Постанова
від 10.01.2020 по справі 760/31909/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/398/20

Справа №760/31909/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674, Україна, 49000, м. Дніпро, Центральний район, проспект Дмитра Яворницького, буд. 76-А), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 , за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

20.11.2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 за порушення митних правил.

З протоколу №0707/10000/19 про порушення митних правил від 01.10.2019 року вбачається, що 04.09.2019 в зоні діяльності Чернігівської митниці ДФС (Відділи митного оформлення 1-4 митного поста Нові Яриловичі , пункт пропуску Нові Яриловичі - Нова Гута ) через митний кордон України з території Латвійської Республіки транспортним засобом комерційного призначення з р.н.з. НОМЕР_2 у складі консолідованого вантажу за попередньою митною декларацією від 30.08.2019 № UA100080/2019/610513 на адресу ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674) переміщено товари соковижималки, кухонні комбайни, м`ясорубки, мультмейкери, горішниці, електричні чайники, мультиварки, парові праски, тостери та ваги дитячі , вагою брутто 1 462,17 кг, вартістю 6 565,50 доларів США, згідно з доданим до вказаної вище попередньої митної декларації рахунка-фактури (інвойсу) від 29.08.2019 № K191291-001.

Виходячи з відомостей товаросупровідних документів, поставка вищезазначених товарів здійснювалась з території Латвійської Республіки від відправника - VM MARKETING SIA (Латвія) у відповідності до умов зовнішньоекономічного договору (контракту) від 02.03.2018 № AM-FIRST-2018-03-02, укладеного між ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674) та компанією TIMETRON GESMBH (Австрія).

05.09.2019 зазначені вище товари доставлено до Київської міської митниці ДФС та 06.09.2019, у відповідності до Договору про надання послуг на складі тимчасового зберігання (СТЗ) від 06.09.2019 № 34-2019, укладеного між ПАТ Київська виробнича компанія Рапід (ЄДРПОУ 05475156) та ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 415716740), на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 29.08.2019 № K191291-001, виданого компанією TIMETRON GESMBH (Австрія) до ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674) на товари соковижималки, кухонні комбайни, м`ясорубки, мультмейкери, горішниці, електричні чайники, мультиварки, парові праски, тостери та ваги дитячі вартістю 6 565,50 доларів США, та автотранспортної накладної № LV-004 від 29.08.2019, розміщені на склад тимчасового зберігання за Єдиним уніфікованим документом № S/0304/V/84 від 06.09.2019.

Листом Чернігівської митниці ДФС від 05.09.2019 № 8443/7/25-70-20-02 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла інформація та копії підтверджуючих документів щодо здійснених посадовими особами останньої контрольно-перевірочних заходів у відношенні вищезазначених товарів під час їх переміщення через митний кордон України (вх. № 2800/7-АІС від 05.09.2019).

З тексту вищезазначеного листа та доданих до нього документів слідує, що водієм транспортного засобу комерційного призначення з р.н.з. НОМЕР_2 Чернігівській митниці ДФС подано пакет товаросупровідних документів, які стосуються вищезазначених товарів, серед яких - рахунок-фактура (інвойс) від 28.08.2019 № K191291-001, виданий компанією TIMETRON GESMBH (Австрія) до ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674) на товари соковижималки, кухонні комбайни, м`ясорубки, мультмейкери, горішниці, електричні чайники, мультиварки, парові праски, тостери та ваги дитячі , а також митна декларація Латвійської Республіки від 29.08.2019 № 19LV00021021296795, вартість товарів, згідно з якими, складає 9 123,70 доларів США.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що 04.09.2019 товари соковижималки, кухонні комбайни, м`ясорубки, мультмейкери, горішниці, електричні чайники, мультиварки, парові праски, тостери та ваги дитячі , вагою брутто 1 462,17 кг, вартістю 9 123,70 доларів США або 230 801,01 гривень (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США = 25,29686500 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до інформації, наявної в ІТС Податковий блок , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674) перебував громадянин України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), який у цей же час є одноосібним засновником та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ АМІЛІЯ ГРУП (ЄДРПОУ 41571674).

Тобто, перебуваючи на посаді керівника підприємства та будучи його одноосібним засновником та кінцевим бенефіціарним власником (контролером), ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_1 , на думку митного органу, призвели до переміщення товарів загальною вартістю 230 801,01 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 , на думку митного органу, наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснила, що гр. України ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо нього складено протокол про порушення митних правил №0707/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Захисник Шемчука Р.В. в судовому засіданні просив закрити справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення, у зв`язку з тим, що складений КММ ДФС протокол про порушення митних правил від 31.10.2019 № 0707/10000/19 не містить чіткого визначення місця, часу вчинення, виду та характеру порушення митних правил, а є фактично лише викладом обставин переміщення через митний кордон України партії імпортованого ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" товару. При цьому протокол не містить обставин вчинення саме ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України

Уповноваженою вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей щодо імпортованих ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" товарів, виступало ПП „ГЕО-МАКС" (м. Київ)

Однак, посадова особа КММ ДФС будує свої висновки на припущеннях, що оскільки ОСОБА_1 є одноосібним засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП", то саме він, на думку митного органу, зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи.

У матеріалах справи відсутні докази того, що товар перемістив через митний кордон України саме ОСОБА_1 . Підставою такого переміщення були документи, яких ОСОБА_1 , не виготовляв.

Пояснення водія ОСОБА_4 , який перевозив імпортовані ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" товари у складі консолідованого вантажу, свідчать, що плутанина з інвойсами почалася ще в Латвії, до початку переміщення вантажу. При цьому, митну декларацію країни експорту та інвойс він отримував у різних місцях, а інвойс ще й замінювався, через виявлену невідповідність номеру.

В результаті, в пакеті документів поряд із дійсним інвойсом від 29.08.2019 №К191291-001 на суму 6 565,5 USD опинився і помилковий (на суму 9 123,70 USD, без урахування домовленості сторін щодо акційної знижки), на підставі якого була виготовлена експортна декларація від 29.08.2019 № 19LV00021021296795. Вказаний пакет документів водій пред`явив Чернігівській митниці ДФС у повному обсязі, не маючи наміру нічого приховувати.

Отримавши від прикордонної митниці інформацію про виявлену нею невідповідність, ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП'' з метою з`ясування ситуації негайно звернулось до компанії TIMETRON GESMBH (Австрія), яка є продавцем товару за укладеним контрактом від 02.03.2018 № AM-FIRST-2018-03-02.

Після проведеної перевірки продавець визнав, що під час оформлення експортної поставки вантажовідправником SEIER SI А та агентом з митного оформлення RIN CARGO SIA (Латвія) була допущена помилка, яка полягала у внесенні до документів стандартних цін на відвантажену продукцію, без акційних знижок, про які сторони домовлялись, і які діяли на відвантаження з 1 серпня по 31 вересня 2019 року. Правильність суми 6 565,5 USD також була підтверджена продавцем, у тому числі документально (офіційна заява продавця наявна в матеріалах справи).

Таким чином питання виявленої розбіжності було вичерпано і за результатами проведеної перевірки Чернігівська митниця ДФС пропустила вантаж через митний кордон України з одночасним повідомленням внутрішньої митниці (КММ ДФС) про доцільність перевірки митної вартості товарі при випуску їх у вільний обіг.

Після надходження вантажу за місцем призначення він був розміщений на складі тимчасового зберігання, а ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" надало КММ ДФС пояснення щодо ситуації з помилковими документами. Однак, КММ ДФС не бажала визнавати акційні знижки, надані продавцем товару, та наполягала на митному оформленні товару без їх урахування.

Провівши перемови, сторони зовнішньоекономічного контракту (ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" та TIMETRON GESMBH ) дійшли згоди про не здійснення оплати за дану партію товару та повернення її продавцю за його рахунок. Така домовленість закріплена сторонами Додатком №2 від 10.09.2019 до контракту від 02.03.2018 № AM-FIRST-2018- 03-02.

Наведені вище обставини відображені також у листі ТОВ „АМІЛІЯ ТРУП" від 16.09.2019 вих. № 16092019 до КММ ДФС, яким підприємство звернулося до митниці з проханням надати дозвіл на декларування партії товару в режимі реекспорту зі здійсненням всіх передбачених законом дій.

Відповідна митна декларація в режимі реекспорту була подана митниці, та прийнята останньою до оформлення за № UA100080/2019/494113 від 26.09.2019. Однак, всупереч вимог частини першої статті 255 МК України, митне оформлення не було завершене КММ ДФС протягом чотирьох робочих годин з моменту подання митної декларації та всіх необхідних документів і відомостей.

Наведені обставини свідчать про відсутність події правопорушення, а саме посягання на встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України у вигляді дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що 01.10.2019 року головним державним інспектором відділу оперативного реагування управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії КММ ДФС відносно ОСОБА_1 був складений протокол про порушення митних правил №0707/10000/19 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Підставою для складання вказаного протоколу стало, на думку митного органу, вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів загальною вартістю 230801,01 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Однак, обставини викладені у протоколі про порушення ОСОБА_1 митних правил є необґрунтованими та такими, що не відповідають диспозиції норми МК України, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Об`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Диспозиція цієї статті містить перелік дій, за вчинення яких настає відповідальність.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Така ж правова позиція висвітлена у постанові Київського апеляційного суду від 20.05.2019 року по справі № 760/3509/19.

У даному випадку об`єктивною стороною адміністративного правопорушення, за яке до відповідальності притягується ОСОБА_1 , визначено - подання останнім митним органам документів, які містять неправдиві відомості, що необхідні для визначення митної вартості товарів.

Тобто, для доведення об`єктивної сторони адміністративного правопорушення необхідно встановити, що ОСОБА_1 подано документи, які він отримав незаконним шляхом або ж встановити факт їх підробки.

Водночас, митним органом жодним чином не доведено даних обставин.

В матеріалах справи наявні документи, які пояснюють події, що зумовили спірну ситуацію - виявлені Чернігівською митницею ДФС розбіжності у документах. Однак, ці документи були проігноровані КММ ДФС як до складання протоколу №0707/10000/19, так і під час провадження у справі про порушення митних правил.

Пояснення водія ОСОБА_4 , який перевозив імпортовані ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" товари у складі консолідованого вантажу, свідчать, що плутанина з інвойсами почалася ще в Латвії, до початку переміщення вантажу. При цьому, митну декларацію країни експорту та інвойс він отримував у різних місцях, а інвойс ще й замінювався, через виявлену невідповідність номеру.

В результаті, в пакеті документів поряд із дійсним інвойсом від 29.08.2019 №К191291-001 на суму 6 565,5 USD опинився і помилковий (на суму 9 123,70 USD, без урахування домовленості сторін щодо акційної знижки), на підставі якого була виготовлена експортна декларація від 29.08.2019 № 19LV00021021296795. Вказаний пакет документів водій пред`явив Чернігівській митниці ДФС у повному обсязі, не маючи наміру нічого приховувати.

Отримавши від прикордонної митниці інформацію про виявлену нею невідповідність, ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП'' з метою з`ясування ситуації негайно звернулось до компанії TIMETRON GESMBH (Австрія), яка є продавцем товару за укладеним контрактом від 02.03.2018 № AM-FIRST-2018-03-02.

Після проведеної перевірки продавець визнав, що під час оформлення експортної поставки вантажовідправником SEIER SI А та агентом з митного оформлення RIN CARGO SIA (Латвія) була допущена помилка, яка полягала у внесенні до документів стандартних цін на відвантажену продукцію, без акційних знижок, про які сторони домовлялись, і які діяли на відвантаження з 1 серпня по 31 вересня 2019 року. Правильність суми 6 565,5 USD також була підтверджена продавцем, у тому числі документально (офіційна заява продавця наявна в матеріалах справи).

Таким чином питання виявленої розбіжності було вичерпано і за результатами проведеної перевірки Чернігівська митниця ДФС пропустила вантаж через митний кордон України з одночасним повідомленням внутрішньої митниці (КММ ДФС) про доцільність перевірки митної вартості товарі при випуску їх у вільний обіг. Після надходження вантажу за місцем призначення він був розміщений на складі тимчасового зберігання, а ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" надало КММ ДФС пояснення щодо ситуації з помилковими документами. Однак, КММ ДФС не бажала визнавати акційні знижки, надані продавцем товару, та наполягала на митному оформленні товару без їх урахування.

Провівши перемовини, сторони зовнішньоекономічного контракту (ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" та TIMETRON GESMBH ) дійшли згоди про не здійснення оплати за дану партію товару та повернення її продавцю за його рахунок. Така домовленість закріплена сторонами Додатком №2 від 10.09.2019 до контракту від 02.03.2018 № AM-FIRST-2018- 03-02 (наявні в матеріалах справи).

Наведені вище обставини відображені також у листі ТОВ „АМІЛІЯ ТРУП" від 16.09.2019 вих. № 16092019 до КММ ДФС, яким підприємство звернулося до митниці з проханням надати дозвіл на декларування партії товару в режимі реекспорту зі здійсненням всіх передбачених законом дій.

Відповідна митна декларація в режимі реекспорту була подана митниці, та прийнята останньою до оформлення за № UA100080/2019/494113 від 26.09.2019. Однак, всупереч вимог частини першої статті 255 МК України, митне оформлення не було завершене КММ ДФС протягом чотирьох робочих годин з моменту подання митної декларації та всіх необхідних документів і відомостей. Підстав для перевищення вказаного строку, передбачених частиною другою статті 255 МК України, у митниці не було.

Протокол №0707/10000/19 був складений головним державним інспектором КММ ДФС Заічко Олександром Миколайовичем лише 01.10.2019, без зазначення, які саме митні формальності він здійснював за поданою ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" митною декларацією, і коли саме ним було виявлене правопорушення.

Наведені обставини свідчать про відсутність події правопорушення, а саме посягання на встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України у вигляді дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

3 аналізу положень статей 198 та 335 МК України вбачається відсутність законодавчо передбаченої необхідності під час переміщення товарів у пунктах пропуску через митний кордон України документально підтверджувати їх вартість.

Так, частиною першою статті 198 МК України встановлено, органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно зі статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

У свою чергу, відповідно до пункту 1 частини першої статті 335 МК України, при перевезенні автомобільним транспортом декларант, уповноважена ним особа або перевізник надають органу доходів і зборів в паперовій або електронній формі такі документи та відомості:

а) документи на транспортний засіб , зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність);

б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні);

в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності);

г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів;

ї) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки;

д) найменування товарів;

е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об 'єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів ".

Тобто, для цілей пропуску через державний кордон України, МК України передбачає достатнім здійснити ідентифікацію товарів та маршруту їх слідування, а також суб`єктів зовнішньоекономічних відносин та перевізника.

Таким чином, а ні інвойс із правильною сумою, а ні помилковий інвойс, а ні декларація країни експорту, не були документами, на підставі яких у розумінні МК України має здійснюватися пропуск через митний кордон України.

Зазначене підтверджено діями посадових осіб Чернігівській митниці ДФС, якими такий пропуск був здійснений, незважаючи на виявлені розбіжності.

Наведені обставини також вказують на відсутність події, описаної диспозицією статті 483 МК України, за участі ОСОБА_1 .

Отже, наявність події адміністративного правопорушення за участю ОСОБА_1 або ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" митницею не доведена, а її висновки базуються на без врахування дійсних обставин справи та наданих ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" пояснень і документів.

Згідно з протоколом №0707/10000/19 від 01.10.2019 року, до відповідальності притягується громадянин України ОСОБА_1 , керівник ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП".

Статтею 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Статтею 14 КУпАП встановлено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

У матеріалах справи відсутні докази з`ясування та встановлення митницею обсягу службових обов`язків ОСОБА_1 на посаді директора ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП". За відсутності таких доказів, притягнення його до адміністративної відповідальності є помилковим.

Фактичні ж обставини свідчать про те, що статут ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" наділяє директора товариства управлінською компетенцією укладання від імені Товариства господарських та інших договорів (угод, контрактів). Виконавськими повноваженнями щодо здійснення переміщення товарів через митний кордон України, а також виготовлення та / або надання органам доходів і зборів документів, на підставі яких вони відбуваються, директор підприємства не наділений (пункт 6. 5 розділу 6 Статуту ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП").

Натомість, виконання встановленого законом порядку і умов переміщення товарів через митний кордон України, пред`явлення їх до митного контролю та митного оформлення, додержання механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, нарахування та сплати митних платежів, ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" на договірній основі доручає митним брокерам.

У даному випадку особою, уповноваженою вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей щодо імпортованих ТОВ „АМІЛІЯ ГРУП" товарів, виступало ПП „ГЕО-МАКС" (м. Київ).

У матеріалах справи відсутні докази того, що товар перемістив через митний кордон України саме ОСОБА_1 . Підставою такого переміщення були документи, яких ОСОБА_1 не виготовляв.

Згідно ч. 2 ст. 195 МК України переміщення окремих видів товарів через митний кордон України може здійснюватися у спеціально визначених пунктах пропуску через державний кордон України. Переліки таких товарів та пунктів пропуску затверджуються Кабінетом Міністрів України

Слід зазначити, що ОСОБА_1 не здійснював переміщення товару через митний кордон України. За фактом, як зазначено у CMR від 29.08.2019 № LV-004, таке переміщення здійснено перевізником РЕ BARANOV А/.А. .

Тобто, не перебуваючи у пункті пропуску ОСОБА_1 не міг бути суб`єктом переміщення товарів через митний кордон України, а відповідно і суб`єктом правопорушення.

Твердження митниці проте, що дії громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю є надуманим, безпідставним та не підтверджено доказами. Крім того, в протоколі №0707/10000/19 не зазначено, які саме дії, на думку митниці, були вчинені ОСОБА_1

Суб`єктивна сторона для кваліфікації дій за статтею 483 МК України характеризується умисною формою вини.

Умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.

Частиною першою статті 262 МК України (Місце декларування) встановлено наступне: товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення цих товарів. Таким чином, ОСОБА_1 мав би підлягати відповідальності лише у тому випадку, коли б саме він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії. що складають об`єктивну сторону такого порушення і характеризується, у тому числі, прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості.

За відсутності зазначених умов, само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - імпортері товару, переміщеного з ознаками приховування від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.

При цьому слід зазначити, що дослідження та доведення наявності суб`єктивної сторони, як складової адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять.

У тому числі, посадові особи КММ ДФС при складанні протоколу про порушення митних правил №0707/10000/19 від 01.10.2019 року не з`ясували обставин індивідуалізації адміністративної відповідальності за загальними правилами накладення стягнення за адміністративне правопорушення, передбаченими частиною другою статті 33 КУпАП, характеру вчиненого правопорушення, врахування особи порушника, ступеню його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Таким чином, митним органом не надано жодних належних та допустимих доказів, які б містили фактичні дані, на основі яких, у визначеному законом порядку, можливо було б стверджувати про подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару, який було переміщено через митний кордон України.

Виходячи з фактично наявних в матеріалах справи доказів, доводи органу доходів і зборів про те, товари за митними деклараціями переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів, - ґрунтується на припущенні.

Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, виходячи з вищенаведеного суд приходить до висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_1 , що за ст. 247 КУпАП є підставою до закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Керуючись ст.ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 366, 374, 458, 483, 489 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.01.2020
Оприлюднено14.01.2020
Номер документу86875796
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/31909/19

Постанова від 03.02.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Васильєва Маргарита Анатоліївна

Постанова від 10.01.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні