3/241
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-99-18, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"22" серпня 2006 р. Справа № 3/241
22 серпня 2006р., 10 годин 15 хв., м. Чернігів справа №3/241
Господарський суд Чернігівської області у складі:
судді Репех В.М.
при секретарі Рубан Н.О.,
за участю представників
позивача: Кузьменко Г.П., довіреність №767/9/10-015 від 31.03.2006р.,
відповідача: не з'явився,
третьої особи на
стороні позивача: Корогод Ю.П., довіреність №02-19/981 від 21.08.2006р.,
розглянувши у відкритому
судовому засіданні
позов Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції,
м. Чернігів, вул. Воровського, 6
до Чернігівського обласного об'єднання по виробництву
комбікормів і кормових добавок „Облміжкомбікорм”,
с. Горбів Куликівського району, вул. Садова, 3
Третя особа на стороні
позивача, яка не заявляє
самостійних вимог на
предмет спору: Куликівська районна державна адміністрація,
смт. Куликівка, вул. Щорса, 67
про припинення підприємницької діяльності
ВСТАНОВИВ:
Чернігівською міжрайонною державною податковою інспекцією (далі –позивач) подано позов до Чернігівського обласного об'єднання по виробництву комбікормів і кормових добавок „Облміжкомбікорм” (далі - відповідач) про припинення підприємницької діяльності.
Відповідач у судове засідання представника не направив, заперечення на позов не надав.
Ухвала суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 28.07.2006р., судова повістка та копія позовної заяви з додатком були направлені відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення за адресою, що вказана у позовній заяві, проте, поштове відправлення повернуто відділенням зв'язку до суду з відміткою „завод не працює”.
Представник третьої особи на стороні позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги і просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, вислухавши пояснення повноважних представників позивача та третьої особи, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, господарський суд встановив наступне.
В силу п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до ст. 51 Господарського кодексу України підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законом.
Згідно зі ст. 239 Господарського кодексу України до таких санкцій, зокрема, віднесено скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Частиною 1 ст. 247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарської діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Чернігівське обласне об'єднання по виробництву комбікормів і кормових добавок „Облміжкомбікорм” зареєстроване в якості суб'єкта підприємницької діяльності розпорядженням Куликівської районної державної адміністрації 08.09.1999р. та перебуває на обліку в Куликівському відділенні Чернігівської МДПІ як платник податків.
У відповідності з вимогами чинного законодавства, зокрема ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991р. №1251-ХІІ, платник податків зобов'язаний вести бухгалтерський облік, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Як вбачається із матеріалів справи, Відповідач не подає до органів державної податкової служби декларацій та інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів з 23.09.1999р., тобто більше року, що підтверджується Актом інвентаризації своєчасності подання податкової звітності №13 від 25.05.2006р.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р. № 755-ІV (надалі –Закон № 755-ІV), неподання юридичною особою протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Згідно ст. 38 вказаного Закону суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити підприємницьку діяльність Чернігівського обласного об'єднання по виробництву комбікормів і кормових добавок „Облміжкомбікорм”, с. Горбів Куликівського району, вул. Садова, 3 (код 14245366).
3. Стягнути з Чернігівського обласного об'єднання по виробництву комбікормів і кормових добавок „Облміжкомбікорм” (с. Горбів Куликівського району, вул. Садова, 3, код 14245366, відомості про рахунки відсутні) до державного бюджету 3,40 грн. судового збору (р/р 31114095600002 в УДК в Чернігівській області, код 22825965).
4. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
5. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
5. В день набрання постановою законної сили направити її копію державному реєстратору –Куликівській районній державній адміністрації, смт. Куликівка, вул. Щорса, 67.
Суддя В.М.Репех
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 86849 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні