42. Відповідача взято на податковий облік в Козелецький МДПІ як платника податків.

         Відповідно до ст. 9, ст. 11 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ (із змінами і доповненнями) платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законодавством терміни, а також несе відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків та дотримання вимог податкового законодавства.

         Всупереч вимогам чинного законодавства, відповідач не своєчасно та не в повному обсязі сплачує до бюджету належні суми податків.

         Станом на 07.07.06 р. загальний податковий борг (узгоджене податкове зобов'язання) відповідача перед бюджетами  становить 10551,13 грн., а саме:

-          по податку на додану вартість –10340,80 грн. боргу;

-          по  податку з доходів найманих працівників –91,29 грн.;

-          по фіксованому сільськогосподарському податку  –19,04 грн.;

-          штраф за відчуження активів, що перебувають у податковій заставі –100,00 грн.

        Козелецькою МДПІ 16.12.05 р. проведено планову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.02 р. по 30.09.05р., за результатами якої складено акт перевірки від 16.12.05 р. № 56/23-010/30800837.

        Перевіркою встановлено порушення податкового законодавства, а саме:

- порушення п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість”, згідно якого не дозволяється включення до податкового кредиту будь –яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними. Відповідачем завищена сума податкового кредиту на 497,45 грн. та занижено чисту суму податкового зобов'язання з ПДВ на 497,45 грн.;

- п.11.29 ст. 11 Закону № 168 та Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.99 р. № 271, відповідно до яких до 1 січня 2004 року зупинити дію пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності. Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку. За перевіряємий період по спеціальній декларації у відповідності п.11.29 ст. 11 Закону № 168 за результатами операцій з реалізації продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва допущено не перерахування коштів на спеціальний рахунок в сумі 9673,35 грн.;

- абзацу „а” п.п.8.6.1 п.8.6 ст. 8 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.00 р. № 2181 –ІІІ (далі – Закон № 2181), відповідно якого платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, за винятком операцій, що підлягають письмовому узгодженню з податковим органом: купівлі чи продажу, інших видів відчуження або оренди (лізингу) нерухомого та рухомого майна, майнових чи немайнових прав, за винятком майна, майнових та немайнових прав, що використовується у підприємницькій діяльності платника податків (інших видах діяльності, які за умовами оподаткування прирівнюються до підприємницької), а саме готової продукції, товарів і товарних запасів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні. Відповідачем працівнику підприємства видана власна продукція на суму 100 грн.  в погашення заробітної плати при наявності податкової застави;

- порушено п.п.6.1.1 п.6.1 ст. 6 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб” від 22.05.03 р. № 889-IV, згідно вимог якого з урахуванням норм пункту 6.5 цієї статті платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку. СВК „Надія” допущено недобір податку з доходів фізичних осіб на суму 30,43 грн.;

      На підставі акту перевірки від 16.12.05 р. № 56/23-010/30800837 позивачем прийняті податкові повідомлення рішення:

-          від 19.12.05 р. № 0000902332/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій в сумі 10170,80 грн. з податку на додану вартість;

-          від 19.12.05 р. № 0000922332/0, яким відповідачу визначено штрафні санкції в сумі 100,00 грн. згідно п.п.17.1.8 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181;

-          від 13.12.05 р. № 0001121730/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання по податку з доходів найманих працівників в сумі 30,43 грн. основного платежу та згідно п.п.17.1.9 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181 нараховані штрафні (фінансові) санкції в сумі 60,86 грн., всього 91,29 грн.

  Актом Козелецької МДПІ від 24.02.06 р. № 199/15 встановлено порушення відповідачем п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону № 2181, згідно якого податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця., а саме: відповідачем не подано декларацію з ПДВ за грудень 2005 р.

  На підставі акту від 24.02.05 р. № 199/15 згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181 до СВК „Надія” застосовані штрафні (фінансові) санкції з ПДВ в сумі 170,00 грн.   

  Вищевказані податкові повідомлення –рішення відповідачем в адміністративному порядку не оскаржувались, недійсними в судовому порядку не визнавались.

        Сума боргу з фіксованого сільськогосподарського податку є узгодженою та виникла на підставі самостійно визначеного та поданого до податкового органу податкового розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку на 2006 р., згідно якого заборгованість СВК „Надія” за І квартал 2006 р. з урахуванням часткової сплати становить 19,04 грн.

         Сума податкового боргу підтверджується також розрахунком суми податкового боргу, яка додана до позовної заяви.

          Згідно п.4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації. Відповідно п.п.5.1 ст.5 Закону податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

         Згідно п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації.

         Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону № 2181, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком  випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

         Відповідач у визначений законодавством термін податкове зобов'язання не оскаржив, тому у відповідності з п.п.5.2.2. п.5.2 ст. 5 Закону воно вважається узгодженим з першого дня, наступного після закінчення терміну, наданого Законом для оскарження.

         Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, встановлені ст. 5 Закону № 2181, визнається сумою податкового боргу платника податків у відповідності з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону.

         Вжиті позивачем, передбачені Законом 2181, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату. Направлені позивачем відповідно до п.п.6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону на адресу відповідача перша податкова вимога № 1/268 від 07.11.05 р. та друга податкова вимога № 2/288 від 19.12.05 р., які отримані відповідачем, залишені ним без задоволення.     

         На підставі п.п.7.2.1 п.7.2 ст. 7 Закону № 2181 начальником Козелецької МДПІ 30.01.06 р. прийнято рішення № 1 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

         На день розгляду справи податковий борг в сумі 10551,13 грн. відповідачем не сплачений.

         Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного  платника податків.

         Активами платника податків згідно з п.1.7 ст. 1 Закону № 2181 є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній особі за правом власності або повного господарського відання.

         Зважаючи на те, що вищенаведений податковий борг підтверджується матеріалами справи, відповідно до п. п. 3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.  

         Також в ході перевірки (акт від 16.12.05 р. № 56/23-010/30800837) працівниками Козелецької МДПІ виявлено порушення СВК „Надія” п.2.8 Положення проведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637, яким встановлено, що підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах  готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений  ліміт  каси,  обов'язково  здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) може здаватися до операторів поштового зв'язку для її переказу на банківські рахунки підприємства. Перевіркою виявлено перевищення встановленого ліміту каси на суму 65,54 грн.  

          Згідно ст. 3 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” від 12.06.95 р. № 436/95 із змінами і доповненнями (далі – Указ) контроль за додержанням норм з регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються  Національним банком України,  здійснюють органи державної податкової служби, державної контрольно-ревізійної служби, Міністерства   внутрішніх  справ України  та  фінансові  органи,  а  банками  -  Національний  банк України.

         Згідно абз. 2 ст. 1 Указу у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, ...які є суб'єктами підприємницької  діяльності, норм з регулювання обігу готівки у національній  валюті, що  встановлюються  Національним банком України,  до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у  двократному  розмірі  сум  виявленої  понадлімітної  готівки за кожний день.

         На підставі акту перевірки від 16.12.05 р. № 56/23-010/30800837 позивачем прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 19.12.05 р. № 0000912332/0, яким до відповідача застосовані штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки в сумі 131,08 грн., яке отримане відповідачем 19.12.05 р.

         Вищезазначене рішення відповідачем в апеляційному порядку не оскаржувалось, не скасовано та недійсним в судовому порядку не визнавалось.

         На день розгляду справи борг в сумі 131,08 грн. відповідачем не сплачений.

         Загальний борг СКВ „Надія” складає 10682,21 грн.

         За таких обставин, зважаючи на те, що заявлена до стягнення сума підтверджується доданими до позовної заяви матеріалами (доказами), суд вважає за можливе прийняти визнання відповідачем позову в сумі 10184,76, оскільки його дії не суперечать закону та не порушують чиї –небудь права, свободи чи інтереси, та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

         Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.

            Керуючись Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст. 94, ч. 3 ст. 112, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -   

ПОСТАНОВИВ:

           1. Прийняти визнання відповідачем адміністративного позову в сумі 10184,76 грн.

           2. Позов задовольнити повністю.

         3. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Надія” (17083, Козелецький район, с. Ничогівка, вул. Леніна, 42, р/р 260081206 в ЧОД АППБ „Аваль” в м.Чернігові, МФО 353348, код 30800837) за рахунок його до Державного бюджету Козелецького району, код 22824138, банк: УДК в Чернігівській області, МФО 853592, на р/р 341239999600163    10551,13 грн. податкового боргу.

          4. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Надія” (17083, Козелецький район, с. Ничогівка, вул. Леніна, 42, р/р 260081206 в ЧОД АППБ „Аваль” в м.Чернігові, МФО 353348, код 30800837) до Державного бюджету Козелецького району, код 22824138, банк: УДК в Чернігівській області. МФО 853592, на р/р 34123999600163   131,08 грн. штрафних (фінансових) санкцій.  

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

         Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

         У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

         Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.     

         Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

         Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.

         Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного господарського суду.

         Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

         Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          

        Суддя                                                                                      Ю.М.Бобров                                                                          

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення17.08.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу86842
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/210а

Ухвала від 11.07.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Постанова від 17.08.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні